သီဟလြင္- ျပည္
(ေဆာင္းပါး)
ေန႕ခင္းေၾကာင္ေတာင္
ဒုိင္းကနဲမီးရႈးမီးပန္းပစ္ေဖာက္သံၾကီးနဲ႔အတူ
သက်မုနိမိုးဃ္းေကာင္းဘုရာမုဒ္ဦးကေန ရတနာဆင္ေတာ္ၾကီးက
လူအုပ္လႈိင္းလုံးၾကီးၾကားကုိ တေရြ႕ေရြ႕တုိး၀င္လာျပီး ေပါင္းတည္ျမိဳ႕လယ္သုိ႔ ဦးတည္ေရြ႕လ်ားေနတယ္။
ဆင္ေတာ္ရဲ႕အေပၚမွာေတာ့ ဗုဒျမတ္စြယ္ေတာ္ကုိ ပင့္ေဆာင္လာတာပါ။ သူ႕ရဲေရွ႕မွာေတာ့ ဆင္ပုိင္ရွင္ ေဖါင္သူၾကီးမ်ဳိးႏြယ္စုတုိ႔က ကပ္ရက္အေနအထားနဲ႔ပါလာပါတယ္။ ဆင္ရတနာရဲ႕ေရွ႕မွာေတာ့ ၀တ္ျဖဳစင္ၾကယ္၀တ္ထားသူေတြက ကနကၠဒါန္ထီးျဖဴ ၊ေရႊထီး၊ သုိင္း ၊ၾကိဳင္း ၊သာသာနာ့အလံေတြ ကုိင္ထားၾကတယ္။
ေနာက္ျပီး ေဒ၀ါ၀င္း၊ရာဇာ၀င္းလုိ႔ေခၚတဲ့ နတ္သၾကားအျပင္ ဘုရင္ေတြ ၀န္ၾကီးေတြ မူးၾကီး မတ္ရာေတြ မူးမတ္အေဆာင္အေယာင္ေတြကုိ ဆင္ယင္ထားသူေတြလည္းပါ၀င္ေလရဲ႕။
ဒါေတြရဲ႕အေရွ႕ဆုံးမွာေတာ့ မဟာစည္ေတာ္ယြန္းသံတျခိမ္းျခိမ္းနဲ႔အတူလြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္တစ္ရာေက်ာ္ ေလာက္ကတည္းက အစဥ္အလာမပ်က္ က်င္းပလာတဲ့ပုံစံအတုိင္း ရုိးရာမပ်က္ ေပါင္းတည္ျမိဳ႕ေလးကုိ ဘုရားပြဲ လွည့္ေနျခင္းပဲျဖစ္ပါတယ္။
ေနာက္ထူးျခားတဲ့ျမင္ကြင္းတစ္ခုကေတာ့ ဗုဒၶ၀င္ဇာတ္ေတာ္ေတြျဖစ္တဲ့ ငါးရာငါးဆယ္ဇာတ္နိပါတ္ ေတာ္ေတြထဲက တစ္ခ်ဳိ႕ဇာတ္ေတြကုိ လူေတြကုိယ္တုိင္ သရုပ္ေဖာ္ထားတဲ့ လွည္းယဥ္ေတြလည္း အေျမာက္အမ်ားပါ၀င္လာတာကုိ ေတြ႕ရပါတယ္။ ျပီးေတာ့မွ ရပ္ကြက္ေတြကထြက္ၾကတဲ့ ယိမ္းကား ၾကိးေတြက အကယိမ္းေတြ ၊ေခတ္ေပၚေတးသီးခ်င္းေတြနဲ႔ ေဖ်ာ္ေျဖျပီးလုိက္ပါလာၾကတာပါ။ ရပ္ကြက္ ေက်းရြာအဖြဲစည္းေတြအလုိက္ ၀တ္ရြတ္တဲ့အသင္းေတြလည္း ပါပါေသးတယ္။
အဲဒီျမင္ကြင္းေတြကေတာ့ ေျမလတ္ပုိင္ေဒသမွာရွိတဲ့ ႏွစ္ေပါင္းတစ္ရာေက်ာ္အစဥ္လာမပ်က္ ေပါင္းတည္ျမိဳ႕မွာ ေတာ္သလင္းလဆန္း ၁၃ရက္ေန႔ (စက္တက္ဘာ ၆ရက္)ေန႔ကျပဳလုပ္တဲ့ ၁၁၄ ၾကိမ္ေျမာက္ ဗုဒြျမတ္စြယ္ေတာ္ ျမိဳ႔တြင္းကုိလွည့္လည္ အပူေဇာ္ခံတဲ့ ပဲြေတာ္ျမင္ကြင္းေတြပါ။
ေပါင္းတည္ျမိဳ႕ဟာပဲခူးတုိင္းအေနာက္ပုိင္းမွာတည္ရွိျပီးရန္ကုန္-ျပည္ ကားလမ္းမၾကီးေဘးမွာတည္ရွိတဲ့ ျမိဳ႕ေလးတစ္ျမိဳ႕ပါ။ ရန္ကုန္ကေနကားစီးျပီးလာမယ္ဆုိရင္ေတာ့ ၅နာရီေက်ာ္ေလာက္ပဲ ၾကာပါတယ္။ ျမန္မာႏုိင္ငံရဲပထမဦးဆုံး မီးရထားလမ္းျဖစ္ခဲ့တဲ့ ရန္ကုန္-ျပည္ မီးရာထားလမ္းရွိပါတယ္။ အဲဒီလမ္း ကုိေတာ့ ၁၈၇၆ မွာ ကုိလုိနီအဂၤလိပ္အစုိးရေဖာက္လုပ္ေပးခဲ့တာျဖစ္ျပီးေတာ့ အဲဒီလမ္းကေန လာမယ္ဆုိရင္ေတာ့ ငါးနာရီမက ပုိၾကာပါလိမ္မယ္။ ျမိဳ႕ေလးရဲ႕နယ္ေျမ တစ္၀ုိက္လုပ္ကုိင္ၾကတဲ့ အဓိက စီးပြားေရးကေတာ့ စုိက္ပ်ဳိးေရးလုပ္ငန္းေတြျဖစ္တဲ့ လယ္ယာလုပ္ငန္း၊ ရာသီေပၚသီးႏွံမ်ဳိးစုံ စီပြားျဖစ္တင္ပုိ႔ႏုိင္ၾကတဲ့အထိ လုပ္ကုိင္ၾကပါတယ္။
ျမန္မာႏုိင္ငံမွာက်င္းပၾကတဲ့ ဘုရားပြဲေတာ္အမ်ားစုဟာမုိးအကုန္ ပြင္လင္းရာသီ သီးတင္းကြ်တ္ ပြဲေတာ္ ကေနစျပီး ေဆာင္းရာသီတစ္ခုလုံးနဲ႔ တေပါင္းပြဲေတြမွတဆင့္ သၾကၤန္မတုိင္ခင္အထိ ျဖစ္ပါတယ္။ ထူးျခားခ်က္အေနနဲ႔ကေတာ့ အဲဒီျမိဳ႕ေလးမွာ ႏွစ္စဥ္ႏွစ္တုိင္းက်င္းပျမဲျဖစ္တဲ့ ဘုရားပြဲဟာ မိုးေတြရြာ သြန္းမႈ မျပတ္ေသးတဲ့ မုိးေႏွာင္းကာလလုိ႔ေခၚတဲ့ ေတာ္သလင္းလ (စက္တင္ဘာလ)ထဲမွာ က်ေရာက္ ေနတာပါ။
