Wednesday, February 11, 2015

ဆရာမင္းလူရဲ႕ဟာသလက္ရာေဟာင္းတစ္ပုဒ္ျဖစ္တဲ့ "ေအာ္လံဖိုးေျဗာ့"

Leave a Comment
ဆရာမင္းလူရဲ႕ဟာသလက္ရာေဟာင္းတစ္ပုဒ္ျဖစ္တဲ့ "ေအာ္လံဖိုးေျဗာ့"
*********************************************************************

အရင္တစ္ခါ ေက်ာ္ကြန္႔တို႔၊ ေမာင္၀တို႔ ကင္းေစာင့္ၾကပံုအေၾကာင္းကို မွတ္မိလွ်င္ ကင္းတဲအနီးက ေညာင္ပင္ႀကီးေပၚတြင္ ေဇာက္ထိုးေကာင္ဟု အမည္ေပးထားၾကေသာ သရဲရွိေၾကာင္း၊ ညအခ်ိန္ ထုိေညာင္ပင္ေဘးမွ ျဖတ္သြားသူမ်ားကို ေဇာက္ထိုးေကာင္ႀကီး ဆင္းလာၿပီး ေျခာက္ေလ့ရွိေၾကာင္း ၾကားရသျဖင့္ ေက်ာ္ကြန္႔ ကင္းေစာင့္ရင္း တစ္ညလံုး ေခ်ာက္ခ်ားေနရပံု၊ ေနာက္မွ ေဇာက္ထိုးေကာင္ဆိုတာ လင္းဆြဲႀကီးျဖစ္ေနေၾကာင္းသိရပံု၊ သို႔တိုင္ေအာင္ နာနာဘာ၀ဆိုတာ လင္းဆြဲေယာင္ေဆာင္တတ္သည္ဟု ၾကားဖူးသျဖင့္ စိတ္မေျဖာင့္ႏုိင္ေသးပံုေတြကို ေရးေတးေတးေတာ့ သတိရေကာင္းပါလိမ့္မည္။

    သတိမရေတာ့ဘူးဆိုလွ်င္လည္း ခုေျပာခဲ့တဲ့အတိုင္းပဲ မွတ္ထားၾကေပေတာ့။ ဆက္လက္ၿပီး ထိုေညာင္ပင္ႀကီးမွ စတင္ခဲ့ေသာ ဇာတ္လမ္းတစ္ပုဒ္ကို ေျပာျပပါေတာ့မည္။

    (ဒီတစ္ခါေတာ့ ေသေသခ်ာခ်ာ မွတ္ထားၾကေနာ္။ ဒါမွ မဟုတ္လို႔ကေတာ့ ေမ့သေလာက္ ရွိတဲ့အခ်ိန္မွာ ပန္ေအာင္စာေပက စာအုပ္ျပန္ထုတ္ၿပီး စာဖတ္ပရိသတ္ရဲ႕ ေငြေတြကို ခ်ဴေနဦးမယ္။)

    (ေဟာ . . . ေျပာရင္း ဆိုရင္း ခ်ဴၿပီဗ်ိဳ႕)



                * * *



    ျမန္မာလူမ်ိဳးတို႔သည္ ေညာင္ပင္ကို အျမတ္တႏိုးထားၾကသလို ေၾကာက္လည္းေၾကာက္ၾက၏။ အျမတ္တႏိုးထားရျခင္းအေၾကာင္းက ျမတ္စြာဘုရားသည္ ေဗာဓိေညာင္ပင္ေျခရင္းမွာ ပြင့္ေတာ္မူခဲ့ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္၏။ ထို႔ေၾကာင့္လည္း ကဆုန္လျပည့္ေန႔တြင္ ေညာင္ေရသြန္းပြဲ ျပဳလုပ္ၾကျခင္းျဖစ္၏။

