သမိုင္းျမစ္ၾကီးေပါ ္မွအမွိုက္မ်ား
သရ၀ဏ္(ျပည္ )
တပ္မေတာ္ထိပ္ပိုင္းေခါင္းေဆာင္တစ္ဦး၏အစ္မျဖစ္သူသည္ရန္ကုန္ျမိဳ. ေျမာက္ပိုင္းတြင္ေနထိုင္ပါသည္ ။ ထိုအခါ မိသားစုသေဘာအရ အစ္မျဖစ္သူထံ ေမာင္လုပ္သူကလာလည္တတ္ပါသည္ ။ ထိုသို.လာေသာအခါ လံုျခံုေရးအျပည္.ျဖင္.လာပါသည္ ။ဤအပိုင္းအထိ ေ၀ဖန္စရာမရွိပါ ။ထိပ္သီးအရာရွိျဖစ္သျဖင္. သူ၏လံုျခံုေရးအတြက္ ထိုက္သင္.သေလာက္ ေဆာင္ရြက္လာျခင္းကို နားလည္လက္ခံရပါမည္ ။သို.ေသာ္ ေနာက္တစ္ဆင္.တက္လာပံုမွာ သူ.အစ္မေနေသာအိမ္နွင္.ေဘးခ်င္းကပ္ အနီးအပါးအထပ္ျမင္.တိုက္ခန္းမ်ားတြင္ေနထိုင္သူမ်ားသည္ သူေရာက္လာလ်င္ မိမိတိုက္ခန္းေပါ ္မွေအာက္သို.ဆင္းေပးရပါသည္ ။လံုျခံုေရးအျမင္အရလုပ္ရျခင္းျဖစ္သည္ဟုဆိုပါသည္ ။ ထိုသို.လုပ္ခိုင္းျခင္းကို ထိုပုဂၢိဳလ္ၾကီးကလုပ္ခိုင္းသည္လား ၊သူ.လက္ေအာက္မွအရာရွိမ်ားကဖားျပီးလုပ္ၾကသည္လားမသိပါ ။ တပ္မေတာ္သာအမိတပ္မေတာ္သာအဖေခတ္က ထိုသို.လုပ္သည္မွာမထူးဆန္းေသာ္လည္း ျပည္သူသာအမိ ျပည္သူသာအဖ ဟု ေျပာင္းလဲက်င္.သံုးျပီဟူေသာယခုေခတ္တြင္ေတာ. ဤအျပဳအမူမွာထူးဆန္းေနပါသည္ ။ ျပည္သူသည္အမိအဖ အရာမွာရွိလ်င္ ကိုယ္.မိဘ ကို ကိုယ္အိမ္ေပါ ္မွဆင္းခိုင္းေသာ သားသမီးကို မည္သို.သတ္မွတ္မည္နည္းမသိပါ ။ တကယ္ေတာ. လံုျခံုေရးအေျခအေနစိုးရိမ္စရာရွိသည္ဆိုလ်င္ အစ္မျဖစ္သူကို ဟိုတယ္တစ္ခုတြင္ေခါ ္ယူေတြ.ဆံု၍လည္းရပါသည္ ။ စစ္တပ္ထဲသို.ေခါ္ယူေတြ.ဆံုလ်င္လဲျဖစ္ပါသည္ ။ အာဏာရွင္ၾကီးဦးေန၀င္း ျပည္ျမိဳ.သို.လာေရာက္ကာ ေဆြမ်ိဳးမ်ားနွင္.ေတြ.ဆံုစဥ္မွာပင္ အိမ္နီးခ်င္းမ်ားကိုေမာင္းထုတ္ျခင္းမ၇ွိခဲ.ပါ။ ေမာင္နွမနွစ္ေယာက္ေတြ.ဆံုျခင္းသည္ နိုင္ငံေတာ္တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ေနျခင္းဟုတ္မဟုတ္ဆိုတာလည္းေမးစရာျဖစ္ေနေသာကိစၥျဖစ္သည္ ။ ထားေတာ. ။ ဒီမိုကေရစီေခတ္တြင္ဒါေတြလဲ ျပဳျပင္သင္. သည္ကို အျပဳသေဘာေထာက္ျပျခင္းျဖစ္ပါသည္ ။ ေတာ္ေတာ္ၾကာနိုင္ငံေတာ္လ်ွိဳ.