ေ အာင္ စိုး ( ျပည္ )
၂၀၁၅-ခုႏွစ္၊ ေအာက္တိုဘာလ (၄) ရက္
၂၀၁၅ခုႏွစ္၊စက္တင္ဘာလ(၇)ရက္ေန႔မွာျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ဥပေဒ အမွတ္-၅၅ နဲ႔ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ဥပေဒအသစ္ကို ျပ႒ာန္း လိုက္ပါတယ္။
၁၉၆၄-ခုႏွစ္၊ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ဥပေဒကိုျပည္ေထာင္စုျမန္မာနိဳင္ငံေတာ္လွန္ေရးေကာင္စီဥပေဒ အမွတ္-၁၇နဲ႔ ၁၉၆၄ခုႏွစ္၊ေအာက္တိုဘာလ၉ရက္ေန႔မွာ စတင္ျပ႒ာန္းခဲ့တာျဖစ္ပါတယ္။ စတင္ျပ႒ာန္းခဲ့ ၿပီး ၂၅ႏွစ္ခန္႔အၾကာ ၁၉၈၉-ခုႏွစ္၊နိဳ၀ဘၤာ၂၇ရက္ေန႔မွာနိဳင္ငံေတာ္ၿငိမ္၀ပ္ ျပားမႈတည္ ေဆာက္ေရး အဖြဲ႕က ဥပေဒအမွတ္-၂၇ နဲ႔့ ဥပေဒကို ျပင္ဆင္ၿပီး ဒဏ္္ေငြမ်ားကို တိုး ျမွင့္ ခ့ဲဲတာျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလိုတိုးျမွင့္ခဲ့ရတာလည္း စတင္ျပ႒ာန္းခဲ့စဥ္က ရွိခဲ့တဲ့ ဒဏ္ေငြ ပမာန ဟာ အမ်ားျပည္သူအတြင္း ထိေရာက္ဟန္႔တားမႈ မရွိေတာ့ လို႔ ျဖစ္ပါတယ္။ လမ္းစည္းကမ္း၊ ယာဥ္စည္းကမ္းမ်ားကို မလိုက္နာဘဲ အလြယ္တကူ ခ်ိဳးေဖါက္ေနသူမ်ားကလည္း တစ္ေန႔ ထက္ တစ္ေန႔ ပိုမို မ်ားျပားလာခဲ့ပါတယ္။ စည္းကမ္း လိုက္နာသူမ်ား ရွိၾကသလို စည္းကမ္း မလိုက္နာသူမ်ားကလည္း ဒုုနဲ႔ေဒးပါပဲ။ စည္းကမ္း မလိုက္နာသူမ်ားျပားလာ တာနဲ႔အမွ် စည္း ကမ္းလိုက္နာသူ လူနည္းစုရဲ႕ဘ၀ဟာ တစ္ျဖည္းျဖည္း မလံုၿခံဳတဲ့ဘ၀ကို ေရာက္ရွိလာပါေတာ့ တယ္။ ကိုယ္က ဘယ္ ေလာက္ပဲ စည္းကမ္းကို လိုက္နာေပမယ့္ စည္းမဲ့ ကမ္းမဲ႔ ပရမ္းပတာ ေမာင္းသူတို႔ ႔ေၾကာင့္ စည္းကမ္းတက်ေနထိုင္သူတို႔ဟာ အေရးႀကံဳလို႔ လမ္းေပၚထြက္ ကား ေမာင္းရမွာ၊ဆိုင္ကယ္ေမာင္း၊စက္ဘီးစီးရမွာကို ေတာင္ ေၾကာက္ရြံ႕