ေနာက္တစ္ခ်က္ထူးျခားတာကေတာ့ အဲဒီဘုရားပြဲရဲ႕အဓိက အစိတ္အပုိင္းတစ္ခုအျဖစ္ပါ၀င္တဲ့ ဗုဒၶ ျမတ္စြယ္ေတာ္ လွည့္လည္တဲ့ေနရာမွာ လြန္ခဲ့တစ္ေပါင္းတစ္ရာေက်ာ္ကအတုိင္း ဆင္နဲ႔လွည့္ ဓေလ့ ဟာ ဘုရားပြဲက်င္းပတဲ့ဓေလ့ဟာ အခုလုိဆင္ရွားပါးတဲ့ ယေန႔ေခတ္အထိ က်င္းပျပဳလုပ္ခဲ့ၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။
အခုလုိ ရုိးရုာမပ်က္ က်င္းပလာတဲ့ပြဲကုိ ေနာက္မ်ဳိးဆက္ေတြမွာ မလုပ္ႏုိင္မွာကုိ စုိးရိမ္တၾကီးနဲ႔ အစဥ္ အလာကုိထိမ္းသိမ္းဖုိ႔ ေပါင္းတည္ျမိဳ႕ခံ လူငယ္ေတြအကုိ ေဂါကပၾကီးတစ္ဦးျဖစ္သူ ဦး၀င္းဒင္က အခုလိုဆိုပါတယ္။
“ေနာက္ႏွစ္ေနာက္ႏွစ္ေတြမွာလည္းဆင္နဲ႔ပဲ လွည့္မွာပါ ေနာင္လာမယ့္ မ်ဳိးဆက္ေတြက်ရင္လည္း က်ေနာ္တုိ႔ျမိဳ႕ေလးရဲ႕ ရုိးရာဓေလ့ေလးမေပ်ာက္ပ်က္ေအာင္ ဆက္လက္ထိန္းသိမ္းဖုိ႔ တိုက္တြန္း ခ်င္တယ္ ”လုိ႔ ျမတ္စြယ္ေတာ္အခမ္းအနားစီစဥ္မႈအအဖြဲအတြင္းေရးမူး ဦး၀င္းဒင္က ေျပာပါတယ္။
ေပါင္းတည္ျမိဳ႕ သက်မုနိမုိဃ္းေကာင္းဘုရားၾကီးသုိ႔ ဗုဒၶ ျမတ္စြယ္ေတာ္ ေရာက္ရွိလာသည္ဟာ ကုိလုိနီေခတ္ ျမန္မာသကၠရာဇ္ ၁၂၅၉ခုႏွစ္ ေတာ္သလင္းလဆန္း (၁၃)ရက္ေန႔တြင္(ခရစ္ႏွစ္ ၁၈၉၇) က ျဖစ္ျပီးေတာ့ ျမတ္စြယ္ေတာ္ကုိေပါင္းတည္ျမိဳ႕မီးရထားဘူတာကေနတဆင့္ဘုရားၾကီးသုိ႔ ပင့္ေဆာင္ ရာမွာ ဆင္ေတြကုိ အသုံးျပဳျပီးသစ္ေတာလုပ္ငန္းလုပ္ကုိင္တဲ့ ေဖါင္သူၾကီး မ်ဳိးႏြယ္စုမွ ဦးစီးကာဆင္္နဲ႔ ပင့္ ေဆာင္ပူေဇာ္ခဲ့ရာမွ စတင္ကာစြယ္ေတာ္အား ႏွစ္စဥ္ႏွစ္တုိင္းဆင္နဲ႔လွည့္တဲ့ ဓေလ့ျဖစ္ေပၚလာ ခ့ဲတယ္လုိ႔ ေဂါကပအဖြဲ႕က ရွင္းျပပါတယ္။
ဒုကမၻာစစ္ၾကီးေၾကာင့္ သုံးႏွစ္မက်င္းပႏုိင္တာကလြဲလုိ႔ ဆြယ္ေတာ္စတင္ေရာက္ရွိတဲ့ ႏွစ္ကေနစျပီး ၁၁၇ ႏွစ္မွာ ၁၁၄ ၾကိမ္ေျမာက္အထိ က်င္းပခဲ့တာလုိ႔လည္း သိရပါတယ္။
ဘုရားပြဲေတာ္ကုိေတာ့ ေတာင္သလင္းလဆန္း၁၂ရက္မွလျပည့္ေက်ာ္ ၁ရက္အထိ (၅)ရက္ၾကာ က်င္းပတာ ျဖစ္ ျပီးေတာ္သလင္းလဆန္း (၁၂)ရက္ညေနမွာစြယ္ေတာ္ကုိ စြယ္ေတာ္တုိက္ထဲက ထုတ္ပါတယ္။ လဆန္း(၁၃)ရက္ေန႔မွာေတာ့ ျမိဳ႕တြင္းမွာလွည့္လည္ အပူေဇာ္ခံတာပါ ။
အဲဒီေန႔ကေတာ့ ေပါင္းတည္တစ္ျမိဳ႕လုံးအုံးအုံးက်ြတ္ကြ်တ္နဲ႔ ၾကက္ပ်ံမကစီကားတဲ့ေန႔ပါ။ ေနာက္တစ္ေန႔ လဆန္း (၁၄)ေန႔မွာေတာ့ စြယ္ေတာ္ကုိေတာ္ ရတနာစိန္က်ဳပ္အတြင္းက ထုတ္ျပီး ပကတိအေနအထားအတုိင္း ဖူးေမွ်ာ္ႏိုင္ေအာင္ ျပသထားပါတယ္။ လျပည့္ေန ည(၁၀)နာရီမွာေတာ့ စြယ္ေတာ္ကုိစြယ္ေတာ္တုိက္ထဲ ျပန္လည္ ကိန္း၀ပပ္စံပယ္ေတာ္မူေစမွာျဖစ္ပါတယ္။
ေပါင္းတည္ျမိဳ႕ေလးရဲ႕ ဘုရားပြဲမက်င္းပခင္ ရက္မ်ားစြာအလုိကတည္းက အိမ္တုိင္းအိမ္တုိင္းမွာ ၾကက္သားဗူးသီး၊ၾကက္သားေက်ာက္ဖရုံစတဲ့ ဟင္းလ်ာေတြနဲ႔ ျမန္မာမုန္႔ေတြကုိ ဆင္းရဲခ်မ္းသာ အလုိက္ ခ်က္ျပဳပ္ျပဳလုပ္ၾကျပိး တစ္နယ္တစ္ေက်းမွာ သြားေရာက္ အလုပ္လုပ္ေနၾကတဲ့ အိမ္သူ အိမ္သားေဆြမ်ဳိးေတြနဲ႔ လာလည္ၾကမယ့္ ဧည့္သည္ေတြအတြက္ ျပင္ဆင္ထားပါတယ္။
