Wednesday, February 11, 2015

ေက်ာင္းသားေတာင္းဆုိသည့္ အခ်က္ ၁၀ ခ်က္ သေဘာတူညီ၊ ၁ ခ်က္သာ ေဆြးေႏြး ညွိႏႈိင္းရန္ က်န္ရွိေတာ့ ဧရာ၀တီ၊

Leave a Comment

ေက်ာင္းသားေတာင္းဆုိသည့္ အခ်က္ ၁၀ ခ်က္ သေဘာတူညီ၊ ၁ ခ်က္သာ ေဆြးေႏြး ညွိႏႈိင္းရန္ က်န္ရွိေတာ့
ဧရာ၀တီ၊
၄ ပြင့္ဆုိင္ အမ်ဳိးသား ပညာေရး ဥပေဒ ျပင္ဆင္ေရး ေဆြးေႏြးပြဲတြင္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေတာင္းဆုိထားသည့္ အခ်က္ ၁၁ ခ်က္အနက္ ပညာေရး အသုံးစရိတ္ ႏုိင္ငံ့အသုံးစရိတ္၏ ၂၀ ရာခိုင္ႏႈန္း သတ္မွတ္ႏုိင္ေရး ဆုိေသာ အခ်က္ ဆုိေသာ အခ်က္ ၁ ခ်က္သာ ေဆြးေႏြး သေဘာတူရန္က်န္ရွိေတာ့ၿပီး အခ်က္ ၁၀ ခ်က္လုံးမွာ ၄ ပြင့္ဆုိင္ေဆြးေႏြးပြဲတြင္ သေဘာတူညီမႈ ရရွိသြားၿပီျဖစ္ေၾကာင္း သတင္းရရွိသည္။
ေက်ာင္းသားမ်ား ေတာင္းဆိုထားေသာ ေတာင္းဆုိခ်က္ ၁၁ ခ်က္မွာ
(၁) ပညာေရးမူ၀ါဒႏွင့္ ဥပေဒမ်ား၊ နည္းဥပေဒမ်ား၊ ဆက္စပ္ဥပေဒမ်ား ေရးဆြဲရာတြင္
ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူ ကုိယ္စားလွယ္မ်ား၊ ဆရာ ဆရာမ ကုိယ္စားလွယ္မ်ား
ပါ၀င္ရန္ကိစၥ၊
(၂) ေက်ာင္းသားသမဂၢမ်ား ၊ ဆရာသမဂၢမ်ား လြတ္လပ္စြာ ဖြဲ႔စည္းထူေထာင္
လွဳပ္ရွားခြင့္ႏွင့္ ၄င္းသမဂၢမ်ား တည္ရွိမွဳ အေပၚ တရား၀င္အသိအမွတ္ျပဳေရးကိစၥ။
(၃) လက္ရွိျပဌာန္းျပီးျဖစ္ေသာ အမ်ိဳးသားပညာေရး ဥပေဒတြင္ပါ၀င္သည္႔ အမ်ိဳးသားပညာေရး ေကာ္မရွင္ နွင့္ တကၠသုိလ္မ်ားေပါင္းစပ္ညႈိႏွဳိင္းေရးေကာ္မတီ ဖြဲ႕စည္းထားျခင္းကိစၥ။
(၄) ေဒသအလုိက္ႏွင့္ ေက်ာင္းအလုိက္လြတ္လပ္စြာ စီမံခန္႔ခြဲႏုိင္သည္႕ပညာေရး
ဆုိင္ရာ ကုိယ္ပုိင္ျပဌာန္းခြင့္ ကိစၥ။
(၅) လက္ရွိက်င့္သုံးလ်က္ရွိေသာ စာေမးပြဲစနစ္ႏွင့္ တကၠသုိလ္၀င္ခြင့္စနစ္မ်ား ျပင္ဆင္ရန္
ကိစၥ။
(၆) ေက်ာင္းသားမ်ား လြတ္လပ္စြာ စဥ္းစားေတြးေခၚႏုိင္ျပီး ၊ ကုိယ္တုိင္ေလ႔လာ စူးစမ္း သင္ယူႏုိင္သည့္ သင္ႀကား နည္းစနစ္မ်ား ေျပာင္းလဲရန္ကိစၥ။
(၇) တုိင္းရင္းသားမ်ဳိးႏြယ္စုမ်ား၏ ဘာသာစကားလြတ္လပ္ခြင့္ႏွင့္ မိခင္ဘာသာစကား
အေျချပဳ ဘာသာစကားစုံ ပညာေရးစနစ္ ( mother tongue based multi-lingual
education ) ကုိ အမ်ဳိးသားပညာေရးဥပေဒတြင္ ထည္႕သြင္းျပဌာန္းရန္ကိစၥ။
(၈) မသန္စြမ္းကေလးမ်ားအပါအ၀င္ ကေလးအားလုံးအတြက္ လူတုိင္းအက်ဴံး၀င္
ပညာေရး (inclusive education) ကိစၥ။
(၉) ေက်ာင္းသားအေရးအခင္းမ်ားေႀကာင့္ ေက်ာင္းထုတ္ခံခဲ႔ရသည္႕ ေက်ာင္းသားမ်ား
ေက်ာင္းျပန္လည္တက္ေရာက္ ခြင့္ ကိစၥ။
(၁၀) ပညာေရးအသုံးစရိတ္ကုိ တစ္ႏုိင္ငံလုံးအသုံးစရိတ္၏ ၂၀% သတ္မွတ္ႏုိင္ေရး
ကိစၥ။
(၁၁) အခမဲ႔ မသင္မေနရ ပညာေရးစနစ္ကုိ မူလတန္းအဆင့္သာမက အလယ္တန္း
အဆင့္အထိ တုိးျမွင့္ က်င့္သုံးေရး ကိစၥ တုိ႔ျဖစ္ေၾကာင္း သိရွိရသည္။

0 comments:

Post a Comment

Facebook Like Page