အလီဘာဘာနွင္.ခိုးသားအသေခ်ၤ
သရ၀ဏ္(ျပည္)
ဗုဒၥဘာသာ၊ခရစ္ယန္ဘာသာ ၊ ဟိႏၵဴဘာသာ ၊ အစၥလာမ္ဘာသာ ၊ စေသာ ကမၻာေပါ ္ရွိဘာသာၾကီး ေလးခုတြင္ မည္သည္.ဘာသာကမ်ွ သူတစ္ပါးပစၥည္းအားခိုး၀ွက္ျခင္းကိုအားမေပးေပ ။ တားျမစ္ထားျကသည္သာျဖစ္သည္ ။ဗုဒၥဘာသာျမန္မာလူမ်ိဳးမ်ား ခါး၀တ္ပုဆိုးကဲ.သို.လိုက္နာေစာင္.ထိန္းရေသာ ငါးပါးသီလ (ေခါ ္) ပဥၥသီလတြင္ အဒိႏၷဒါနာ ဟူေသာ သိကၡာပုဒ္ပါ၀င္ပါသည္ ။ အနက္အဓိပါယ္မွာ အဒိႏၷဒါနာ ၊ပိုင္ရွင္သည္ ကိုယ္နွုတ္တို.ျဖင္.မေပးအပ္ေသာ သူတစ္ပါးဥစၥာကို ယူငင္ျခင္းမွ ေ၀ရမဏိ သိကၡာပဒံ ၊ ေရွာင္ျကဥ္ရာ ေရွာင္ျကဥ္ေျကာင္းျဖစ္ေသာ သိကၡာပုဒ္ကို သမာဒိယာမိ ေဆာက္တည္ပါ၏ ဟူ၍ ျဖစ္သည္ ။ ပိုင္ရွင္သည္ ကိုယ္နွုတ္တို.ျဖင္.မေပးအပ္ေသာသက္ရွိသက္မဲ.ပစၥည္းကို ခိုးယူျခင္း ၊ ဓားျပတိုက္ယူျခင္း ၊ အာဏာျဖင္.ယူျခင္း ၊ အေလးတင္းေတာင္းခ်ိန္ခြင္တို.ျဖင္.လိမ္လည္လွည္.စား၍ ယူျခင္း ၊ ေရာင္းကုန္မ်ား၌ ေရစသည္ေရာေနွာ၍ေရာင္းခ်ျခင္း ၊ ဖ်င္းအ သူတို.၏ပစၥည္းကို္လိမ္ညာ၍ ယူျခင္း ၊ ေျခာက္လွန္.၍ယူျခင္း ၊ နွိုက္၍ ယူျခင္း စေသာ မတရားရယူမွုအားလံုးသည္ ခိုးယူျခင္းျဖစ္သည္ ။ ထိုအဒိႏၷဒါနအမွဳကိုျပဳေသာသူသည္ေသေသာအခါ ငရဲ၌ျဖစ္ရသည္ ။ ငရဲမွလြတ္၍ လူျပန္ျဖစ္ခြင္.ရလာလ်င္ေသာ္မွ
(၁) မြဲတတ္ျခင္း (၂) ကိုယ္စိတ္ဆင္းရဲျခင္း၊ (၃) ငတ္မြတ္ျခင္း၊ (၄) အလိုရွိေသာအရာကိုမရျခင္း၊ (၅) ဥစၥာပ်က္စီးျခင္း၊ (၆) ရန္သူမ်ိဳးငါးပါးဖ်က္ဆီးခံရျခင္းစေသာမေကာင္းက်ိဳးမ်ားခံစားရသည္ဟု ဘုရားေဟာလာရွိေပသည္ ။
တစ္ဖန္ ခိုးမွုက်ဴးလြန္ရာတြင္ မည္သည္ကိုခိုးမွုဟုေခါ ္ပါသလဲဟူေသာ အဒိႏၷဒါန အဂၤါ (၅)ပါးလည္းရွိေသး၏ ။ ခိုးမွုေျမာက္ရန္ေအာက္ပါအဂၤါ ငါးပါး (အခ်က္ငါးခ်က္ ) နွင္.ကိုက္ညီရန္လို၏ ။
(၁) သူတစ္ပါး ဥစၥာျဖစ္ျခင္း
(၂) သူတစ္ပါးဥစၥာဟုသိမွတ္ျခင္း
(၃) ခိုးယူလိုေသာစိတ္ေစတနာရွိျခင္း
(၄) ခိုးယူေျကာင္းျဖစ္ေသာကိုယ္နွုတ္လံု.လ တစ္ခုခုကို ျပဳလုပ္ျခင္း
(၅) ခိုးယူျခင္း တို.ျဖစ္ပါသည္ ။
ငယ္စဥ္မွစကာ သူခိုးဟုဆိုလိုက္သည္နွင္.၊ အဒိႏၷဒါန ဟုဆိုလိုက္သည္နွင္.က်ြန္ေတာ္တို.မ်က္ေစ.ထဲ၌ ေျပးျမင္လိုက္သည္မွာ အ,ကာလညအခါတြင္ ေမွာင္ရိပ္ခို၍ အိမ္မ်ားကိုေဖာက္ထြင္း၀င္ေရာက္မည္.လက္နက္ကရိယာမ်ားကိုကိုင္ေဆာင္ထားေသာ မ်က္နွာတြင္မ်က္နွာဖံုးတပ္ထားသည္. ပုဆိုးခါးေတာင္းက်ိဳက္ထားေသာ အက်ၤ ီဗလာနွင္. လူတစ္ေယာက္၏ ပံုသ႑န္ျဖစ္သည္ ။ သူခိုးဆိုတာဒီလိုပံုမ်ိဳး ၊ဒီလိုပံုဆိုလ်င္သူခိုးဟုက်ြန္ေတာ္တို. အသိဥာဏ္ကလက္ခံထားခဲ.ျကသည္ ။ သို.ေသာ္ အသိဥာဏ္အေတာ္အတန္ရင္.သန္လာ၍ လူ.ဘံုခန္း၀ါလူတို.ရြာတြင္ မာယာပရိယာယ္အေတာ္ျကြယ္လာေသာအခါတြင္ေတာ. သူတစ္ပါး၏ပစၥည္းကိုခိုးယူေနသူတိုင္းမွာ က်ြန္ေတာ္တို.မ်က္ေစ.ထဲတြင္စြဲေနေသာ သူခိုးတစ္ေယာက္၏ပံုပန္းသ႑န္အတိုင္းထပ္တူမက်နိုင္ေတာ.ပဲ ကြဲျပားျခားနားေသာအသြင္သ႑န္ရွိေျကာင္းလဲသိလာခဲ.ရေပသည္ ။ အထူးသျဖင္. သန္းေျခာက္ဆယ္ေသာ နိုင္ငံေတာ္ပိုင္ပစၥည္းမ်ားကို ကိုယ္.မိသားစုပိုင္သဖြယ္ ခိုးျက၀ွက္ျက ကိုယ္.အတြက္ ကဲ.ျကေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ားသည္ ကာတြန္း ပန္းခ်ီ ရုပ္ျပေတြထဲကသူခိုးေတြလို စုတ္ျပတ္သတ္မေန ညသန္းေခါင္ေမွာင္ခိုကာ မ်က္နွာဖံုးလည္းတပ္မထား ၊ ေန.ခင္းေျကာင္ေတာင္ Air Con ရံုးခန္းထဲမွာထိုင္ကာ တစ္ခ်ိဳ.က တိုက္ပံုအက်ၤ ီ နွင္. ေမာင္.က်က္သေရေခါင္းေပါင္းေဆာင္းကာ ၊အခ်ိဳ.က ေဒါ ္လာေထာင္နွင္.ခ်ီ၍ေပးရေသာ အေနာက္တိုင္း၀တ္စံုမ်ား၀တ္ကာ ေနာက္ဆံုးေပါ ္ဇိမ္ခံကားျကီးမ်ားျဖင္.သြားလာေနေျကာင္း အမွန္ကို ျပက္ျပက္ထင္ထင္သိျမင္လိုက္ရေပေတာ.သည္ ။ဤအေျကာင္းကိုကဗ်ာဆရာေမာင္ယဥ္မြန္ကလည္း
သူခိုးဖမ္းပါ
လမ္းၾကားမွာလား
ပန္ကာေအာက္တြင္ထိုင္ေနသည္။
