မင္းက်င္.တရားနဲ.ညီရဲ.လား
သရ၀ဏ္(ျပည္)
ယခုေခတ္မွာေတာ.ျမန္မာနိုင္ငံတြင္ မင္းဟုေခါ ္သည္.ဘုရင္စနစ္မရွိေတာ. ။ နိုင္ငံေတာ္အၾကီးအကဲ ၊ ၀န္ၾကီးခ်ဳပ္ ၊ သမၼတ စသည္ျဖင္. ေတာ. ရွိခဲ.သည္ ၊ ရွိေနသည္ ။ ယေန.ေခတ္တြင္ေတာ. ျပည္ေထာင္စုသမၼတျမန္မာနိုင္ငံေတာ္ဟုေခါ ္တြင္သျဖင္. သမၼတအုပ္ခ်ဳပ္ေသာနိုင္ငံ ျဖစ္သည္ ။ ထို.ေၾကာင္.ေရွးအယူနွင္.ယူသည္ရွိေသာ္ သမၼသည္ပင္လ်ွင္ မင္းျဖစ္၏ ။ ျပည္ပဧည္.သည္မ်ားကိုလက္ခံေတြ.ဆံုရာ နိုင္ငံေတာ္သမၼတအိမ္ေတာ္သံတမန္ေဆာင္ဧည္.ခန္းမထဲတြင္ ေရြွပိန္းခ်ထားေသာ ရာဇပလႅင္ၾကီးကိုခမ္းခမ္းနားနား ျပသထားရာ သမၼသည္မင္းအျဖစ္နွင္.ညီသည္ဟု သြယ္၀ိုက္ေျပာေနသေယာင္ျဖစ္သည္ ။ ေရွးတုန္းကေတာ. တိုင္းျပည္တျပည္သာယာ၀ေျပာမွုရွိမရွိ ၊ မိုးေလ၀သမွန္မမွန္ ၊ တရားဥပေဒစိုးမိုးမွုရွိမရွိ ၊ခိုးသားဓါးျမေသာင္းက်န္းမွုရွိမရွိ ၊ စစ္မက္ေဘး က်ေရာက္မွု၇ွိမရွိ ၊ ကပ္ၾကီးသံုးပါး နွင္.ၾကံဳေတြ.ရျခင္းရွိမရွိဆိုသည္မ်ားကို တိုင္းတာေသာေပတံတေခ်ာင္းထဲရွိသည္ ။ ထိုစံနွုန္းသတ္မွတ္ခ်က္မွာ တိုင္းျပည္အုပ္ခ်ဳပ္ေသာ ဘုရင္ၾကီးသည္ မင္းက်င္.တရားဆယ္ပါးနွင္.ညီပါရဲ.လားဟူ၍ျဖစ္သည္ ။ လူတို.စြဲျမဲစြာယံုၾကသည္မွာ မိမိတို.ကိုအုပ္ခ်ဳပ္ဗိုလ္လုပ္ေနေသာ ေခါင္းေဆာင္သည္ အက်င္.စာရိတၱ ၊သီလ ၊သမာဓိနွင္.ျပည္.စံုလ်ွင္ တိုင္းျပည္သည္ ခိုးသားဓါးျပမရွိပဲ ေကာက္ပဲသီးနွံေပါၾကြယ္၀ကာစည္ပင္ ဖြံ.ျဖိဳးမည္ ။ မိမိတို.၏ေခါင္းေဆာင္ က တရာမေစာင္.လ်ွင္ တိုင္းျပည္သည္ ရန္မီးမုဒိမ္းေဘးခပ္သိမ္းကို ဖိတ္ေခါ ္ေနသလိုရွိမည္ဟူ၏ ။ ဆင္းရဲမြဲေတမွုနွင္.ေဘးခပ္သိမ္း ၊ရန္ခပ္သိမ္းအေပါင္းသည္ မင္းဟုေခါ ္ေသာ နိုင္ငံ.ေခါင္းေဆာင္သီလမေစာင္.ေသာအခါက်ေရာက္လာမည္ဟုယံုၾကည္ၾကသည္ ။ ေရွးအစဥ္အဆက္ယံုၾကည္ၾကေသာမင္းက်င္.တရားသည္ ဆယ္ပါးရွိ၏ ။ ဤဆယ္ပါးသည္ လူတို.စိတ္ကူးေပါက္ရာတည္ထြင္ၾကံဆေျပာဆိုၾကျခင္းမဟုတ္ ၊ ဗုဒၥဘာသာတြင္ဘုရားေဟာျဖစ္သည္ ။ မဟာသံသဇာတ္နွင္. နႏၵိယဇာတ္အ႒ကထာတို.၌လည္းပါရွိသည္ ။ မင္းေကာင္းမင္းျမတ္တို.က်င္.၀တ္ ၁၀ ကိုတပါးျခင္းၾကည္.ၾကပါစို. ။ ထို.အျပင္ ယခုအခါ အစိုးရသည္ မင္းျဖစ္၏ ။ သမၼတၾကီးသည္မင္းျဖစ္၏ ။ ထိုသို.ယူဆခဲ.ပါလ်ွင္ ယခုေခတ္ အစိုးရအဖြဲ.နွင္.သမၼတၾကီးသည္ မင္းက်င္.တရားနွင္.ညီမညီ တခ်က္ျခင္း သံုးသပ္ၾကည္.ၾကပါစို. ။
(၁) ဒါန
အလွဴေပးျခင္းျဖစ္သည္ ။အလွဴအတန္းနွင္.ပါတ္သက္လ်ွင္ကား ရံဖန္ရံခါ သမၼတၾကီးသည္ေဆာင္ရြက္တတ္တာေတြ.ရ၏ ။ အခါၾကီးရက္ၾကီးမ်ားတြင္ေရစက္ခြက္ကိုင္၍ ရဟန္းသံဃာမ်ားကိုလွူတန္းေနတာ သတင္းစာထဲမွာ ၊ရုပ္ျမင္သံၾကားမွာေတြ.ရဖူးပါသည္ ။ ဤအခ်က္ကိုၾကည္.လ်ွင္ေတာ. ဒါနဟူေသာအခ်က္နွင္.ညီသည္ဟု ေျပာမည္ဆိုေျပာနိုင္ေပသည္ ။ သို.ေသာ္ဒါန၏တကယ္.အနွစ္သာရမွာ လိုအပ္ေနသူမ်ားကိုလွဴဒါန္းျခင္းျဖစ္သည္ ။ အေပါ ္ယံလူျမင္ေကာင္းေအာင္လုပ္ျခင္းသည္ တကယ္.ဒါနအစစ္မဟုတ္ ။ တကယ္လိုေနသူမ်ားကားမည္သူေတြနည္း ။ရွင္းပါသည္ ျမန္မာတျပည္လံုးရွိဆင္းရဲသားျပည္သူမ်ားျဖစ္သည္ ။ ထိုသူေတြကိုလွဴရမည္ ။ ထိုသူေတြကိုေပးရမည္ ။ ထိုသူေတြကိုေက်ြးရမည္ ။ ဒါမွဒါနအစစ္ျဖစ္သည္မည္၏ ။ မည္သို.ေက်ြးမည္နည္း။ မည္သို.ေပးမည္နည္း ။ မင္းသည္ အာဏာပိုင္ျဖစ္ေသာေၾကာင္.အာဏာနွင္.ေပးရမည္ ။ အာဏာနွင္.ေက်ြးရမည္ ။ မည္သို.နည္.ဟူမူ မိမိလုပ္ပိုင္ခြင္.အာဏာကိုအသံုးျပဳ၍ ဆင္းရဲသားမ်ားကို အစြမ္းကုန္ေထာက္ပံ.ကူညီရမည္ ။ ဆင္းရဲသားမ်ားကိုေပးနိုင္ေက်ြးနိုင္ ေထာက္ပံ.နိုင္ေသာ အမိန္.နွင္.ညြွန္ၾကားခ်က္မ်ားထုတ္ရမည္ ။ နိုင္ငံတကာတြင္ အစိုးရသည္ ၀င္ေငြနည္းပါးေသာ ဆင္းရဲသားမ်ားစားနိုင္ရန္ အစားအစာမ်ားကိုေလ်ွာ.ေစ်းျဖင္.ေရာင္းခ်ေပးျခင္း ၊အခ်ိဳ.ေနရာမ်ားတြင္ စတုဒီသာအျဖစ္အခမဲ. ေက်ြးေမြးျခင္း ၊အခမဲ.ေဆးကုသေပးျခင္းတို.ကို အျမဲျပဳလုပ္ေလ.ရွိသည္ ။ လူေျမင္ေကာင္းေအာင္ လူၾကီးလာတုန္းေခတၱခနလုပ္ၾကပံုမ်ိဳးကိုမဆိုလိုပါ ။ အစိုးရသည္ အဖြဲ.၀င္၀န္ၾကီးမ်ားက်ိက်ိတက္ေအာင္ခ်မ္းသာေနေသာ္လည္း သူတပါးတကယ္အက်ိဳးရွိေသာ အလွဴဒါနျပဳလုပ္သူနည္းပါးလွပါသည္ ။
(၂) သီလ