လာၾကရတဲ့ အေျခအေန မ်ိဳးျဖစ္ လာပါတယ္။ အဆိုးဆံုးကေတာ့ နယ္ၿမိဳ႕ ေတြမွာ ဆိုင္ကယ္စီးဦးေရ မ်ားျပားလာတာနဲ႔ အမွ် ဆိုင္ကယ္ေမာင္း သူ အခ်ိဳ႕ဟာ လမ္းစည္းကမ္းကို ခ်ိဳးေဖါက္ခ်င္သလို ခ်ိဳးေဖါက္လာပါ ေတာ့့ တယ္။ အခ်ိဳ႕ အသက္ မျပည့္ဘဲ ကား/ဆိုင္ကယ္ ေမာင္းႏွင္ ေနၾကသူမ်ား ရွိၾကသလို အသက္ျပည့္ၾကေသာ္လည္း အမ်ားျပည္သူသြားလာရာ လမ္းမ ႀကီးမ်ားေပၚမွာ ယာဥ္ေမာင္း ႏွင္္ခြင့္ လိုင္စင္ လံုး၀မရွိဘဲ ေမာင္းႏွင္ေနၾက သူေတြကလည္း မ်ားျပားလွပါတယ္။ စက္တပ္ ထားတဲ့ ေမာ္ေတာ္ကား /ေမာ္ေတာ္ ဆိုင္ကယ္မ်ားကို ကၽြမ္းက်င္စြာ ေမာင္းတတ္ျခင္း ရွိ/မရွိ၊ သတ္ မွတ္ ထားတဲ့ လမ္းစည္းကမ္း၊ယာဥ္စည္းကမ္းေတြကို ဘယ္ေလာက္ အထိ သိရွိ နားလည္ ၿပီးျခင္း ရွိ/မရွိ သက္ဆိုင္ရာဌာနရဲ႕ စစ္ေဆးမႈခံယူရျခင္းမရွိဘဲ အမ်ားျပည္သူဆိုင္ရာ လမ္းမ မ်ား ေပၚမွာ ဥဒဟိုေမာင္းႏွင္ေနၾကျခင္းဟာ စည္းကမ္းလိုက္နာေသာ အမ်ားျပည္သူမ်ား အ တြက္ ဘယ္ ေလာက္္အထိ အႏၱရာယ္မ်ားလွတယ္ဆိုတာ ေတြးၾကည့္ရင္ သိရွိနိဳင္ပါလိမ့့္မယ္။ မၾကာမီက ကၽြန္ေတာ္တို႔ၿမိဳ႕မွာ မိန္းကေလးတစ္ဦးဆိုင္ကယ္ကို လမ္းေျပာင္းျပန္ ေမာင္း လာ တာ ေတြ႕လို႔ သတိေပးလိုက္မိေပမယ့္ “ဒီေခတ္မွာလမ္းေျပာင္းျပန္ ေတြ ဘာေတြလာမေျပာနဲ႔ မရွိေတာ့ဘူး” လို႔ ျပန္ေျပာလာပါတယ္။ ဒါကို ၾကည့္ျခင္း အားျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ တိုင္းျပည္ရဲ႕ ဒီကေန႔ ယာဥ္ စည္းကမ္း၊ လမ္းစည္း ကမ္းထိန္းသိမ္းဖို႔ ဘယ္ေလာက္အထိလိုအပ္ေနၿပီ၊ ေမာ္ ေတာ္ယာဥ္နဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ အျပစ္ဒဏ္ေတြမွာ ထိေရာက္ဟန္႔တားေလာက္တဲ့ ဒဏ္ေငြ သတ္ မွတ္ခ်က္ေတြ လိုအပ္လာၿပီဆိုတာကိုလည္း ေတြးၾကည့္လို႔ ရနိဳင္ ပါ တယ္။
ယေန႔ေခတ္ အခါ ဟာ ၁၉၆၄-ခုႏွစ္၊ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ဥပေဒျပ႒ာန္း ကာစ ၁၉၆၄-ခုႏွစ္ကာလနဲ႔မတူညီေတာ့သလိုအဲဒီဥပေဒမွာသတ္မွတ္ထားတဲ့