ဟုသံုးေျကာင္းကဗ်ာစပ္ဆိုခဲ.ရာလူျကိဳက္မ်ားခဲ.ေလ၏ ။ယခုအခါ ပန္ကာေခတ္မဟုတ္ေတာ.ပဲ သူခိုးသည္ အဲကြန္းခန္းထဲတြင္ထိုင္ေနသည္သာကြာျခားသြားေတာ.သည္ ။ သူခိုး၏ပံုသ႑န္နွင္.အဓိပါယ္ဖြင္.ဆိုခ်က္မ်ားမွာလည္းမ်ားစြာက်ယ္ျပန္.သြားေခ်ျပီ ။ သို.ေသာ္ အဓိကအခ်က္ျဖစ္ေသာ ခိုးမွုေျမာက္ေစသည္.အဂၤါရပ္ (၅)ခုနွင္. ဆန္ခါခ်လိုက္ေသာအခါတြင္မူကားမည္မ်ွျကီးမားေသာပုဂၢိဳလ္ျကီးပင္ျဖစ္ေစ ခိုးသူမွန္ပါက ဆန္ခါ ငါးထပ္နွင္.စစ္လိုက္ေသာအခါ ကားယားျကီးမိေနေပေတာ.သည္ ။ျကည္.ျကပါစို. ။
ခိုးမွုေျမာက္ရန္နံပါတ္တစ္ နွင္.နံပါတ္နွစ္ လကၡဏာလိုအပ္ခ်က္မွာ သူတစ္ပါးဥစၥာျဖစ္ျခင္း ၊ သူတစ္ပါးဥစၥာဟုသိျခင္း ျဖစ္ပါသည္ ။ နိုင္ငံေတာ္ဘ႑ာမ်ားကိုဘံုးျကေသာလူမ်ားသည္ မိမိခိုးလိုက္၀ွက္လိုက္ စာရင္းလိမ္လိုက္ ၊စာရင္းေဖ်ာင္လိုက္ေသာပစၥည္းမ်ားမွာ နိုင္ငံေတာ္ပိုင္ ၊ျပည္သူလူထုသာပိုင္ေသာပစၥည္းမ်ားျဖစ္သည္ကိုသိၾကပါသည္ ။ သူတို.သည္အရူးမ်ားမဟုတ္ျကသျဖင္. ဤ ပစၥည္းမ်ား ၊ဤဘ႑ာေငြမ်ားမွာ နိုင္ငံပိုင္ဥစၥာပစၥည္းမ်ား ၊ျပည္သူပိုင္ဘ႑ာေငြမ်ားဆိုသည္ကိုသူတို.သိျကပါသည္ ။မိုးေပါ ္မွအလိုလိုက်လာေသာပိုင္ရွင္မဲ.ပစၥည္းမ်ားမဟုတ္ေျကာင္းကိုသူတို.သိျကပါသည္ ။ ဤသို.သိပါက ခိုးမွုက်ဴးလြန္ရန္ အခ်က္နွစ္ခ်က္ျပည္.စံုေပျပီ ။တတိယအခ်က္မွာ ခိုးယူလိုေသာစိတ္ေစတနာ ရွိျခင္းျဖစ္ပါသည္ ။ေစတနာသည္ကံျဖစ္၏ဟုဘုရားေဟာရွိပါသည္ ။ခိုးယူလိုေသာ စိတ္ရွိမွသာ ေရွ.ဆက္၍ လက္ေတြ.ခိုးျကမည္ျဖစ္ပါသည္ ။ ထို.ေျကာင္. ခိုးခ်င္စိတ္မရွိပဲခိုးမွုမေျမာက္ ၊ နိုင္ငံပိုင္ဘ႑ာေငြမ်ားကိုယ္.အိပ္ထဲ ၊ကိုယ္.ဘဏ္စာရင္းထဲသို.ေရာက္လာေအာင္လုပ္ျကျခင္းမွာ ခိုးခ်င္စိတ္ ျပင္းျပင္းထန္ထန္ရွိေန၍ ျဖစ္ပါသည္ ။ မခိုးခ်င္သူသည္ စာရင္းမွားကာကိုယ္.ထံေ၇ာက္္လာသည္.ေငြကိုပင္ျပန္ေပးေပလိမ္.မည္ ။
ေအာက္ဆိုဒ္၀င္တယ္ ၊ေအာက္ဆိုဒ္ရတယ္ ဆိုေသာေငြမ်ား ၊ နားလည္မွုျဖင္.ေပးသည္ ၊ နားလည္မွုျဖင္.ဂါရ၀ျပဳသည္ ၊ လုပ္ငန္းေအာင္ျမင္ေစရန္ ကန္ေတာ.သည္ဟူေသာေငြမ်ားအားလံုးသည္ ခိုးရာပါေငြမ်ားပင္ျဖစ္သည္ ။ ထိုသို.ဂါရ၀ေငြကိုလက္ခံျခင္း ေ၀စုယူျခင္း ၊ ျဖတ္ဘံုးျခင္း ၊ နိုင္ငံေတာ္စီမံကိန္းမ်ားတြင္အသံုးျပဳရမည္.ဘ႑ာေငြမ်ားကို မိမိအတြက္ကဲ.ယူထားးျခင္း ၊ လိုတာထက္ပိုေတာင္းျခင္း၊ ပိုေငြကိုျပန္မအပ္ျခင္း ၊ အာဏာျဖင္. ျခိမ္းေျခာက္ျခင္း ၊လာဘ္မေပးလ်င္ လုပ္ငန္းေနွာင္.ေနွးရန္ပညာျပျခင္း ၊အလုပ္မလုပ္ျခင္းစသည္မ်ားမွာ ခိုးမွုေျမာက္ရန္ စတုတၳ လိုအပ္ခ်က္ျဖစ္ေသာ ကိုယ္နွုတ္လံု.လတစ္ခုခုကိုျပဳလုပ္ျခင္းပင္ျဖစ္သည္ ။ နံပါတ္ (၅) အခ်က္မွာလက္ေတြ.ခိုးယူျခင္းျဖစ္သည္ ။ ျမန္မာစကား၌ နားခံသာေစရန္ ေအာက္ဆိုဒ္ရသည္ ၊မိုးခါးေရေသာက္သည္၊ျခစားသည္ ၊ အဂတိလိုက္စားသည္ ၊ လာဘ္ေပးသည္၊ လာဘ္ယူသည္ ၊ လိုင္း၀င္သည္ ၊ Under Table ေျကးေပးသည္ ၊လက္ဘက္ရည္ဖိုးေပးရသည္ ၊ ေရေလာင္းသည္ ၊ လူျကီးကိုကန္ေတာ.ေၾကး စသည္ျဖင္.ေျပာျကေသာ္လည္း အမွန္မွန္မွာ ခိုးမွုက်ဴးလြန္ျခင္းျဖစ္သည္ ။ အဒိႏၷဒါနကံကိုက်ဴးလြန္ခ်ိဳးေဖာက္ျခင္းျဖစ္သည္ ။ပိုင္ရွင္ရွိေသာေျမယာမ်ားကိုအဓမၼသိမ္းယူျခင္းသည္လည္း ခိုးမွုက်ဴးလြန္ျခင္းပင္ျဖစ္သည္။
လူတစ္ဦးတစ္ေယာက္ျခင္းစီမွ ဥစၥာပစၥည္းကိုခိုးယူျခင္းထက္ နိုင္ငံေတာ္ပိုင္ပစၥည္းကိုခိုးယူျခင္းကပို၍ အျပစ္ျကီးေလးေပသည္ ။အဘယ္.ေျကာင္.နည္းဟူမူ ခိုးမွု၏ အျပစ္ျကီးမွုအျပစ္ငယ္မွုအကုသိုလ္အတိမ္အနက္သည္ အခိုးခံရသူဥစၥာရွင္၏ အက်င္.သီလ ဂုဏ္သိကၡာကိုလိုက္၍လည္းေကာင္း ၊ ဥစၥာတန္ဖိုးအနည္းအမ်ားကိုလိုက္၍လည္းေကာင္းျဖစ္၏ ။အက်င္.သီလသိကၡာဂုဏ္နွင္.ျပည္.စံုသူ၏ ဥစၥာကိုခိုးယူမိပါက အျပစ္ျကီး၏ ။အက်င္.သီလသိကၡာဂုဏ္နည္းပါးသူ၏ ပစၥည္းကိုခိုးယူခဲ.ေသာ္ အျပစ္ငယ္၏ ဟု က်မ္းဂန္တို.၌ပ ါရွိ၏ ။ ထို.ေျကာင္.လူတစ္ေယာက္၏ ပစၥည္းကိုခိုးသည္ထက္အမ်ားပိုင္ ၊ျပည္သူပိုင္ပစၥည္း၊နိုင္ငံေတာ္ပိုင္ပစၥည္းကိုခိုးသူတို.သည္ ပို၍ အျပစ္ျကီး၏ ။အဘယ္.ေၾကာင္.ဆိုေသာ္ သန္းေျခာက္ဆယ္ေသာ ျမန္မာနိုင္ငံသားျပည္သူလူထုထဲတြင္ ရဟန္းသံဃာမ်ား ၊ သီလဂုဏ္ ၊သမာဓိဂုဏ္နွင္.ျပည္.စံုေသာ သူေတာ္ေကာင္းမ်ား ၊ မ်ားစြာပါ၀င္ေနေသာေျကာင္. အကုသိုလ္အဆသည္ပို၍ျပင္းထန္ေပလိမ္.မည္ ။သံဃိကပိုင္ေက်ာင္းေျမ ၊သိမ္ေျမ ကိုသိမ္းသူသည္လည္းအကုသိုလ္အက်ိဳးေပးပို၍အျပစ္ျကီးေပလိမ္.မည္ ။