သီလဆိုသည္မွာ လူမ်ားအတြက္အေျခခံ ငါးပါးသီလကိုဆိုလိုသည္ ။ တိုင္းျပည္အုပ္ခ်ဳပ္မင္းလုပ္မည္.သူသည္ ငါးပါးသီလကို ခါး၀တ္ပုဆိုးကဲ.သို. ျမဲျမံရမည္ ။ ငါးပါးသီလ (ပဥၥသီလ)ဆိုသည္မွာ အမ်ားသိၾကသည္.အတိုင္း သူ.အသက္မသတ္ျခင္း ၊ သူတပါးပစၥည္းမခိုးျခင္း ၊ မမွန္ေသာ စကားကိုမေျပာျခင္း ၊ မူးယစ္ေမ.ေလ်ာ.တတ္ေသာအရက္ေသစာေသာက္စားျခင္းမွေရွာင္က်ဥ္ျခင္း ၊ သူတပါးသားမယားကိုျပစ္မွားက်ဴးလြန္မွုမွေရွာင္က်ဥ္ျခင္း တို.ပင္ျဖစ္သည္ ။ ထိုအထဲတြင္သမၼတၾကီးနွင္.အစိုးရအဖြဲ.တို.အတြက္ မူးယစ္ေစတတ္ေသာအရာမ်ားေသာက္စားျခင္း ဆိုေသာ သိကၡာပုဒ္နွင္. သူတပါးအိမ္ယာကိုလြန္က်ဴးျခင္းဆိုေသာ သီလနွစ္ပါးကေတာ.ခိုင္လံုလိမ္.မည္ဟုက်ြန္ေတာ္ယံုၾကည္ပါသည္ ။ က်န္သံုးမ်ိဳးကေတာ.လံုလိမ္.မည္ဟုမထင္ပါ ။ ပထမအခ်က္ သူ.အသက္မသတ္ျခင္း ( ပါဏာတိပါတ) ဆိုေသာကိစၥကိုၾကည္.ပါ ။ ေလာေလာလတ္လတ္ပင္ ေဒါ ္ခင္၀င္းဟူေသာေတာင္သူ အေဒါ ္ၾကီးတေယာက္မွာ သမၼတၾကီး၏လက္ေအာက္ခံျပည္ထဲေရး၀န္ၾကီးဌာနမွ ရဲသားမ်ားလက္ခ်က္ျဖင္.ေသဆံုးသြားရသည္ျဖစ္ရာ အေပါ ္ဆံုးမွ မင္းျဖစ္သူ မွာ အလိုလိုေနရင္း သူ.အသက္သတ္မွုကံထိုက္ေနေပသည္ ။ တဖန္ ျမိဳ.မွာအဖမ္းခံရျပီး ေတာတြင္းတေနရာတြင္ ပစ္သတ္ခံလိုက္ရေသာကိုပါၾကီး အမွုတြင္လည္း သတ္သူမွာ သမၼတၾကီးအစိုးရအဖြဲ.လက္ေအာက္ခံ ၀န္ၾကီးဌာနမွျဖစ္သည္ ။ ထိုလူသတ္မွုတြင္ သမၼတၾကီးလည္းသြယ္၀ိုက္အျပစ္ရွိပါ၏ ။ ၈၈ အေရးအခင္း၊ ဒီပဲယင္းအေရးအခင္း၊ ၂၀၀၇ သံဃာအေရးအခင္းတို.တြင္လူမ်ားစြာေသခဲ.ၾကသည္ျဖစ္ရာ အစိုးရအဖြဲ.နွင္.ပါဏာတိပါတကံမွာ တပူူးတြဲတြဲျဖစ္ေနေပသည္ ။ ၂၀၀၈ နာဂစ္မုန္တိုင္းၾကီးတြင္လည္း အစိုးရ၏ေပါ.ေလ်ာ.မွု ေၾကာင္.အသက္ေသၾကရသူမ်ားမွာလည္း မေရတြက္နိုင္ေအာင္မ်ားလွေပသည္ ။ ထို.ေၾကာင္. မင္းက်င္.တရားထဲမွငါးပါးသီလတြင္ ပထမအပါးကေတာ.က်ိဳးပ်က္ေနျပီျဖစ္သည္ ။ ဒုတိယသီလျဖစ္သည္. ခိုး၀ွက္ျခင္းတြင္ေတာ.ပြင္.ပြင္.လင္းလင္းေျပာရလ်ွင္ အစိုးရတဖြဲ.လံုး ၊ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ၾကီးေတြအားလံုး တေယာက္မွမလြတ္ပါဟုသာေျပာရေတာ.မည္ ။ နိုင္ငံ.ဘ႑ာကိုကိုယ္.အိပ္ထဲသို.ကဲ.ၾကရင္းကိုယ္ဘယ္လိုခ်မ္းသာလာသလဲ ကိုယ္.ဘာသာအသိဆံုးျဖစ္ေပသည္ ။မုသာ၀ါဒတြင္လည္း မၾကာခနအျငင္းပြာစရာစကားေတြေျပာၾကားေနတာ အစိုးရျဖစ္သည္ ။ ဟိုကရို္လို.ဒီကျပန္ရိုက္ရပါတယ္ဆိုေသာစကား ၊ ျမန္မာျပည္မွာလ်ွပ္စစ္ေတြပိုလ်ွံေနေသာေၾကာင္. ျပည္ပသို.ေရာင္းစားရပါသည္ဆိုေသာစကား ၊ လူတေယာက္တေန.လ်ွင္ နွစ္ေထာင္က်ပ္ျဖင္.ေလာက္ငသည္ဆိုေသာစကား ၊ ျမန္မာနိုင္ငံတြင္ကေလးစစ္သားမရွိဘူးဟု အတန္ၾကာဘူူးခံခဲ.သည္.စကား ၊ ျမန္မာနိုင္ငံတြင္နိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားမရွိပါဟုကြယ္၀ွက္ခဲ.ဖူးသည္.စကားမ်ားမွာ မုသာ၀ါဒ မ်ားျဖစ္ၾကသည္ ။ သီလတြင္အမွတ္ (၁၀၀ )ေပးရာ၌ အစိုးရသည္ (၄၀)မွတ္ေလ်ွာ.ေလ်ာ. ရရွိပါ၏ ။
(၃) ပရိစာဂ
ေပးကမ္းခ်ီးျမင္.စြန္.ၾကဲရျခင္းျဖစ္သည္ ။ အစိုးရသည္ ပရိစာဂ အတြက္ေတာ.ပူစရာမလိုေအာင္ျပည္.စံုသည္ ။ အျမဲပင္ သမၼတၾကီးနွင္.အစိုးရအဖြဲ.သည္ေပးကမ္းခ်ီးျမင္.ေနသည္မဟုတ္ပါလား ။ တခုပဲရွိသည္ မည္သူ.ကိုေပးကမ္းခ်ီးျမင္.သနည္း ၊ မည္သူ.ကိုခ်ီးျမင္.ေျမွာက္စားသနည္းဆိုတာေတာ.ေမးဖို.လိုသည္ ။ ခံုးေက်ာ္တံတားေဆာက္လုပ္ေရးစီမံကိန္းမ်ား ၊ ရန္ကုန္ျမိဳ.သစ္ေဖာ္ထုတ္ရန္စီမံကိန္းမ်ား၊ ေရကူးအသံလြွင္.ရံု၀င္းေျမကိုပုဂၢလိကလြွဲမည္.စီမံကိန္းမ်ား၊ စားအံုးဆီတဦးတည္းမူပိုင္သြင္းခြင္.ပါမစ္မ်ား ၊ သစ္ေတာအားလံုးေျပာင္ ခုတ္ခြင္. နိုင္ငံျခားပို.ခြင္.မ်ား ၊ ေနျပည္ေတာ္တည္ေဆာက္ေရးကန္ထရိုက္လုပ္ပိုင္ခြင္.မ်ား ၊ လြွတ္ေတာ္တည္ေဆက္ေရးကန္ထရိုက္မ်ား ၊ ဗိုလ္ရွုခံအခမ္းအနားစင္ျမင္. ေဆာက္လုပ္ေရးကန္ထရိုက္မ်ား ၊ အေရွ.ေတာာင္အာရွအားကစားပြဲအတြက္ေဘာလံုးကြင္းတည္ေဆာက္ခြင္.ကန္ရိုက္မ်ား ၊ ဘဏ္အမ်ိဳးမ်ိဳးဖြင္.ခြင္.မ်ား ၊ ရုပ္သံထုတ္လြွင္.ခြင္.လိုင္စင္မ်ား ၊ ဘီယာခ်က္စက္ရံု ၊အရက္ခ်က္စက္ရံုခြင္.ျပဳမိန္.မ်ား စသည္.စသည္.မေရတြက္နိုင္ေသာ လုပ္ပိုင္ခြင္.၊အမိန္.၊ပါမစ္ ၊ မ်ားကို အစိုးရသည္ သူတို.နွင္.နီးစပ္သူခရိုနီတစု ၊ အခြင္.ထူးခံမိသားစုတစုကိုသာေပးခဲ.တာတနိုင္ငံလံုးအသိျဖစ္သည္ ။ ထို.ေၾကာင္.အစိုးရမင္းမ်ားသည္ ပရိစာဂ ၊ေပးကမ္းခ်ီးျမွင္.ျခင္းနွင္.ျပည္.စံုေပ၏ ။
(၄) မုဒုက
ကိုယ္နွုတ္ နူးညံ.သိမ္ေမြ.ရျခင္း ။ သမၼတၾကီးသည္ စကားေျပာလ်ွင္ေလေအးေလးျဖင္.ေျပာေလ.ရွိသည္ ။ ကိုယ္နွုတ္အမူအရာအတန္ပင္နူးညံ.ပါ၏ ။ သို.ေသာ္ သမၼတၾကီး၏အစိုးရအဖြဲ.၀င္မ်ားမွာမူကား ေ၀သာလီျပည္မွဘီလူးမ်ားသဖြယ္ရွိပါေပကုန္၏ ။ ကိုယ္.ကိုထမင္းေက်ြးထားေသာျပည္သူလူထုကို ပါးရိုက္မည္ဟုေျပာသည္မွာဘာမွမဆန္း ။ နယ္လွည္.ပါးရိုက္လာတာဟုပင္ဂုဏ္ယူၾကိမ္း၀ါးၾကသည္ ။ ဗိုက္ကဒဏ္ရာေတြလွန္ျပသူကလွန္ျပသည္ ။
(၅) ဥေပါသထ