၀ွက္ခ်က္ေပါက္ၾကားမွုနွင္. လာကုပ္ေနမွာလဲေၾကာက္ရေသးသည္ ။က်ြန္ေတာ္တို.နိုင္ငံမွလူၾကီးဆိုသူမ်ားသည္ သူတပါးကိုအမိန္.ေပးခ်င္ေသာ္လည္းကိုယ္.ကိုေ၀ဖန္လ်င္မၾကိဳက္ပါ ။ အားလံုးေကာင္းပါသည္ခင္ဗ်ား ဟုေျပာတတ္သူမ်ားကိုသာ လိုလားပါသည္ ။
ေနာက္ထပ္ၾကည္.မိေသာရုပ္သံသတင္းတစ္ပုဒ္တြင္ မိခင္နွင္.ကေလးေစာင္..ေရွာက္ေရးအသင္းၾကီး၏ေခါင္းေဆာင္မ်ားမိုးရာသီ သစ္ပင္စိုက္ပ်ိဳးေသာအခမ္းအနားတစ္ခု ကိုေတြ.ရပါသည္ ။ ၀တ္ေကာင္းစားလွ၀တ္ဆင္ထားေသာအမ်ိဳးသမီးသံုးေလးဦး သစ္ပင္စိုက္ၾကပံုကို ေတြ.ျမင္ရပါသည္ ။ အခမ္းအနားနွင္.မလိုက္ဖက္စြာ သစ္ပင္ေဘး၌ ေကာ္ေဇာမ်ားခင္းထားပါသည္ ။ ကိုင္ထားေသာ ေရကရားမွာေရြွအစစ္လားဘာလားေတာ.မသိ ေရြွေရာင္ေရပန္းကရားျဖစ္သည္ ။ထို.အျပင္ ေျမၾကီးဖို.ရန္ကိုင္ထားေသာ ေဂါ ္ျပားမွာလည္းေရြေရာင္ေဂါ ္ျပားျဖစ္သည္ ။ သစ္ပင္စိုက္ဖို.လာေသာအမ်ိဳးသမီးမ်ားအားလံုးေဒါက္ဖိနပ္မ်ားကိုစီးထားၾကသည္ ။ဒီပံုေတြနွင္.မိခင္နွင္.ကေလးကိုေစာင္.ေရွာက္မည္လား မိခင္နွင္.ကေလးမ်ားကသူတို. အတြက္လာျပီးလုပ္အားေပးရမည္လားမသဲကြဲေတာ.ပါ ။
က်ြန္ေတာ္တို.နိုင္ငံတြင္ အခမ္းအနားတစ္ခု၌ တကယ္အလုပ္လုပ္သူကလူနည္းစုျဖစ္ျပီး လူျမင္ေသာေနရာတြင္ လူလံုးျပနွမ္းျဖဴးၾကသည္. ဖိုးပါခ်င္ မယ္ပါခ်င္မ်ားကလူမ်ားစုျဖစ္ေနသည္ ။ ထို.ေၾကာင္.ဘယ္အခမ္းအနားတြင္ပဲဓါတ္ပံုရိုက္ရိုက္ စြတ္က်ယ္အက်ၤၤ ီ နွင္.ေခ်ြးဒီးဒီးက်ေအာင္အလုပ္လုပ္ေနသူမ်ား ၊ ထဘီတိုတိုနွင္. ပန္းကန္ေဆးေနသူမ်ား ပါေလ.ပါထမရွိပဲ တိုက္ပံုကိုေခါက္ရိုးေကာ.ေနေအာင္၀တ္စားထားသူမ်ား ခ်ိတ္ထဘီနွင္.ပု၀ါျခံုထားသူမ်ားသာပါေလ.ရွိပါသည္ ။ျမန္မာနိုင္ငံ၌ အလုပ္လုပ္သူကတစ္ဖြဲ. လူလံုးျပသူကတဖြဲ.