ကမၻာေက်ာ္တစ္ေထာင္.တစ္ညပံုျပင္ထဲ၌ အလီဘာဘာနွင္.ခိုးသားေလးဆယ္ပံု၀တၱဳသည္ထင္ရွား၏။ ဇာတ္ေၾကာင္းအက်ဥ္းကိုေျပာရလ်င္ တစ္ရံေသာအခါ ပါရွားျပည္၌ ညီအစ္ကိုနွစ္ေယာက္ရွိ၏ ။ အစ္ကိုမွာ ကာဆင္ဟုေခါ ္ျပီး ညီျဖစ္သူ၏အမည္မွာ အလီဘာဘာဟုေခါ ္သည္ ။ အလီဘာဘာတို.လင္မယားသည္ ဆင္းရဲသျဖင္. ထင္းခုတ္ျပီးအသက္ေမြး၀မ္းေၾကာင္းရသည္ ။ တစ္ေန.တြင္ ေတာထဲထင္းေခြသြားရင္းအလီဘာဘာသည္ သူခိုးအေယာက္ေလးဆယ္ (ခိုးသားေလးဆယ္ ) နွင္.ေတြ.၏ ။ သူခိုးမ်ားသည္ ခိုးရာ တိုက္ရာမွရရွိေသာ ေရြွေငြ ရတနာပစၥည္းမ်ားကို ေက်ာက္ဂူၾကီးတစ္ခုထဲတြင္လာ၍ ၀ွက္ထား၏ ။ ခိုးသားေလးဆယ္တြင္ေခါင္းေဆာင္ျဖစ္သူက တံခါးပြင္.ေလာ. နွမ္းေစ.မ်ား ( Open , Sesame ! ) ဟု စကား၀ွက္ဂါထာကိုရြတ္လိုက္သည္နွင္. ဂူတံခါးပြင္.သြား၏ ။ ပိတ္ေလာ. နွမ္းေစ.မ်ား ( Shut , Sesame ! ) ဟုေအာ္လိုက္သည္နွင္. ေက်ာက္ဂူတံခါးသည္ပိတ္သြား၏ ။ ထိုလ်ွို.၀ွက္ခ်က္ကိုသိသြားေသာ အလီဘာဘာသည္ ခိုးသား (၄၀) မရွိေတာ.ေသာအခ်ိန္တြင္ ဂူထဲသို. တိတ္တဆိတ္၀င္ေရာက္ကာ သူခိုးလက္ကသူ၀ွက္လု ဆိုသကဲ.သို. ေရြမ်ားကို နိုင္သေလာက္ကဲ.ယူလာခဲ.၏ ။ ဤအေျကာင္းကိုသူ.အစ္ကိုကာဆင္သိေသာအခါ အလီဘာဘာလုပ္သလို ေက်ာက္ဂူျကီးကို ပြင္.ေစျပီးေရြွေငြမ်ားကို ေလာဘတျကီးယူေဆာင္ေတာ.သည္ ။သို.ေသာ္ ေက်ာက္ဂူတံခါးကိုပြင္.ေစေသာ ဂါထာကိုေမ.ေနသျဖင္. ဂူထဲမွထြက္၍မရေပ ။ အဖန္ဖန္စဥ္းစားေသာ္လည္း မမွတ္မိသျဖင္. ဂူထဲ၌ပိတ္မိေနရာ ၊ ခိုးသားေလးဆယ္ေရာက္လာေသာအခါ အသတ္ခံလိုက္ရေတာ.သည္ ။ထိုခိုးသားေလးဆယ္သည္ အလီဘာဘာေနာက္သို.လိုက္ျပီးလုပ္ျကံသတ္ျဖတ္ေသာ္လည္း သစၥာရွိေသာက်ြန္ယံုေတာ္ ေမာ္ဂီယားနား ဆိုေသာ မိန္းမပ်ိဳ၏ ရဲရင္.မွုနွင္.ျဖတ္ထိုးဥာဏ္ေၾကာင္. ခိုးသားမ်ားအားလံုးအေပါ ္အနိုင္ယူနိုင္လိုက္ျပီး အလီဘာဘာသည္သူေဌးျကီးျဖစ္သြားေသာဇာတ္လမ္းျဖစ္သည္ ။ ဤပံုျပင္ဇာတ္လမ္းကိုအေျကာင္းျပဳ၍ ကမၻာေပါ ္တြင္ ခိုးတတ္သူမ်ားကို အလီဘာဘာ နွင္.ခိုးသားေလးဆယ္ ဟု ေျပာစမွတ္ျပဳၾကသည္ ။ ျမန္မာနိုင္ငံတြင္ေတာ. သူခိုးၾကီးငတက္ျပားမွာနာမည္ၾကီးသည္ ။ အေနာက္တိုင္းမွာေတာ. သူခိုးျကီးဒိုင္ယာေဘာလစ္မွာ နာမည္ျကီးသည္ ။
ယေန.ျမန္မာနိုင္ငံအေျခအေနကို အရွိကိုအရွိအတိုင္း ေ၀ဖန္ရပါက ။အစိုးရဗ်ဴရိုကေရစီယႏၱယားတြင္လည္ပါတ္ေနေသာ ၀န္ထမ္းမ်ား၏ (၈၀ ) ရာခိုင္နွုန္းမွာ အက်င္.ပ်က္ျခစားေနၾက၏ ။ ပြင္.ပြင္.လင္းလင္းေျပာရလ်င္ အလီဘာဘာ၏ ဂိုဏ္းသားမ်ားျဖစ္ေနျက၏ ။ငတက္ျပားအဖြဲ.၀င္မ်ားျဖစ္ေနျက၏။ ဒိုင္ယာေဘာလစ္လက္သစ္မ်ားျဖစ္ေနျက၏ ။ Thieves မ်ားျဖစ္ေနျက၏ ။ ေမာေသာ ဟူေသာ ခိုးသားမ်ားျဖစ္ေနျက၏ ။ ခိုးသားမ်ားမွာမ်ားလြန္းသျဖင္. ဖမ္းလို.လည္းမနိုင္ ၊ ဖမ္းျပီးလ်င္လည္း ေထာင္ဆန္.မည္မဟုတ္ေပ ။ ထိုသူမ်ားေသ၍ ငရဲက်ခဲ.လ်င္ ငရဲသည္ မ်ားျပားေသာလူအုပ္ျဖင္.အထူးစည္ကားေပလိမ္.မည္ ။ကံငါးပါးအနက္ ျမန္မာျပည္၌ ခ်ိဳးေဖာက္မွုအမ်ားဆံုးမွာ အဒိႏၷဒါနကံျဖစ္ဖြယ္ရွိ၏ ။ သင္သည္ အလုပ္ကိစၥျဖင္.ရံုးတစ္ခုသို.သြားရသည္ျဖစ္အံ. သင္မၾကည္ျဖဴပါပဲ ေငြစေျကးစမ်ားကိုေပးကမ္းခဲ.ရေပမည္ ။ တရားရံုးသို.သြားေသာအခါ ေရွ.ဖတ္စာေရးမွစကာ တရားသူျကီးအထိ တံခါးပြင္.ေလာ.. နွမ္းေစ.မ်ား ( Open Sesame ) လုပ္ၾကရေပ၏ ။ ရဲစခန္းသို.သြား၍ အာမခံလုပ္ေသာအခါ နွမ္းေစ.မ်ားပြင္.ပါေလာ. ဟုအလီဘာဘာကဲ.သို.ျပဳက်င္.သူတို.ကိုေပးရကမ္းရျပန္သည္ ။ စည္ပင္သာယာရံုးသို.သြားျပီး အိမ္ျပင္ဆင္ခြင္.ေတာင္းေသာအခါ လိုင္း၀င္ရျပန္သည္ ။ အခြန္ရံုးသို.ေရာက္ေသာအခါ Under Table ဆိုေသာ အလြန္အရုပ္ဆိုးေသာ က်င္.စဥ္တစ္ခုကိုျဖတ္သန္းရျပန္သည္ ။ ပံုစံတစ္ဆယ္ျပဳလုပ္ရာတြင္ေသာ္လည္းေကာင္း ၊ ရာထူးအေျပာင္းအေရြွ.ကိစၥတြင္ေသာ္လည္းေကာင္း ၊ ရာထူးတက္လိုလ်င္လည္းေကာင္း လိုင္း၀င္ရျပန္သည္ ။သို.ေသာ္ဤအရာမ်ားမွာ အဖ်ားအနားသာျဖစ္သည္ ။ အကယ္စင္စစ္ အလီဘာဘာ ဂိုဏ္းခ်ဳပ္ျကီးမ်ားမွာကား စားေသာပမာဏ အလြန္မ်ားသျဖင္. စားလို.