Sunday, September 11, 2016

ျမန္မာေတြ ေတြးတတ္ျပီလား

Leave a Comment

ျမန္မာေတြ ေတြးတတ္ျပီလား

သရ၀ဏ္(ျပည္)

၂၀ ရာစု၏ထူးခ်ြန္ေသာေတြးေခါ ္ပညာရွင္ ဖရန္စစ္ဖူကူယားမားဆိုသူက နာမည္ေက်ာ္စာအုပ္တစ္အုပ္ေရးခဲ့ရာ သူ စာအုပ္ကို Can Asians Think ? ( အာရွသားေတြ ေတြးတတ္ျပီလား ) ဟု အမည္ေပးခဲ့သည္ ။ထို ့ေၾကာင့္က်ြန္ေတာ္ကလည္းသူ ့ကိုအားက်ကာ က်ြန္ေတာ့္ေဆာင္းပါး၏အမည္ကို ျမန္မာေတြေတြးတတ္ျပီလားဟုအမည္ေပးလိုက္ရျခင္းျဖစ္ေပသည္ ။ ဤကမၻာေလာကၾကီး၌ မဆီေလ်ာ္ေသာေမးခြန္းဟူ၍မရွိ ၊ မဆီေလ်ာ္ေသာအေျဖသာရွိသည္ ( There are no stupid questions but there are only stupid answers )ဟူေသာဆိုရိုးတစ္ခုလည္းရွိ၏ ။ထိုစကားပံုအရ မေမးအပ္ေသာေမးခြန္း ၊ အူေၾကာင္ေၾကာင္နိုင္ေသာေမးခြန္းဆိုတာ မရွိ ။ သိခ်င္သမ်ွေမးၾကရမည္ျဖစ္ျပီး မေရရာေသာအေျဖ ၊ အူေၾကာင္ေၾကာင္နိုင္ေသာအေျဖ ( Stupid answers )ဆိုသည္သာရွိသည္ ဟု ဆိုထားေပသည္ ။ ထိုစကား၏လိုရင္းမွာ ဟုတ္ပါ့ဟုတ္ပါ့မလားဟု မေျပာရဲမေမးရဲမရွိေအာင္ လူတို ့၏ (အထူးသျဖင့္လူငယ္မ်ား၏)  သိလိုစိတ္ကို အားေပးတိုက္တြန္းေသာ စကားျဖစ္ပါသည္ ။ လူငယ္ေတြသိခ်င္တာရွိပါက ေမးရဲျမန္းရဲ ၊စကားေျပာရဲေအာင္ လမ္းဖြင့္ေပးေသာစကားျဖစ္ပါသည္ ။ ပညာသင္ျခင္း၏ရည္ရြယ္ခ်က္မွာ မသိေသးသည္ကိုသိလာျပီး အက်ိဳးအေၾကာင္း အဆိုးအေကာင္းကို မိမိစဥ္းစားဆင္ျခင္ဥာဏ္ျဖင့္ဆံုးျဖတ္နိုင္ေစေသာအရည္အေသြးရွိလာေစရန္ျဖစ္သည္ ။ ထိုအခ်က္မွာပညာသင္ၾကားေရး၏အဓိကအခ်က္ျဖစ္သင့္ပါသည္ ။