ဒဏ္ေငြပမာနကို တိုးျမွင့္ျပင္ဆင္ခဲ့တဲ့၁၉၈၉-ခုႏွစ္ကာလကရွိခဲ့တဲ့ ေမာ္ေတာ္ ယာဥ္အေရအတြက္၊ ေေမာ္ေတာ္ဆိုင္ကယ္အေရအတြက္တို႔နဲ႔လည္း မတူညီ ၾကေတာ့ပါဘူး။ကားႀကီးကားငယ္အမ်ိဳးမ်ိဳး၊သံုးဘီးဆိုင္ကယ္၊ေထာ္လာဂ်ီ၊ေမာ္ေတာ္ဆိုင္ကယ္ စသည္တို႔တိုးတက္မ်ားျပားလာမႈေေၾကာင့္လည္းေကာင္း ၊ ေျပာင္းလဲက်င့္သံုးလာတဲ့့ေစ်းကြက္စီီးပြါးေရးစနစ္တို႔အရလည္းေကာင္း၊
ျမန္မာက်ပ္ေငြေဖါင္းပြမႈတို႔အရလည္းေကာင္း၁၉၆၄-ခုႏွစ္္က ျပ႒ာန္းခဲ့ေသာ
ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ ဥပေဒနဲ႔ ၁၉၈၉ -ခုႏွစ္က ထိေရာက္ဟန္႔တားေစရန္ ျပင္ဆင္ သတ္မွတ္ေပးခဲ့တဲ့ ဒဏ္ေငြ ပမာနတို႔ဟာ ယေန႔အခ်ိန္ကာလနဲ႔ မည္သို႔မွ် မကိုက္ညီ ေတာ့ဘဲထိေရာက္ဟန္႔တားေစမႈမရွိေတာ့့တာ ေၾကာင့္ ေနာက္ထပ္(၂၅)ႏွစ္ ခန္႔ၾကာလာျပန္ တဲ့ ယေန႔အခ်ိန္အခါမွာ ယခုေမာ္ ေတာ္ယာဥ္ဥပေဒ အသစ္ကို ေရးဆြဲျပ႒ာန္းရျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း ေလ့လာေတြ႕ရွိရပါတယ္္။
ယခုေမာ္ေတာ္ယာဥ္ဥပေဒအသစ္မွာ ျပ႒ာန္းထားတဲ့ ဒဏ္ေငြ
မ်ားဟာ ယခင္ဥပေဒအေဟာင္းမွာ ျပ႒ာန္းထားတဲ့ဒဏ္ေငြမ်ားထက္
အဆ(၂၀) ေလာက္တိုးျမွင့္လာတယ္လို႔ ဆိုၾကပါတယ္။
ဒီလို တိုးျမွင့္လိုက္တဲ့အတြက္ရန္ကုန္ဘတ္စ္ကားေလာကမွာ ဆူညံဆူညံ အသံမ်ား ထြက္ေပၚလာတာကိုၾကားရၿပီး ဥပေဒအသစ္ ထြက္တာကိုမသိ လိုက္ၾကဘဲ အဖမ္းခံရၿပီး ဒဏ္ ေငြေဆာင္ရေတာ့မွ တိုးျမွင့္ထားတဲ့ ဒဏ္ေငြ ကိုသိရွိရေတာ့တယ္လို႔လည္းၾကားသိရပါတယ္။ ဥပေဒသစ္ကဒဏ္ေငြ ေတြအဆမတန္တိုးျမွင့္လိုက္တဲ့အတြက္ရန္္ကုန္ဘတ္စ္ကားလိုင္းအခ်ိဳ႕မထြြက္ၾကေတာ့ဘဲရပ္နားထားတာ ေၾကာင့့္ ေက်ာင္းသူ
ေက်ာင္းသား၊ရံုးသူရံုးသားေတြနဲ႔အမ်ားျပည္သူတို႔သြားေရးလာေရးအခက္အခဲမ်ား နဲ႔ ရင္ဆိုင္ၾကရတာေတြကိုလည္းသတင္းစာ၊ ဂ်ာနယ္နဲ႔ ရုပ္ျမင္သံၾကား သတင္းလိုင္းေတြမွာဖတ္ၾကရ၊ၾကားၾကရ၊ ျမင္ၾကရတာစိတ္မခ်မ္း ေျမ့စရာပါပဲ။ ပိုဆိုးတာကေတာ့၂၄--၉-၂၀၁၅ရက္ေန႔နံနက္၉နာရီခန္႔က မႏၱေလး ၿမိဳ႕၊ ေအာင္ ေျမသာစံၿမိဳ႕နယ္ ၁၉လမ္းနဲ႔၆၆လမ္းေထာင့္ နန္းေရွ႕ ၊ က်ံဳးေဘး ပလက္ေဖါင္းမွာ ယာဥ္စစ္ေဆးေရး တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ ရင္း ယာဥ္ထိန္းရဲ တစ္ဦး ဓါးထိုးခံခဲ့ရၿပီး ေသဆံုးသြား ေစတဲ့အထိ ျဖစ္ခဲ့ရ တ့ဲ ျဖစ္ရပ္ဆိုးပဲျဖစ္ ပါတယ္။