အ႒ဂၤသီလေစာင္.သံုးရျခင္း ။ အခါၾကီးေန.ၾကီးမ်ားတြင္ ရွင္ဘုရင္နွင္.၀န္ၾကီးမ်ားသည္ ရွစ္ပါးသီလကိုေစာင္.ထိမ္းရျခင္းကိုဆိုလိုသည္ ။ ရွစ္ပါးသီလသည္ငါးပါးသီလထက္ခက္ခဲ၏ ။ ညစာမစားရျခင္း ၊ ေမထုန္မွုမျပဳရျခင္း ၊ သီဆို တီးမွုတ္ ကခုန္ ပန္းနံ.သာလိမ္း တင္.တယ္ေအာင္ျပဳျပင္စေသာကိစၥမ်ားကိုစြန္.ပယ္ရျခင္း၊ ခမ္းနားေသာအိပ္ယာေမြ.ယာမ်ားတြင္အိပ္စက္ျခင္း ၊တေတာင္.ထြာထက္ပို၍ ျမင္.ေသာေနရာမ်ားတြင္အိပ္စက္ျခင္းမျပဳရ စေသာအခ်က္မ်ားပိုလာ၏ ။ ငါးပါးသီလမွာပင္စာေမးပြဲသိပ္မေအာင္ခ်င္ေသာ အစိုးရသည္ ရွစ္ပါးဆိုပါက က်ိဳးေပါက္ဖို.ပိုမ်ားသည္ ။
(၆) အေကၠာဓ
အမ်က္မထြက္ရျခင္း ။ ဘုရားေဟာမင္းက်င္.တရားထဲတြင္အလြန္ေခတ္မီေသာ အခ်က္ျဖစ္သည္ ။ မၾကာေသးမီကဗင္နီဇြဲလားနိုင္ငံတြင္ သမၼတကို ျပည္သူတဦးက သရက္သီးနွွင္.ပစ္ေပါက္ျပီးဆႏၵျပေသာအျဖစ္အပ်က္တခုျဖစ္သြားေပသည္။ ။ကိုယ္ပိုင္အိမ္ယာတိုက္ခန္းနွင္.တသက္လံုးတခါမွမေနဖူးေသာအမ်ိဳးသမီးတေယာက္က သမၼတလာေသာအခ်ိန္တြင္ တိုက္ခန္းရလိုေၾကာင္းသရက္သီးတြင္စာေရး၍ပစ္ေပါက္ဆႏၵျပလိုက္ျခင္းပင္ ။ ထိုိသမၼတသည္မင္းက်င္.တရား (၁၀) ပါးထဲမွ အေကၠာဓ (ျပည္သူကိုအမ်က္မထြက္ရျခင္း) ဆိုေသာအရည္အခ်င္းနွင္.တကယ္ပင္ညီညြတ္ေပသည္္ သူ.ကိုပစ္ေပါက္လိုက္ေသာသရက္သီးကိုေအးေအးသက္သာေကာက္ယူလိုက္ျပီး သရက္သီး၌ေရးထားေသာစာကိုဖတ္ၾကည္.ကာ ထိုအမ်ိဳးသမီးကိုတိုက္ခန္းတခန္းနိုင္ငံေတာ္မွပံ.ပိုးေပးဖို.ခ်က္ျခင္းဆံုးျဖတ္လိုက္ေလသည္ ။ ျမန္မာနိုင္ငံတြင္ လူၾကီးမ်ားကိုသရက္သီး ၊ခရမ္းခ်ဥ္သီးမ်ားနွင္.ပင္ေပါက္ေသးသည္မဟုတ္ ၊ အလုပ္သမားမ်ားက လုပ္ခလစာတိုးတက္ရရွိေရး ၊ ေက်ာင္းသားမ်ားက ပညာေရးဥပေဒေျပာင္းလဲျပင္ဆင္ေရးျငိမ္းခ်မ္းစြာလမ္းေလ်ွာက္ဆႏၵျပရာတြင္ ေဒါသတၾကီး နံပါတ္တုတ္မ်ားနွင္. ရိုက္နွက္ဖမ္းဆီးခဲ.ၾကေလသည္ ။ အေကၠာဓ ကိုမလိုက္နာနိုင္ျခင္းပင္ ။
(၇)အ၀ိေရာဓ
ရဟန္းရွင္လူ ျပည္သူတို.နွင္.မဆန္.က်င္ရျခင္း ။ ဤေနရာ၍အေတာ္ေျပာစရာရွိေပ၏။ ျမန္မာနိုင္ငံတြင္ျပည္သူ.ဆႏၵ ၊ျပည္သူ.စကားကိုအစိုးရကနားေထာင္သည္မွာ သမၼတဦးသိန္းစိန္တက္လာကာစက ျမစ္ဆံုဆည္စီမံကိန္းကို ျပည္သူလူထုမလိုလားသျဖင္. မိမိအစိုးရလက္ထက္တြင္ ရပ္နားထားမည္ဟုေၾကျငာျခင္းတခုသာရွိသည္ ။ဒါေတာင္ေၾကျငာခ်က္မွာ စီမံကိန္းကိုလံုး၀ဖ်က္သိမ္းျခင္းမဟုတ္ ၊ ငါးနွစ္တာကာလေခတၱဆိုင္းငံ.ျခင္းျဖစ္သည္ ။ေနာက္ေတာ.ျပန္လုပ္ေကာင္းလုပ္နိုင္သည္ဆိုသည္.သေဘာျဖစ္သည္ ။ သို.ေသာ္ အျခားကိစၥေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားမွာေတာ. ျပည္သူနွင္.၀ိေရာဓိအျမဲျဖစ္သည္ ။ ျပည္သူလူထုဆႏၵကို အျမဲဆန္.က်င္ေလ.ရွိသည္ ။ ဥပမာအားျဖင္. ျပည္သူလူထုက ဖြဲ.စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ ပုဒ္မ ၄၃၆ ကိုျပင္ဆင္လိုသည္ ။ လူငါးသန္းလက္မွတ္ထိုး၍ လြွတ္ေတာ္သို.ပို.သည္ ။ သမၼတသည္လည္းေကာင္း ၊ အစိုးရအဖြဲ.သည္လည္းေကာင္း ၊လြွတ္ေတာ္သည္လည္းေကာင္း ၊ တပ္မေတာ္သည္လည္းေကာင္း ထိုမ်ားျပားလွစြာေသာျပည္သူ.ဆႏၵကို မ်က္ကြယ္ျပဳ၍ မသိက်ိဳးက်ြံျပဳထားၾကေပသည္ ။ ျပည္သူလူထုက တရုတ္၏ၾသဇာလြွမ္းမိုးမွု ၊စီးပြားေရးလက္၀ါးၾကီးအုပ္မွု ၊ တာ၀န္ခံမွုမရွိေသာ သယံဇာတထုတ္လုပ္မွုတို.ကို ေလ်ွာ.ခ်ေစလိုသည္ ။ ခ်ဳပ္ျငိမ္းေစလိုသည္ ။ သို.ေသာ္ အစိုးရသည္ လူထုနွင္. ဆန္.က်င္ဘက္ ၀ိေရာဓိျဖစ္ခဲ.သည္ ။လူထုမလိုလားသမ်ွကို ၊ တိုး၍သာလုပ္ေဆာင္ခဲ.သည္ ။ သစ္အလြန္အက်ြံခုတ္မွုကို ျပည္သူလူထုကမလိုလားပါ ။ သို.ေသာ္ အစိုးရသည္တရုတ္မွသစ္ေမွာင္ခိုသမားမ်ားကို ထိထိေရာက္ေရာက္မထိမ္းခ်ဳပ္နိုင္ပါ ။ အစိုးရ၀န္ၾကီးတပါးက မိမိတို.လည္းတရုတ္ကိုေၾကာက္ရသည္ ၊ တရုတ္သည္ေက်းဇူးရွင္ျဖစ္သည္ဟုေျပာလာေသာအခါ လူထုနွင္.အစိုးရသည္ ျပဒါးတလမ္းသံတလမ္းျဖစ္သြားေတာ.သည္ ။နိုင္ငံအ၀ွန္း၌ျပဳလုပ္ရန္ရွိေသာေက်ာက္မီးေသြးေလာင္စာသံုးလ်ွပ္စစ္ဓါတ္အားေပးစက္ရံုမ်ားကိုေဒသခံမ်ားကေနာက္ဆက္တြဲျဖစ္လာနိုင္ေသာက်န္းမာေရးျပသနာမ်ားေၾကာင္.မလိုလားပါ ။သူမ်ားနိုင္ငံမွာမသံုးေတာ.ေသာစက္မ်ားျမန္မာျပည္ေရာက္လာ၍ေလထုညစ္ညမ္းမည္ကိုစိုးရိမ္ၾကပါသည္ ။ လယ္ယာေျမမ်ားကို တပ္နွင္. အစိုး၇ မွသိမ္းျခင္း ၊ ခရိုနီမ်ားမွသိမ္းျခင္းကိုျပည္သူလူထုကမလိုလားပါ ။ ျပီးခဲ.သည္.ရက္ပိုင္းအတြင္းကမွ ရွမ္းျပည္နယ္ေတာင္ပိုင္းေတာင္ၾကီးျမိဳ.နယ္ ၊ ကြန္လံုေက်းရြာအုပ္စု ၊ ေရပူေက်းရြာ မွ ေတာင္သူဦးျမင္.ေအာင္သည္ မိမိေျမမ်ားကို ရ.ပ.ခ တပ္မွသိမ္းဆည္းထားသည္.အတြက္ ကိုယ္.ကိုယ္ကို မီးရွိဳ.ကာ ဆႏၵျပသတ္ေသခဲ.သည္.ေၾကာက္စရာရင္နာစရာျဖစ္ရပ္တခုျဖစ္ပြားခဲ.ပါသည္ ။ မည္သူမဆို မိမိပိုင္ဆိုင္ေသာေျမမ်ားကို တျခားလူက အဓမၼသိမ္းယူမွုကိုေၾကနပ္ၾကမည္မဟုတ္ေပ ။ ျပည္ေထာင္စုျမန္မာနိုင္ငံ၌ေျမကို နိုင္ငံေတာ္ကပိုင္သည္ဆိုရာတြင္လည္း နိုင္ငံေတာ္ဆိုသည္မွာ စစ္တပ္တခုတည္းကိုဆိုလိုျခင္းမဟုတ္ ၊ အစိုးရတခုတည္းကိုဆိုလိုျခင္းမဟုတ္ေပ။တိုင္းသူျပည္သားမ်ားသည္လည္းနိုင္ငံေတာ္၏အစိတ္အပိုင္းတရပ္ျဖစ္သည္ ။