                ျမန္မာေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူမ်ားနိုင္ငံတကာ တြင္သြားေရာက္ပညာသင္ၾကားၾကေသာအခါ နိုင္ငံတကာမွ ဆရာမ်ားက မွတ္ခ်က္ျပဳၾကသည္မွာ ျမန္မာမ်ားသည္ ဥာဏ္ရည္ဥာဏ္ေသြးမနိမ့္က်ေသာ္လည္း ေမးခြန္းေမးခိုင္းေသာအခါ မည္သူကမ်ွေမးျမန္းတတ္ျခင္းမရွိပဲ တံုဏိဘာေ၀ နုတ္ပိတ္ေနၾကေသာထူးဆန္းသည့္အေလ့ရွိေၾကာင္း ျဖစ္သည္ ။ စာေတာ္ေသာ္လည္း ေမးခြန္းမေမး၀ံ ့ ၊ မေမးတတ္ၾကျခင္းသည္ ျမန္မာတို့၏အဓိကအားနည္းခ်က္ၾကီးေတြလိုျဖစ္ေနပါသည္ ။ထ ိုသို ့ျဖစ္ရသည္မွာ က်ြန္ေတာ္တို ့၏ စဥ္းစားေတြးေခါ ္ဥာဏ္ကိုအားမေပးေသာ ပညာေရးစနစ္ေၾကာင့္ျဖစ္သည္ ။ စာသင္ခန္းထဲ၀ယ္ မည္သည့္လတြင္ မည္သည့္သင္ခန္းစာကို ျပီးေအာင္သင္ရမည္ဟူေသာ ပညာေရးဌာနမွ ညြွန္ၾကားခ်က္အရ ဆရာ ဆရာမမ်ားသည္ စာသင္ခန္းထဲတြင္ ေက်ာင္းသားမ်ားစဥ္းစားဥာဏ္ရင့္သန္ေစေသာ အျပန္အလွန္ေမးခြန္းေမးျမန္းေျဖၾကားျခင္းစနစ္ထက္ ဒါေရးဒါက်က္ ၊ ဒါက်က္ဒါေျဖ အာဂံုေဆာင္မွအာဂလူစနစ္ကို အဓိထားသင္ၾကားခဲ့ၾကရာ ေက်ာင္းသားမ်ားမွာကေလးဘ၀ကပင္ အျမဲတမ္းနားေထာင္သမားမ်ားျဖစ္ခဲ့ၾကျပီး မိမိကဦးေဆာင္စကားေျပာျခင္း (ေမးခြန္းေမးျမန္းျခင္း)အေလ့အက်င့္ကိုမရွိခဲ့ၾကေတာ့ေပ ။ထိုအခါ တစ္ခါတရံက်မွ အေရးအရာေပါ ္လာျပီး စကားေျပာၾကရေသာအခါ အိုးတို ့အန္းတန္းနွင့္ကမေမာက္ကမျဖစ္ၾကရေတာ့သည္ ။ ဘာမဟုတ္ေသာ ကိစၥေလးတစ္ခုကိုပင္ မေမးရဲသျဖင့္ ရင္ထဲတြင္နွစ္နွင့္ခ်ီ၍ ရွိေနေသာရယ္ရြွင္ဖြယ္ေမးခြန္းမ်ားကိုပင္ က်ြန္ေတာ္ၾကံဳရဖူးပါသည္ ။