“စြယ္ေတာ္ေဟ့ဆုိတာနဲ႔ အလုပ္ျပဳပ္ခ်င္ျပဳတ္ ရာထူးေလ်ာခ်င္ေလ်ာ နီးနီးေ၀းေ၀း ဆင္းရဲဆင္းရဲ ခ်မ္းသာခ်မ္းသာေရာက္ေအာင္ ျပန္ၾကတယ္ နယ္ေ၀းက အေပါင္းေဖာ္ေတြ ျပန္ဆုံေရွးေဟာင္း ေႏွာင္းျဖစ္ေတြ ေျပာျပီးအလြမ္း ေျဖရတာျဖစ္လုိ႔ အားလုံးျပန္ဆုံတဲ့ပြဲလုိ႔ ေျပာရင္းလည္းမမွားပါဘူး”လုိ႔ ေဒသခံ ဦးျမင့္သန္းက သူတုိ႔ေဒသရဲ႕ အစဥ္အလာကုိ အားတက္သေရာရွင္းျပပါတယ္။
အဲဒီဘုရားပြဲကုိေတာ့ ပဲခူးတုိင္းအေနာက္ပုိင္းမွာရွိတဲ့ ျပည္ခရုိင္နဲ႔သာယာ၀တီခရို္င္ည ဘုရားဖူးေတြ လာၾကပါတယ္။ ပြဲေတာ္ရက္ေတြမွာ မီးရထားလုိင္းကာေတြမွာထုိင္စရာေနရာမရေအာင္ လူမ်ား ျပည့္နက္ေနတတ္ျပီးရြာနီးခ်ဳပ္စပ္ကလူေတြကေတာ့ ဆုိင္ကယ္ ေထာ္လာဂ်ီ ကြန္ေဒါင္းေခၚ ေဖာကားစတာေတြနဲ႔ ျမိဳ႕ေပၚကုိကေလးေရာမက်န္ စုျပဳံတက္လာၾကတာပါတယ္။ ဘာလုိ႔လဲဆုိေတာ့ တစ္ႏွစ္တစ္မွာ တစ္ခါက်င္းပတဲ့ ဘုရားပြဲမွာအမိအရေပ်ာ္ခ်င္တာလည္းပါလုိ႔ပါ။ ေပါင္တည္ျမိဳ႕မွာေတာ့ သၾကၤန္ေတာင္ စြယ္ေတာ္ေလာက ္မစီကားဘူးလုိ႔ ေဒသခံေတြက ေျပာပါတယ္။
ဘုရားပြဲေတာ္မွာေတာ့ ဆုိင္ခန္းေတြေထာင္နဲ႔ခ်ီရွိျပီးသနပ္ခါးသင္ဖ်ာအစားေသာက္ေတြနဲ႔ ကေလး ကစားစရာပစၥည္းေတြ နဲ႔ေၾကးစည္ ဘုရားဆင္းတု စတဲ့ဘာသာေရးဆုိင္ရာပစၥည္းေတြအေရာင္းအ၀ယ္ ပုိျဖစ္တယ္လုိ႔လည္းသိရပါတယ္။အရင္တုန္းကေတာ့ ဘုရားပြဲက်င္းပတဲ့ (၅)ရက္လုံးလုံး ခင္ရာေဆြမ်ဳိး အိမ္ေတြမွာတည္းခိုၾကျပီး ျမိဳ႔ေပၚမွာေနၾကတာျဖစ္ေပမယ့္ လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရးေတြ ေကာင္းမြန္ လာျပီး ေထာ္လာဂ်ီကားဆုိင္ကယ္ေတြေပါလာတာေၾကာင့္ သြားလုိက္ျပန္လုိက္နဲ႔ ပုိမုိအဆင္ေျပ လာတယ္လုိ႔ ေဒသခံေတြက ဆိုပါတယ္။
စြယ္ေတာ္လွည့္တဲ့အခါ တစ္ျမိဳ႕လုံးမွာဆင္ရပ္နားခန္း ကုိးခုရွိျပိးတာ့ စခန္တစ္ခုေရာက္ရင္ ခဏနား နားျပိး ျပန္ထြက္ပါတယ္။ နားတဲ့အခ်ိန္နဲ႔ ျပန္ထြက္တဲ့အခ်ိန္ကုိေတာ့ အဆံမပါပဲအသံပဲျမည္တဲ့ ေသနတ္နဲ႔ ပစ္ေပါက္ အခ်က္ေပးပါတယ္။ စြယ္ေတာ္လွည့္တဲ့ လူတန္း ဆင္နဲ႔ လွည္းတန္းနဲ႔ ယိမ္းကား တန္း အရွည္ၾကီးျဖစ္လုိ႔ တစ္ျဖတ္တစ္ျဖတ္စီမွာ မီးသတ္တပ္ဖြဲ႔ေတြက ၀ါးျခမ္းပ်ားရွည္မွာ၀ါ စိမ္းနီ အလံေတြ ကုိင္ျပီးအခ်က္ျပတဲ့စနစ္ကုိ လုပ္ပါတယ္။ နီဆုိရင္ ရပ္ ၀ါဆုိရင္ရင္ အသင့္ အစိမ္းဆုိရင္ ထြက္ဆုိျပီး ေ၀ၚကီေတာ္ကီ(စကား ေျပာစက္) ေတြရွိေပမယ့္ ေရွးနည္းအတုိင္းအသုံးျပဳေနတာ ကုိလည္း ျမင္ေတြ႔ရပါတယ္။
လူတုိးမေပါက္ေအာင္စည္ကားတဲ့အတြက္ ရဲ၀န္ထမ္းေတြလည္း လုံျခဳံေရးအျပင္ လမ္းရွင္းတဲ့ တာ၀န္ ကုိပါ တြဲျပီးယူၾကရလုိ႔ အလုပ္ေတြရႈတ္ေနၾကတာေတြ႕ရတယ္။ တစ္ႏွစ္မွာတစ္ခါသာ က်င္းပတဲ့ပြဲ ျဖစ္တာေၾကာင့္ အစြမ္းကုန္ျပင္ဆင္ျပီးလာၾကတဲ့ ေက်းလက္ ေတာသူတုိ႔ အလွကလည္း ပြဲခင္းထဲမွာ ေရာင္စုံပန္းခင္းၾကီကတစ္ေရြ႕ေ႕ရႊ႕သြားေနသလိုပါပဲ။ ျမိဳ႕ၾကီးေတြမွာလုိ မလုံမျခဳံ ၀တ္္စား ယင္မႈေတြ မရွိပဲ ျမန္မာဆန္ဆန္၀တ္စားဆင္ယင္မႈေတြကုိ ေတြ႔ျမင္ရတာဟာလည္း ေက်နပ္စရာပါ။ အဲဒီလုိ လုံလုံျခဳံ၀တ္စားယင္ထားတာေတာင္မွ အခ်ဳိ႕အမ်ဳိးသားေတြက လူစီကားတာကုိ အခြင့္ ေကာင္းယူျပီး လိင္အသားယူမႈေတြရွိတာကလည္း ရုိးရာဓေလ့ကုိ အက်ည္းတန္ေစပါတယ္။