(၈)အ၀ိဟိ ံသန
ျပည္သူလူကိုအခြန္အတုပ္အမ်ိဳးမ်ိဳးျဖင္.မညွဥ္းဆဲရျခင္းကိုဆိုလိုသည္ ။ ျမန္မာနိုင္ငံ၌ အလြန္ခ်မ္းသာသူ ၊ မတရားခ်မ္းသာသူ ၊ အလြန္.အလြန္ခ်မ္းသာ သူ ခရိုနီတို.သည္ လုပ္ငန္းအမ်ိဳးမ်ိဳးျဖင္. ၀င္ေငြအမ်ိဳးမ်ိဳးရေနၾကေသာ္လည္း အခြန္အမ်ိဳးမ်ိဳးေတာ.မေဆာင္ၾကပါ ။လုပ္ငန္းဆယ္ခုရွိလ်ွင္ တခုပင္အနိုင္နိုင္ အခြန္ေဆာင္ၾကသည္ ။ ေဆာင္ေတာ.လည္းသူတို.၀င္ေငြ၏အနိမ္.ဆံုးအဆင္.မ်ွပင္မရွိေသာေငြေၾကးပမာဏကို သာေၾကျငာအခြန္ေဆာင္ၾကျခင္းပင္ ။ လာဘ္အမ်ိဳးမ်ိဳးေပးကာအခြန္ေရွာင္ေနၾကေသာလုပ္ငန္းရွင္မ်ားကားေၾကာက္ဖြယ္လိလိ ။ တဖက္တြင္ေတာ. သာမန္လက္လုပ္လက္စားဆင္းရဲသားျပည္သူလူထု၏ အိပ္ထဲမွေခ်ြးနဲစာကိုအခြန္ေကာက္လိုေသာ တယ္လီဖုန္းေငြျဖည္.ခြန္ဟူေသာ ပလိုင္းထဲမွဖားကိုထုတ္ရိုက္သည္.အကြက္ေတြလုပ္လာသည္ ။ လြွတ္ေတာ္ကတားျမစ္မည္.အရိပ္လကၡဏာရွိသည္ ။ ဤအခြန္သည္ ျပည္သူလူထုေအာက္ေျခလူတန္းစားကို အားလံုးထိသျဖင္. ၂၀၁၅ ေရြးေကာက္ပြဲတြင္လက္ရွိအစိုးရကိုပို၍မ်က္မုန္းက်ိဳးလာဖြယ္ရွိသည္ ။ အျခားနိုင္ငံမ်ားတြင္အခြန္ေကာက္ေသာ္လည္း အားလံုးမ်ွမ်ွတတဥပေဒအတိုင္းတိတိက်က်ေကာက္ျခင္း ၊အခြန္မွရေသာ၀င္ေငြကို ျပည္သူလူထုအတြက္ထိုက္ထိုက္တန္တန္ျပန္သံုးေပးျခင္းေၾကာင္.ျပည္သူလူထုကေၾကနပ္ၾကသည္ ။ ျမန္မာနိုင္ငံတြင္ျပည္သူကၾကည္ျဖဴစြာအခြန္ေပးလိုေသာ္လည္း ဘတ္စ္ကားမ်ားလည္းေကာင္းမလာ ၊အင္တာနက္လိုင္းလည္းေကာင္းမလာ၊အမ်ားသံုးအိမ္သာမ်ားလည္းေကာင္းမလာ ၊ အမွိုက္သိမ္းစနစ္ကလည္းမေကာင္း ၊ ေရနွင္.မီးကလည္းလာခ်င္လာမလာခ်င္မလာျဖစ္ေနသျဖင္. လူေတြက အစိုးရကိုအခြန္ေပးရတာမတန္ဘူးဟုျမင္ေနၾကသည္ ။ ျပည္သူကိုအခြန္ျဖင္.မႏွိပ္စက္ျခင္းသည္ မင္းက်င္.တရားျဖစ္သည္ ။
(၉) ခႏၱီ
သည္းခံရျခင္း ။ နိုင္ငံေတာ္အၾကီးအကဲသည္ သည္းခံရ၏ ။ သေဘာထားၾကီးရ၏ ။ ျပည္.၀ရ၏ ။ ထိုမွသာတိုင္းျပည္ေအးခ်မ္းသာယာ၀ေျပာပါသည္ ။ ထစ္ကနဲရွိဖမ္းလိုက္မည္ ။ ထစ္ကနဲရွိ ရိုက္လိုက္မည္ ၊ ထစ္ကနဲရွိ တရားစြဲလိုက္မည္ ။ေထာင္ခ်လိုက္မည္ဆိုလ်ွင္ တိုင္းသူျပည္သားမ်ားသည္ က်ီးလန္.စာစားသလိုရွိေပေတာ.မည္ ။
(၁၀) သမၼာပဋိပႏၷ
ေျဖာင္.မတ္မွန္ကန္စြာက်င္.ရျခင္း ျဖစ္သည္ ။ မိမိတို.အဖြဲ.ေတာ.စားမည္ ၊အျခားသူေတြမစားေစနွင္.၊ မိမိတို.အဖြဲ.ေတာ. ဥပေဒအထက္တြင္ေနမည္ ၊အျခားသူမ်ားကိုတိတိက်က်အေရးယူပါ ၊ မိမိအဖြဲ.ေတာ.စီးပြားေရးအခြင္.ထူးေတြယူမည္ ၊အျခားအဖြဲ.ေတြကိုေတာ.လုပ္ရကိုင္ရခက္ေအာင္ညစ္ထားလိုက္ဆိုေသာစိတ္ဓါတ္မ်ိဳးသည္ သမၼာပဋိပႏၷမျဖစ္ေပ ။ေျဖာင္.မတ္မွန္ကန္စြာက်င္.ျခင္းသည္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းစိတ္ဓါတ္မ်ိဳးျဖစ္သည္ ။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းဓါတ္ပံုသည္ ပါတီတခုနွင္.သာဆိုင္သည္မဟုတ္ ၊ အျခားပါတီမ်ားနွင္.လည္းဆိုင္သည္ဟု အာဏာရပါတီၾကီးကေျပာဖူးပါသည္ ။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းဓါတ္ပံုကို ပါတီတိုင္း သံုးနိုင္ပါသည္ ။ သို.ေသာ္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းစိတ္ဓါတ္မ်ိဳးျဖစ္ေသာ ေျဖာင္.မတ္မွန္ကန္စြာက်င္.ျခင္းဟူေသာဂုဏ္ရည္ကိုလည္းအတုခိုးသင္.လွေပသည္ ။
ေရွးသူေတာ္ေကာင္းမင္းတို.လက္ထက္တြင္အထက္ပါ မင္းက်င္.တရာ(၁၀)ပါးနွင္.ညီညြတ္ေသာေၾကာင္.တိုင္းျပည္သည္ မိုးေလ၀သမွန္ကန္၏ ။ေအးခ်မ္းသာယာျပီးစီးပြားလာဘ္လာဘတိုးတက္ပြင္.လန္းေပ၏ ။ အျခားတိုင္းတပါးသို.သြားေရာက္က်ြန္ခံရျခင္းမရွိသေလာက္ ရွားေပ၏ ။ လယ္ယာေျမသိမ္းခံရသျဖင္.ကိုယ္.ကိုယ္ကို မီးရွို.သတ္ေသသူကား တခါမ်ွပင္မၾကားရဖူးေပ ။ ယခုေခတ္တြင္ေတာ.ထိုျဖစ္ရပ္တို. ေနရာအႏွံ.ျဖစ္ေပါ ္ေနေပ၏ ။ မင္းက်င္.တရားကပဲ (၁၀)ပါးဆိုသျဖင္.မ်ားေနသလား ။ လိုက္နာရတာပဲခက္ေနသလား ။ မလိုက္နာနိုင္မည္.အတူတူနံပါတ္(၂)သီလထဲမွ မုသာ၀ါဒ နွင္.ပါဏဏာတိပါတ နံပါတ္(၁၀)သမၼာပဋိပႏၷ စေသာေလးငါးေျခာက္ခ်က္ကို မင္းက်င္.တရားထဲမွဖယ္ထုတ္လိုက္လ်ွင္ တို.လူၾကီးေတြလုပ္ရကိုင္ရပိုအဆင္ေျပသြားမည္လားဟုေတြးမိေၾကာင္းပါ ။
သရ၀ဏ္(ျပည္)
ေစာင္ၾကည္.ဂ်ာနယ္
၂.၆.၂၀၁၅