ျဖစ္ဟန္တူေပသည္ ။ တခါတရံ လမ္းေဘး၌ လမ္းခင္းေနသူ ၊ ေျမာင္းတူးေနသူ စသည္.လုပ္ငန္းမ်ားကိုေတြ.သျဖင္.သတိထားျပီးၾကည္.မိေသာအခါ ေျမာင္းထဲဆင္း၍ တကယ္အလုပ္လုပ္ေနသူ မွာ နွစ္ေယာက္ ေလာက္သာရွိျပီး ေနရိပ္ထဲတြင္ထီးေဆာင္းျပီး ထိုင္ၾကည္.ကာ လိုအပ္သည္မ်ားကိုညြွန္ၾကားေနၾကသူမ်ားမွာ အလုပ္လုပ္သူထက္ပိုမ်ားေနသည္ကိုေတြ.ရေလသည္ ။ ဤနိုင္ငံတြင္အလုပ္လုပ္သူထက္ ညြွန္ၾကားသူကပိုမ်ားေနေပသည္ ။ လမ္းဖြင္.ပြဲ တံတားဖြင္.ပြဲမ်ားတြင္တအုပ္တမၾကီးလာေရာက္အမွာစကားေျပာၾကားဖြင္.လွစ္ၾကေသာ္လည္း ေနာင္တခ်ိန္ တံတားၾကီးၾကံ.ခိုင္မွုနည္းလာ၍ ၊ လမ္းမၾကီးပ်က္စီးလာ၍ ေျပာစရာတင္ျပစရာရွိေသာအခါ လိုအပ္သည္ကိုညြွန္ၾကားခဲ.ေသာပုဂၢိဳလ္မ်ားတစ္ေယာက္မွေရာက္မလာေတာ.ေပ ။ ဖြင္.ပြဲေန.ကစည္ကားသေလာက္ေနာက္ေန.တြင္ က်ီးနွင္.ဖုတ္ဖုတ္ျဖစ္ကာ မည္သူမ်ွလွည္.မၾကည္.ၾကေတာ.ေပ ။ က်ြန္ေတာ္တို.နိုင္ငံကား လူလံုးျပေသာအလုပ္တြင္ အေတာ္က်ြမ္းက်င္ၾကေပသည္ ။ ဓါတ္ပံုရိုက္လ်င္ေတာင္လူမျမင္ေသာေနရာတြင္မေနခ်င္ မိမိမ်က္နွာထင္ရွားစြာပါခ်င္သည္ ။ အလုပ္လုပ္ရာတြင္လည္း လမ္းျပင္ျခင္း လမ္းခင္းျခင္းစေသာ အလုပ္မ်ားကို လူမျမင္ေသာ ညဘက္သန္းေခါင္တြင္မလုပ္ခ်င္ ၊ က်ြန္ေတာ္ က်ြန္မတို.သည္ နိုင္ငံေတာ္ပိုက္ဆံမ်ားကို ဤေနရာတြင္ အားက်ိဳးမာန္တက္အသံုးခ်ေနၾကပါသည္ဟု ဖြင္.မေျပာရံုတမယ္ လမ္းက်ဥ္းက်ဥ္း ကားၾကပ္ၾကပ္တြင္ လမ္းမၾကီးကိုပိတ္လ်က္ အလုပ္သမားမ်ားသနားစဖြယ္ ပူပူေလာင္ေလာင္ေနေရာင္ေအာက္တြင္ အလုပ္လုပ္ျပၾကရေလသည္ ။သူတို.လမ္းျပင္ေနၾကသည္မ်ားကို ဓါတ္ပံုရိုက္၍ သတင္းစာမ်ားတြင္သတင္းမပါပါေအာင္ထည္.ၾကသည္ ။ စီမံကိန္းမွဘ႑ာေငြမ်ားကိုဘံုးေသာအခါ မည္သူမ်ွမသိလိုက္ရပါ ။ လူေျပာမသန္ လူသန္မေျပာစူေသာစကားပံုကိုသတိရမိပါသည္ ။