ပြဲခင္းထဲမွာေတာ့ အေရးေပၚကုသေပးမယ့္ က်န္းမာေရးေဆးခန္းနဲ႔ ၾကက္ေျခနီအခ်ဳိ႔ကုိလည္း ေတြ႕ခဲ့ရပါတယ္။ ျပည္-ရန္ကုန္ကားေတြဟာ သာမန္အခ်ိန္မွာေပါင္းတည္ျမိဳ႕ကုိ (၁၅)မိနစ္သာ ျဖတ္သန္းရေပမယ့္ စြယ္ေတာ္လွည့္တဲ့ရက္မွာေတာ့ တစ္နာရီခြဲထက္ မနည္း ၾကာတတ္ပါတယ္။
အဲဒီစြယ္ေတာလွည့္လည္ပြဲမွာေတာ့ အာဏာပါ၀ါေတြကုိ သုံးသုံး ပုိက္ဆံေတြ ဘယ္ေလာက္ေပးေပး ဆင္ေတာ္ရဲရေရွ႕မွာေတာ့ ဆင္ပုိင္ရွင္ ေဖါင္သူၾကီးမ်ဳိးႏြယ္ကလြဲရင္ ဘယ္သူမွလုိက္လုိ႔ မရတာေတာ့ ေဖာင္သူၾကီးမ်ဳိးႏြယ္ေတြရဲ႕ ကုသုိလ္ကံလုိ႔ပဲေျပာမလား ဆင္ေတြကေပး ကံေကာင္းျခင္းလုိ႔ပဲ ေျပာရ မလား။ ဆင္ေတြမွာလည္း ပြဲေတာ္ရက္ေရာက္လွ်င္ လူေတြတင္ မဟုတ္ပဲ ဆင္ေတြကပါ ပြဲေတာ္မွာ ပါ၀င္ဆင္ႏြဲခ်င္တဲ့ စိက္က အင္မတန္ထူးျခားမႈတစ္ခုလုိ႔ ေဒသခံဦးျမင့္သန္းက သူ႔တုိ႔ရဲ႔ ယုံၾကည္မႈကုိ ေျပာပါတယ္။
“အရင္တုန္းက ခ်ဳိဆုိတဲ့ဆင္တစ္ေကာင္ရွိတယ္ အခုေတာ့ ေသသြားျပီဆြယ္ေတာ္ရက္နီးလာရင္ အဲဒီဆင္ကခုိင္းလုိ႔မရေတာ့ဘူး၊ ဆြယ္ေတာ္မေရာက္ခ်င္တစ္ပတ္ေလာက္အလုိကတည္းက သူက အလုပ္ေတြသိမ္းၾကဳံးလုပ္တာ ဆြယ္ေတာ္လည္ျပီးရင္ေတာ့ၾ ကိဳက္သေလာက္ခုိင္းရတယ္ ”သူက ရွင္းျပပါတယ္။
ယခင္ႏွစ္ေတြက စြယ္ေတာ္လွည့့္ရာမွာ ဆင္ႏွစ္ေကာင္ သုိ႔မဟုတ္ သုံးေကာင္အထိ လွည့္လည္ က်င္း ပခဲ့ၾကေပမယ့္ ဒီႏွစ္မွာေတာ့ ဆင္ေတြရွားပါလာတာနဲ႔တခ်ဳိ႕ဆင္ေတြဟာခရီးလြန္ေနတာျဖစ္လို႔ ဆင္တစ္ေကာင္နဲ႔သာ လွည့္လည္ႏုိ္င္ခဲ့တယ္ ေဂါပကအဖြဲ႔၀င္ေတြက ေျပာပါတယ္။
မုိးတြင္းကာလျဖစ္ေသာ္လည္းစြယ္ေတာ္လွည့္တဲ့ရက္မွေတာ့ မုိးရြာသြန္းျခင္းမရွိပဲ အလြန္႔အလြန္႔ မုိးေကာင္းသည့္ႏွစ္မွသာ မုုိးေလးဖြဲဖြဲအနည္းသာက်ျခင္း ႏွင့္ဆြယ္ေတာ္လွည္႔ျပီမွသာ မုိးရြာျခင္း စတာေတြကလည္း စြယ္ေတာ္ရဲ႕တန္ခုိ္းေၾကာင့္လုိ႔ ေဒသခံေတြကယုံၾကည္ၾကပါတယ္။
ေက်းလက္ေဒသဘုရားပြဲေတြမွာ မပါမျဖစ္ပါ၀င္ရတဲ့ ဇာတ္သဘင္ေတြရဲ႕အခန္က႑ဟာလည္း ခ်န္လွပ္ထားလုိ႔မရတဲ့အတြက္ ဒီႏွစ္မွာေတာ့ အခမဲ့ၾကည့္ရႈႈ႕ခံစားႏုိင္ေအာင္ ဗလာပြဲဇာတ္သဘင္ သုံးခုကုိစီစဥ္ေပးထားပါေသးတယ္။
ဘုရားပြဲမွာေတာ့ တရုတ္ျပည္ကေန ဘုရားပြဲေစ်းကြက္ ဆယ္ႏွစ္ပြဲေစ်းသည္ေတြ လက္ထဲကို ေရာက္ရွိလာတဲ့ ပလပ္စတစ္ ေရာက္စုံကေလးကကစားစရာအရုပ္ေတြေၾကာင့္ ျမန္မာ့ရုိးရာ လက္မႈ ပညာနဲ႔ျပဳလုပ္ထားတဲ့ ကေလးကစားစရာ အုိးဖုပ္ ဂ်ဳိးရုုပ္ ႏြားရုပ္ ေတြက်န္းစစ္သားဦးထုပ္ မဟာ ဗႏၶဳလဦးထုပ္လုိ႔ေခၚတဲ့ ျမန္႔မာရုိးရာရဲမက္ဦးထုပ္ေတြကုိ တစ္စတစ္ေပ်ာက္ကြယ္ သြားတာကေတာ့ ၀မ္းနည္းစရာ ေကာင္းပါတယ္။
ေခတ္မွီဖြင့္ျဖဳိးတက္မႈကို အရွိန္ယူေနတဲ့အခုလုိအေျခအေနမွာ အရုိးရာဓေလ့ေတြ မေပ်ာက္ကြယ္ ေသးတဲ့ ျမန္မာႏုိင္ငံေျမလတ္ေဒသကမိုးေႏွာင္းပြဲေတာ္ ေလး ေႏွာင္ႏွစ္ေနာင္ႏွစ္ေတြမွာလည္း ဆင္နဲ႔ လွည့္ စြယ္ေတာ္လွည့္ႏုိ္င္ပါေစ အရင္ႏွစ္ေတြအတုိင္း စီကားပါရင္း ေပါင္းတည္ေဒသံေတြ အရင္ အတုိင္း ပြဲေတာ္ရက္မွာ ျပန္လည္ဆုံေတြႏုိင္ပါေစ ရုိးရာဓေလ့ေတြ ရွင္သန္ ႏုိင္ပါေစလုိ႔ ေတာင္းဆု ေခြ်ရင္း …