စားမွန္းပင္ မသိနိုင္ၾကေတာ.ေပ ။ နိုင္ငံေတာ္၌ ဆည္ေျမာင္းတာတမံျကီးတစ္ခုတည္ေဆာက္လိုက္တိုင္း အလီဘာဘာ ေပါင္းေထာင္နွင္.ခ်ီ၍ေပါ ္ေပါက္လာ၏ ။ နိုင္ငံေတာ္၌ တံတားျကီးတစ္စင္းေဆာက္လိုက္တိုင္း ဦးတက္ျပားတို.သည္ ထားစရာမရွိေအာင္ခ်မ္းသာကုန္ျကေလ၏ ။ နိုင္ငံေတာ္၌ ျမိဳ.ေတာ္အသစ္ျကီးကိုတည္ေဆာက္ၾကေသာအခါ ဒိုင္ယာေဘာလစ္မ်ား လက္ခေမာင္းခတ္ျကကုန္၏ ။ တစ္နိုင္ငံလံုး၌ တည္ေဆာက္ျပဳျပင္ ျမန္ျပည္တစ္ခြင္ ဟုလုပ္ၾကေသာအခါ ခိုးသားေလးဆယ္သည္ အဆေပါင္းမ်ားစြာ ပြားမ်ားကာ ခိုးသားေလးကုေဋခန္.ျဖစ္လာေပ၏ ။ ေခါင္ကမလံုေသာအခါ မိုးယိုပံုမွာ ယံုနိုင္ဖြယ္ရာပင္မရွိေပ ။ စည္ပင္သာယာရံုးတစ္ရံုးသည္ ျမိဳ.ေရေပးရာတြင္ ေရအျကည္ခံေသာကန္ထဲသို.ထည္.ရမည္. ေက်ာက္ခ်ဥ္မ်ားကို ေရထဲသို.မခတ္ပဲ ဘယေဆးဆိုင္တြင္လာေရာင္းစားတာ စာေရးသူကိုယ္တိုင္ေတြ.ဖူး၏။ ဆည္ေျမာင္းဌာနမွ ကားေမာင္းသူမ်ားသည္ ဆည္ေဘာင္ေပါ ္တြင္ လမ္းၾကိတ္စက္ျဖင္. အေခါက္တစ္ရာၾကိတ္ရမည္ဆိုလ်င္ ဆယ္ေခါက္ေလာက္ပဲအျကိတ္ျပျပီး ထပ္မျကိတ္ေတာ.ပဲ စက္သံုးဆီမ်ားကို ေအာက္ဆိုဒ္အျဖစ္ ျကိတ္ပစ္လိုက္၏ ။ ဆည္ေျမာင္းေဘာင္ေပါ ္တြင္နိုင္ငံျခားျမက္မ်ားစိုက္ရန္စာရင္းျပျပီး လက္ေတြ.တြင္ သဘာ၀အေလ်ာက္ေပါက္ေသာျမက္မ်ားကိုသာ စိုက္ထားေသာျမက္အျဖစ္ျပျကတာလည္းေတြ.ဖူး၏ ။အလုပ္သမား (၂၀) ေလာက္ကိုသာငွားရမ္းအသံုးျပဳျပီး စာရင္းထဲတြင္ အလုပ္သမား အေယာက္ (၁၀၀ )ခန္.စာရင္းျပထားတာလည္းရွိ၏ ။ေလဆိပ္ေဆာက္လုပ္ေရးလုပ္ငန္းခြင္ထဲမွသံေခ်ာင္းမ်ားကိုေအာက္ေစ်းျဖင္. လာေရာင္းရာမွ ေျမာက္ဥကၠလာပ မွကုန္မာဆိုင္တစ္ဆိုင္သည္ ခိုးရာပါပစၥည္းလက္ခံမွုျဖင္.ဆိုင္ပိတ္ခံလိုက္ရ၏ ။ နိုင္ငံေတာ္ပိုင္ သဘာ၀ဓါတ္ေငြ.မ်ားေရာင္းခ်ရမွုမွရေသာ နိုင္ငံျခားေငြေဒါ ္လာမ်ားသည္ ယခင္ေခတ္က တစ္ေဒါ ္လာလ်င္ ျမန္မာေငြေျခာက္က်ပ္ေစ်းျဖင္.နိုင္ငံေတာ္၀င္ေငြစာရင္းထဲသို.ေရာက္သြား၏ (ထိုစဥ္ကေပါက္ေစ်းမွာတစ္ေဒါ ္လာ ျမန္မာေငြ တစ္ေထာင္က်ပ္ျဖစ္သည္ ) ။ နိုင္ငံေတာ္သို. ေငြေျခာက္က်ပ္၀င္တိုင္းသူတို.စာရင္းထဲသို. ေငြကိုးရာေက်ာ္၀င္သြားသည္.သေဘာျဖစ္သည္ ။
ထိုသူတို.သည္ တိုင္းျပည္ပစၥည္းကိုခိုးရာ၌ နွစ္ေျကာ.ျပန္ျဖစ္သည္ ။ပထမတစ္ေၾကာ.၌ တိုင္းျပည္၏သယံဇာတပစၥည္းမ်ားကိုျပိဳင္ဘက္မရွိ အခ်ိဳအေခ်ာင္ေစ်းျဖင္. သူတို.ခ်ည္းရ၏ ။ ဤကားလူထုပစၥည္းကိုကိုယ္.ပစၥည္းသဖြယ္ လွည္.ပါတ္ရယူခဲ.ေသာပထမ အဒိႏၷဒါနကံျဖစ္၏ ။ ေနာက္တစ္ၾကိမ္တြင္မူကား တိုင္းျပည္သို.ေပးသင္.ေပးထိုက္ေသာ အခြန္အခကိုမေပးပဲအခြင္.ထူးခံကာေရွာင္တိမ္းျကျပန္၏ ။ ဤသို.နွစ္ၾကိမ္ခိုးသူတို.သည္ ဤဘ၀၌ေကာင္းစားေကာင္း ေကာင္းစားနိုင္ေသာ္လည္း ေသလြန္သည္၏အျခားမဲ.၌ အ၀ီစိ ၊ မဟာအ၀ီစိ ၊ ေယာရု၀ ၊ မဟာေယာရု၀ ၊ တာပါန ၊မဟာတာပါန စသည္ျဖင္. ငရဲတြင္ နွစ္ျကိမ္ နွစ္ထပ္ ခံစားရေပလိမ္.မည္ ။
အိမ္သို.ဆြမ္းခံၾကြေသာကိုယ္ေတာ္ထံ၌ သီလယူရာ က်ြန္ေတာ္က အဒိႏၷဒါနကံကို မရွင္းသျဖင္.ဤသို.ေမးေလ်ွာက္ခဲ.ဖူး၏ ။
“ အရွင္ဘုရားတပည္.ေတာ္မရွင္းသျဖင္.ေမးေလ်ွာက္ပါရေစ ၊ သူ.ဥစၥာကိုခိုးသည္ဟူရာ၌ တစ္ေယာက္ပစၥည္းကိုတစ္ေယာက္ကလ်ွိဳ.၀ွက္စြာ ယူေဆာင္မွုကိုသာဆိုလိုသလားဘုရား ။ သန္းေျခာက္ဆယ္ေသာျပည္သူပိုင္ျဖစ္သည္. ဘတ္ဂ်က္ ဘ႑ာေငြမ်ားကို စာရင္းလိမ္ေတာင္းျခင္း ၊ မိမိေငြစာရင္းထဲသို.ထဲ.ျခင္း ၊သယံဇာတမ်ားကိုေအာက္ေစ်းျဖင္.ထုတ္ေရာင္းျခင္း၊ ရံုးဌာနမ်ား၏ေငြကို ကိုယ္က်ိဳးအတြက္နည္းမ်ိဳးစံုျဖင္. ရယူအျကံအဖန္လုပ္ျခင္း ၊လာဘ္စားျခင္း ၊ ဒုကၡသည္မ်ားအတြက္လွဴဒါန္းေငြကိုျဖတ္ဘုန္းျခင္း ၊ အာဏာအလြဲသံုးစားလုပ္ျခင္း ၊ တန္ရာတန္ေျကးမေပးပဲေျမယာမ်ားကိုသိမ္းယူျခင္းစသည္တို.သည္ အရွင္ဘုရားတို.ေဟာေနေသာ ခိုးမွုေျမာက္ပါသလားဘုရား “
ထိုအခါ ဆြမ္းခံကိုယ္ေတာ္သည္ သူ.ကိုအမွုပါတ္မွာစိုးေသာေျကာင္.ေလေလာမသိ ၊ က်ြန္ေတာ္.ေမးခြန္းကိုေအာက္ပါအတိုင္းသံေပါက္လကၤာေလးျဖင္.တိုတိုတုတ္တုတ္မိန္.ၾကားျပီး ျပန္ျကြသြားေလ၏ ။ ဘုန္းဘုန္းမိန္.ေတာ္မူသည္မွာကား
“သူ.ဥစၥာကို သိလ်က္သားနဲ.