    ေၾကာက္လန္႔ၾကရသည့္အေၾကာင္းကေတာ့ ေညာင္ပင္မွန္လွ်င္ အေစာင့္အေရွာက္တစ္မ်ိဳးမ်ိဳး ရွိစျမဲဟူေသာ အစြဲအလမ္းေၾကာင့္ျဖစ္၏။

    ေညာင္ပင္မ်ိဳးကြဲေပါင္း ေျမာက္ျမားစြာရွိသည့္အနက္ ေဗာဓိေညာင္ပင္မ်ိဳးကိုသာ အထြတ္အျမတ္ထားထိုက္ေၾကာင္း ၾကားဖူးပါသည္။

    ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ေညာင္ပင္သည္ ထူးျခားသည့္သစ္ပင္တစ္မ်ိဳးျဖစ္တာေတာ့ ေသခ်ာပါသည္။ သူက ေတာ္ေတာ္အသက္ျပင္းသည္။ ေတာ္ရံုႏွင့္ မေသႏိုင္။ ဘယ္လိုရာသီဥတုမွာပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ဘယ္လို ေျမအမ်ိဳးအစားမွာပဲျဖစ္ျဖစ္ ေပါက္ႏိုင္သည္။ ေက်ာက္တံုးေက်ာက္သားေပၚမွာလည္း ရွင္သန္ႏိုင္သည္။ အုတ္အဂၤေတနံရံမွာပင္ တြယ္ကပ္၍ ေပါက္ႏိုင္သည္။

    မ်ိဳးပြားရာမွာလည္း ေညာင္သီးကိုစားေသာ ေက်းငွက္မ်ား၏ သယ္ေဆာင္ေပးမႈျဖင့္ မိခင္အပင္ႀကီးမွ မိုင္ေပါင္းအေတာ္အတန္ ေ၀းသည့္ေနရာထိ ပ်ံ႕ႏွံ႕ ေပါက္ေရာက္ႏိုင္သည္။

    ေညာင္ပင္၏ အဓိက ထူးျခားခ်က္ကေတာ့ မ်ိဳတတ္ျခင္းပင္ျဖစ္၏။ ငွက္တစ္ေကာင္က ေညာင္သီးကို ခ်ီသြားလို႔ျဖစ္ေစ၊ ၀မ္းထဲမ်ိဳခ်မိၿပီး တစ္ေနရာရာမွာ မစင္စြန္႔ရာမွ အေစ့ျပန္ထြက္လာလို႔ျဖစ္ေစ၊ အပင္ထေပါက္တတ္သည္။ တစ္ခါတရံ ငွက္ကအျခားသစ္ပင္တစ္ပင္၏ သစ္ေခါင္းထဲမွာ မစင္စြန္႔မိသည္။ မစင္ႏွင့္အတူ ထြက္လာေသာ ေညာင္ေစ့က အပင္ေပါက္သည္။ ထို႔ေနာက္ သူမွီတြယ္ခိုကပ္ေပါက္ရေသာအပင္ကို မ်ိဳပစ္လိုက္ေတာ့သည္။ အုတ္၊ အဂၤေတႏွင့္ ေဆာက္ထားေသာ အေဆာက္အဦးအေဟာင္းေတြ၊ ဘုရားေစတီပ်က္ေတြကိုလည္း ဒီလိုပဲ မ်ိဳပစ္တတ္၏။