သီဟလြင္- ျပည္(ျမစ္မခ)
Shwe Myitmakha Media Group
ဆင္ေတာ္ရဲ႕အေပၚမွာေတာ့ ဗုဒျမတ္စြယ္ေတာ္ကုိ ပင့္ေဆာင္လာတာပါ။ သူ႕ရဲေရွ႕မွာေတာ့ ဆင္ပုိင္ရွင္ ေဖါင္သူၾကီးမ်ဳိးႏြယ္စုတုိ႔က ကပ္ရက္အေနအထားနဲ႔ပါလာပါတယ္။ ဆင္ရတနာရဲ႕ေရွ႕မွာေတာ့ ၀တ္ျဖဳစင္ၾကယ္၀တ္ထားသူေတြက ကနကၠဒါန္ထီးျဖဴ ၊ေရႊထီး၊ သုိင္း ၊ၾကိဳင္း ၊သာသာနာ့အလံေတြ ကုိင္ထားၾကတယ္။
ေနာက္ျပီး ေဒ၀ါ၀င္း၊ရာဇာ၀င္းလုိ႔ေခၚတဲ့ နတ္သၾကားအျပင္ ဘုရင္ေတြ ၀န္ၾကီးေတြ မူးၾကီး မတ္ရာေတြ မူးမတ္အေဆာင္အေယာင္ေတြကုိ ဆင္ယင္ထားသူေတြလည္းပါ၀င္ေလရဲ႕။
ဒါေတြရဲ႕အေရွ႕ဆုံးမွာေတာ့ မဟာစည္ေတာ္ယြန္းသံတျခိမ္းျခိမ္းနဲ႔အတူလြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္တစ္ရာေက်ာ္ ေလာက္ကတည္းက အစဥ္အလာမပ်က္ က်င္းပလာတဲ့ပုံစံအတုိင္း ရုိးရာမပ်က္ ေပါင္းတည္ျမိဳ႕ေလးကုိ ဘုရားပြဲ လွည့္ေနျခင္းပဲျဖစ္ပါတယ္။
ေနာက္ထူးျခားတဲ့ျမင္ကြင္းတစ္ခုကေတာ့ ဗုဒၶ၀င္ဇာတ္ေတာ္ေတြျဖစ္တဲ့ ငါးရာငါးဆယ္ဇာတ္နိပါတ္ ေတာ္ေတြထဲက တစ္ခ်ဳိ႕ဇာတ္ေတြကုိ လူေတြကုိယ္တုိင္ သရုပ္ေဖာ္ထားတဲ့ လွည္းယဥ္ေတြလည္း အေျမာက္အမ်ားပါ၀င္လာတာကုိ ေတြ႕ရပါတယ္။ ျပီးေတာ့မွ ရပ္ကြက္ေတြကထြက္ၾကတဲ့ ယိမ္းကား ၾကိးေတြက အကယိမ္းေတြ ၊ေခတ္ေပၚေတးသီးခ်င္းေတြနဲ႔ ေဖ်ာ္ေျဖျပီးလုိက္ပါလာၾကတာပါ။ ရပ္ကြက္ ေက်းရြာအဖြဲစည္းေတြအလုိက္ ၀တ္ရြတ္တဲ့အသင္းေတြလည္း ပါပါေသးတယ္။
အဲဒီျမင္ကြင္းေတြကေတာ့ ေျမလတ္ပုိင္ေဒသမွာရွိတဲ့ ႏွစ္ေပါင္းတစ္ရာေက်ာ္အစဥ္လာမပ်က္ ေပါင္းတည္ျမိဳ႕မွာ ေတာ္သလင္းလဆန္း ၁၃ရက္ေန႔ (စက္တက္ဘာ ၆ရက္)ေန႔ကျပဳလုပ္တဲ့ ၁၁၄ ၾကိမ္ေျမာက္ ဗုဒြျမတ္စြယ္ေတာ္ ျမိဳ႔တြင္းကုိလွည့္လည္ အပူေဇာ္ခံတဲ့ ပဲြေတာ္ျမင္ကြင္းေတြပါ။
ေပါင္းတည္ျမိဳ႕ဟာပဲခူးတုိင္းအေနာက္ပုိင္းမွာတည္ရွိျပီးရန္ကုန္-ျပည္ ကားလမ္းမၾကီးေဘးမွာတည္ရွိတဲ့ ျမိဳ႕ေလးတစ္ျမိဳ႕ပါ။ ရန္ကုန္ကေနကားစီးျပီးလာမယ္ဆုိရင္ေတာ့ ၅နာရီေက်ာ္ေလာက္ပဲ ၾကာပါတယ္။ ျမန္မာႏုိင္ငံရဲပထမဦးဆုံး မီးရထားလမ္းျဖစ္ခဲ့တဲ့ ရန္ကုန္-ျပည္ မီးရာထားလမ္းရွိပါတယ္။ အဲဒီလမ္း ကုိေတာ့ ၁၈၇၆ မွာ ကုိလုိနီအဂၤလိပ္အစုိးရေဖာက္လုပ္ေပးခဲ့တာျဖစ္ျပီးေတာ့ အဲဒီလမ္းကေန လာမယ္ဆုိရင္ေတာ့ ငါးနာရီမက ပုိၾကာပါလိမ္မယ္။ ျမိဳ႕ေလးရဲ႕နယ္ေျမ တစ္၀ုိက္လုပ္ကုိင္ၾကတဲ့ အဓိက စီးပြားေရးကေတာ့ စုိက္ပ်ဳိးေရးလုပ္ငန္းေတြျဖစ္တဲ့ လယ္ယာလုပ္ငန္း၊ ရာသီေပၚသီးႏွံမ်ဳိးစုံ စီပြားျဖစ္တင္ပုိ႔ႏုိင္ၾကတဲ့အထိ လုပ္ကုိင္ၾကပါတယ္။
ျမန္မာႏုိင္ငံမွာက်င္းပၾကတဲ့ ဘုရားပြဲေတာ္အမ်ားစုဟာမုိးအကုန္ ပြင္လင္းရာသီ သီးတင္းကြ်တ္ ပြဲေတာ္ ကေနစျပီး ေဆာင္းရာသီတစ္ခုလုံးနဲ႔ တေပါင္းပြဲေတြမွတဆင့္ သၾကၤန္မတုိင္ခင္အထိ ျဖစ္ပါတယ္။ ထူးျခားခ်က္အေနနဲ႔ကေတာ့ အဲဒီျမိဳ႕ေလးမွာ ႏွစ္စဥ္ႏွစ္တုိင္းက်င္းပျမဲျဖစ္တဲ့ ဘုရားပြဲဟာ မိုးေတြရြာ သြန္းမႈ မျပတ္ေသးတဲ့ မုိးေႏွာင္းကာလလုိ႔ေခၚတဲ့ ေတာ္သလင္းလ (စက္တင္ဘာလ)ထဲမွာ က်ေရာက္ ေနတာပါ။