ဥပေဒသေဘာအရ ဥပေဒအသစ္တစ္ခုကို ထုတ္ျပန္ျပ႒ာန္းလိုက္ၿပီး တာနဲ႔အမ်ား ျပည္သူဟာအသစ္ထုတ္ျပန္ျပ႒ာန္းလိုက္တဲ့ဥပေဒကိုသိရွိၿပီး
ျဖစ္တယ္လို႔မွတ္ယူရ မွာပဲျဖစ္ ပါတယ္။ ဒါဟာအစဥ္ တစိုိုက္အားျဖင့္ လိုက္နာက်င့္သံုးၾကရတဲ့ဲ့ ဥပေဒမူသေဘာတရားပဲ ျဖစ္ ပါတယ္။ အဲဒီလို ထုတ္ျပန္ေၾကျငာၿပီးတဲ့ေနာက္မွာ ဥပေဒကိုမသိလို႔ို႔ က်ဴးလြန္မိိတာပါလို႔ အေၾကာင္းျပလို႔ မရပါဘူး။ ဒီလို အေၾကာင္းျပတာကို လက္ခံမယ္ဆိုရင္ လည္း ျပစ္မႈက်ဴးလြန္ သူတိုင္းဟာ ဒီအေၾကာင္း ျပခ်က္ကို အကာအကြယ္ ယူၿပီး ျပစ္မႈေတြ တစ္ခုၿပီးတစ္ခုက်ဴးလြန္ ေနၾကၿပီး လြတ္ေျမာက္ေနၾကမွာပါ။
ဒါေပမယ့္လည္း ယခုကဲ့သို႔ေသာ အမ်ားျပည္သူ အခ်ိန္နဲ႔ တစ္ ေျပးညီ သိသင့္ သိ ထိုက္တဲ့ ဥပေဒမ်ိဳးကိုေတာ့ လက္ေတြ႕က်င့္သံုးျခင္း မျပဳမီ အမ်ားျပည္သူကို ထဲထဲ၀င္၀င္ သိရွိေအာင္ အသိပညာေပးျခင္း တို႔ကို ဦးစြာ ေဆာင္ရြက္သင့္တယ္လို႔လည္း ယူဆမိပါတယ္။ လက္ေတြ႔ အားျဖင့္ လည္း ပညာေပးကာလဆိုၿပီး က်င့္သံုးခဲ့ၾကတဲ့ သာဓကေတြ ရွိခဲ့ဘူးပါ တယ္။ ဘတ္စ္ကားယာဥ္ ေမာင္းသူ၊ ယာဥ္ေနာက္လိုက္၊ တစ္ ေနကုန္ တစ္ေနခမ္း စက္ရံု အလုပ္ ရံုေတြထဲမွာ အလုပ္လုပ္ေနရသူမ်ား နဲ႔ တစ္ေနကုန္၀မ္းစာ ရွာေဖြ စားေသာက္ ေနရ သူမ်ားစသူတိုို႔ဟာ တစ္ ေနကုန္အလုပ္လုပ္၊ ညက် မွ အိမ္ျပန္ ေရာက္ၾက၊ ညစားစား၊ ၿပီးတာနဲ႔အိပ္ယာ၀င္၊ ေနာက္တစ္ေန႔ မိုးမလင္းမီမွာ အိပ္ယာက ထၿပီး အလုပ္ခြင္ ျပန္သြားၾကရျခင္းနဲ႔ပဲ သံသရာ လည္ ေနၾကရေလေတာ့ ဥပေဒအသစ္ ျပ႒ာန္းတာကို အျခားအျခားေသာ ရံုး၀န္ထမ္း လုပ္သား ျပည္သူမ်ားလို သိနိဳင္ခြင့္ အားနည္းတတ္ၾကတာ မ်ိဳး ေတြ ရွိနိဳင္ပါတယ္။ ဘယ္လို္ပဲ ျဖစ္ျဖစ္ အရင္တုန္းက ဥပေဒအေဟာင္းနဲ႔ မတူေတာ့ဘဲ ထိေရာက္ဟန္႔ တားေစေလာက္တဲ့ ဒဏ္ေငြအသစ္နဲ႔ ျပ႒ာန္း ထားတဲ့ ဥပေဒျဖစ္တာ ေၾကာင့္ အမ်ားျပည္သူအတြင္းမွာ ထဲထဲ၀င္၀င္ အရင္ သိရွိၾကရေလ ေအာင္တတ္သိပညာရွင္မ်ားကရွင္းလင္းပြဲေတြ၊ပညာေပးကာလ ေတြ ဦးစြာ ျပဳလုပ္သင့္တယ္လို႔ ယူဆမိပါတယ္။( အခ်ိဳ႕ေသာ ေမာ္ေတာ္ ယာဥ္လိုင္းမ်ားမွာ ရွင္း လင္းပြဲေတြ ျပဳလုပ္ေနၾကၿပီလို႔လည္း သိရပါတယ္။)
ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ဥပေဒအသစ္ကို မိမိဘာသာ ရွာေဖြမေလ့လာနိဳင္ သူမ်ားအဖို႔ တတ္သိ ပညာရွင္မ်ားလာေရာက္ ရွင္းလင္းတဲ့အခါမ်ိဳးမွာလည္း ေသခ်ာစြာ ဂရုတစ္စိုက္နားေထာင္မွတ္ သား ျခင္း၊ မရွင္းလင္းတာရွိရင္ ခ်က္ခ်င္းျပန္ လည္ ေမးျမန္းျခင္း၊ တတ္သိပညာရွင္မ်ား လာ ေရာက္ ရွင္းလင္းျခင္း မျပဳနိဳင္ေသးဘူးဆိုရင္လည္း မိမိတို႔ လိုက္နာရ ၿမဲ လမ္းစည္းကမ္း၊ ယာဥ္ စည္းကမ္းမ်ားကို ပဲ ဆက္လက္လိုက္နာေနၾကရမွာျဖစ္ပါတယ္။ ၂၀၁၅-ခုႏွစ္ေမာ္ေတာ္ ယာဥ္ ဥပေဒအသစ္ရဲ႕ ပုဒ္မ-၈၀ မွာ “၁၉၆၄ ခုႏွစ္၊ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ ဥပေဒအရ ထုတ္ျပန္ထား ေသာ နည္းဥပေဒမ်ား၊ စည္းကမ္းမ်ား၊ အမိန္႔ေၾကာ္ျငာစာ၊ အမိန္႔၊ ညႊန္ ၾကားခ်က္ႏွင့္ လုပ္ထံုးလုပ္ နည္းမ်ားကို ဤဥပေဒႏွင့္ မဆန္႔က်င္သေရြ႕ ဆက္လက္က်င့္သံုးနိဳင္ သည္” လို႔ ျပ႒ာန္းခ်က္ရွိထားတဲ့အတြက္ျဖစ္ပါတယ္။ ေနာက္ပိုင္းနည္းဥပေဒအသစ္ ထြက္လာတဲ့အခါမွာေတာ့ နည္း ဥပေဒ အသစ္္မွာ ပါရွိတဲ့အတိုင္း ယာဥ္စည္း ကမ္း၊ လမ္းစည္းကမ္းမ်ားကို ဆက္လက္လိုက္နာ သြား ၾကရမွာျဖစ္ပါတယ္။ “စည္းကမ္းလိုက္နာ၊ ေဘးကင္းကြာ”ဆိုတဲ ့မူကို ႏွလံုးသြင္းၾကရမွာပဲ ျဖစ္ပါ
တယ္။
ဖမ္းဆီးအေရးယူသူမ်ားအပိုင္းကလည္း ေလာေလာဆည္ကာလမွာ
ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ ဥပေဒအသစ္နဲ႔ မညီသမွ်တို႔ကို ေတြ႕သမွ် ပုဒ္မတပ္အေရး ယူနိဳင္ခြင့္ ရွိတယ္ဆို္ေပမယ့္ အမ်ား ျပည္သူကို လတၱေလာအားျဖင့္ အႏၱရာယ္ျဖစ္ေစနိဳင္တဲ့ စည္းကမ္းခ်ိဳးေဖါက္မႈမ်ိဳးကိုပဲ ခ်က္ျခင္း လက္ငင္း ဦးစားေပးအေရးယူျခင္းတို႔ ျပဳသင့္တယ္လို႔ ယူဆမိပါတယ္။ ဥပေဒအသစ္ တစ္ခု ျပ႒ာန္းကာစမွာ ဥပေဒအသစ္အတြက္ လိုအပ္တဲ့ နည္းဥပေဒမ်ား အသင့္မျဖစ္ေသးတဲ့အတြက္ ေနာက္ကေနလိုက္ ျပ႒ာန္းေပးရတာမ်ိဳးျဖစ္