    ဒီအခ်က္ကလည္း ေညာင္ပင္ကို လူတို႔ ရိုေသေၾကာက္ရြံ႕ၾကျခင္း အေၾကာင္းတစ္ခုျဖစ္တန္ရာ၏။

    မိုးနည္းေရရွားရပ္၀န္းေဒသ စိမ္းလန္စိုျပည္ေရး စီမံကိန္းကို ေဆာင္ရြက္ေနၾကေသာ သစ္ေတာဦးစီးဌာန ၀န္ထမ္းမ်ားက ထိုယံုၾကည္မႈ အစြဲအလမ္းကို အခြင့္ေကာင္းယူ၍ အသံုးခ်ခဲ့ၾကသည္။ ထိုေဒသရွိ ေျမၾသဇာ ညံ့ဖ်င္းေသာ ေက်ာက္သားဆန္သည့္ ေတာင္ကတံုးေတြေပၚမွာ ေညာင္ပင္ေတြ စိုက္ၾကသည္။ ေညာင္ပင္က ရာသီဥတုဒဏ္ခံႏိုင္သျဖင့္ ေအာင္ျမင္မႈ ရာခိုင္ႏႈန္းမ်ားသည္။ ၿပီးေတာ့ ေညာင္ပင္ကို လူေတြက ေၾကာက္ၾကသျဖင့္ ထင္းအလို႔ငွာ ခုတ္လွဲျခင္း မျပဳလုပ္ရဲၾက။ ဒီေတာ့ သစ္ေတာျပဳန္းတီးမႈကို ကာကြယ္ၿပီးသားျဖစ္သြားေၾကာင္း ေဆာင္းပါးတစ္ပုဒ္ထဲမွာ ေရးထားသည္။ ေတာ္ေတာ္ အၾကံပိုင္ေသာ ပုဂ္ၢိဳလ္မ်ားပင္ျဖစ္၏။



                * * *



    ဦးဖိုးေျဗာ့သည္ သစ္ေတာဌာနမွ အၿငိမ္းစား၀န္ထမ္း တစ္ေယာက္ေတာ့ မဟုတ္ပါ။ သို႔ရာတြင္ ေညာင္ပင္ကို ေတာ္ေတာ္စိတ္၀င္စားေန၏။

    သူသည္ ၀ါ၀င္၀ါထြက္တြင္ ဦးရွင္ႀကီးတင္ေပးေသာ အလုပ္ကိုလုပ္သည္။ က်န္အခ်ိန္မ်ားမွာေတာ့ ေဗဒင္ေလးဘာေလးေဟာသည္။ သို႔ရာတြင္ သူက ေဗဒင္က်မ္းေတြ ဘာေတြ စနစ္တက် ေလ့လာထားတာမ်ိဳးေတာ့ မဟုတ္။ မဟာဘုတ္တိုင္ထူတတ္ရံု၊ ေအာင္ပကုလားေဆြသားေတာ္ရင္း မိတ္ဖက္ျခင္းဆိုတာေလာက္ ေနာဧကေနာ ေဒြး၊ လြင္မိုးဆိုတာမ်ိဳးေလာက္ ရြတ္တတ္ရံုသာျဖစ္၏။

    ရပ္ကြက္ထဲက လူေတြက အားတိုင္းေဗဒင္ေမးႏုိင္ၾကသူမ်ားလည္း မဟုတ္။ ကေလးေမြးတဲ့အခါ ေန႔သင့္နံသင့္မွည့္ႏိုင္ဖို႔ တြက္ခိုင္းတာမ်ိဳး၊ ပစၥည္းေပ်ာက္လို႔ ျပန္ရ၊ မရ ေမးတာမ်ိဳးေလာက္သာ တစ္ခါတရံရွိ၏။ ဒါေတာင္ တခ်ိဳ႕က ကေလးေမြးတဲ့အခါ သိပ္တြက္ခ်က္မေနဘဲ စိတ္ကူးတည့္ရာ နာမည္ေပးလိုက္တတ္သည္။ ဒါမွမဟုတ္ ကေလးအႀကီးရဲ႕ နာမည္ေနာက္က ကာရန္သင့္ေအာင္ လိုက္ေပးလိုက္သည္။ အႀကီးေကာင္က ေအာင္ျမဆိုလွ်င္ ေနာက္ေမြးတဲ့ေကာင္က ေအာင္လွေပါ့။ ေမြးေမြးခ်င္းမွာ ထူးျခားေသာ ရုပ္လကၡဏာကို ၾကည့္ၿပီး နာမည္ေပးတာမ်ိဳးလည္းရွိ၏။ ဆံပင္ေကာက္ေကာက္ကေလးမို႔ ေမာင္ေကာက္ဟု မွည့္ေခၚပစ္လိုက္တာမ်ိဳးေပါ့။