ေလာဘစိတ္ထားခိုးယူလို
လံု.လျပဳကာခိုးယူမိက၊
အဒိႏၷဒါနအကုသိုလ္။
လြန္က်ဴးမိလ်င္ တကယ္ပဲေပါ. ၊
အပါယ္ငရဲက်မည္ဆို ။
လြတ္လာျပန္လဲ ဥစၥာမြဲ ဆင္းရဲျဖစ္တိုင္းကိုယ္ ။
အဲဒါေၾကာင္. ပဥၥသီလတည္ၾကပါေစလို “ ဟူသတည္း ။
သရ၀ဏ္(ျပည္)
သရ၀ဏ္(ျပည္)
ဗုဒၥဘာသာ၊ခရစ္ယန္ဘာသာ ၊ ဟိႏၵဴဘာသာ ၊ အစၥလာမ္ဘာသာ ၊ စေသာ ကမၻာေပါ ္ရွိဘာသာၾကီး ေလးခုတြင္ မည္သည္.ဘာသာကမ်ွ သူတစ္ပါးပစၥည္းအားခိုး၀ွက္ျခင္းကိုအားမေပးေပ ။ တားျမစ္ထားျကသည္သာျဖစ္သည္ ။ဗုဒၥဘာသာျမန္မာလူမ်ိဳးမ်ား ခါး၀တ္ပုဆိုးကဲ.သို.လိုက္နာေစာင္.ထိန္းရေသာ ငါးပါးသီလ (ေခါ ္) ပဥၥသီလတြင္ အဒိႏၷဒါနာ ဟူေသာ သိကၡာပုဒ္ပါ၀င္ပါသည္ ။ အနက္အဓိပါယ္မွာ အဒိႏၷဒါနာ ၊ပိုင္ရွင္သည္ ကိုယ္နွုတ္တို.ျဖင္.မေပးအပ္ေသာ သူတစ္ပါးဥစၥာကို ယူငင္ျခင္းမွ ေ၀ရမဏိ သိကၡာပဒံ ၊ ေရွာင္ျကဥ္ရာ ေရွာင္ျကဥ္ေျကာင္းျဖစ္ေသာ သိကၡာပုဒ္ကို သမာဒိယာမိ ေဆာက္တည္ပါ၏ ဟူ၍ ျဖစ္သည္ ။ ပိုင္ရွင္သည္ ကိုယ္နွုတ္တို.ျဖင္.မေပးအပ္ေသာသက္ရွိသက္မဲ.ပစၥည္းကို ခိုးယူျခင္း ၊ ဓားျပတိုက္ယူျခင္း ၊ အာဏာျဖင္.ယူျခင္း ၊ အေလးတင္းေတာင္းခ်ိန္ခြင္တို.ျဖင္.လိမ္လည္လွည္.စား၍ ယူျခင္း ၊ ေရာင္းကုန္မ်ား၌ ေရစသည္ေရာေနွာ၍ေရာင္းခ်ျခင္း ၊ ဖ်င္းအ သူတို.၏ပစၥည္းကို္လိမ္ညာ၍ ယူျခင္း ၊ ေျခာက္လွန္.၍ယူျခင္း ၊ နွိုက္၍ ယူျခင္း စေသာ မတရားရယူမွုအားလံုးသည္ ခိုးယူျခင္းျဖစ္သည္ ။ ထိုအဒိႏၷဒါနအမွဳကိုျပဳေသာသူသည္ေသေသာအခါ ငရဲ၌ျဖစ္ရသည္ ။ ငရဲမွလြတ္၍ လူျပန္ျဖစ္ခြင္.ရလာလ်င္ေသာ္မွ
(၁) မြဲတတ္ျခင္း (၂) ကိုယ္စိတ္ဆင္းရဲျခင္း၊ (၃) ငတ္မြတ္ျခင္း၊ (၄) အလိုရွိေသာအရာကိုမရျခင္း၊ (၅) ဥစၥာပ်က္စီးျခင္း၊ (၆) ရန္သူမ်ိဳးငါးပါးဖ်က္ဆီးခံရျခင္းစေသာမေကာင္းက်ိဳးမ်ားခံစားရသည္ဟု ဘုရားေဟာလာရွိေပသည္ ။
တစ္ဖန္ ခိုးမွုက်ဴးလြန္ရာတြင္ မည္သည္ကိုခိုးမွုဟုေခါ ္ပါသလဲဟူေသာ အဒိႏၷဒါန အဂၤါ (၅)ပါးလည္းရွိေသး၏ ။ ခိုးမွုေျမာက္ရန္ေအာက္ပါအဂၤါ ငါးပါး (အခ်က္ငါးခ်က္ ) နွင္.ကိုက္ညီရန္လို၏ ။
(၁) သူတစ္ပါး ဥစၥာျဖစ္ျခင္း
(၂) သူတစ္ပါးဥစၥာဟုသိမွတ္ျခင္း
(၃) ခိုးယူလိုေသာစိတ္ေစတနာရွိျခင္း
(၄) ခိုးယူေျကာင္းျဖစ္ေသာကိုယ္နွုတ္လံု.လ တစ္ခုခုကို ျပဳလုပ္ျခင္း
(၅) ခိုးယူျခင္း တို.ျဖစ္ပါသည္ ။
ငယ္စဥ္မွစကာ သူခိုးဟုဆိုလိုက္သည္နွင္.၊ အဒိႏၷဒါန ဟုဆိုလိုက္သည္နွင္.က်ြန္ေတာ္တို.မ်က္ေစ.ထဲ၌ ေျပးျမင္လိုက္သည္မွာ အ,ကာလညအခါတြင္ ေမွာင္ရိပ္ခို၍ အိမ္မ်ားကိုေဖာက္ထြင္း၀င္ေရာက္မည္.လက္နက္ကရိယာမ်ားကိုကိုင္ေဆာင္ထားေသာ မ်က္နွာတြင္မ်က္နွာဖံုးတပ္ထားသည္. ပုဆိုးခါးေတာင္းက်ိဳက္ထားေသာ အက်ၤ ီဗလာနွင္. လူတစ္ေယာက္၏ ပံုသ႑န္ျဖစ္သည္ ။ သူခိုးဆိုတာဒီလိုပံုမ်ိဳး ၊ဒီလိုပံုဆိုလ်င္သူခိုးဟုက်ြန္ေတာ္တို. အသိဥာဏ္ကလက္ခံထားခဲ.ျကသည္ ။ သို.ေသာ္ အသိဥာဏ္အေတာ္အတန္ရင္.သန္လာ၍ လူ.ဘံုခန္း၀ါလူတို.ရြာတြင္ မာယာပရိယာယ္အေတာ္ျကြယ္လာေသာအခါတြင္ေတာ. သူတစ္ပါး၏ပစၥည္းကိုခိုးယူေနသူတိုင္းမွာ က်ြန္ေတာ္တို.မ်က္ေစ.ထဲတြင္စြဲေနေသာ သူခိုးတစ္ေယာက္၏ပံုပန္းသ႑န္အတိုင္းထပ္တူမက်နိုင္ေတာ.ပဲ ကြဲျပားျခားနားေသာအသြင္သ႑န္ရွိေျကာင္းလဲသိလာခဲ.ရေပသည္ ။ အထူးသျဖင္. သန္းေျခာက္ဆယ္ေသာ နိုင္ငံေတာ္ပိုင္ပစၥည္းမ်ားကို ကိုယ္.မိသားစုပိုင္သဖြယ္ ခိုးျက၀ွက္ျက ကိုယ္.အတြက္ ကဲ.ျကေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ားသည္ ကာတြန္း ပန္းခ်ီ ရုပ္ျပေတြထဲကသူခိုးေတြလို စုတ္ျပတ္သတ္မေန ညသန္းေခါင္ေမွာင္ခိုကာ မ်က္နွာဖံုးလည္းတပ္မထား ၊ ေန.ခင္းေျကာင္ေတာင္ Air Con ရံုးခန္းထဲမွာထိုင္ကာ တစ္ခ်ိဳ.က တိုက္ပံုအက်ၤ ီ နွင္. ေမာင္.က်က္သေရေခါင္းေပါင္းေဆာင္းကာ ၊အခ်ိဳ.က ေဒါ ္လာေထာင္နွင္.ခ်ီ၍ေပးရေသာ အေနာက္တိုင္း၀တ္စံုမ်ား၀တ္ကာ ေနာက္ဆံုးေပါ ္ဇိမ္ခံကားျကီးမ်ားျဖင္.သြားလာေနေျကာင္း အမွန္ကို ျပက္ျပက္ထင္ထင္သိျမင္လိုက္ရေပေတာ.သည္ ။ဤအေျကာင္းကိုကဗ်ာဆရာေမာင္ယဥ္မြန္ကလည္း
သူခိုးဖမ္းပါ
လမ္းၾကားမွာလား
ပန္ကာေအာက္တြင္ထိုင္ေနသည္။