ေနာက္တစ္ခ်က္ထူးျခားတာကေတာ့ အဲဒီဘုရားပြဲရဲ႕အဓိက အစိတ္အပုိင္းတစ္ခုအျဖစ္ပါ၀င္တဲ့ ဗုဒၶ ျမတ္စြယ္ေတာ္ လွည့္လည္တဲ့ေနရာမွာ လြန္ခဲ့တစ္ေပါင္းတစ္ရာေက်ာ္ကအတုိင္း ဆင္နဲ႔လွည့္ ဓေလ့ ဟာ ဘုရားပြဲက်င္းပတဲ့ဓေလ့ဟာ အခုလုိဆင္ရွားပါးတဲ့ ယေန႔ေခတ္အထိ က်င္းပျပဳလုပ္ခဲ့ၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။
အခုလုိ ရုိးရုာမပ်က္ က်င္းပလာတဲ့ပြဲကုိ ေနာက္မ်ဳိးဆက္ေတြမွာ မလုပ္ႏုိင္မွာကုိ စုိးရိမ္တၾကီးနဲ႔ အစဥ္ အလာကုိထိမ္းသိမ္းဖုိ႔ ေပါင္းတည္ျမိဳ႕ခံ လူငယ္ေတြအကုိ ေဂါကပၾကီးတစ္ဦးျဖစ္သူ ဦး၀င္းဒင္က အခုလိုဆိုပါတယ္။
“ေနာက္ႏွစ္ေနာက္ႏွစ္ေတြမွာလည္းဆင္နဲ႔ပဲ လွည့္မွာပါ ေနာင္လာမယ့္ မ်ဳိးဆက္ေတြက်ရင္လည္း က်ေနာ္တုိ႔ျမိဳ႕ေလးရဲ႕ ရုိးရာဓေလ့ေလးမေပ်ာက္ပ်က္ေအာင္ ဆက္လက္ထိန္းသိမ္းဖုိ႔ တိုက္တြန္း ခ်င္တယ္ ”လုိ႔ ျမတ္စြယ္ေတာ္အခမ္းအနားစီစဥ္မႈအအဖြဲအတြင္းေရးမူး ဦး၀င္းဒင္က ေျပာပါတယ္။
ေပါင္းတည္ျမိဳ႕ သက်မုနိမုိဃ္းေကာင္းဘုရားၾကီးသုိ႔ ဗုဒၶ ျမတ္စြယ္ေတာ္ ေရာက္ရွိလာသည္ဟာ ကုိလုိနီေခတ္ ျမန္မာသကၠရာဇ္ ၁၂၅၉ခုႏွစ္ ေတာ္သလင္းလဆန္း (၁၃)ရက္ေန႔တြင္(ခရစ္ႏွစ္ ၁၈၉၇) က ျဖစ္ျပီးေတာ့ ျမတ္စြယ္ေတာ္ကုိေပါင္းတည္ျမိဳ႕မီးရထားဘူတာကေနတဆင့္ဘုရားၾကီးသုိ႔ ပင့္ေဆာင္ ရာမွာ ဆင္ေတြကုိ အသုံးျပဳျပီးသစ္ေတာလုပ္ငန္းလုပ္ကုိင္တဲ့ ေဖါင္သူၾကီး မ်ဳိးႏြယ္စုမွ ဦးစီးကာဆင္္နဲ႔ ပင့္ ေဆာင္ပူေဇာ္ခဲ့ရာမွ စတင္ကာစြယ္ေတာ္အား ႏွစ္စဥ္ႏွစ္တုိင္းဆင္နဲ႔လွည့္တဲ့ ဓေလ့ျဖစ္ေပၚလာ ခ့ဲတယ္လုိ႔ ေဂါကပအဖြဲ႕က ရွင္းျပပါတယ္။
ဒုကမၻာစစ္ၾကီးေၾကာင့္ သုံးႏွစ္မက်င္းပႏုိင္တာကလြဲလုိ႔ ဆြယ္ေတာ္စတင္ေရာက္ရွိတဲ့ ႏွစ္ကေနစျပီး ၁၁၇ ႏွစ္မွာ ၁၁၄ ၾကိမ္ေျမာက္အထိ က်င္းပခဲ့တာလုိ႔လည္း သိရပါတယ္။
ဘုရားပြဲေတာ္ကုိေတာ့ ေတာင္သလင္းလဆန္း၁၂ရက္မွလျပည့္ေက်ာ္ ၁ရက္အထိ (၅)ရက္ၾကာ က်င္းပတာ ျဖစ္ ျပီးေတာ္သလင္းလဆန္း (၁၂)ရက္ညေနမွာစြယ္ေတာ္ကုိ စြယ္ေတာ္တုိက္ထဲက ထုတ္ပါတယ္။ လဆန္း(၁၃)ရက္ေန႔မွာေတာ့ ျမိဳ႕တြင္းမွာလွည့္လည္ အပူေဇာ္ခံတာပါ ။
အဲဒီေန႔ကေတာ့ ေပါင္းတည္တစ္ျမိဳ႕လုံးအုံးအုံးက်ြတ္ကြ်တ္နဲ႔ ၾကက္ပ်ံမကစီကားတဲ့ေန႔ပါ။ ေနာက္တစ္ေန႔ လဆန္း (၁၄)ေန႔မွာေတာ့ စြယ္ေတာ္ကုိေတာ္ ရတနာစိန္က်ဳပ္အတြင္းက ထုတ္ျပီး ပကတိအေနအထားအတုိင္း ဖူးေမွ်ာ္ႏိုင္ေအာင္ ျပသထားပါတယ္။ လျပည့္ေန ည(၁၀)နာရီမွာေတာ့ စြယ္ေတာ္ကုိစြယ္ေတာ္တုိက္ထဲ ျပန္လည္ ကိန္း၀ပပ္စံပယ္ေတာ္မူေစမွာျဖစ္ပါတယ္။
ေပါင္းတည္ျမိဳ႕ေလးရဲ႕ ဘုရားပြဲမက်င္းပခင္ ရက္မ်ားစြာအလုိကတည္းက အိမ္တုိင္းအိမ္တုိင္းမွာ ၾကက္သားဗူးသီး၊ၾကက္သားေက်ာက္ဖရုံစတဲ့ ဟင္းလ်ာေတြနဲ႔ ျမန္မာမုန္႔ေတြကုိ ဆင္းရဲခ်မ္းသာ အလုိက္ ခ်က္ျပဳပ္ျပဳလုပ္ၾကျပိး တစ္နယ္တစ္ေက်းမွာ သြားေရာက္ အလုပ္လုပ္ေနၾကတဲ့ အိမ္သူ အိမ္သားေဆြမ်ဳိးေတြနဲ႔ လာလည္ၾကမယ့္ ဧည့္သည္ေတြအတြက္ ျပင္ဆင္ထားပါတယ္။