    ၿပီးေတာ့ ဦးဖိုးေျဗာ့က ေဆးနည္းတိုကေလးေတြလည္း စုေဆာင္းထားတတ္သည္။ ေတာ္ရံုတန္ရံု ဖ်ားတာနာတာ၊ ေပြး၀ဲယားနာေလာက္ေတာ့ ကုႏိုင္သည္။ စုန္းပူးနတ္ပူးတဲ့ကိစၥမ်ိဳးအတြက္လည္း အထိုက္အေလ်ာက္ ေလ့လာထားသည္။

    ဟိုအရင္ကေတာ့ သူက ရပ္ကြက္ရဲ႕ အားကိုးရာဆရာတစ္ဆူလို ျဖစ္ခဲ့ဖူးသည္။ ေနာက္ပိုင္းက်ေတာ့လည္း ေခတ္က ေျပာင္းလာသျဖင့္ သူ႔ကို သိပ္ေနရာမထားခ်င္ၾကေတာ့။ အထူးသျဖင့္ လူငယ္ပိုင္းေတြ။

    ၿပီးခဲ့ေသာ ႏွစ္ႏွစ္၊ သံုးႏွစ္ေလာက္ကစၿပီး ရပ္ကြက္ထဲမွာ အႏၲရာယ္ကင္း ဆြမ္းတင္သူေတြ နည္းနည္းလာသည္။ အုန္းသီးေစ်း၊ မုန္႔ဆန္းေစ်း၊ ငွက္ေပ်ာသီးေစ်း၊ ဖေယာင္းတိုင္ေစ်းေတြ တက္လာသျဖင့္ သိပ္အကုန္မခံခ်င္ၾကေတာ့။ အႏၲရာယ္ကင္းဆြမ္းတင္သည့္ကိစၥကို အေမ့ခံေနၾကသူေတြ မ်ားလာသည္။ တခ်ိဳ႕လည္း ၀ါထြက္မွပင္ေပါင္းၿပီးတင္တာမ်ိဳး ရွိလာသည္။

    “ဟဲ့ မေပြးတို႔၊ အႏၲရာယ္ကင္းေလး ဘာေလး တင္ၾကဦး။ ရိုးရာကို မေမ့ၾကနဲ႔ေနာ္” ဟု ရင္းႏွီးသူမ်ိဳးကိုေတာ့ သတိေပးေသးသည္။ ထိုအခါက်မွ …

    “ဟုတ္ပါ့။ ဦးေလးေျဗာ့ရယ္၊ ကၽြန္မလည္း အလုပ္ကမ်ားလို႔ မအားတာရယ္၊ ဟုိဒင္းျဖစ္တာရယ္ေၾကာင့္ပါ။ လုပ္ပါ့မယ္၊ လုပ္ပါ့မယ္”

    ဆိုၿပီး ေကာက္လုပ္တာမ်ိဳးလည္း ရိွ၏။ တခ်ိဳ႕က်ေတာ့လည္း ‘ဟုတ္ကဲ့ပါ၊ ဟုတ္ကဲ့ပါ’ ဟု ပါးစပ္ကေျပာၿပီး ဟိုေယာင္ဒီေယာင္ လုပ္ေနၾက၏။

    ဟိုအရင္ကဆိုလွ်င္ ၀ါ၀င္၀ါထြက္မွာ ဦးဖိုးေျဗာ့တို႔ အလြန္အလုပ္မ်ားသည္။ ဟိုအိမ္ကလာပါ။ ဒီအိမ္ကလာပါနဲ႔ သၾကၤန္မွာ နာမည္ႀကီးအဆိုေတာ္ေတြကို မ႑ပ္ေတြက အလုအယက္ ေခၚရတာမ်ိဳး က်ေနတာပဲ။ ေတာ္ေတာ္မ်က္ႏွာပြင့္ခဲ့တဲ့ ကာလေပါ့၊ ခုက်ေတာ့ သပ္သပ္ရပ္ရပ္ လွလွပပ လုပ္ထားေသာ ဦးရွင္ႀကီးတင္သည့္ လွည္းကေလးမွာ ေမာင္၀၏ ေရစည္လွည္းေလာက္ေတာင္ လူေတြက ဂရုမစိုက္ခ်င္ေတာ့။ ထို႔ေၾကာင့္ ၀င္ေငြလည္းေလ်ာ့လာ၏။