ယခုေခတ္တြင္ နိုင္ငံေရးလူလံုးျပလိုသူမ်ား ၊ လူမွုေရးလူလံုးျပလိုသူမ်ား ၊ပရဟိတလူလံုးျပလိုသူမ်ား ၊အသင္းအဖြဲ.ဆိုင္ရာလူလံုးျပသူမ်ား ၊အနုပညာလူလံုးျပလိုသူမ်ား ၊စားဖားမ်ားေရွ.တန္းသို.တက္လာၾကေသာေခတ္ျဖစ္သည္ ။ အခြင္.အေရးသမားအခ်င္းခ်င္းေပါင္းစားၾကေသာေခတ္ျဖစ္သည္ ။ ေ၀စားမ်ွစားေခတ္ၾကီးျဖစ္သည္ ။
က်ြန္ေတာ္.မိတ္ေဆြေရွ.ေနတဦးေျပာေသာပံုျပင္ေလးတစ္ပုဒ္ရွိ၏ ။တစ္ခါက တိုင္းရင္းသား ကဒူးကနန္း လူမ်ဳိးမ်ားေနထိုင္ေသာ ဗန္းေမာက္ (ဗေမာက္)နယ္ထဲသို႕ ေျမျပန္႕မွ ရဟန္းတစ္ပါးေရာက္လာေလသည္။ ရိုးသားေသာ တိုင္းရင္းသားမ်ားျဖစ္ၾကသည့္အေလ်ာက္ မိမိတို႕ထံ လာေရာက္ေသာ ေျမျပန္.သားဧည္.သည္မ်ားကို ေဖာ္ေရြစြာခင္မင္ၾကသူမ်ားျဖစ္ေလသည္။ ယခုေသာ္ ရဟန္းျဖစ္သျဖင့္ ပို၍ပင္ ေလးစားၾကည္ညိဳၾကေလသည္။ ထို႕အျပင္ မိမိတို႕အရပ္ေဒသ၌ ကာလရွည္စြာေက်ာင္းထိုင္လိုေသာ ရဟန္မ်ားမရွိရကား ယခုေရာက္ရွိလာေသာ ရဟန္းမွာ ဒီေဒသတြင္ ေက်ာင္းထုိင္သီတင္းသံုးမည္ ဆိုသျဖင့္ ေဒသခံမ်ား ေျပာမျပႏိုင္ေအာင္ ၀မ္းသာၾကေလသည္။ အမွန္စင္စစ္ ထိုေတာထြက္ရဟန္းမွာ ဘာမွ ေကာင္းစြာတတ္သူမဟုတ္ေပ။ ၄င္းေဟာေျပာေနေသာ တရားေဒသနာပါဠိမ်ားကိုလည္း ေဒသခံမ်ားကလည္းေကာင္းစြာ နားမလည္ၾက ေသာ္လည္း ၄င္းေဒသတြင္ကား ဆြမ္းကြမ္းျပည့္စံုစြာျဖင့္ လာဘ္လာဘ ရႊင္လန္းေနေလသည္။ တစ္ေန႕တစ္၌ ေျမျပန္႕မွပင္ ဗမာလူမ်ဳိးတစ္ေယာက္ ၄င္းေဒသသို႕ေရာက္ရွိလာကာ အဆိုပါရဟန္းေဟာၾကားသည့္ တရားပြဲသို႕ တရားနာရန္ေရာက္ရွိလာၿပီး အခန္းေထာင့္တြင္ထိုင္ လ်က္ေနေလသည္။ ထိုအခါ ရဟန္းက သတိျပဳမိၿပီး တရားပြဲ စလွ်င္စျခင္း ပါဠိပါတ္သားတရားသံျဖင့္ ၄င္းဗမာထိုင္သည့္ေထာင့္သို႕အသာၾကည့္လိုက္ၿပီး " ေဟာင့္ဒိုက ဗေမာက္တရာ…ေတေတနိတ္…၀ါးေစရေအာင္….." ဟု တရားသံေနသံထားျဖင့္ တရားပြဲစလိုက္သည္ႏွင့္ ေဒသခံမ်ားက " ဟာ… ဒီတစ္ခါ တို႕ဘုန္းဘုန္း တရားက ခါတိုင္းနဲ႕မတူ ပိုလို႕ေကာင္းသေဟ့….ဒို႕ရဲ႕ ဗေမာက္ၿမိဳ႕ႀကီးလည္းပါသကြ…" ဟုေက်နပ္ၾကၿပီး မ်ားစြာေသာအလွဴမ်ားကို ထည့္လွဴၾကေလ၏။ သူ၏ေျပာလိုရင္းျဖစ္ေသာ ဟိုေထာင္.က ဗမာတစ္ေယာက္ တိတ္တိတ္ေန ေ၀စားရေအာင္ ဟူေသာစကားမွာ သူတို.နွစ္ေယာက္သာသိေသာ ဟူ၏ ။