“စြယ္ေတာ္ေဟ့ဆုိတာနဲ႔ အလုပ္ျပဳပ္ခ်င္ျပဳတ္ ရာထူးေလ်ာခ်င္ေလ်ာ နီးနီးေ၀းေ၀း ဆင္းရဲဆင္းရဲ ခ်မ္းသာခ်မ္းသာေရာက္ေအာင္ ျပန္ၾကတယ္ နယ္ေ၀းက အေပါင္းေဖာ္ေတြ ျပန္ဆုံေရွးေဟာင္း ေႏွာင္းျဖစ္ေတြ ေျပာျပီးအလြမ္း ေျဖရတာျဖစ္လုိ႔ အားလုံးျပန္ဆုံတဲ့ပြဲလုိ႔ ေျပာရင္းလည္းမမွားပါဘူး”လုိ႔ ေဒသခံ ဦးျမင့္သန္းက သူတုိ႔ေဒသရဲ႕ အစဥ္အလာကုိ အားတက္သေရာရွင္းျပပါတယ္။
အဲဒီဘုရားပြဲကုိေတာ့ ပဲခူးတုိင္းအေနာက္ပုိင္းမွာရွိတဲ့ ျပည္ခရုိင္နဲ႔သာယာ၀တီခရို္င္ည ဘုရားဖူးေတြ လာၾကပါတယ္။ ပြဲေတာ္ရက္ေတြမွာ မီးရထားလုိင္းကာေတြမွာထုိင္စရာေနရာမရေအာင္ လူမ်ား ျပည့္နက္ေနတတ္ျပီးရြာနီးခ်ဳပ္စပ္ကလူေတြကေတာ့ ဆုိင္ကယ္ ေထာ္လာဂ်ီ ကြန္ေဒါင္းေခၚ ေဖာကားစတာေတြနဲ႔ ျမိဳ႕ေပၚကုိကေလးေရာမက်န္ စုျပဳံတက္လာၾကတာပါတယ္။ ဘာလုိ႔လဲဆုိေတာ့ တစ္ႏွစ္တစ္မွာ တစ္ခါက်င္းပတဲ့ ဘုရားပြဲမွာအမိအရေပ်ာ္ခ်င္တာလည္းပါလုိ႔ပါ။ ေပါင္တည္ျမိဳ႕မွာေတာ့ သၾကၤန္ေတာင္ စြယ္ေတာ္ေလာက ္မစီကားဘူးလုိ႔ ေဒသခံေတြက ေျပာပါတယ္။
ဘုရားပြဲေတာ္မွာေတာ့ ဆုိင္ခန္းေတြေထာင္နဲ႔ခ်ီရွိျပီးသနပ္ခါးသင္ဖ်ာအစားေသာက္ေတြနဲ႔ ကေလး ကစားစရာပစၥည္းေတြ နဲ႔ေၾကးစည္ ဘုရားဆင္းတု စတဲ့ဘာသာေရးဆုိင္ရာပစၥည္းေတြအေရာင္းအ၀ယ္ ပုိျဖစ္တယ္လုိ႔လည္းသိရပါတယ္။အရင္တုန္းကေတာ့ ဘုရားပြဲက်င္းပတဲ့ (၅)ရက္လုံးလုံး ခင္ရာေဆြမ်ဳိး အိမ္ေတြမွာတည္းခိုၾကျပီး ျမိဳ႔ေပၚမွာေနၾကတာျဖစ္ေပမယ့္ လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရးေတြ ေကာင္းမြန္ လာျပီး ေထာ္လာဂ်ီကားဆုိင္ကယ္ေတြေပါလာတာေၾကာင့္ သြားလုိက္ျပန္လုိက္နဲ႔ ပုိမုိအဆင္ေျပ လာတယ္လုိ႔ ေဒသခံေတြက ဆိုပါတယ္။
စြယ္ေတာ္လွည့္တဲ့အခါ တစ္ျမိဳ႕လုံးမွာဆင္ရပ္နားခန္း ကုိးခုရွိျပိးတာ့ စခန္တစ္ခုေရာက္ရင္ ခဏနား နားျပိး ျပန္ထြက္ပါတယ္။ နားတဲ့အခ်ိန္နဲ႔ ျပန္ထြက္တဲ့အခ်ိန္ကုိေတာ့ အဆံမပါပဲအသံပဲျမည္တဲ့ ေသနတ္နဲ႔ ပစ္ေပါက္ အခ်က္ေပးပါတယ္။ စြယ္ေတာ္လွည့္တဲ့ လူတန္း ဆင္နဲ႔ လွည္းတန္းနဲ႔ ယိမ္းကား တန္း အရွည္ၾကီးျဖစ္လုိ႔ တစ္ျဖတ္တစ္ျဖတ္စီမွာ မီးသတ္တပ္ဖြဲ႔ေတြက ၀ါးျခမ္းပ်ားရွည္မွာ၀ါ စိမ္းနီ အလံေတြ ကုိင္ျပီးအခ်က္ျပတဲ့စနစ္ကုိ လုပ္ပါတယ္။ နီဆုိရင္ ရပ္ ၀ါဆုိရင္ရင္ အသင့္ အစိမ္းဆုိရင္ ထြက္ဆုိျပီး ေ၀ၚကီေတာ္ကီ(စကား ေျပာစက္) ေတြရွိေပမယ့္ ေရွးနည္းအတုိင္းအသုံးျပဳေနတာ ကုိလည္း ျမင္ေတြ႔ရပါတယ္။
လူတုိးမေပါက္ေအာင္စည္ကားတဲ့အတြက္ ရဲ၀န္ထမ္းေတြလည္း လုံျခဳံေရးအျပင္ လမ္းရွင္းတဲ့ တာ၀န္ ကုိပါ တြဲျပီးယူၾကရလုိ႔ အလုပ္ေတြရႈတ္ေနၾကတာေတြ႕ရတယ္။ တစ္ႏွစ္မွာတစ္ခါသာ က်င္းပတဲ့ပြဲ ျဖစ္တာေၾကာင့္ အစြမ္းကုန္ျပင္ဆင္ျပီးလာၾကတဲ့ ေက်းလက္ ေတာသူတုိ႔ အလွကလည္း ပြဲခင္းထဲမွာ ေရာင္စုံပန္းခင္းၾကီကတစ္ေရြ႕ေ႕ရႊ႕သြားေနသလိုပါပဲ။ ျမိဳ႕ၾကီးေတြမွာလုိ မလုံမျခဳံ ၀တ္္စား ယင္မႈေတြ မရွိပဲ ျမန္မာဆန္ဆန္၀တ္စားဆင္ယင္မႈေတြကုိ ေတြ႔ျမင္ရတာဟာလည္း ေက်နပ္စရာပါ။ အဲဒီလုိ လုံလုံျခဳံ၀တ္စားယင္ထားတာေတာင္မွ အခ်ဳိ႕အမ်ဳိးသားေတြက လူစီကားတာကုိ အခြင့္ ေကာင္းယူျပီး လိင္အသားယူမႈေတြရွိတာကလည္း ရုိးရာဓေလ့ကုိ အက်ည္းတန္ေစပါတယ္။