    သို႔တုိင္ေအာင္ ေခတ္ေတြက ဘယ္လိုပဲေျပာင္းလဲတိုးတက္လာသည္ျဖစ္ေစ၊ ရိုးရာစြဲလမ္းယံုၾကည္မႈကို မစြန္႔လႊတ္ႏိုင္ေသးေသာ လူေတြလည္း အေတာ္မ်ားမ်ား က်န္ရွိေနပါေသးသည္။ ထိုအေၾကာင္းအခ်က္က ဥိးဖိုးေျဗာ့၏ ဘတ္ဂ်က္ကို ျပန္လည္ဦးေမာ့လာေစသည္။



                * * *



    ေက်ာ္ကြန္႔ႏွင့္ လွထံုတို႔၏ သားေလးေမာင္ေက်ာ္လွသည္ ဒီႏွစ္ ပထမတန္း တက္ရၿပီျဖစ္၏။ တစ္ရက္ေက်ာင္းကအျပန္ ေနပူေနရာမွ ရုတ္တရက္ မိုးသားေတြ တက္လာၿပီး ရြာခ်လိုက္သျဖစ့္ နီးစပ္ရာ ေညာင္ပင္ႀကီးေအာက္၀င္၍ မိုးခိုေနလိုက္သည္။ ခဏေနေတာ့ ေသးေပါက္ခ်င္လာ၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ေညာင္ပင္ေျခရင္းမွာပင္ ကေလးပီပီ အမွတ္တမဲ့ေတာ့ ပန္းလုိက္၏။ ေသးေပါက္ေနရင္းမွာပင္ ေက်ာထဲက စိမ့္ခနဲျဖစ္ၿပီး ၾကက္သီးထသြား၏။

    ဒီေတာ့မွ သူ သတိရသည္။ ဒါဟာ အေဖေျပာတဲ့ ေညာင္ပင္ႀကီးပါကလား။ ဟိုအရင္ အေဖ ကင္းေစာင့္က်တုန္းက ေဇာက္ထိုးေကာင္ကို ေတြ႕လိုက္ရတယ္ဆိုတာ ..

    အေတြးေတာင္ မဆံုးလိုက္။ သူေခါင္းေမြးေတြ ေထာင္ထလာသလို ျဖစ္ၿပီး မိုးရြာထဲမွာပင္ သုတ္ေျခတင္ ေျပးထြက္သြားေလေတာ့သည္။

    ထိုညတြင္ ေမာင္ေက်ာ္လွ ဖ်ားေတာ့သည္။ ကိုယ္ေတြ ျခစ္ျခစ္ေတာက္ပူလာသည္။ ၿပီးေတာ့ ကေယာင္ကတမ္းေတြ ေျပာေနသည္။

    “ေဇာက္ထိုးေကာင္ႀကီး လုိက္လာၿပီ အေမေရ … ေၾကာက္တယ္၊ ေၾကာက္တယ္ ကယ္ပါဦး”

    ေက်ာ္ကြန္႔ႏွင့္ လွထံုတို႔မွာ ေျခမကိုင္မိ လက္မကိုင္မိျဖစ္ေန၏။

    “ကိုေက်ာ္ကြန္႔၊ ဘယ္လိုလုပ္ၾကမလဲ။ ၾကည့္ရတာ သားေလးက ေညာင္ပင္ႀကီနားမွာ ဘာေတြ အမွားအယြင္းလုပ္ခဲ့သလဲ မသိဘူး”