အျပင္ေလာကတြင္လည္းထိုပံုျပင္ထဲမွလိုပင္ တစ္ေယာက္စားကြက္ကိုတစ္ေယာက္ကမေဖာ္ေၾကး ေ၀စားမ်ွစားစနစ္ျဖင္. ကိုယ္က်ိဳးရွာသမားမ်ားခ်မ္းသာကာ တိုင္းျပည္မွာ ဆင္းရဲတြင္းနက္သထက္နက္လာခဲ.ျခင္းျဖစ္သည္ ။ မိမိသာအေရးၾကီးလ်က္အျခားသူမ်ား၏ဘ၀စည္းစိမ္ အသက္အိုးအိမ္သည္ဘာမွအေရးမၾကီးဟုထင္ျမင္ယူဆေနသူမ်ား ေပါမ်ားသထက္ေပါမ်ားလာလ်င္ ေလာကၾကီးသည္ ပ်က္စီးသြားေတာ.မည္ျဖစ္သည္ ။ ယခုအခါ တိုင္းျပည္မတိုးတက္သည္မွာ ဤစိတ္ထားမ်ားေၾကာင္.ျဖစ္သည္ ။ တိုင္းျပည္ျငိမ္းခ်မ္းေရးမရေသးသည္မွာလည္းမရိုးသားေသာ ဤစိတ္ဓါတ္မ်ားေၾကာင္.သာျဖစ္သည္ ။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းသည္ ျမန္မာ.လြတ္လပ္ေရးအတြက္ေအာင္ဆန္းအက္တလီစာခ်ဳပ္ကိုလန္ဒန္တြင္၁၉၄၇ ဇန္န၀ါရီလ (၂၇) တြင္ လက္မွတ္ထိုးျပီး ပင္လံုစာခ်ဳပ္ကို ၁၉၄၇ ေဖေဖာ္၀ါရီ (၁၂) ရက္ ၊ ၾကားထဲတြင္ရက္ေပါင္း ( ၁၆ )ရက္ အတြင္း ေအာင္ျမင္စြာလက္မွတ္ေရးထိုးနိုင္ခဲ.ျခင္းမွာ သူ၏ရိုးသားမွုနိုင္ငံေရးသီလေၾကာင္.ျဖစ္သည္ ။ ငါ.အသက္စည္းစိမ္သည္အေရးၾကီးသလို သူတပါး၏အသက္စည္းစိမ္သည္လည္း ထပ္တူထပ္မ်ွအေရးၾကီးသည္ ။ငါ.အသက္စည္းစိမ္ထက္ တိုင္းျပည္ေကာင္းစားေရးကပိုအေရးၾကီးသည္ဆိုေသာျမင္.ျမတ္ျဖဴစင္ေသာစိတ္ထားေၾကာင္.အခ်ိန္တိုတိုအတြင္းတိုင္းရင္းသားမ်ားနွင္.ညွိနွိုင္းနိုင္ျခင္းျဖစ္သည္ ။ ပင္လံုစာခ်ဳပ္ခ်ဳပ္ဆိုရန္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းတြင္ ဥေရာပသမဂၢမွေထာက္ပံ.ေငြတို.ဘာတို.လည္းမရွိ ၊ သမၼတရံုး၀န္ၾကီးမ်ားလည္းမရွိ ၊ M.P.C ေခါ ္ျငိမ္းခ်မ္းေရးအက်ိဳးေဆာင္အဖြဲ.