သရ၀ဏ္(ျပည္)
ယခုေခတ္မွာေတာ.ျမန္မာနိုင္ငံတြင္ မင္းဟုေခါ ္သည္.ဘုရင္စနစ္မရွိေတာ. ။ နိုင္ငံေတာ္အၾကီးအကဲ ၊ ၀န္ၾကီးခ်ဳပ္ ၊ သမၼတ စသည္ျဖင္. ေတာ. ရွိခဲ.သည္ ၊ ရွိေနသည္ ။ ယေန.ေခတ္တြင္ေတာ. ျပည္ေထာင္စုသမၼတျမန္မာနိုင္ငံေတာ္ဟုေခါ ္တြင္သျဖင္. သမၼတအုပ္ခ်ဳပ္ေသာနိုင္ငံ ျဖစ္သည္ ။ ထို.ေၾကာင္.ေရွးအယူနွင္.ယူသည္ရွိေသာ္ သမၼသည္ပင္လ်ွင္ မင္းျဖစ္၏ ။ ျပည္ပဧည္.သည္မ်ားကိုလက္ခံေတြ.ဆံုရာ နိုင္ငံေတာ္သမၼတအိမ္ေတာ္သံတမန္ေဆာင္ဧည္.ခန္းမထဲတြင္ ေရြွပိန္းခ်ထားေသာ ရာဇပလႅင္ၾကီးကိုခမ္းခမ္းနားနား ျပသထားရာ သမၼသည္မင္းအျဖစ္နွင္.ညီသည္ဟု သြယ္၀ိုက္ေျပာေနသေယာင္ျဖစ္သည္ ။ ေရွးတုန္းကေတာ. တိုင္းျပည္တျပည္သာယာ၀ေျပာမွုရွိမရွိ ၊ မိုးေလ၀သမွန္မမွန္ ၊ တရားဥပေဒစိုးမိုးမွုရွိမရွိ ၊ခိုးသားဓါးျမေသာင္းက်န္းမွုရွိမရွိ ၊ စစ္မက္ေဘး က်ေရာက္မွု၇ွိမရွိ ၊ ကပ္ၾကီးသံုးပါး နွင္.ၾကံဳေတြ.ရျခင္းရွိမရွိဆိုသည္မ်ားကို တိုင္းတာေသာေပတံတေခ်ာင္းထဲရွိသည္ ။ ထိုစံနွုန္းသတ္မွတ္ခ်က္မွာ တိုင္းျပည္အုပ္ခ်ဳပ္ေသာ ဘုရင္ၾကီးသည္ မင္းက်င္.တရားဆယ္ပါးနွင္.ညီပါရဲ.လားဟူ၍ျဖစ္သည္ ။ လူတို.စြဲျမဲစြာယံုၾကသည္မွာ မိမိတို.ကိုအုပ္ခ်ဳပ္ဗိုလ္လုပ္ေနေသာ ေခါင္းေဆာင္သည္ အက်င္.စာရိတၱ ၊သီလ ၊သမာဓိနွင္.ျပည္.စံုလ်ွင္ တိုင္းျပည္သည္ ခိုးသားဓါးျပမရွိပဲ ေကာက္ပဲသီးနွံေပါၾကြယ္၀ကာစည္ပင္ ဖြံ.ျဖိဳးမည္ ။ မိမိတို.၏ေခါင္းေဆာင္ က တရာမေစာင္.လ်ွင္ တိုင္းျပည္သည္ ရန္မီးမုဒိမ္းေဘးခပ္သိမ္းကို ဖိတ္ေခါ ္ေနသလိုရွိမည္ဟူ၏ ။ ဆင္းရဲမြဲေတမွုနွင္.ေဘးခပ္သိမ္း ၊ရန္ခပ္သိမ္းအေပါင္းသည္ မင္းဟုေခါ ္ေသာ နိုင္ငံ.ေခါင္းေဆာင္သီလမေစာင္.ေသာအခါက်ေရာက္လာမည္ဟုယံုၾကည္ၾကသည္ ။ ေရွးအစဥ္အဆက္ယံုၾကည္ၾကေသာမင္းက်င္.တရားသည္ ဆယ္ပါးရွိ၏ ။ ဤဆယ္ပါးသည္ လူတို.စိတ္ကူးေပါက္ရာတည္ထြင္ၾကံဆေျပာဆိုၾကျခင္းမဟုတ္ ၊ ဗုဒၥဘာသာတြင္ဘုရားေဟာျဖစ္သည္ ။ မဟာသံသဇာတ္နွင္. နႏၵိယဇာတ္အ႒ကထာတို.၌လည္းပါရွိသည္ ။ မင္းေကာင္းမင္းျမတ္တို.က်င္.၀တ္ ၁၀ ကိုတပါးျခင္းၾကည္.ၾကပါစို. ။ ထို.အျပင္ ယခုအခါ အစိုးရသည္ မင္းျဖစ္၏ ။ သမၼတၾကီးသည္မင္းျဖစ္၏ ။ ထိုသို.ယူဆခဲ.ပါလ်ွင္ ယခုေခတ္ အစိုးရအဖြဲ.နွင္.သမၼတၾကီးသည္ မင္းက်င္.တရားနွင္.ညီမညီ တခ်က္ျခင္း သံုးသပ္ၾကည္.ၾကပါစို. ။
(၁) ဒါန
အလွဴေပးျခင္းျဖစ္သည္ ။အလွဴအတန္းနွင္.ပါတ္သက္လ်ွင္ကား ရံဖန္ရံခါ သမၼတၾကီးသည္ေဆာင္ရြက္တတ္တာေတြ.ရ၏ ။ အခါၾကီးရက္ၾကီးမ်ားတြင္ေရစက္ခြက္ကိုင္၍ ရဟန္းသံဃာမ်ားကိုလွူတန္းေနတာ သတင္းစာထဲမွာ ၊ရုပ္ျမင္သံၾကားမွာေတြ.ရဖူးပါသည္ ။ ဤအခ်က္ကိုၾကည္.လ်ွင္ေတာ. ဒါနဟူေသာအခ်က္နွင္.ညီသည္ဟု ေျပာမည္ဆိုေျပာနိုင္ေပသည္ ။ သို.ေသာ္ဒါန၏တကယ္.အနွစ္သာရမွာ လိုအပ္ေနသူမ်ားကိုလွဴဒါန္းျခင္းျဖစ္သည္ ။ အေပါ ္ယံလူျမင္ေကာင္းေအာင္လုပ္ျခင္းသည္ တကယ္.ဒါနအစစ္မဟုတ္ ။ တကယ္လိုေနသူမ်ားကားမည္သူေတြနည္း ။ရွင္းပါသည္ ျမန္မာတျပည္လံုးရွိဆင္းရဲသားျပည္သူမ်ားျဖစ္သည္ ။ ထိုသူေတြကိုလွဴရမည္ ။ ထိုသူေတြကိုေပးရမည္ ။ ထိုသူေတြကိုေက်ြးရမည္ ။ ဒါမွဒါနအစစ္ျဖစ္သည္မည္၏ ။ မည္သို.ေက်ြးမည္နည္း။ မည္သို.ေပးမည္နည္း ။ မင္းသည္ အာဏာပိုင္ျဖစ္ေသာေၾကာင္.အာဏာနွင္.ေပးရမည္ ။ အာဏာနွင္.ေက်ြးရမည္ ။ မည္သို.နည္.ဟူမူ မိမိလုပ္ပိုင္ခြင္.အာဏာကိုအသံုးျပဳ၍ ဆင္းရဲသားမ်ားကို အစြမ္းကုန္ေထာက္ပံ.ကူညီရမည္ ။ ဆင္းရဲသားမ်ားကိုေပးနိုင္ေက်ြးနိုင္ ေထာက္ပံ.နိုင္ေသာ အမိန္.နွင္.ညြွန္ၾကားခ်က္မ်ားထုတ္ရမည္ ။ နိုင္ငံတကာတြင္ အစိုးရသည္ ၀င္ေငြနည္းပါးေသာ ဆင္းရဲသားမ်ားစားနိုင္ရန္ အစားအစာမ်ားကိုေလ်ွာ.ေစ်းျဖင္.ေရာင္းခ်ေပးျခင္း ၊အခ်ိဳ.ေနရာမ်ားတြင္ စတုဒီသာအျဖစ္အခမဲ. ေက်ြးေမြးျခင္း ၊အခမဲ.ေဆးကုသေပးျခင္းတို.ကို အျမဲျပဳလုပ္ေလ.ရွိသည္ ။ လူေျမင္ေကာင္းေအာင္ လူၾကီးလာတုန္းေခတၱခနလုပ္ၾကပံုမ်ိဳးကိုမဆိုလိုပါ ။ အစိုးရသည္ အဖြဲ.၀င္၀န္ၾကီးမ်ားက်ိက်ိတက္ေအာင္ခ်မ္းသာေနေသာ္လည္း သူတပါးတကယ္အက်ိဳးရွိေသာ အလွဴဒါနျပဳလုပ္သူနည္းပါးလွပါသည္ ။
(၂) သီလ