              ၁၉၈၈ အေရးအခင္းၾကီးျဖစ္ပြားေနစဥ္က ျဖစ္သည္ ။ ေန့စဥ္ရက္ဆက္ ဒီမိုကေရစီေတာင္းဆိုဆႏၵျပပြဲမ်ားလမ္းေပါ ္တြင္ျဖစ္ပြားေန၏ ။ က်ြန္ေတာ္တို ့လမ္းထဲမွ ကုလားေလးအာမက္ကလည္း ဆႏၵျပသူလူစုထဲတြင္တက္ၾကြစြာေန ့စဥ္ပါ၀င္ဆႏၵျပသည္ ။ တေန ့တြင္အာမက္သည္က်ြန္ေတာ့္ကိုတစံုတစ္ခုေမးခ်င္သျဖင့္ကြက္ၾကည့္ကြက္ၾကည့္လုပ္ေနသည္ ။ ထို ့ေနာက္က်ြန္ေတာ္ထင္သည့္အတိုင္း အာမက္က က်ြန္ေတာ့္ကို
“ အစ္ကို ့ကို က်ြန္ေတာ္ နိုင္ငံေရးနဲ ့ပါတ္သက္လို ့ တစ္ခုမရွင္းတာေမးခ်င္တယ္အစ္ကို “ဟုေျပာလာသည္ ။ ထိုစဥ္က က်ြန္ေတာ္သည္ရန္ကုန္တကၠသိုလ္တြင္ ပထမနွစ္ နိုင္ငံတကာဆက္ဆံေရးပညာအဓိကေက်ာင္းသားအျဖစ္ သံုးလခန္ ့တက္ေရာက္ဖူးထားတာကလြဲ၍ ဘာနိုင္ငံေရးသေဘာတရားကိုမွ ေရေရရာရာက်က်နနေလ့လာထားသူမဟုတ္သျဖင့္ အာမက္ကနိုင္ငံေရးအနည္းငယ္မရွင္းတာေမးခ်င္သည္ဆိုသျဖင့္ေခါင္းနပန္းၾကီးသြားေလသည္ ။ အာမက္သည္ ဒန္အိုးဒန္ခြက္ေတြ ဗလာစာအုပ္အေဟာင္းေတြ စကၠဴေတြအေရာင္းအ၀ယ္လုပ္ေသာကုလားေလးျဖစ္သည္ ။ ဘာေတြေမးမွာပါလိမ့္ ၊သူေမးေသာနိုင္ငံေရးသေဘာတရားမ်ားကိုမေျဖနိုင္လ်ွင္ေတာ့ငါေသာက္ရွက္ကြဲျပီဟုကိုယ့္ဘာသာေဇာေခ်ြးျပန္လာေလသည္ ။သို ့ေသာ္လာမည့္ေဘးေျပးေတြ ့ဆိုသလို ဟန္ကိုယ့္ဖို ့ ဆိုသလို အရဲစြန္ ့ကာ
“ဟုတ္ကဲ့ ေမးေလဗ်ာ  က်ြန္ေတာ္သိသေလာက္ေတာ့ အတတ္နိုင္ဆံုးၾကိဳးစားေျဖပါ့မယ္ “ အာမခံလုိက္မိသည္ ။ သူေမးေသာေမးခြန္းကိုၾကားရျပီးေနာက္က်ြန္ေတာ္သည္ စိတ္လက္ေပါ့ပါးသြားရံုမက ရယ္ခ်င္ေသာေၾကာင့္ မ်က္နွာသည္စပ္ျဖဲျဖဲပင္ျဖစ္သြားေလ၏ ။ သူ ့ေမးခြန္းကိုၾကည့္ပါဦး

“  ဒီလိုပါအစ္ကို အခုမၾကာခနၾကားၾကားေနရတဲ့ ေက်ာင္းသားသမဂၢဆိုတဲ့စကားနဲ ့ ကုလသမဂၢ ဆိုတဲ့စကားက အတူတူပဲလား ခင္ဗ် ။ အဲဒိနွစ္ခုကဘာကြာသလဲ “

ထိုေန ့ကက်ြန္ေတာ္သည္ ေက်ာင္းသားသမဂၢ နွင့္ ကုလသမဂၢ၏ျခားနားပံု ကိုတတ္သေလာက္မွတ္သေလာက္ အာမက္အားနာရီ၀က္ခန္ ့လက္ခ်ာရိုက္လိုက္၏ ။ အာမက္သေဘာေပါက္သလား မေပါက္သလားေတာ့မသိေပ ။