လဲမရွိ ခဲ.ပါ ။ထိုအရာေတြအစား နွလံုးသားထဲမွလာေသာ ရိုးသားမွုျဖင္.ေဆာင္ရြက္လိုက္ရာ တိုင္းရင္းသားမ်ားေဟာတေယာက္ ေဟာတေယာက္လက္မွတ္ထိုးကာပင္လံုစာခ်ဳပ္ျဖစ ္လာပါသည္ ။ ဗမာလူမ်ိဳးခ်င္းပင္မယံုသကၤာျဖင္. ေသနတ္ျဖင္.အျမဲခ်ိန္ထားခ်င္ေသာ စိတ္ဓါတ္မ်ားရွိေနလ်င္လူမ်ိဳးမတူ ဘာသာစကားမတူေသာတိုင္းရင္းသားတို.ယံုၾကည္လက္တြဲလာေအာင္ မည္ကဲ.သို. စည္းရံုးမည္နည္း ။
ယေန.ေခတ္တြင္အတုေတြကသိပ္ေပါသည္ ။ေဆးအတု ၊ အရက္အတု ၊ စီးကရက္အတု ၊ ပန္းအတု (ပလပ္စတစ္ပန္း) ၊ အသားတု၊ နာရီအတု မွသည္ ေရြွအတု ၊ ပတၱျမားအတု ၊ ဆရာ၀န္အတု ၊ ေဒါက္တာဘြဲ.အတု ၊ ဒီမိုကေရစီအတုအထိ အတုအမ်ိဳးမ်ိဳးရွိသည္ ။ လူတို.သည္အတုနွင္.အသားက်ေနေသာအခါ အစစ္သည္ပင္လ်င္ ေမွးမွိန္ေနရေသာသေဘာရွိသည္ ။ ဟိုတစ္ေန.က ထူးအိမ္သင္၏ V.C.D သီခ်င္းေခြတစ္ခ်ပ္သြား၀ယ္ရာ ေအာ္ရီဂ်င္နယ္ေခြမရွိဘူးလားဟုေမးမိ၍ ခိုးကူးေခြေရာင္းသူ၏ ဘုၾကည္.ၾကည္.ျခင္းကိုခံခဲ.ရသည္ ။ ဟိုတယ္တစ္ခုတြင္ စားေသာက္ခန္းမထဲ၌ စားပြဲတိုင္းတြင္ နွင္းဆီပန္းတစ္ပြင္.စီ ပန္းအိုးနွင္.အလွထည္.ထားရာေသေသခ်ာခ်ာကိုင္ၾကည္.မွ ပလပ္စတစ္ပန္းအတုၾကီးျဖစ္ေနမွန္းသိရသည္ ။ ပန္းအစစ္ဘာလို.မထိုးသလဲဟုေမးရာ အစစ္က ၾကာၾကာမခံဘူး ႏြမ္းသြားေတာ.ခနခန၀ယ္ရတာပိုက္ဆံကုန္လို.ဟိုတယ္ပိုင္ရွင္ကမၾကိဳက္ဘူးဟုဆို၏ ။ ေၾသာ္ လူတို.သည္ အစစ္ထက္အတုနွင္.အသားက်ေနၾကကုန္၏ ။ အေပါစားပစၥည္းမ်ားသည္ ျပဴးတုျပဲတဲနွင္.ပို၍ အေရာင္အ၀ါေတာက္ပေန၏ ။ ယခင္က ဘုရားေက်ာင္းေဆာင္မ်ားကိုေရြွအစစ္ျဖင္. အလွဆင္ေသာ္လည္းယခုေခတ္တြင္ ဒစၥကိုေရြွဟုေခါ ္ေသာ တိပ္ကဲ.သို. အသင္.သံုး ကပ္ခြာေရြွျပားမ်ားသာတြင္က်ယ္ေနသည္ ။ ေတာေတာင္မရွိေတာ.သျဖင္.ဆတ္သတၱ၀ါပင္မ်ိဳးတုန္းလုခမန္းရွိေနေသာျမန္မာနိုင္ငံ၀ယ္ ဘယ္ဆိုင္ပဲသြားသြား အမဲသားမ်ားကိုခပ္တည္တည္ဆတ္သားေျခာက္ဟုညာေရာင္းေနတာကိုလည္းလူတို.