သလို အဲဒီဥပေဒအရ အေရးယူအျပစ္ေပး ျခင္းခံရမယ့္ အမ်ားျပည္သူဘက္ ကလည္း အဲဒီဥပေဒ အတိုင္း လိုက္နာနိဳင္ဖို႔ ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္ရမယ့္ အခ်ိန္ ကာလဆိုတာလည္း ရွိသင့္တာျဖစ္ပါတယ္။ ဥပေဒအသစ္တစ္ခုျပ႒ာန္းၿပီး တစ္လ မျပည့္ခင္ကေလးမွာ ဒီဥပေဒအသစ္ကို လက္ေတြ႕က်င့္သံုးလိုက္ တဲ့အခါ အမ်ားျပည္သူဘက္ ကလည္း ဥပေဒအသစ္ကို လိုက္နာနိဳင္ဖို႔ အတြက္ ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္ခ်ိန္မရလိုက္တာေၾကာင့္ ဖမ္းဆီးတဲ့ တရားစြဲအဖြဲ႕ အစည္း၊ တရားစီရင္ေရးတာ၀န္ေဆာင္ရြက္ၾကရတဲ့ ဌာနမ်ားနဲ႔ အမ်ားျပည္ သူတို႔ အၾကား ပြတ္တိုက္မႈဆိုတဲ့ ပဋိပကၡအသြင္ျဖစ္ေပၚနိဳင္ၾကပါတယ္။
တရားစီရင္ေရးအပိုင္းကလည္း တရားစြဲတင္လာတဲ့ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ ဥပေဒအသစ္အရ အမႈမ်ားနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ဒဏ္ေငြသတ္မွတ္္ခ်က္ အျမင့္ဆံုး အျပစ္ဒဏ္မ်ားအထိ ခ်မွတ္္နိဳင္ခြင့္ ရွိေသာ္ျငားလည္း က်ဴးလြန္သူရဲ႕ က်ဴး လြန္ပံု အေျခအေန(ဥပမာ သတ္မွတ္ထားသည့္ အျမန္္ ႏႈန္းထက္ ပို၍ သို႔မဟုတ္ ေလ်ာ႔၍ ေမာင္းႏွင္ျခင္း၊ ေဘးအႏၱရာယ္ျဖစ္ေစနိဳင္ေသာ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ကို ေမာင္းႏွင္ျခင္း၊မူးယစ္ေဆး၀ါးသို႔မဟုတ္စိတ္ကိုေျပာင္းလဲေစေသာ
ေဆး၀ါးမ်ားသံုး စြဲ၍ ေသာ္လည္းေကာင္း အရက္ေသစာမူးယစ္ေသာက္စား ၍ ေသာ္လည္း ေကာင္း ေမာင္းႏွင္ ျခင္းစသည္)တို႔အေပၚသံုးသပ္ၿပီး ျပစ္မႈနဲ႔