သီလဆိုသည္မွာ လူမ်ားအတြက္အေျခခံ ငါးပါးသီလကိုဆိုလိုသည္ ။ တိုင္းျပည္အုပ္ခ်ဳပ္မင္းလုပ္မည္.သူသည္ ငါးပါးသီလကို ခါး၀တ္ပုဆိုးကဲ.သို. ျမဲျမံရမည္ ။ ငါးပါးသီလ (ပဥၥသီလ)ဆိုသည္မွာ အမ်ားသိၾကသည္.အတိုင္း သူ.အသက္မသတ္ျခင္း ၊ သူတပါးပစၥည္းမခိုးျခင္း ၊ မမွန္ေသာ စကားကိုမေျပာျခင္း ၊ မူးယစ္ေမ.ေလ်ာ.တတ္ေသာအရက္ေသစာေသာက္စားျခင္းမွေရွာင္က်ဥ္ျခင္း ၊ သူတပါးသားမယားကိုျပစ္မွားက်ဴးလြန္မွုမွေရွာင္က်ဥ္ျခင္း တို.ပင္ျဖစ္သည္ ။ ထိုအထဲတြင္သမၼတၾကီးနွင္.အစိုးရအဖြဲ.တို.အတြက္ မူးယစ္ေစတတ္ေသာအရာမ်ားေသာက္စားျခင္း ဆိုေသာ သိကၡာပုဒ္နွင္. သူတပါးအိမ္ယာကိုလြန္က်ဴးျခင္းဆိုေသာ သီလနွစ္ပါးကေတာ.ခိုင္လံုလိမ္.မည္ဟုက်ြန္ေတာ္ယံုၾကည္ပါသည္ ။ က်န္သံုးမ်ိဳးကေတာ.လံုလိမ္.မည္ဟုမထင္ပါ ။ ပထမအခ်က္ သူ.အသက္မသတ္ျခင္း ( ပါဏာတိပါတ) ဆိုေသာကိစၥကိုၾကည္.ပါ ။ ေလာေလာလတ္လတ္ပင္ ေဒါ ္ခင္၀င္းဟူေသာေတာင္သူ အေဒါ ္ၾကီးတေယာက္မွာ သမၼတၾကီး၏လက္ေအာက္ခံျပည္ထဲေရး၀န္ၾကီးဌာနမွ ရဲသားမ်ားလက္ခ်က္ျဖင္.ေသဆံုးသြားရသည္ျဖစ္ရာ အေပါ ္ဆံုးမွ မင္းျဖစ္သူ မွာ အလိုလိုေနရင္း သူ.အသက္သတ္မွုကံထိုက္ေနေပသည္ ။ တဖန္ ျမိဳ.မွာအဖမ္းခံရျပီး ေတာတြင္းတေနရာတြင္ ပစ္သတ္ခံလိုက္ရေသာကိုပါၾကီး အမွုတြင္လည္း သတ္သူမွာ သမၼတၾကီးအစိုးရအဖြဲ.လက္ေအာက္ခံ ၀န္ၾကီးဌာနမွျဖစ္သည္ ။ ထိုလူသတ္မွုတြင္ သမၼတၾကီးလည္းသြယ္၀ိုက္အျပစ္ရွိပါ၏ ။ ၈၈ အေရးအခင္း၊ ဒီပဲယင္းအေရးအခင္း၊ ၂၀၀၇ သံဃာအေရးအခင္းတို.တြင္လူမ်ားစြာေသခဲ.ၾကသည္ျဖစ္ရာ အစိုးရအဖြဲ.နွင္.ပါဏာတိပါတကံမွာ တပူူးတြဲတြဲျဖစ္ေနေပသည္ ။ ၂၀၀၈ နာဂစ္မုန္တိုင္းၾကီးတြင္လည္း အစိုးရ၏ေပါ.ေလ်ာ.မွု ေၾကာင္.အသက္ေသၾကရသူမ်ားမွာလည္း မေရတြက္နိုင္ေအာင္မ်ားလွေပသည္ ။ ထို.ေၾကာင္. မင္းက်င္.တရားထဲမွငါးပါးသီလတြင္ ပထမအပါးကေတာ.က်ိဳးပ်က္ေနျပီျဖစ္သည္ ။ ဒုတိယသီလျဖစ္သည္. ခိုး၀ွက္ျခင္းတြင္ေတာ.ပြင္.ပြင္.လင္းလင္းေျပာရလ်ွင္ အစိုးရတဖြဲ.လံုး ၊ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ၾကီးေတြအားလံုး တေယာက္မွမလြတ္ပါဟုသာေျပာရေတာ.မည္ ။ နိုင္ငံ.ဘ႑ာကိုကိုယ္.အိပ္ထဲသို.ကဲ.ၾကရင္းကိုယ္ဘယ္လိုခ်မ္းသာလာသလဲ ကိုယ္.ဘာသာအသိဆံုးျဖစ္ေပသည္ ။မုသာ၀ါဒတြင္လည္း မၾကာခနအျငင္းပြာစရာစကားေတြေျပာၾကားေနတာ အစိုးရျဖစ္သည္ ။ ဟိုကရို္လို.ဒီကျပန္ရိုက္ရပါတယ္ဆိုေသာစကား ၊ ျမန္မာျပည္မွာလ်ွပ္စစ္ေတြပိုလ်ွံေနေသာေၾကာင္. ျပည္ပသို.ေရာင္းစားရပါသည္ဆိုေသာစကား ၊ လူတေယာက္တေန.လ်ွင္ နွစ္ေထာင္က်ပ္ျဖင္.ေလာက္ငသည္ဆိုေသာစကား ၊ ျမန္မာနိုင္ငံတြင္ကေလးစစ္သားမရွိဘူးဟု အတန္ၾကာဘူူးခံခဲ.သည္.စကား ၊ ျမန္မာနိုင္ငံတြင္နိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားမရွိပါဟုကြယ္၀ွက္ခဲ.ဖူးသည္.စကားမ်ားမွာ မုသာ၀ါဒ မ်ားျဖစ္ၾကသည္ ။ သီလတြင္အမွတ္ (၁၀၀ )ေပးရာ၌ အစိုးရသည္ (၄၀)မွတ္ေလ်ွာ.ေလ်ာ. ရရွိပါ၏ ။
(၃) ပရိစာဂ
ေပးကမ္းခ်ီးျမင္.စြန္.ၾကဲရျခင္းျဖစ္သည္ ။ အစိုးရသည္ ပရိစာဂ အတြက္ေတာ.ပူစရာမလိုေအာင္ျပည္.စံုသည္ ။ အျမဲပင္ သမၼတၾကီးနွင္.အစိုးရအဖြဲ.သည္ေပးကမ္းခ်ီးျမင္.ေနသည္မဟုတ္ပါလား ။ တခုပဲရွိသည္ မည္သူ.ကိုေပးကမ္းခ်ီးျမင္.သနည္း ၊ မည္သူ.ကိုခ်ီးျမင္.ေျမွာက္စားသနည္းဆိုတာေတာ.ေမးဖို.လိုသည္ ။ ခံုးေက်ာ္တံတားေဆာက္လုပ္ေရးစီမံကိန္းမ်ား ၊ ရန္ကုန္ျမိဳ.သစ္ေဖာ္ထုတ္ရန္စီမံကိန္းမ်ား၊ ေရကူးအသံလြွင္.ရံု၀င္းေျမကိုပုဂၢလိကလြွဲမည္.စီမံကိန္းမ်ား၊ စားအံုးဆီတဦးတည္းမူပိုင္သြင္းခြင္.ပါမစ္မ်ား ၊ သစ္ေတာအားလံုးေျပာင္ ခုတ္ခြင္. နိုင္ငံျခားပို.ခြင္.မ်ား ၊ ေနျပည္ေတာ္တည္ေဆာက္ေရးကန္ထရိုက္လုပ္ပိုင္ခြင္.မ်ား ၊ လြွတ္ေတာ္တည္ေဆက္ေရးကန္ထရိုက္မ်ား ၊ ဗိုလ္ရွုခံအခမ္းအနားစင္ျမင္. ေဆာက္လုပ္ေရးကန္ထရိုက္မ်ား ၊ အေရွ.ေတာာင္အာရွအားကစားပြဲအတြက္ေဘာလံုးကြင္းတည္ေဆာက္ခြင္.ကန္ရိုက္မ်ား ၊ ဘဏ္အမ်ိဳးမ်ိဳးဖြင္.ခြင္.မ်ား ၊ ရုပ္သံထုတ္လြွင္.ခြင္.လိုင္စင္မ်ား ၊ ဘီယာခ်က္စက္ရံု ၊အရက္ခ်က္စက္ရံုခြင္.ျပဳမိန္.မ်ား စသည္.စသည္.မေရတြက္နိုင္ေသာ လုပ္ပိုင္ခြင္.၊အမိန္.၊ပါမစ္ ၊ မ်ားကို အစိုးရသည္ သူတို.နွင္.နီးစပ္သူခရိုနီတစု ၊ အခြင္.ထူးခံမိသားစုတစုကိုသာေပးခဲ.တာတနိုင္ငံလံုးအသိျဖစ္သည္ ။ ထို.ေၾကာင္.အစိုးရမင္းမ်ားသည္ ပရိစာဂ ၊ေပးကမ္းခ်ီးျမွင္.ျခင္းနွင္.ျပည္.စံုေပ၏ ။
(၄) မုဒုက
ကိုယ္နွုတ္ နူးညံ.သိမ္ေမြ.ရျခင္း ။ သမၼတၾကီးသည္ စကားေျပာလ်ွင္ေလေအးေလးျဖင္.ေျပာေလ.ရွိသည္ ။ ကိုယ္နွုတ္အမူအရာအတန္ပင္နူးညံ.ပါ၏ ။ သို.ေသာ္ သမၼတၾကီး၏အစိုးရအဖြဲ.၀င္မ်ားမွာမူကား ေ၀သာလီျပည္မွဘီလူးမ်ားသဖြယ္ရွိပါေပကုန္၏ ။ ကိုယ္.ကိုထမင္းေက်ြးထားေသာျပည္သူလူထုကို ပါးရိုက္မည္ဟုေျပာသည္မွာဘာမွမဆန္း ။ နယ္လွည္.ပါးရိုက္လာတာဟုပင္ဂုဏ္ယူၾကိမ္း၀ါးၾကသည္ ။ ဗိုက္ကဒဏ္ရာေတြလွန္ျပသူကလွန္ျပသည္ ။
(၅) ဥေပါသထ