ဟုသံုးေျကာင္းကဗ်ာစပ္ဆိုခဲ.ရာလူျကိဳက္မ်ားခဲ.ေလ၏ ။ယခုအခါ ပန္ကာေခတ္မဟုတ္ေတာ.ပဲ သူခိုးသည္ အဲကြန္းခန္းထဲတြင္ထိုင္ေနသည္သာကြာျခားသြားေတာ.သည္ ။ သူခိုး၏ပံုသ႑န္နွင္.အဓိပါယ္ဖြင္.ဆိုခ်က္မ်ားမွာလည္းမ်ားစြာက်ယ္ျပန္.သြားေခ်ျပီ ။ သို.ေသာ္ အဓိကအခ်က္ျဖစ္ေသာ ခိုးမွုေျမာက္ေစသည္.အဂၤါရပ္ (၅)ခုနွင္. ဆန္ခါခ်လိုက္ေသာအခါတြင္မူကားမည္မ်ွျကီးမားေသာပုဂၢိဳလ္ျကီးပင္ျဖစ္ေစ ခိုးသူမွန္ပါက ဆန္ခါ ငါးထပ္နွင္.စစ္လိုက္ေသာအခါ ကားယားျကီးမိေနေပေတာ.သည္ ။ျကည္.ျကပါစို. ။
ခိုးမွုေျမာက္ရန္နံပါတ္တစ္ နွင္.နံပါတ္နွစ္ လကၡဏာလိုအပ္ခ်က္မွာ သူတစ္ပါးဥစၥာျဖစ္ျခင္း ၊ သူတစ္ပါးဥစၥာဟုသိျခင္း ျဖစ္ပါသည္ ။ နိုင္ငံေတာ္ဘ႑ာမ်ားကိုဘံုးျကေသာလူမ်ားသည္ မိမိခိုးလိုက္၀ွက္လိုက္ စာရင္းလိမ္လိုက္ ၊စာရင္းေဖ်ာင္လိုက္ေသာပစၥည္းမ်ားမွာ နိုင္ငံေတာ္ပိုင္ ၊ျပည္သူလူထုသာပိုင္ေသာပစၥည္းမ်ားျဖစ္သည္ကိုသိၾကပါသည္ ။ သူတို.သည္အရူးမ်ားမဟုတ္ျကသျဖင္. ဤ ပစၥည္းမ်ား ၊ဤဘ႑ာေငြမ်ားမွာ နိုင္ငံပိုင္ဥစၥာပစၥည္းမ်ား ၊ျပည္သူပိုင္ဘ႑ာေငြမ်ားဆိုသည္ကိုသူတို.သိျကပါသည္ ။မိုးေပါ ္မွအလိုလိုက်လာေသာပိုင္ရွင္မဲ.ပစၥည္းမ်ားမဟုတ္ေျကာင္းကိုသူတို.သိျကပါသည္ ။ ဤသို.သိပါက ခိုးမွုက်ဴးလြန္ရန္ အခ်က္နွစ္ခ်က္ျပည္.စံုေပျပီ ။တတိယအခ်က္မွာ ခိုးယူလိုေသာစိတ္ေစတနာ ရွိျခင္းျဖစ္ပါသည္ ။ေစတနာသည္ကံျဖစ္၏ဟုဘုရားေဟာရွိပါသည္ ။ခိုးယူလိုေသာ စိတ္ရွိမွသာ ေရွ.ဆက္၍ လက္ေတြ.ခိုးျကမည္ျဖစ္ပါသည္ ။ ထို.ေျကာင္. ခိုးခ်င္စိတ္မရွိပဲခိုးမွုမေျမာက္ ၊ နိုင္ငံပိုင္ဘ႑ာေငြမ်ားကိုယ္.အိပ္ထဲ ၊ကိုယ္.ဘဏ္စာရင္းထဲသို.ေရာက္လာေအာင္လုပ္ျကျခင္းမွာ ခိုးခ်င္စိတ္ ျပင္းျပင္းထန္ထန္ရွိေန၍ ျဖစ္ပါသည္ ။ မခိုးခ်င္သူသည္ စာရင္းမွားကာကိုယ္.ထံေ၇ာက္္လာသည္.ေငြကိုပင္ျပန္ေပးေပလိမ္.မည္ ။
ေအာက္ဆိုဒ္၀င္တယ္ ၊ေအာက္ဆိုဒ္ရတယ္ ဆိုေသာေငြမ်ား ၊ နားလည္မွုျဖင္.ေပးသည္ ၊ နားလည္မွုျဖင္.ဂါရ၀ျပဳသည္ ၊ လုပ္ငန္းေအာင္ျမင္ေစရန္ ကန္ေတာ.သည္ဟူေသာေငြမ်ားအားလံုးသည္ ခိုးရာပါေငြမ်ားပင္ျဖစ္သည္ ။ ထိုသို.ဂါရ၀ေငြကိုလက္ခံျခင္း ေ၀စုယူျခင္း ၊ ျဖတ္ဘံုးျခင္း ၊ နိုင္ငံေတာ္စီမံကိန္းမ်ားတြင္အသံုးျပဳရမည္.ဘ႑ာေငြမ်ားကို မိမိအတြက္ကဲ.ယူထားးျခင္း ၊ လိုတာထက္ပိုေတာင္းျခင္း၊ ပိုေငြကိုျပန္မအပ္ျခင္း ၊ အာဏာျဖင္. ျခိမ္းေျခာက္ျခင္း ၊လာဘ္မေပးလ်င္ လုပ္ငန္းေနွာင္.ေနွးရန္ပညာျပျခင္း ၊အလုပ္မလုပ္ျခင္းစသည္မ်ားမွာ ခိုးမွုေျမာက္ရန္ စတုတၳ လိုအပ္ခ်က္ျဖစ္ေသာ ကိုယ္နွုတ္လံု.လတစ္ခုခုကိုျပဳလုပ္ျခင္းပင္ျဖစ္သည္ ။ နံပါတ္ (၅) အခ်က္မွာလက္ေတြ.ခိုးယူျခင္းျဖစ္သည္ ။ ျမန္မာစကား၌ နားခံသာေစရန္ ေအာက္ဆိုဒ္ရသည္ ၊မိုးခါးေရေသာက္သည္၊ျခစားသည္ ၊ အဂတိလိုက္စားသည္ ၊ လာဘ္ေပးသည္၊ လာဘ္ယူသည္ ၊ လိုင္း၀င္သည္ ၊ Under Table ေျကးေပးသည္ ၊လက္ဘက္ရည္ဖိုးေပးရသည္ ၊ ေရေလာင္းသည္ ၊ လူျကီးကိုကန္ေတာ.ေၾကး စသည္ျဖင္.ေျပာျကေသာ္လည္း အမွန္မွန္မွာ ခိုးမွုက်ဴးလြန္ျခင္းျဖစ္သည္ ။ အဒိႏၷဒါနကံကိုက်ဴးလြန္ခ်ိဳးေဖာက္ျခင္းျဖစ္သည္ ။ပိုင္ရွင္ရွိေသာေျမယာမ်ားကိုအဓမၼသိမ္းယူျခင္းသည္လည္း ခိုးမွုက်ဴးလြန္ျခင္းပင္ျဖစ္သည္။
လူတစ္ဦးတစ္ေယာက္ျခင္းစီမွ ဥစၥာပစၥည္းကိုခိုးယူျခင္းထက္ နိုင္ငံေတာ္ပိုင္ပစၥည္းကိုခိုးယူျခင္းကပို၍ အျပစ္ျကီးေလးေပသည္ ။အဘယ္.ေျကာင္.နည္းဟူမူ ခိုးမွု၏ အျပစ္ျကီးမွုအျပစ္ငယ္မွုအကုသိုလ္အတိမ္အနက္သည္ အခိုးခံရသူဥစၥာရွင္၏ အက်င္.သီလ ဂုဏ္သိကၡာကိုလိုက္၍လည္းေကာင္း ၊ ဥစၥာတန္ဖိုးအနည္းအမ်ားကိုလိုက္၍လည္းေကာင္းျဖစ္၏ ။အက်င္.သီလသိကၡာဂုဏ္နွင္.ျပည္.စံုသူ၏ ဥစၥာကိုခိုးယူမိပါက အျပစ္ျကီး၏ ။အက်င္.သီလသိကၡာဂုဏ္နည္းပါးသူ၏ ပစၥည္းကိုခိုးယူခဲ.ေသာ္ အျပစ္ငယ္၏ ဟု က်မ္းဂန္တို.၌ပ ါရွိ၏ ။ ထို.ေျကာင္.လူတစ္ေယာက္၏ ပစၥည္းကိုခိုးသည္ထက္အမ်ားပိုင္ ၊ျပည္သူပိုင္ပစၥည္း၊နိုင္ငံေတာ္ပိုင္ပစၥည္းကိုခိုးသူတို.သည္ ပို၍ အျပစ္ျကီး၏ ။အဘယ္.ေၾကာင္.ဆိုေသာ္ သန္းေျခာက္ဆယ္ေသာ ျမန္မာနိုင္ငံသားျပည္သူလူထုထဲတြင္ ရဟန္းသံဃာမ်ား ၊ သီလဂုဏ္ ၊သမာဓိဂုဏ္နွင္.ျပည္.စံုေသာ သူေတာ္ေကာင္းမ်ား ၊ မ်ားစြာပါ၀င္ေနေသာေျကာင္. အကုသိုလ္အဆသည္ပို၍ျပင္းထန္ေပလိမ္.မည္ ။သံဃိကပိုင္ေက်ာင္းေျမ ၊သိမ္ေျမ ကိုသိမ္းသူသည္လည္းအကုသိုလ္အက်ိဳးေပးပို၍အျပစ္ျကီးေပလိမ္.မည္ ။