ပြဲခင္းထဲမွာေတာ့ အေရးေပၚကုသေပးမယ့္ က်န္းမာေရးေဆးခန္းနဲ႔ ၾကက္ေျခနီအခ်ဳိ႔ကုိလည္း ေတြ႕ခဲ့ရပါတယ္။ ျပည္-ရန္ကုန္ကားေတြဟာ သာမန္အခ်ိန္မွာေပါင္းတည္ျမိဳ႕ကုိ (၁၅)မိနစ္သာ ျဖတ္သန္းရေပမယ့္ စြယ္ေတာ္လွည့္တဲ့ရက္မွာေတာ့ တစ္နာရီခြဲထက္ မနည္း ၾကာတတ္ပါတယ္။
အဲဒီစြယ္ေတာလွည့္လည္ပြဲမွာေတာ့ အာဏာပါ၀ါေတြကုိ သုံးသုံး ပုိက္ဆံေတြ ဘယ္ေလာက္ေပးေပး ဆင္ေတာ္ရဲရေရွ႕မွာေတာ့ ဆင္ပုိင္ရွင္ ေဖါင္သူၾကီးမ်ဳိးႏြယ္ကလြဲရင္ ဘယ္သူမွလုိက္လုိ႔ မရတာေတာ့ ေဖာင္သူၾကီးမ်ဳိးႏြယ္ေတြရဲ႕ ကုသုိလ္ကံလုိ႔ပဲေျပာမလား ဆင္ေတြကေပး ကံေကာင္းျခင္းလုိ႔ပဲ ေျပာရ မလား။ ဆင္ေတြမွာလည္း ပြဲေတာ္ရက္ေရာက္လွ်င္ လူေတြတင္ မဟုတ္ပဲ ဆင္ေတြကပါ ပြဲေတာ္မွာ ပါ၀င္ဆင္ႏြဲခ်င္တဲ့ စိက္က အင္မတန္ထူးျခားမႈတစ္ခုလုိ႔ ေဒသခံဦးျမင့္သန္းက သူ႔တုိ႔ရဲ႔ ယုံၾကည္မႈကုိ ေျပာပါတယ္။
“အရင္တုန္းက ခ်ဳိဆုိတဲ့ဆင္တစ္ေကာင္ရွိတယ္ အခုေတာ့ ေသသြားျပီဆြယ္ေတာ္ရက္နီးလာရင္ အဲဒီဆင္ကခုိင္းလုိ႔မရေတာ့ဘူး၊ ဆြယ္ေတာ္မေရာက္ခ်င္တစ္ပတ္ေလာက္အလုိကတည္းက သူက အလုပ္ေတြသိမ္းၾကဳံးလုပ္တာ ဆြယ္ေတာ္လည္ျပီးရင္ေတာ့ၾ ကိဳက္သေလာက္ခုိင္းရတယ္ ”သူက ရွင္းျပပါတယ္။
ယခင္ႏွစ္ေတြက စြယ္ေတာ္လွည့့္ရာမွာ ဆင္ႏွစ္ေကာင္ သုိ႔မဟုတ္ သုံးေကာင္အထိ လွည့္လည္ က်င္း ပခဲ့ၾကေပမယ့္ ဒီႏွစ္မွာေတာ့ ဆင္ေတြရွားပါလာတာနဲ႔တခ်ဳိ႕ဆင္ေတြဟာခရီးလြန္ေနတာျဖစ္လို႔ ဆင္တစ္ေကာင္နဲ႔သာ လွည့္လည္ႏုိ္င္ခဲ့တယ္ ေဂါပကအဖြဲ႔၀င္ေတြက ေျပာပါတယ္။
မုိးတြင္းကာလျဖစ္ေသာ္လည္းစြယ္ေတာ္လွည့္တဲ့ရက္မွေတာ့ မုိးရြာသြန္းျခင္းမရွိပဲ အလြန္႔အလြန္႔ မုိးေကာင္းသည့္ႏွစ္မွသာ မုုိးေလးဖြဲဖြဲအနည္းသာက်ျခင္း ႏွင့္ဆြယ္ေတာ္လွည္႔ျပီမွသာ မုိးရြာျခင္း စတာေတြကလည္း စြယ္ေတာ္ရဲ႕တန္ခုိ္းေၾကာင့္လုိ႔ ေဒသခံေတြကယုံၾကည္ၾကပါတယ္။
ေက်းလက္ေဒသဘုရားပြဲေတြမွာ မပါမျဖစ္ပါ၀င္ရတဲ့ ဇာတ္သဘင္ေတြရဲ႕အခန္က႑ဟာလည္း ခ်န္လွပ္ထားလုိ႔မရတဲ့အတြက္ ဒီႏွစ္မွာေတာ့ အခမဲ့ၾကည့္ရႈႈ႕ခံစားႏုိင္ေအာင္ ဗလာပြဲဇာတ္သဘင္ သုံးခုကုိစီစဥ္ေပးထားပါေသးတယ္။
ဘုရားပြဲမွာေတာ့ တရုတ္ျပည္ကေန ဘုရားပြဲေစ်းကြက္ ဆယ္ႏွစ္ပြဲေစ်းသည္ေတြ လက္ထဲကို ေရာက္ရွိလာတဲ့ ပလပ္စတစ္ ေရာက္စုံကေလးကကစားစရာအရုပ္ေတြေၾကာင့္ ျမန္မာ့ရုိးရာ လက္မႈ ပညာနဲ႔ျပဳလုပ္ထားတဲ့ ကေလးကစားစရာ အုိးဖုပ္ ဂ်ဳိးရုုပ္ ႏြားရုပ္ ေတြက်န္းစစ္သားဦးထုပ္ မဟာ ဗႏၶဳလဦးထုပ္လုိ႔ေခၚတဲ့ ျမန္႔မာရုိးရာရဲမက္ဦးထုပ္ေတြကုိ တစ္စတစ္ေပ်ာက္ကြယ္ သြားတာကေတာ့ ၀မ္းနည္းစရာ ေကာင္းပါတယ္။
ေခတ္မွီဖြင့္ျဖဳိးတက္မႈကို အရွိန္ယူေနတဲ့အခုလုိအေျခအေနမွာ အရုိးရာဓေလ့ေတြ မေပ်ာက္ကြယ္ ေသးတဲ့ ျမန္မာႏုိင္ငံေျမလတ္ေဒသကမိုးေႏွာင္းပြဲေတာ္ ေလး ေႏွာင္ႏွစ္ေနာင္ႏွစ္ေတြမွာလည္း ဆင္နဲ႔ လွည့္ စြယ္ေတာ္လွည့္ႏုိ္င္ပါေစ အရင္ႏွစ္ေတြအတုိင္း စီကားပါရင္း ေပါင္းတည္ေဒသံေတြ အရင္ အတုိင္း ပြဲေတာ္ရက္မွာ ျပန္လည္ဆုံေတြႏုိင္ပါေစ ရုိးရာဓေလ့ေတြ ရွင္သန္ ႏုိင္ပါေစလုိ႔ ေတာင္းဆု ေခြ်ရင္း …
သီဟလြင္- ျပည္(ျမစ္မခ)
Shwe Myitmakha Media Group
0 comments:
Post a Comment