သည္ မသိခ်င္ေယာင္ေဆာင္ကာအားေပးေနၾကသည္သာျဖစ္သည္ ။ အလွျပဳျပင္ေရးေလာကတြင္ မိန္းမအစစ္ ေယာက္က်ားအစစ္မ်ားထက္ ေမာင္မစၥက မ်ားသာ လြွမ္းမိုးထားေလသည္ ။ ရုပ္ရွင္မင္းသမီးတို.သည္ နဂိုအလွထက္ တင္တု ၊ရင္တု ၊မ်က္ေတာင္တု ၊ေျခသဲအတု ၊ဆံပင္တု မ်ားကို သံုးၾကေလ၏ ။ ထိုသို.ျဖင္.တေလာကလံုးသည္ ေကာသလအိပ္မက္ ဆယ္.ေျခာက္ခ်က္ထဲမွ ဘူးေတာင္းနစ္လို.ေဇာင္းျခမ္းေပါ ္ဆိုေသာကိန္းဆိုက္ေနၾကေလသည္ ။
နိင္ငံေရးတြင္လည္း တသက္လံုးကျပည္သူ.မ်က္နွာကိုဘယ္ေသာအခါမွမၾကည္.ခဲ.ေသာ ပုဂၢိဳလ္အခ်ိဳ.သည္ ၂၀၁၅ အေရးကိစၥ နီးလာေသာအခါ ျပည္သူကို အျပံဳးအတုေတြေပးလာၾက၏ ။ ရင္ထဲမွမပါေသာ ေ၀ေ၀ဆာဆာ မစားရ၀ခမန္းစကားမ်ားကိုေျပာလာၾက၏ ။ ေၾကာက္ကန္ကန္၍နည္းလမ္းေပါင္းစံုကိုစဥ္းစားလာၾကေပ၏ ။ ဟိုစည္းကမ္းဒီစည္းကမ္း ဟိုဥပေဒ ဒီဥပေဒ ၊ဟိုစနစ္ ဒီစနစ္ဆိုတာေတြကို ယုန္ေတာင္ေျပး ေခြးေျမာက္လိုက္ပံုစံမ်ိဳးျဖင္.အူလ်ားဖားလ်ား ေဆာင္ရြက္လာၾက၏ ။ စားေပါက္မ်ိဳးစံုကို ေဖြေဖြရွာရွာေဖာ္ထုတ္လာ၏ ။ အခ်ိဳ.ကိုယ္ပိုင္အရည္အေသြးမရွိေသာ စားဖားအခ်ိဳ.ကလည္း ဗုဒၥဘာသာ၀င္တို.၏သည္းေျခၾကိဳက္ျဖစ္ေသာ ၀ါဒျဖန္.စကားမ်ား လွိမ္.လံုးေျခာက္လံုးမ်ာကိုသံုးကာ ကိုယ္က်ိဳးစီးပြားအတြက္ သာသနာကိုခုတုန္းလုပ္ၾကေပ၏ ။ အာဏာကိုတသက္လံုးလက္မလြွတ္ပဲကိုင္ထားၾကသူမ်ားကလည္း သူတို.အုပ္ခ်ဳပ္မွပဲတိုင္းျပည္ေအးခ်မ္းသာယာေတာ.မေယာင္ ၊ အတိုက္အခံမ်ားလက္သို.အာဏာေရာက္သြားလ်င္ပဲ ကမၻာပ်က္ေတာ.မလိုအေပါက္မ်ိဳးခ်ိဳးၾကေပ၏ ။ ။အာဏာရွင္မ်ိဳးဆက္ေဟာင္းတို.ကလည္း အမ်ိဳးသားနိုင္ငံေရးဟူေသာ စကားကိုတြင္တြင္ေျပာကာ ယခင္ကခိုး၀ွက္ထားခဲ.ေသာနိုင္ငံေတာ္ဘ႑ာမ်ားကိုကိုယ္က်ိဳးအတြက္ ျပန္ေဖာ္လာ၏ ။ စာေရးဆရာဘ၀မွ နိုင္ငံေရးသုခမိန္ေယာင္ေယာင္ျဖစ္သြားၾကသူမ်ားကလည္း သူတို.