အ႒ဂၤသီလေစာင္.သံုးရျခင္း ။ အခါၾကီးေန.ၾကီးမ်ားတြင္ ရွင္ဘုရင္နွင္.၀န္ၾကီးမ်ားသည္ ရွစ္ပါးသီလကိုေစာင္.ထိမ္းရျခင္းကိုဆိုလိုသည္ ။ ရွစ္ပါးသီလသည္ငါးပါးသီလထက္ခက္ခဲ၏ ။ ညစာမစားရျခင္း ၊ ေမထုန္မွုမျပဳရျခင္း ၊ သီဆို တီးမွုတ္ ကခုန္ ပန္းနံ.သာလိမ္း တင္.တယ္ေအာင္ျပဳျပင္စေသာကိစၥမ်ားကိုစြန္.ပယ္ရျခင္း၊ ခမ္းနားေသာအိပ္ယာေမြ.ယာမ်ားတြင္အိပ္စက္ျခင္း ၊တေတာင္.ထြာထက္ပို၍ ျမင္.ေသာေနရာမ်ားတြင္အိပ္စက္ျခင္းမျပဳရ စေသာအခ်က္မ်ားပိုလာ၏ ။ ငါးပါးသီလမွာပင္စာေမးပြဲသိပ္မေအာင္ခ်င္ေသာ အစိုးရသည္ ရွစ္ပါးဆိုပါက က်ိဳးေပါက္ဖို.ပိုမ်ားသည္ ။
(၆) အေကၠာဓ
အမ်က္မထြက္ရျခင္း ။ ဘုရားေဟာမင္းက်င္.တရားထဲတြင္အလြန္ေခတ္မီေသာ အခ်က္ျဖစ္သည္ ။ မၾကာေသးမီကဗင္နီဇြဲလားနိုင္ငံတြင္ သမၼတကို ျပည္သူတဦးက သရက္သီးနွွင္.ပစ္ေပါက္ျပီးဆႏၵျပေသာအျဖစ္အပ်က္တခုျဖစ္သြားေပသည္။ ။ကိုယ္ပိုင္အိမ္ယာတိုက္ခန္းနွင္.တသက္လံုးတခါမွမေနဖူးေသာအမ်ိဳးသမီးတေယာက္က သမၼတလာေသာအခ်ိန္တြင္ တိုက္ခန္းရလိုေၾကာင္းသရက္သီးတြင္စာေရး၍ပစ္ေပါက္ဆႏၵျပလိုက္ျခင္းပင္ ။ ထိုိသမၼတသည္မင္းက်င္.တရား (၁၀) ပါးထဲမွ အေကၠာဓ (ျပည္သူကိုအမ်က္မထြက္ရျခင္း) ဆိုေသာအရည္အခ်င္းနွင္.တကယ္ပင္ညီညြတ္ေပသည္္ သူ.ကိုပစ္ေပါက္လိုက္ေသာသရက္သီးကိုေအးေအးသက္သာေကာက္ယူလိုက္ျပီး သရက္သီး၌ေရးထားေသာစာကိုဖတ္ၾကည္.ကာ ထိုအမ်ိဳးသမီးကိုတိုက္ခန္းတခန္းနိုင္ငံေတာ္မွပံ.ပိုးေပးဖို.ခ်က္ျခင္းဆံုးျဖတ္လိုက္ေလသည္ ။ ျမန္မာနိုင္ငံတြင္ လူၾကီးမ်ားကိုသရက္သီး ၊ခရမ္းခ်ဥ္သီးမ်ားနွင္.ပင္ေပါက္ေသးသည္မဟုတ္ ၊ အလုပ္သမားမ်ားက လုပ္ခလစာတိုးတက္ရရွိေရး ၊ ေက်ာင္းသားမ်ားက ပညာေရးဥပေဒေျပာင္းလဲျပင္ဆင္ေရးျငိမ္းခ်မ္းစြာလမ္းေလ်ွာက္ဆႏၵျပရာတြင္ ေဒါသတၾကီး နံပါတ္တုတ္မ်ားနွင္. ရိုက္နွက္ဖမ္းဆီးခဲ.ၾကေလသည္ ။ အေကၠာဓ ကိုမလိုက္နာနိုင္ျခင္းပင္ ။
(၇)အ၀ိေရာဓ
ရဟန္းရွင္လူ ျပည္သူတို.နွင္.မဆန္.က်င္ရျခင္း ။ ဤေနရာ၍အေတာ္ေျပာစရာရွိေပ၏။ ျမန္မာနိုင္ငံတြင္ျပည္သူ.ဆႏၵ ၊ျပည္သူ.စကားကိုအစိုးရကနားေထာင္သည္မွာ သမၼတဦးသိန္းစိန္တက္လာကာစက ျမစ္ဆံုဆည္စီမံကိန္းကို ျပည္သူလူထုမလိုလားသျဖင္. မိမိအစိုးရလက္ထက္တြင္ ရပ္နားထားမည္ဟုေၾကျငာျခင္းတခုသာရွိသည္ ။ဒါေတာင္ေၾကျငာခ်က္မွာ စီမံကိန္းကိုလံုး၀ဖ်က္သိမ္းျခင္းမဟုတ္ ၊ ငါးနွစ္တာကာလေခတၱဆိုင္းငံ.ျခင္းျဖစ္သည္ ။ေနာက္ေတာ.ျပန္လုပ္ေကာင္းလုပ္နိုင္သည္ဆိုသည္.သေဘာျဖစ္သည္ ။ သို.ေသာ္ အျခားကိစၥေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားမွာေတာ. ျပည္သူနွင္.၀ိေရာဓိအျမဲျဖစ္သည္ ။ ျပည္သူလူထုဆႏၵကို အျမဲဆန္.က်င္ေလ.ရွိသည္ ။ ဥပမာအားျဖင္. ျပည္သူလူထုက ဖြဲ.စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ ပုဒ္မ ၄၃၆ ကိုျပင္ဆင္လိုသည္ ။ လူငါးသန္းလက္မွတ္ထိုး၍ လြွတ္ေတာ္သို.ပို.သည္ ။ သမၼတသည္လည္းေကာင္း ၊ အစိုးရအဖြဲ.သည္လည္းေကာင္း ၊လြွတ္ေတာ္သည္လည္းေကာင္း ၊ တပ္မေတာ္သည္လည္းေကာင္း ထိုမ်ားျပားလွစြာေသာျပည္သူ.ဆႏၵကို မ်က္ကြယ္ျပဳ၍ မသိက်ိဳးက်ြံျပဳထားၾကေပသည္ ။ ျပည္သူလူထုက တရုတ္၏ၾသဇာလြွမ္းမိုးမွု ၊စီးပြားေရးလက္၀ါးၾကီးအုပ္မွု ၊ တာ၀န္ခံမွုမရွိေသာ သယံဇာတထုတ္လုပ္မွုတို.ကို ေလ်ွာ.ခ်ေစလိုသည္ ။ ခ်ဳပ္ျငိမ္းေစလိုသည္ ။ သို.ေသာ္ အစိုးရသည္ လူထုနွင္. ဆန္.က်င္ဘက္ ၀ိေရာဓိျဖစ္ခဲ.သည္ ။လူထုမလိုလားသမ်ွကို ၊ တိုး၍သာလုပ္ေဆာင္ခဲ.သည္ ။ သစ္အလြန္အက်ြံခုတ္မွုကို ျပည္သူလူထုကမလိုလားပါ ။ သို.ေသာ္ အစိုးရသည္တရုတ္မွသစ္ေမွာင္ခိုသမားမ်ားကို ထိထိေရာက္ေရာက္မထိမ္းခ်ဳပ္နိုင္ပါ ။ အစိုးရ၀န္ၾကီးတပါးက မိမိတို.လည္းတရုတ္ကိုေၾကာက္ရသည္ ၊ တရုတ္သည္ေက်းဇူးရွင္ျဖစ္သည္ဟုေျပာလာေသာအခါ လူထုနွင္.အစိုးရသည္ ျပဒါးတလမ္းသံတလမ္းျဖစ္သြားေတာ.သည္ ။နိုင္ငံအ၀ွန္း၌ျပဳလုပ္ရန္ရွိေသာေက်ာက္မီးေသြးေလာင္စာသံုးလ်ွပ္စစ္ဓါတ္အားေပးစက္ရံုမ်ားကိုေဒသခံမ်ားကေနာက္ဆက္တြဲျဖစ္လာနိုင္ေသာက်န္းမာေရးျပသနာမ်ားေၾကာင္.မလိုလားပါ ။သူမ်ားနိုင္ငံမွာမသံုးေတာ.ေသာစက္မ်ားျမန္မာျပည္ေရာက္လာ၍ေလထုညစ္ညမ္းမည္ကိုစိုးရိမ္ၾကပါသည္ ။ လယ္ယာေျမမ်ားကို တပ္နွင္. အစိုး၇ မွသိမ္းျခင္း ၊ ခရိုနီမ်ားမွသိမ္းျခင္းကိုျပည္သူလူထုကမလိုလားပါ ။ ျပီးခဲ.သည္.ရက္ပိုင္းအတြင္းကမွ ရွမ္းျပည္နယ္ေတာင္ပိုင္းေတာင္ၾကီးျမိဳ.နယ္ ၊ ကြန္လံုေက်းရြာအုပ္စု ၊ ေရပူေက်းရြာ မွ ေတာင္သူဦးျမင္.ေအာင္သည္ မိမိေျမမ်ားကို ရ.ပ.ခ တပ္မွသိမ္းဆည္းထားသည္.အတြက္ ကိုယ္.ကိုယ္ကို မီးရွိဳ.ကာ ဆႏၵျပသတ္ေသခဲ.သည္.ေၾကာက္စရာရင္နာစရာျဖစ္ရပ္တခုျဖစ္ပြားခဲ.ပါသည္ ။ မည္သူမဆို မိမိပိုင္ဆိုင္ေသာေျမမ်ားကို တျခားလူက အဓမၼသိမ္းယူမွုကိုေၾကနပ္ၾကမည္မဟုတ္ေပ ။ ျပည္ေထာင္စုျမန္မာနိုင္ငံ၌ေျမကို နိုင္ငံေတာ္ကပိုင္သည္ဆိုရာတြင္လည္း နိုင္ငံေတာ္ဆိုသည္မွာ စစ္တပ္တခုတည္းကိုဆိုလိုျခင္းမဟုတ္ ၊ အစိုးရတခုတည္းကိုဆိုလိုျခင္းမဟုတ္ေပ။တိုင္းသူျပည္သားမ်ားသည္လည္းနိုင္ငံေတာ္၏အစိတ္အပိုင္းတရပ္ျဖစ္သည္ ။