ေနာက္တစ္ခါငိုအားထက္ရယ္အားသန္ျဖစ္ရပ္တစ္ခုလည္းလာေသး၏ ။ ထိုအျဖစ္မွာ တိုးရစ္ဂိုဒ္တစ္ေယာက္အျဖစ္ နိုင္ငံျခားသားနွင့္ရန္ကုန္ျမိဳ ့တြင္ သြားေနစဥ္ကျဖစ္သည္ ။ ထိုေန  ့ကကားဆရာတစ္ေယာက္သည္ က်ြန္ေတာ့္ကိုလာေခါ ္ကာ နိုင္ငံျခားသားရွိရာဟိုတယ္သို ့သြားေနစဥ္ကျဖစ္သည္ ။ ထိုကားဆရာ နွင့္လည္း က်ြန္ေတာ္သည္ နွစ္ေပါင္းမ်ားစြာလက္တြဲအလုပ္လုပ္လာသူမို ့အေတာ္ခင္မင္ရင္းနွီးေနေလသည္ ။ ကားဆ၇ာနာမည္ကို ဥပမာ ကိုဘေမာင္ဟုေခါ ္ၾကပါစို ့ ။ ကိုဘေမာင္သည္ က်ြန္ေတာ့္ကိုေမးခြန္းတစ္ခုေမးခြင့္ျပဳပါဟုစကားပလႅင္ခံလာ၏ ။ ထိုေမးခြန္းမွာ သူ ့ရင္ထဲတြင္မရွင္းလင္းသည္မွာၾကာျပီျဖစ္ေၾကာင္း ။သိလိုေနသည္မွာလည္း ဆယ္နွစ္ခန့္ရွိျပီျဖစ္ေၾကာင္း ၊ စကားမစပ္သည့္အျပင္ အျခားသူမ်ားကိုလည္းမေမးရဲသျဖင့္မေမးခဲ့ရေၾကာင္း ။ ယခုေသာ္ ကိုညီလို အဂၤလိပ္စာအေတာ္တတ္ေသာ ၀ါရင့္ဧည့္လမ္းညြွန္ၾကီးတစ္ေယာက္နွင့္ေတြ ့ရသျဖင့္ေမးၾကည့္ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း ၾကိဳတင္စကားခံပါသည္ ။ ထိုအခါ ယခင္အခါ အာမက္နွင့္ေတြ ့တုန္းကလိုပင္ က်ြန္ေတာ့္စိတ္ထဲ၀ယ္ ဒုန္းကနဲျဖစ္သြား၏ ။ Tour ကားေမာင္းေသာ ယာဥ္ေမာင္းတစ္ေယာက္ေမးေသာ အဂၤလိပ္စာလံုးကို မေျဖနိုင္လ်ွင္ျဖင့္အရွက္ကြဲမွာစိုးသျဖင့္ သိပ္ခက္တာေတြေတာ့မေမးပါေစနဲ့ဟုၾကိတ္ျပီးဆုေတာင္းရ၏ ။

“ ဒီလိုဗ်   သိခ်င္ေနတာေတာ့ နွစ္ေပါင္းအေတာ္ၾကာေနပါျပီ အခုမွပဲေမးျဖစ္တာ ။ က်ြန္ေတာ္သိခ်င္တာက လူေတြေျပာေျပာေနၾကတဲ့ အထဲမွာ ေကာ္ဖီဆိုတာလဲပါတယ္ ။ တခ်ိဳ ့ကလည္း ကေဖး ဆိုျပီးေျပာေနတာလဲ ရွိတယ္ ။အဲဒိေတာ့ ေကာ္ဖီနဲ ့ကေဖး ကဘာကြာသလဲဗ် “

ညတ္ခ်ြာဖ်ား ဟုသာ၊ ကာတြန္း သိန္းလြင္၏ ရုပ္ျပစာအုပ္ထဲကငထက္ဖ်ားဇာတ္ေကာင္လိုသာေအာ္လုိက္ခ်င္ေတာ့သည္ ။ ထို ့ေနာက္က်ြန္ေတာ္သည္ ကိုဘေမာင္အလြယ္ဆံုးနားလည္သြားေစရန္

“  ပါးစပ္ထဲကိုထည့္တာက ေကာ္ဖီ ဗ်ာ ၊ အဲဒိေကာ္ဖီေသာက္ဖို ့ ထိုင္ေနရတဲ့ေနရာက ကေဖး ဗ်ာ “