ကုလားထိုင္မေပ်ာက္ရေအာင္ ဘုန္းေတာ္ဘြဲ.ေတးသြားမ်ားကို ျပည္သူ.ခ်ဥ္ဖတ္ေတးဂီတအဖြဲ.ၾကီးျဖင္.ေရွ.ထြက္ေဖ်ာ္ေျဖၾက၏ ။ လူၾကိုက္နည္းသထက္နည္လာေသာပါတီတခုကလည္း ခေမာက္ေပါ ္၌ေျခစံုတက္ရပ္ကာ နိုင္ငံေရးကားၾကံဳစီးဖို.ျပင္ဆင္ေနေပ၏ ။ ခရိုနီေပါက္စတို.သည္ သူတို.ဆရာၾကီးမ်ားျဖစ္ေသာခရိုနီဘိုးေအၾကီးမ်ားခ်မွတ္ခဲ.သည္.လမ္းစဥ္အတိုင္း ရာထူးအာဏလုပ္ပိုင္ခြင္.ေလးမ်ားရလိမ္.နိုးနိုးျဖင္. ၀န္ၾကီး၀န္ကေလးတို.အပါးမွမခြာပဲ ေခြးကိုသံၾကိဳးနွင္.ဆြဲသည္.ပမာ တေကာက္ေကာက္ေလ်ွာက္လိုက္ေနေပ၏ ။ ခ်ဳပ္၍ဆိုရေသာ္ ဒီမိုကေရစီဆပ္ကပ္အဖြဲ.ၾကီးသည္ ျပည္သူမ်က္ေစ.ေနာက္ေလာက္ေအာင္စတန္.အမ်ိဳးမ်ိဳးျပလ်က္ရွိၾကကုန္၏ ။ က်ြမ္းထိုးသူကထိုး ၊ ေကာင္းကင္ဘား စီးသူကစီး ၊ ဓါးေပါက္သူကေပါက္ ၊မ်က္လွည္.ျပသူကျပ ၊ၾကိဳးတန္းေလ်ွာက္သူကေလ်ွာက္ ၊ လူရြွင္ေတာ္လုပ္သူကလုပ္ျဖင္.စင္ေပါ ္၀ယ္စည္ကားရွုပ္ေထြးလ်က္ရွိၾကကုန္သည္ ။
ထိုအခါ က်ြန္ေတာ္ၾကားခဲ.ဖူးေသာ သီတဂူဆရာေတာ္ၾကီး၏ေအာက္ပါဆံုးမစကားတစ္ခြန္းကို သတိရမိပါသည္ ။
“ ေရြွေတြ ၊ေငြေတြ ၊ ေက်ာက္သံပတၱျမားေတြ စတဲ.တန္ဘိုးရွိတဲ.ပစၥည္းေတြဟာျမစ္ရဲ.ၾကမ္းျပင္ေပါ ္မွာပဲ ရွိတတ္တယ္ ။ေရေအာက္မွာပဲေနတတ္တယ္ ။ ေရေပါ ္မွာေပါေလာေမ်ာေနတာေတြက တန္ဖိုးမရွိတဲ.ဟာေတြမ်ားတယ္ ။ ဥပမာ ေခြးေသေကာင္ပုတ္ေတြ ၊ မစင္ေတြ ၊ ဒိုက္ေတြ ၊ေဗဒါေတြ ၊ငွက္ေပ်ာတုံးေတြ ၊ အမွိုက္ေတြ စတဲ.ဘယ္သူကမွမလိုခ်င္တဲ.ေရေမ်ာကမ္းတင္မဲ.ဟာေတြေပါ. “
အင္း…ဆရာေတာ္ေျပာတာလဲဟုတ္တုတ္တုတ္ ။ အနွစ္ရွိေသာစပါးနွံသည္ ေအာက္သို.ငိုက္ေနျပီးအဆန္ေခ်ာင္မ်ားမွာေထာင္လြွားၾကသည္မဟုတ္ပါလား ။မည္သူေရေမ်ာ၍ မည္သူကမ္းတင္မည္ဆိုသည္ကိုေတာ. ျပည္သူေတြကေစာင္.ၾကည္.ေနပါသည္ ။
သရ၀ဏ္(ျပည္)
ေစာင္.ၾကည္.ဂ်ာနယ္
၉.၉.၂၀၁၄
တင္ဆက္...ျပည္သတင္းလူငယ္(ျပည္သတင္း)
0 comments:
Post a Comment