(၈)အ၀ိဟိ ံသန
ျပည္သူလူကိုအခြန္အတုပ္အမ်ိဳးမ်ိဳးျဖင္.မညွဥ္းဆဲရျခင္းကိုဆိုလိုသည္ ။ ျမန္မာနိုင္ငံ၌ အလြန္ခ်မ္းသာသူ ၊ မတရားခ်မ္းသာသူ ၊ အလြန္.အလြန္ခ်မ္းသာ သူ ခရိုနီတို.သည္ လုပ္ငန္းအမ်ိဳးမ်ိဳးျဖင္. ၀င္ေငြအမ်ိဳးမ်ိဳးရေနၾကေသာ္လည္း အခြန္အမ်ိဳးမ်ိဳးေတာ.မေဆာင္ၾကပါ ။လုပ္ငန္းဆယ္ခုရွိလ်ွင္ တခုပင္အနိုင္နိုင္ အခြန္ေဆာင္ၾကသည္ ။ ေဆာင္ေတာ.လည္းသူတို.၀င္ေငြ၏အနိမ္.ဆံုးအဆင္.မ်ွပင္မရွိေသာေငြေၾကးပမာဏကို သာေၾကျငာအခြန္ေဆာင္ၾကျခင္းပင္ ။ လာဘ္အမ်ိဳးမ်ိဳးေပးကာအခြန္ေရွာင္ေနၾကေသာလုပ္ငန္းရွင္မ်ားကားေၾကာက္ဖြယ္လိလိ ။ တဖက္တြင္ေတာ. သာမန္လက္လုပ္လက္စားဆင္းရဲသားျပည္သူလူထု၏ အိပ္ထဲမွေခ်ြးနဲစာကိုအခြန္ေကာက္လိုေသာ တယ္လီဖုန္းေငြျဖည္.ခြန္ဟူေသာ ပလိုင္းထဲမွဖားကိုထုတ္ရိုက္သည္.အကြက္ေတြလုပ္လာသည္ ။ လြွတ္ေတာ္ကတားျမစ္မည္.အရိပ္လကၡဏာရွိသည္ ။ ဤအခြန္သည္ ျပည္သူလူထုေအာက္ေျခလူတန္းစားကို အားလံုးထိသျဖင္. ၂၀၁၅ ေရြးေကာက္ပြဲတြင္လက္ရွိအစိုးရကိုပို၍မ်က္မုန္းက်ိဳးလာဖြယ္ရွိသည္ ။ အျခားနိုင္ငံမ်ားတြင္အခြန္ေကာက္ေသာ္လည္း အားလံုးမ်ွမ်ွတတဥပေဒအတိုင္းတိတိက်က်ေကာက္ျခင္း ၊အခြန္မွရေသာ၀င္ေငြကို ျပည္သူလူထုအတြက္ထိုက္ထိုက္တန္တန္ျပန္သံုးေပးျခင္းေၾကာင္.ျပည္သူလူထုကေၾကနပ္ၾကသည္ ။ ျမန္မာနိုင္ငံတြင္ျပည္သူကၾကည္ျဖဴစြာအခြန္ေပးလိုေသာ္လည္း ဘတ္စ္ကားမ်ားလည္းေကာင္းမလာ ၊အင္တာနက္လိုင္းလည္းေကာင္းမလာ၊အမ်ားသံုးအိမ္သာမ်ားလည္းေကာင္းမလာ ၊ အမွိုက္သိမ္းစနစ္ကလည္းမေကာင္း ၊ ေရနွင္.မီးကလည္းလာခ်င္လာမလာခ်င္မလာျဖစ္ေနသျဖင္. လူေတြက အစိုးရကိုအခြန္ေပးရတာမတန္ဘူးဟုျမင္ေနၾကသည္ ။ ျပည္သူကိုအခြန္ျဖင္.မႏွိပ္စက္ျခင္းသည္ မင္းက်င္.တရားျဖစ္သည္ ။
(၉) ခႏၱီ
သည္းခံရျခင္း ။ နိုင္ငံေတာ္အၾကီးအကဲသည္ သည္းခံရ၏ ။ သေဘာထားၾကီးရ၏ ။ ျပည္.၀ရ၏ ။ ထိုမွသာတိုင္းျပည္ေအးခ်မ္းသာယာ၀ေျပာပါသည္ ။ ထစ္ကနဲရွိဖမ္းလိုက္မည္ ။ ထစ္ကနဲရွိ ရိုက္လိုက္မည္ ၊ ထစ္ကနဲရွိ တရားစြဲလိုက္မည္ ။ေထာင္ခ်လိုက္မည္ဆိုလ်ွင္ တိုင္းသူျပည္သားမ်ားသည္ က်ီးလန္.စာစားသလိုရွိေပေတာ.မည္ ။
(၁၀) သမၼာပဋိပႏၷ
ေျဖာင္.မတ္မွန္ကန္စြာက်င္.ရျခင္း ျဖစ္သည္ ။ မိမိတို.အဖြဲ.ေတာ.စားမည္ ၊အျခားသူေတြမစားေစနွင္.၊ မိမိတို.အဖြဲ.ေတာ. ဥပေဒအထက္တြင္ေနမည္ ၊အျခားသူမ်ားကိုတိတိက်က်အေရးယူပါ ၊ မိမိအဖြဲ.ေတာ.စီးပြားေရးအခြင္.ထူးေတြယူမည္ ၊အျခားအဖြဲ.ေတြကိုေတာ.လုပ္ရကိုင္ရခက္ေအာင္ညစ္ထားလိုက္ဆိုေသာစိတ္ဓါတ္မ်ိဳးသည္ သမၼာပဋိပႏၷမျဖစ္ေပ ။ေျဖာင္.မတ္မွန္ကန္စြာက်င္.ျခင္းသည္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းစိတ္ဓါတ္မ်ိဳးျဖစ္သည္ ။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းဓါတ္ပံုသည္ ပါတီတခုနွင္.သာဆိုင္သည္မဟုတ္ ၊ အျခားပါတီမ်ားနွင္.လည္းဆိုင္သည္ဟု အာဏာရပါတီၾကီးကေျပာဖူးပါသည္ ။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းဓါတ္ပံုကို ပါတီတိုင္း သံုးနိုင္ပါသည္ ။ သို.ေသာ္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းစိတ္ဓါတ္မ်ိဳးျဖစ္ေသာ ေျဖာင္.မတ္မွန္ကန္စြာက်င္.ျခင္းဟူေသာဂုဏ္ရည္ကိုလည္းအတုခိုးသင္.လွေပသည္ ။
ေရွးသူေတာ္ေကာင္းမင္းတို.လက္ထက္တြင္အထက္ပါ မင္းက်င္.တရာ(၁၀)ပါးနွင္.ညီညြတ္ေသာေၾကာင္.တိုင္းျပည္သည္ မိုးေလ၀သမွန္ကန္၏ ။ေအးခ်မ္းသာယာျပီးစီးပြားလာဘ္လာဘတိုးတက္ပြင္.လန္းေပ၏ ။ အျခားတိုင္းတပါးသို.သြားေရာက္က်ြန္ခံရျခင္းမရွိသေလာက္ ရွားေပ၏ ။ လယ္ယာေျမသိမ္းခံရသျဖင္.ကိုယ္.ကိုယ္ကို မီးရွို.သတ္ေသသူကား တခါမ်ွပင္မၾကားရဖူးေပ ။ ယခုေခတ္တြင္ေတာ.ထိုျဖစ္ရပ္တို. ေနရာအႏွံ.ျဖစ္ေပါ ္ေနေပ၏ ။ မင္းက်င္.တရားကပဲ (၁၀)ပါးဆိုသျဖင္.မ်ားေနသလား ။ လိုက္နာရတာပဲခက္ေနသလား ။ မလိုက္နာနိုင္မည္.အတူတူနံပါတ္(၂)သီလထဲမွ မုသာ၀ါဒ နွင္.ပါဏဏာတိပါတ နံပါတ္(၁၀)သမၼာပဋိပႏၷ စေသာေလးငါးေျခာက္ခ်က္ကို မင္းက်င္.တရားထဲမွဖယ္ထုတ္လိုက္လ်ွင္ တို.လူၾကီးေတြလုပ္ရကိုင္ရပိုအဆင္ေျပသြားမည္လားဟုေတြးမိေၾကာင္းပါ ။
သရ၀ဏ္(ျပည္)
ေစာင္ၾကည္.ဂ်ာနယ္
၂.၆.၂၀၁၅
0 comments:
Post a Comment