ႏွစ္ေပါင္း(၁၅၀၀)ခန္႕က ဗုဒၶသာသနာထြန္းကားရာ သေရေခတၱရာၿမဳိ႕ေတာ္ေဟာင္းမွ ဌာနတုိက္ဖုံး ေက်ာက္ျပား (ခ)
Credit To >> www.http://sriksetraheritagezone.wordpress.com/
ျပည္ၿမဳိ႕၊ ေမွာ္ဇာေက်းရြာအုပ္စု၊ ကုလားကန္ရြာ၏ အေနာက္ေတာင္ဘက္ (၃)ဖာလုံးခန္႕အကြား၊ သေရေခတၱရာေရွးေဟာင္းၿမဳိ႕၏ ေတာင္ဘက္ရွိ ဦးခင္ဘပုိင္ဆုိင္ေသာ ယာေျမအတြင္းမွ တူးေဖာ္ရွိသည္။ ၁၉၂၆-၂၇ ခုႏွစ္အတြင္းမွ တူးေဖာ္ရရွိျခင္းျဖစ္ၿပီး၊ ေအဒီ (၆)ရာစုခန္႔မွ ပ်ဴေခတ္လက္ရာ ပ်ဴေခတ္လက္ရာ ေက်ာက္ဆစ္လက္ရာတစ္ခု ျဖစ္သည္။ အတုိင္းအတာမွာ အလ်ား (၅)ေပႏွင့္ (၈)လက္မ၊ အနံ (၄)ေပႏွင့္ (၇)လက္မ၊ အထူ (၅)လက္မ ရွိသည့္ သဲေက်ာက္ျပားတစ္ခ်ပ္ျဖစ္သည္။
သဲေက်ာက္ျဖင့္ ျပဳလုပ္ထားသည့္ ေက်ာက္ဆစ္လက္ရာ ေက်ာက္ျပားႀကီးေပၚတြင္ အၾကြေဖာ္ထားေသာ ဌာပနာတုိက္ဖုံးတစ္ခ်ပ္ျဖစ္သည္။ ထုိေက်ာက္ခ်ပ္ေပၚတြင္အၾကြေဖာ္ထားသည့္ ေစတီပုံသ႑ာန္သည္ ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ ေတြ႕ရွိရသမွ် ေစတီမ်ားအနက္ ေရွးအက်ဆုံးေစတီ ပုံသ႑ာန္ျဖစ္သည္။ ေမွာက္ထားေသာ ေပါင္းေခ်ာင္သ႑ာန္ ရွိၿပီး၊ ေပါင္းေခ်ာင္အေပၚတြင္ ဟာမိက (ေခၚ) ဓါတ္ေတာ္တုိက္ ရွိသည္။ ဓါတ္ေတာ္တုိက္အေပၚတြင္ အရြက္ (၅)ဆင့္ရွိေသာ ဆတၱ၀လီ (ခ) ထီးေတာ္ကုိ စုိက္ထူထားသည္။ ေစတီပုံ၏ ေအာက္ေျခတြင္ မုခ္ေပါက္ (၅)ခုအတြင္း၌ စ်ာနမုျဒာဟန္ျဖင့္ စံပယ္ေတာ္မူေနေသာ ဘုရား (၅)ဆူကုိ ဖူးေတြ႕ႏုိင္ပါသည္။
၄င္းဘုရား (၅)ဆူမွာ ပြင့္ေတာ္မူၿပီးကုန္ေသာ ဘုရား(၄)ဆူႏွင့္ ဘဒၵကမၻာ၌ ေနာင္ပြင့္ေတာ္မူမည့္ အရိေမတၱယ် ဘုရား (၁)ဆူအား ရည္ရြယ္၍ ထုလုပ္ပူေဇာ္ထားသည္။ ေစတီ၏ေဘး၌ ျဗဟၼာက ဘုရားရွင္အား ထီးမုိးေပးထားၿပီး၊ ေဘးႏွစ္ဘက္၌ ေအာင္တံခြန္မ်ား ပါရွိသည္။ ေစတီ၏ လက္ယာဘက္၌ “ေန” ပုံသ႑ာန္ပါရွိၿပီး၊ လက္၀ဲဘက္၌ “လ” ပုံသ႑ာန္ ပါရွိသည္။ ယင္းေက်ာက္ခ်ပ္ရွိ ေစတီေတာ္ပုံစံသည္ အိႏၵိယျပည္၊ ဆာနတ္အရပ္ရွိအေသာကမင္းႀကီး၏ ေကာင္းမႈေတာ္ဆံခ်ီေစတီေစေတာ္ပုံစံမွ ေျပာင္းလဲလာျခင္းျဖစ္သည္။ သေရေခတၱရာ ၿမဳိ႕ေဟာင္း အျပင္ဘက္ရွိ ေဘာေဘာႀကီးေစတီ၊ ဘုရားႀကီးေစတီႏွင့္ ဘုရားမာေစတီ တုိ႕၏ ပုံစံမွာလည္း ဤေက်ာက္ခ်ပ္ရွိ ေစတီပုံစံမွ ေျပာင္းလဲ လာျခင္းျဖစ္သည္ဟု ယုံၾကည္ႏုိင္သည္။