႔ေလ်ာ္ညီ ၿပီး ယခင္ဥပေဒအေဟာင္းထက္လည္း ပိုမို ထိေရာက္ဟန္႔တားမႈ လည္း ရွိေစမယ့္ ဒဏ္ ေငြ ပမာနမ်ိဳးကိုသာ တပ္ရိုက္သင့္ေသးတယ္လို႔ ယူဆပါတယ္။ ေနာက္ပိုင္း ကာလ တစ္ခု အထိိ က်င့္သံုးပညာေပးပါလွ်က္နဲ႔ ယာဥ္စည္းကမ္း၊ လမ္းစည္းကမ္းခ်ိဳးေဖါက္မႈမ်ား ေလ်ာ႔နည္း မသြားခဲ့ဘူးဆို တဲ့ အခါမ်ိဳးက်မွသာ ဒဏ္ေငြအျပစ္ ဒဏ္ကို တိုးျမွင့္သင့္တယ္လို႔ ယူဆပါ တယ္။ (ယခုလို တင္ျပလို႔ မိေခ်ာင္းမင္း ေရခင္းျပတယ္ လို႔လဲ မထင္ေစခ်င္ ပါဘူး ။)
ဒါ့အျပင္ ယာဥ္စစ္ေဆးဖမ္းဆီးမႈျပဳလုပ္ၾကတဲ့ ယာဥ္ထိန္းတပ္ဖြဲ႕၀င္ မ်ား၊ တရားစြဲတင္ ရင္ ျဖတ္သန္းရမယ့့္ မႈခင္းတပ္ဖြဲ႕(CRO)၊ ၿမိဳ႕နယ္ဥပေဒရံုး ၀န္ထမ္းမ်ား၊ တရားရံုးတရားသူႀကီး မ်ားအပါအ၀င္ တရားရံုး၀န္ထမ္းမ်ားတို႔ အေနနဲ႔လည္း အသစ္ျပ႒ာန္းလိုက္တဲ့ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ ဥပေဒအရ တရားစြဲ တင္ခံရသူမ်ားအား ဥပေဒသစ္နဲ႔ပတ္သက္ၿပီး စိတ္ရွည္စြာနဲ႔ နားလည္ သေဘာေပါက္ေအာင္ ရွင္းလင္းျပဖို႔လည္း လိုအပ္ၾကလိမ့္မယ္လို႔ ယူဆပါ တယ္။ အခုလို မိမိ တို႔ရဲ႕ တာ၀န္၀တၱရားအရ ေဆာင္ရြက္ၾကရတဲ့ သက္ဆိုင္ ရာဌာနဆိုင္ရာအသီးသီးတို႔အေနနဲ႔မၾကာမီက ျပ႒ာန္းလိုက္တဲ့ ေမာ္ေတာ္
ယာဥ္ဥပေဒအသစ္နဲ႔အမ်ားျပည္သူတို႔အသားမက်ေသးမီလတၱေလာကာလ
ေလးမွာ ညွိညွိႏိႈင္းႏိႈင္း၊ ခ်ိန္ခ်ိန္ဆဆနဲ႔ ေဆာင္ရြက္သြားၾကမယ္ဆိုရင္ ၿပီး ခဲ့တဲ့ ၂၄-၉-၂၀၁၅ရက္ေန႔က မႏၱေလးၿမိဳ႕ ေအာင္ေျမသာစံံၿမိဳ႕နယ္ ၁၉လမ္းနဲ႔ ၆၆ လမ္းေထာင့္၊ နန္းေရွ႕က်ံဳးေဘး ပလက္ ေဖါင္းမွာ ယာဥ္စစ္ေဆးေရး တာ၀န္ ထမ္းေဆာင္ရင္း ဓါးထိုးခံခဲ့ရၿပီး ေသဆံုးသြားေစတဲ့ အထိ ျဖစ္ခဲ့ရ တ့ဲ ျဖစ္ရပ္ဆိုးမ်ိဳးန႔ဲအျခားမလိုလားအပ္ေသာအေျခအေနဆိုးမ်ားကို ေရွာင္
ရွားနိဳင္လိမ့္မယ္လို႔ ယူဆပါ ေၾကာင္း ေစတနာေကာင္းျဖင့္ တင္ျပလိုက္ရပါ တယ္။
ေ အာင္ စိုး ( ျပည္ )
၂၀၁၅-ခုႏွစ္၊ေအာက္တိုဘာလ (၄)ရက္ေန႔(တနဂၤေႏြေန႔ထုတ္ ) ဒီမိုကေရစီတူေဒးသတင္း စာ၊ အတြဲ(၂)၊အမွတ္(၂၆၇)
ျပည္သတင္း
www.facebook.com/pyaynews
09 430 47862
0 comments:
Post a Comment