ဟုရွင္းျပလုိက္ေတာ့သည္ ။ ကိုဘေမာင္က ၀မ္းသာအားရေပါင္ကိုလက္ျဖင့္ပုတ္ကာ

“ရွင္းျပီဗ်ာ ရွင္းလိုက္တာ ရွင္းလိုက္တာ ၊ ေနဦးေနာက္တစ္မ်ိဳးေမးဦးမယ္ ။ ဆရာညီတို ့ ဂိုဒ္ေတြက်ြန္ေတာ့္ကားေပါ ္မွာ အဂၤလိပ္လိုေျပာၾကတဲ့အထဲမွာ ဟိုစာလံုးဟာ ခနခနပါတယ္ ။ ဂိုဒ္တိုင္းလိုလို ေျပာေလ့ရွိတယ္ ။ အဲဒိစာလံုးအဓိပါယ္ေလးေမးခ်င္လို့ပါဗ် “

“ဘာစာလံုးလဲဗ် “

“ ဟိုဟာဗ်ာ   အေလာေတာ္ ဆိုတဲ့ စာလံုး “

“ ဘာ “

“ အေလာေတာ္  အေလာေတာ္နဲ ့ ကိုညီတို ့ E ဂိုဒ္ေတြ ခနခနေျပာသံၾကားဖူးပါတယ္ အဲဒါဘာလဲဗ် “

က်ြန္ေတာ္လဲ ဦးေနွာက္ေခ်ာက္သြား၏ ။ အဂၤလိပ္ဘာသာစကားတြင္ အေလာေတာ္ ဆိုေသာစကားမွာ ဘယ္ကဘယ္လိုကပ္သီးကပ္သပ္ပါေနသနည္း ။ ဟုတ္ေကာဟုတ္ရဲ ့လားဟုက်ြန္ေတာ္ဘက္ေပါင္းစံုကစဥ္းစားသည္ ။ အေလာေတာ္ ၊အေလာေတာ္ …..ဘာကိုေျပာတာပါလိမ့္ ။ ေနာက္မွရုတ္တရက္ဥာဏ္ပြင့္သြားကာ က်ြန္ေတာ္အားရပါးရရယ္ခ်လိုက္သည္ ။
“ ဟားဟားဟား    အေလာေတာ္မဟုတ္ပါဘူးဗ်ာ   A lot of  ျဖစ္ပါလိမ္.မယ္ ။ ဟီးဟီး အေလာ့ေရာ့ဖ္ ဆိုတာ အမ်ားၾကီးကိုေျပာတာဗ် ။ ဥပမာ A lot of rain တို ့ A lot of money တို ့ A lot of time တို ့ ေျပာတာေပါ့ဗ်ာ ။ အဓိပါယ္ကေတာ့ မိုးေရေတြအမ်ားၾကီး ၊ ပိုက္ဆံေတြအမ်ားၾကီး ၊ အခ်ိန္ေတြအမ်ားၾကီးစသည္ျဖင့္ ေပါ့ ။ ထိုအခါမွ ကိုဘေမာင္အေတာ္ေၾကနပ္သြားသည္ ။ ဆယ္နွစ္ခန္ ့မရွင္းလင္းေသာစာလံုးနွစ္လံုးကို က်ြန္ေတာ္နွင့္ေတြ ့မွ တနံနက္ခင္းနွင့္သိရေလျခင္းဟုလည္းေျပာေသး၏။