Credit To >> www.http://sriksetraheritagezone.wordpress.com/
Credit To >> www.http://sriksetraheritagezone.wordpress.com/
ျပည္ၿမဳိ႕၊ ေမွာ္ဇာေက်းရြာအုပ္စု၊ ကုလားကန္ရြာ၏ အေနာက္ေတာင္ဘက္ (၃)ဖာလုံးခန္႕အကြား၊ သေရေခတၱရာေရွးေဟာင္းၿမဳိ႕၏ ေတာင္ဘက္ရွိ ဦးခင္ဘပုိင္ဆုိင္ေသာ ယာေျမအတြင္းမွ တူးေဖာ္ရွိသည္။ ၁၉၂၆-၂၇ ခုႏွစ္အတြင္းမွ တူးေဖာ္ရရွိျခင္းျဖစ္ၿပီး၊ ေအဒီ (၆)ရာစုခန္႔မွ ပ်ဴေခတ္လက္ရာ ပ်ဴေခတ္လက္ရာ ေက်ာက္ဆစ္လက္ရာတစ္ခု ျဖစ္သည္။ အတုိင္းအတာမွာ အလ်ား (၅)ေပႏွင့္ (၈)လက္မ၊ အနံ (၄)ေပႏွင့္ (၇)လက္မ၊ အထူ (၅)လက္မ ရွိသည့္ သဲေက်ာက္ျပားတစ္ခ်ပ္ျဖစ္သည္။
သဲေက်ာက္ျဖင့္ ျပဳလုပ္ထားသည့္ ေက်ာက္ဆစ္လက္ရာ ေက်ာက္ျပားႀကီးေပၚတြင္ အၾကြေဖာ္ထားေသာ ဌာပနာတုိက္ဖုံးတစ္ခ်ပ္ျဖစ္သည္။ ထုိေက်ာက္ခ်ပ္ေပၚတြင္အၾကြေဖာ္ထားသည့္ ေစတီပုံသ႑ာန္သည္ ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ ေတြ႕ရွိရသမွ် ေစတီမ်ားအနက္ ေရွးအက်ဆုံးေစတီ ပုံသ႑ာန္ျဖစ္သည္။ ေမွာက္ထားေသာ ေပါင္းေခ်ာင္သ႑ာန္ ရွိၿပီး၊ ေပါင္းေခ်ာင္အေပၚတြင္ ဟာမိက (ေခၚ) ဓါတ္ေတာ္တုိက္ ရွိသည္။ ဓါတ္ေတာ္တုိက္အေပၚတြင္ အရြက္ (၅)ဆင့္ရွိေသာ ဆတၱ၀လီ (ခ) ထီးေတာ္ကုိ စုိက္ထူထားသည္။ ေစတီပုံ၏ ေအာက္ေျခတြင္ မုခ္ေပါက္ (၅)ခုအတြင္း၌ စ်ာနမုျဒာဟန္ျဖင့္ စံပယ္ေတာ္မူေနေသာ ဘုရား (၅)ဆူကုိ ဖူးေတြ႕ႏုိင္ပါသည္။
၄င္းဘုရား (၅)ဆူမွာ ပြင့္ေတာ္မူၿပီးကုန္ေသာ ဘုရား(၄)ဆူႏွင့္ ဘဒၵကမၻာ၌ ေနာင္ပြင့္ေတာ္မူမည့္ အရိေမတၱယ် ဘုရား (၁)ဆူအား ရည္ရြယ္၍ ထုလုပ္ပူေဇာ္ထားသည္။ ေစတီ၏ေဘး၌ ျဗဟၼာက ဘုရားရွင္အား ထီးမုိးေပးထားၿပီး၊ ေဘးႏွစ္ဘက္၌ ေအာင္တံခြန္မ်ား ပါရွိသည္။ ေစတီ၏ လက္ယာဘက္၌ “ေန” ပုံသ႑ာန္ပါရွိၿပီး၊ လက္၀ဲဘက္၌ “လ” ပုံသ႑ာန္ ပါရွိသည္။ ယင္းေက်ာက္ခ်ပ္ရွိ ေစတီေတာ္ပုံစံသည္ အိႏၵိယျပည္၊ ဆာနတ္အရပ္ရွိအေသာကမင္းႀကီး၏ ေကာင္းမႈေတာ္ဆံခ်ီေစတီေစေတာ္ပုံစံမွ ေျပာင္းလဲလာျခင္းျဖစ္သည္။ သေရေခတၱရာ ၿမဳိ႕ေဟာင္း အျပင္ဘက္ရွိ ေဘာေဘာႀကီးေစတီ၊ ဘုရားႀကီးေစတီႏွင့္ ဘုရားမာေစတီ တုိ႕၏ ပုံစံမွာလည္း ဤေက်ာက္ခ်ပ္ရွိ ေစတီပုံစံမွ ေျပာင္းလဲ လာျခင္းျဖစ္သည္ဟု ယုံၾကည္ႏုိင္သည္။
Credit To >> www.http://sriksetraheritagezone.wordpress.com/
0 comments:
Post a Comment