ကမၻာေက်ာ္တစ္ေထာင္.တစ္ညပံုျပင္ထဲ၌ အလီဘာဘာနွင္.ခိုးသားေလးဆယ္ပံု၀တၱဳသည္ထင္ရွား၏။ ဇာတ္ေၾကာင္းအက်ဥ္းကိုေျပာရလ်င္ တစ္ရံေသာအခါ ပါရွားျပည္၌ ညီအစ္ကိုနွစ္ေယာက္ရွိ၏ ။ အစ္ကိုမွာ ကာဆင္ဟုေခါ ္ျပီး ညီျဖစ္သူ၏အမည္မွာ အလီဘာဘာဟုေခါ ္သည္ ။ အလီဘာဘာတို.လင္မယားသည္ ဆင္းရဲသျဖင္. ထင္းခုတ္ျပီးအသက္ေမြး၀မ္းေၾကာင္းရသည္ ။ တစ္ေန.တြင္ ေတာထဲထင္းေခြသြားရင္းအလီဘာဘာသည္ သူခိုးအေယာက္ေလးဆယ္ (ခိုးသားေလးဆယ္ ) နွင္.ေတြ.၏ ။ သူခိုးမ်ားသည္ ခိုးရာ တိုက္ရာမွရရွိေသာ ေရြွေငြ ရတနာပစၥည္းမ်ားကို ေက်ာက္ဂူၾကီးတစ္ခုထဲတြင္လာ၍ ၀ွက္ထား၏ ။ ခိုးသားေလးဆယ္တြင္ေခါင္းေဆာင္ျဖစ္သူက တံခါးပြင္.ေလာ. နွမ္းေစ.မ်ား ( Open , Sesame ! ) ဟု စကား၀ွက္ဂါထာကိုရြတ္လိုက္သည္နွင္. ဂူတံခါးပြင္.သြား၏ ။ ပိတ္ေလာ. နွမ္းေစ.မ်ား ( Shut , Sesame ! ) ဟုေအာ္လိုက္သည္နွင္. ေက်ာက္ဂူတံခါးသည္ပိတ္သြား၏ ။ ထိုလ်ွို.၀ွက္ခ်က္ကိုသိသြားေသာ အလီဘာဘာသည္ ခိုးသား (၄၀) မရွိေတာ.ေသာအခ်ိန္တြင္ ဂူထဲသို. တိတ္တဆိတ္၀င္ေရာက္ကာ သူခိုးလက္ကသူ၀ွက္လု ဆိုသကဲ.သို. ေရြမ်ားကို နိုင္သေလာက္ကဲ.ယူလာခဲ.၏ ။ ဤအေျကာင္းကိုသူ.အစ္ကိုကာဆင္သိေသာအခါ အလီဘာဘာလုပ္သလို ေက်ာက္ဂူျကီးကို ပြင္.ေစျပီးေရြွေငြမ်ားကို ေလာဘတျကီးယူေဆာင္ေတာ.သည္ ။သို.ေသာ္ ေက်ာက္ဂူတံခါးကိုပြင္.ေစေသာ ဂါထာကိုေမ.ေနသျဖင္. ဂူထဲမွထြက္၍မရေပ ။ အဖန္ဖန္စဥ္းစားေသာ္လည္း မမွတ္မိသျဖင္. ဂူထဲ၌ပိတ္မိေနရာ ၊ ခိုးသားေလးဆယ္ေရာက္လာေသာအခါ အသတ္ခံလိုက္ရေတာ.သည္ ။ထိုခိုးသားေလးဆယ္သည္ အလီဘာဘာေနာက္သို.လိုက္ျပီးလုပ္ျကံသတ္ျဖတ္ေသာ္လည္း သစၥာရွိေသာက်ြန္ယံုေတာ္ ေမာ္ဂီယားနား ဆိုေသာ မိန္းမပ်ိဳ၏ ရဲရင္.မွုနွင္.ျဖတ္ထိုးဥာဏ္ေၾကာင္. ခိုးသားမ်ားအားလံုးအေပါ ္အနိုင္ယူနိုင္လိုက္ျပီး အလီဘာဘာသည္သူေဌးျကီးျဖစ္သြားေသာဇာတ္လမ္းျဖစ္သည္ ။ ဤပံုျပင္ဇာတ္လမ္းကိုအေျကာင္းျပဳ၍ ကမၻာေပါ ္တြင္ ခိုးတတ္သူမ်ားကို အလီဘာဘာ နွင္.ခိုးသားေလးဆယ္ ဟု ေျပာစမွတ္ျပဳၾကသည္ ။ ျမန္မာနိုင္ငံတြင္ေတာ. သူခိုးၾကီးငတက္ျပားမွာနာမည္ၾကီးသည္ ။ အေနာက္တိုင္းမွာေတာ. သူခိုးျကီးဒိုင္ယာေဘာလစ္မွာ နာမည္ျကီးသည္ ။
ယေန.ျမန္မာနိုင္ငံအေျခအေနကို အရွိကိုအရွိအတိုင္း ေ၀ဖန္ရပါက ။အစိုးရဗ်ဴရိုကေရစီယႏၱယားတြင္လည္ပါတ္ေနေသာ ၀န္ထမ္းမ်ား၏ (၈၀ ) ရာခိုင္နွုန္းမွာ အက်င္.ပ်က္ျခစားေနၾက၏ ။ ပြင္.ပြင္.လင္းလင္းေျပာရလ်င္ အလီဘာဘာ၏ ဂိုဏ္းသားမ်ားျဖစ္ေနျက၏ ။ငတက္ျပားအဖြဲ.၀င္မ်ားျဖစ္ေနျက၏။ ဒိုင္ယာေဘာလစ္လက္သစ္မ်ားျဖစ္ေနျက၏ ။ Thieves မ်ားျဖစ္ေနျက၏ ။ ေမာေသာ ဟူေသာ ခိုးသားမ်ားျဖစ္ေနျက၏ ။ ခိုးသားမ်ားမွာမ်ားလြန္းသျဖင္. ဖမ္းလို.လည္းမနိုင္ ၊ ဖမ္းျပီးလ်င္လည္း ေထာင္ဆန္.မည္မဟုတ္ေပ ။ ထိုသူမ်ားေသ၍ ငရဲက်ခဲ.လ်င္ ငရဲသည္ မ်ားျပားေသာလူအုပ္ျဖင္.အထူးစည္ကားေပလိမ္.မည္ ။ကံငါးပါးအနက္ ျမန္မာျပည္၌ ခ်ိဳးေဖာက္မွုအမ်ားဆံုးမွာ အဒိႏၷဒါနကံျဖစ္ဖြယ္ရွိ၏ ။ သင္သည္ အလုပ္ကိစၥျဖင္.ရံုးတစ္ခုသို.သြားရသည္ျဖစ္အံ. သင္မၾကည္ျဖဴပါပဲ ေငြစေျကးစမ်ားကိုေပးကမ္းခဲ.ရေပမည္ ။ တရားရံုးသို.သြားေသာအခါ ေရွ.ဖတ္စာေရးမွစကာ တရားသူျကီးအထိ တံခါးပြင္.ေလာ.. နွမ္းေစ.မ်ား ( Open Sesame ) လုပ္ၾကရေပ၏ ။ ရဲစခန္းသို.သြား၍ အာမခံလုပ္ေသာအခါ နွမ္းေစ.မ်ားပြင္.ပါေလာ. ဟုအလီဘာဘာကဲ.သို.ျပဳက်င္.သူတို.ကိုေပးရကမ္းရျပန္သည္ ။ စည္ပင္သာယာရံုးသို.သြားျပီး အိမ္ျပင္ဆင္ခြင္.ေတာင္းေသာအခါ လိုင္း၀င္ရျပန္သည္ ။ အခြန္ရံုးသို.ေရာက္ေသာအခါ Under Table ဆိုေသာ အလြန္အရုပ္ဆိုးေသာ က်င္.စဥ္တစ္ခုကိုျဖတ္သန္းရျပန္သည္ ။ ပံုစံတစ္ဆယ္ျပဳလုပ္ရာတြင္ေသာ္လည္းေကာင္း ၊ ရာထူးအေျပာင္းအေရြွ.ကိစၥတြင္ေသာ္လည္းေကာင္း ၊ ရာထူးတက္လိုလ်င္လည္းေကာင္း လိုင္း၀င္ရျပန္သည္ ။သို.ေသာ္ဤအရာမ်ားမွာ အဖ်ားအနားသာျဖစ္သည္ ။ အကယ္စင္စစ္ အလီဘာဘာ ဂိုဏ္းခ်ဳပ္ျကီးမ်ားမွာကား စားေသာပမာဏ အလြန္မ်ားသျဖင္. စားလို.စားမွန္းပင္ မသိနိုင္ၾကေတာ.ေပ ။ နိုင္ငံေတာ္၌ ဆည္ေျမာင္းတာတမံျကီးတစ္ခုတည္ေဆာက္လိုက္တိုင္း အလီဘာဘာ ေပါင္းေထာင္နွင္.