        ထိုေန ့မွစကာက်ြန္ေတာ္သည္ သိျခင္း နွင့္မသိျခင္းဆိုသည္ကိုေသေသခ်ာခ်ာစဥ္းစားမိ၏ ။ သိသူအတြက္ရယ္စရာ အျဖစ္အပ်က္တစ္ခုျဖစ္ေသာ္လည္း မသိသူအတြက္ေတာ့အေတာ္ကိုၾကီးမားေသာ ပုစၧာၾကီးတစ္ခုျဖစ္ေနစျမဲျဖစ္သည္ ။ အဓိကက်သည္က သိျခင္းမသိျခင္းမဟုတ္ ။ မိမိမသိသည္ကိုသိျခင္း ။ သိနုိင္ေလာက္သည့္သူကိုေမးျခင္း ။ ေမးရေကာင္းမွန္းသိသည့္အေတြးအေခါ ္ရွိျခင္းတို ့ျဖစ္သည္ ။ သိျခင္းသည္ပညာျဖစ္ျပီး ပညာဟူသည့္သိျခင္းရွိမွသာ ေတြးတတ္ေခါ ္တတ္စဥ္းစားတတ္လာမည္ျဖစ္သည္ ။အျပန္အလွန္အားျဖင့္ စဥ္းစားေတြးေခါ ္ျခင္းရမွသာပညာဟူသည့္အသိကိုရလာမည္ျဖစ္သည္ ။ပညာနွင့္အေတြးအေခါ ္သည္ ဆက္စပ္ေနေသာအရာျဖစ္သည္ ။ပညာမရွိလ်ွင္ေတြးေခါ ္မွုမရွိ ။ေတြးေခါ ္မွုမရွိလ်ွင္ပညာရွိမည္မဟုတ္။ က်ြန္ေတာ္တို ့လူမ်ိဳးသည္ စဥ္းစားေတြးေခါ ္တတ္ေသာအေလ့အထအလြန္နည္းေသာလူမ်ိဳးျဖစ္ျပီး မိရိုးဖလာအမ်ားသူငါေျပာသည္ကိုသာယံုၾကည္လက္ခံတတ္ေသာအေလ့အထရွိပါသည္ ။ ထို ့ေၾကာင့္ စေလာင္းဖံုးနွစ္ခ်ပ္တီးလ်ွင္က်ားကိုက္တတ္သည္ဆိုလ်ွင္လည္း ယံုလိုက္ၾကသည္ ( အမွန္က ေျမစေလာင္းဖံုးနွစ္ခ်ပ္တီးလ်ွင္ ကြဲမွာစိုးေသာေၾကာင့္ေရွးလူၾကီးေတြကက်ားကိုက္တတ္သည္ဟုေျပာသြားသည္ဆိုတာကိုမစဥ္းစားၾက) ။ ညဘက္ေလခ်ြန္လ်ွင္လာဘ္တိတ္တတ္သည္ဆိုလဲလက္ခံလိုက္ၾကသည္ ( ေတာအရပ္မ်ားတြင္ညဘက္ေလခ်ြန္ပါက ေျမြဆိုးမ်ား အိမ္၀င္းထဲ၀င္လာမွာစိုးေသာေၾကာင့္ျဖစ္ပံုရသည္ ) ။ ကိုရင္၀တ္(သကၤန္းဆီး) ျပီးပါက အရပ္ျမင့္ကာထြားလာတတ္သည္ဟုယံုၾကေသးသည္ (အမွန္မွာ ကိုရင္၀တ္ေသာအရြယ္မွာ ထြားက်ိဳင္းတတ္ေသာအရြယ္ျဖစ္သျဖင့္ တိုက္ဆိုင္ျခင္းျဖစ္သည္ ) ။ ထိုသို ့မိရိုးဖလာယံုၾကည္မွုမ်ားျဖင့္အစြဲအလမ္းၾကီးၾကသည္ ။ ထို ့ေၾကာင့္ ပေယာဂဆိုလ်ွင္လဲ ယံုၾကည္လိုက္ၾကသည္ ။ ဘုိးေတာ္ဆိုလ်ွင္လဲ အလြယ္တကူလက္ခံၾကသည္ ။ နဂါးဆိုလ်ွင္လည္း ပူးလိုက္ၾကသည္ ။ဓမၼေစတီေခါင္းေလာင္းၾကီးခ်င္းတြင္းျမစ္ထဲေပါ ္လာမည္ဆိုလဲ ယံုသူေတြရွိသည္ ။ ပုဏၠကတိုက္သည္ဆိုလ်ွင္လဲယံုလိုက္ၾကသည္ ။ အေနာ္ရထာမင္းၾကီး၀င္စားသည္ဆိုလဲ လက္ခံၾကသည္ ။ က်န္စစ္သား ၀င္စားသည့္ သူဆိုလ်ွင္လဲ ယံုၾကည္ၾကသည္ ။ မနူဟာဘုရင္ၾကီး၀င္စားသည္ဆိုလ်ွင္လဲ ကိုးကြယ္ၾကသည္ ။ အျခားတစ္ဘက္တြင္ လကမၻာ သို ့လူေရာက္ခဲ့သည္ဆုိျခင္းကိုယခုထက္တိုင္မယံုၾကည္ေသာသူမ်ားရွိေနေသးသည္ ။ ကမၻာလံုးသည္ဆုိျခင္းကို လက္မခံပဲ ျပားသည္ဟုျငင္းေနသူမ်ားရွိေသးသည္ ။

 အစိုးရသည္ တိုင္းသူျပည္သားမ်ားအေပါ ္ဘာလုပ္လုပ္ တရားသည္ ၊လုပ္ခြင့္ရွိသည္ ။ အစိုးရမင္းသည္ ေရေျမ့သနင္းျဖစ္သျဖင့္ အရာရာကိုပိုင္သည္ဟုယူဆလက္ခံၾကသူေတြပင္ရွိ၏ ။ စစ္အစိုးရလက္ထက္က နိုင္ငံေတာ္အၾကီးအကဲဆိုသူကို ဘုရင္ဟုထင္ေနသူမ်ားပင္ရွိသည္ ။ သူ၏သားသမီးမ်ားကို သားေတာ္သမီးေတာ္ဟုထင္ေနၾကသူမ်ားလည္းရွိသည္ ။ ကိုယ္ ့ကိုယ္ကိုယ္ထိုသို ့ထင္ေနၾကသူမ်ားလည္းရွိေကာင္းရွိမည္ ။ အရာရာသည္ အေတြးအေခါ ္ခ်ိဳ ့တဲ့ရာမွျဖစ္ေပါ ္လာၾကျခင္းျဖစ္သည္ ။ အေတြးအေခါ ္ခ်ိဳ ့တဲ့ျခင္းကား ပညာနည္းေသာေၾကာင့္ျဖစ္ေပ၏ ။ ပညာဆိုသည္မွာ ေက်ာင္းေတြ ဘြဲ ့ေတြ ၊ ဆာတီဖီကိတ္ေတြကိုေခါ ္ျခင္းမဟုတ္ ။ အေၾကာင္းဟုတ္သည္မဟုတ္သည္ကို စံုစမ္းသိရွိလိုေသာဥာဏ္နွင့္ထိုးထြင္းသိမွုကိုသာပညာဟုသတ္မွတ္ရမည္ျဖစ္သည္ ။ပညာကိုေမးျမန္းစံုစမ္းျခင္း အျပင္ အၾကားအျမင္မ်ားျခင္း ၊ေလ့လာသင္ယူျခင္းနွင့္စာဖတ္ျခင္းမ်ားဆီကရနိုင္ေပသည္ ။ မ်ားမ်ားသိခ်င္က မ်ားမ်ား စဥ္းစားေတြးေခါ ္ၾကရန္ျဖစ္သည္ ။ ပညာမရွိေသာအခါ မစဥ္းစားတတ္ေတာ့ ။မစဥ္းစားတတ္ေသာအခါ အသိဥာဏ္အေမွာင္ၾကီးက်ျပီျဖစ္သည္ ။

သရ၀ဏ္(ျပည္)  
Eternal Light မဂၢဇင္း
၂၀၁၆ စက္တင္ဘာ

0 comments:

Post a Comment

Facebook Like Page