ခ်ီ၍ေပါ ္ေပါက္လာ၏ ။ နိုင္ငံေတာ္၌ တံတားျကီးတစ္စင္းေဆာက္လိုက္တိုင္း ဦးတက္ျပားတို.သည္ ထားစရာမရွိေအာင္ခ်မ္းသာကုန္ျကေလ၏ ။ နိုင္ငံေတာ္၌ ျမိဳ.ေတာ္အသစ္ျကီးကိုတည္ေဆာက္ၾကေသာအခါ ဒိုင္ယာေဘာလစ္မ်ား လက္ခေမာင္းခတ္ျကကုန္၏ ။ တစ္နိုင္ငံလံုး၌ တည္ေဆာက္ျပဳျပင္ ျမန္ျပည္တစ္ခြင္ ဟုလုပ္ၾကေသာအခါ ခိုးသားေလးဆယ္သည္ အဆေပါင္းမ်ားစြာ ပြားမ်ားကာ ခိုးသားေလးကုေဋခန္.ျဖစ္လာေပ၏ ။ ေခါင္ကမလံုေသာအခါ မိုးယိုပံုမွာ ယံုနိုင္ဖြယ္ရာပင္မရွိေပ ။ စည္ပင္သာယာရံုးတစ္ရံုးသည္ ျမိဳ.ေရေပးရာတြင္ ေရအျကည္ခံေသာကန္ထဲသို.ထည္.ရမည္. ေက်ာက္ခ်ဥ္မ်ားကို ေရထဲသို.မခတ္ပဲ ဘယေဆးဆိုင္တြင္လာေရာင္းစားတာ စာေရးသူကိုယ္တိုင္ေတြ.ဖူး၏။ ဆည္ေျမာင္းဌာနမွ ကားေမာင္းသူမ်ားသည္ ဆည္ေဘာင္ေပါ ္တြင္ လမ္းၾကိတ္စက္ျဖင္. အေခါက္တစ္ရာၾကိတ္ရမည္ဆိုလ်င္ ဆယ္ေခါက္ေလာက္ပဲအျကိတ္ျပျပီး ထပ္မျကိတ္ေတာ.ပဲ စက္သံုးဆီမ်ားကို ေအာက္ဆိုဒ္အျဖစ္ ျကိတ္ပစ္လိုက္၏ ။ ဆည္ေျမာင္းေဘာင္ေပါ ္တြင္နိုင္ငံျခားျမက္မ်ားစိုက္ရန္စာရင္းျပျပီး လက္ေတြ.တြင္ သဘာ၀အေလ်ာက္ေပါက္ေသာျမက္မ်ားကိုသာ စိုက္ထားေသာျမက္အျဖစ္ျပျကတာလည္းေတြ.ဖူး၏ ။အလုပ္သမား (၂၀) ေလာက္ကိုသာငွားရမ္းအသံုးျပဳျပီး စာရင္းထဲတြင္ အလုပ္သမား အေယာက္ (၁၀၀ )ခန္.စာရင္းျပထားတာလည္းရွိ၏ ။ေလဆိပ္ေဆာက္လုပ္ေရးလုပ္ငန္းခြင္ထဲမွသံေခ်ာင္းမ်ားကိုေအာက္ေစ်းျဖင္. လာေရာင္းရာမွ ေျမာက္ဥကၠလာပ မွကုန္မာဆိုင္တစ္ဆိုင္သည္ ခိုးရာပါပစၥည္းလက္ခံမွုျဖင္.ဆိုင္ပိတ္ခံလိုက္ရ၏ ။ နိုင္ငံေတာ္ပိုင္ သဘာ၀ဓါတ္ေငြ.မ်ားေရာင္းခ်ရမွုမွရေသာ နိုင္ငံျခားေငြေဒါ ္လာမ်ားသည္ ယခင္ေခတ္က တစ္ေဒါ ္လာလ်င္ ျမန္မာေငြေျခာက္က်ပ္ေစ်းျဖင္.နိုင္ငံေတာ္၀င္ေငြစာရင္းထဲသို.ေရာက္သြား၏ (ထိုစဥ္ကေပါက္ေစ်းမွာတစ္ေဒါ ္လာ ျမန္မာေငြ တစ္ေထာင္က်ပ္ျဖစ္သည္ ) ။ နိုင္ငံေတာ္သို. ေငြေျခာက္က်ပ္၀င္တိုင္းသူတို.စာရင္းထဲသို. ေငြကိုးရာေက်ာ္၀င္သြားသည္.သေဘာျဖစ္သည္ ။
ထိုသူတို.သည္ တိုင္းျပည္ပစၥည္းကိုခိုးရာ၌ နွစ္ေျကာ.ျပန္ျဖစ္သည္ ။ပထမတစ္ေၾကာ.၌ တိုင္းျပည္၏သယံဇာတပစၥည္းမ်ားကိုျပိဳင္ဘက္မရွိ အခ်ိဳအေခ်ာင္ေစ်းျဖင္. သူတို.ခ်ည္းရ၏ ။ ဤကားလူထုပစၥည္းကိုကိုယ္.ပစၥည္းသဖြယ္ လွည္.ပါတ္ရယူခဲ.ေသာပထမ အဒိႏၷဒါနကံျဖစ္၏ ။ ေနာက္တစ္ၾကိမ္တြင္မူကား တိုင္းျပည္သို.ေပးသင္.ေပးထိုက္ေသာ အခြန္အခကိုမေပးပဲအခြင္.ထူးခံကာေရွာင္တိမ္းျကျပန္၏ ။ ဤသို.နွစ္ၾကိမ္ခိုးသူတို.သည္ ဤဘ၀၌ေကာင္းစားေကာင္း ေကာင္းစားနိုင္ေသာ္လည္း ေသလြန္သည္၏အျခားမဲ.၌ အ၀ီစိ ၊ မဟာအ၀ီစိ ၊ ေယာရု၀ ၊ မဟာေယာရု၀ ၊ တာပါန ၊မဟာတာပါန စသည္ျဖင္. ငရဲတြင္ နွစ္ျကိမ္ နွစ္ထပ္ ခံစားရေပလိမ္.မည္ ။
အိမ္သို.ဆြမ္းခံၾကြေသာကိုယ္ေတာ္ထံ၌ သီလယူရာ က်ြန္ေတာ္က အဒိႏၷဒါနကံကို မရွင္းသျဖင္.ဤသို.ေမးေလ်ွာက္ခဲ.ဖူး၏ ။
“ အရွင္ဘုရားတပည္.ေတာ္မရွင္းသျဖင္.ေမးေလ်ွာက္ပါရေစ ၊ သူ.ဥစၥာကိုခိုးသည္ဟူရာ၌ တစ္ေယာက္ပစၥည္းကိုတစ္ေယာက္ကလ်ွိဳ.၀ွက္စြာ ယူေဆာင္မွုကိုသာဆိုလိုသလားဘုရား ။ သန္းေျခာက္ဆယ္ေသာျပည္သူပိုင္ျဖစ္သည္. ဘတ္ဂ်က္ ဘ႑ာေငြမ်ားကို စာရင္းလိမ္ေတာင္းျခင္း ၊ မိမိေငြစာရင္းထဲသို.ထဲ.ျခင္း ၊သယံဇာတမ်ားကိုေအာက္ေစ်းျဖင္.ထုတ္ေရာင္းျခင္း၊ ရံုးဌာနမ်ား၏ေငြကို ကိုယ္က်ိဳးအတြက္နည္းမ်ိဳးစံုျဖင္. ရယူအျကံအဖန္လုပ္ျခင္း ၊လာဘ္စားျခင္း ၊ ဒုကၡသည္မ်ားအတြက္လွဴဒါန္းေငြကိုျဖတ္ဘုန္းျခင္း ၊ အာဏာအလြဲသံုးစားလုပ္ျခင္း ၊ တန္ရာတန္ေျကးမေပးပဲေျမယာမ်ားကိုသိမ္းယူျခင္းစသည္တို.သည္ အရွင္ဘုရားတို.ေဟာေနေသာ ခိုးမွုေျမာက္ပါသလားဘုရား “
ထိုအခါ ဆြမ္းခံကိုယ္ေတာ္သည္ သူ.ကိုအမွုပါတ္မွာစိုးေသာေျကာင္.ေလေလာမသိ ၊ က်ြန္ေတာ္.ေမးခြန္းကိုေအာက္ပါအတိုင္းသံေပါက္လကၤာေလးျဖင္.တိုတိုတုတ္တုတ္မိန္.ၾကားျပီး ျပန္ျကြသြားေလ၏ ။ ဘုန္းဘုန္းမိန္.ေတာ္မူသည္မွာကား
“သူ.ဥစၥာကို သိလ်က္သားနဲ.
ေလာဘစိတ္ထားခိုးယူလို
လံု.လျပဳကာခိုးယူမိက၊
အဒိႏၷဒါနအကုသိုလ္။
လြန္က်ဴးမိလ်င္ တကယ္ပဲေပါ. ၊
အပါယ္ငရဲက်မည္ဆို ။
လြတ္လာျပန္လဲ ဥစၥာမြဲ ဆင္းရဲျဖစ္တိုင္းကိုယ္ ။
အဲဒါေၾကာင္. ပဥၥသီလတည္ၾကပါေစလို “ ဟူသတည္း ။
သရ၀ဏ္(ျပည္)
0 comments:
Post a Comment