    အမွန္ေတာ့ ေမာင္ေက်ာ္လွေလးသည္ ေနပူထဲမွာေလွ်ာက္လာရင္း ရုတ္တရက္ မိုးမိသြားေသာေၾကာင့္ အပူရွပ္ၿပီး ဖ်ားျခင္းသာျဖစ္၏။ လွထံုက ကေလးဖ်ားရင္ ေခၽြးထြက္ေအာင္ လုပ္မွေကာင္းမယ္ဆိုၿပီး ငန္းေဆးေတြတိုက္၊ ေစာင္ေတြ အထပ္ထပ္ျခံဳေပး၊ ျခင္ေထာင္ေဘးက ပုဆိုးေတြ အိပ္ရာခင္းေတြနဲ႔ကာ ေလစိမ္းမ၀င္ေအာင္ ျပတင္းေပါက္ေတြပိတ္ လုပ္ထားသျဖင့္ ေလွာင္ပိတ္ၿပီး အပူကပိုႀကီးလာျခင္းပင္ျဖစ္၏။

    ေမာင္ေက်ာ္လွသည္ ေန႔လယ္က ေညာင္ပင္ေအာက္မွာ ေၾကာက္အားလန္႔အား ေျပးခဲ့ရျခင္းကို သတိရၿပီး ကေယာင္ကတမ္းေတြ ေျပာေနျခင္းျဖစ္၏။ ေလွာင္အိုက္ၿပီး ေလေကာင္းေလသန္႔မရေတာ့ ပိုဆိုးသည္။ လွထံုကေတာ့ ေတာ္ေတာ္စိုးရိမ္ေနၿပီ။ ေက်ာ္ကြန္႔လည္း ဘာလုပ္ရမွန္းမသိဘဲ ေခါက္တံု႔ေခါက္ျပန္သာ လမ္းေလွ်ာက္ေနမိ၏။    

    “ကိုေက်ာ္ကြန္႔ ဘာေယာင္ခ်ာခ်ာ လုပ္ေနတာလဲ။ အၾကံေလး ဘာေလး ထုတ္စမ္းပါဦး”

    ေက်ာ္ကြန္႔သည္ ခ်ီတံုခ်တံု ျဖစ္ေနသည္။ ေမာင္ေက်ာ္လွသည္ ေညာင္ပင္ႀကီးေအာက္မွာ တစ္ခုခု လုပ္ခဲ့မိတာေတာ့ ေသခ်ာသည္။ ခုျဖစ္တာက ေညာင္ပင္ႀကီးႏွင့္ ပတ္သက္သလား။ ေဇာက္ထိုးေကာင္နဲ႔ ဆိုင္သလား၊ မဆိုင္ဘူးလား ဆိုတာေတာ့ ေ၀ခြဲလို႔မရ။ သူကုိယ္တိုင္ ကင္းေစာင့္တုန္းက ဇေ၀ဇ၀ါၾကံဳခဲ့ရတာကိုလည္း ျပန္သတိရမိေသး၏။ သို႔ရာတြင္ ခုေနခါမွာ သူလည္း ဘာမွမလုပ္တတ္။ ဆရာ၀န္ သြားပင့္ရေအာင္ကလည္း ေဆးခန္းက ဟိုဘက္ရပ္ကြက္ထိပ္မွာ။ ၿပီးေတာ့ ဒီအခ်ိန္ဆို ေဆးခန္းပိတ္လို႔ ဆရာ၀န္ေတာင္ ျပန္သြားေလာက္ၿပီ။

    “ကိုေက်ာ္ကြန္႔ လမ္းေလွ်ာက္ေနရံုနဲ႔ ၿပီးမလား”

    လွထံုကေအာ္လိုက္သည္။ ေက်ာ္ကြန္႔သည္ ရပ္လိုက္၏။

    “ကဲ ရပ္ေနျပန္ၿပီ”

    ေက်ာ္ကြန္႔သည္ လမ္းေလွ်ာက္ျပန္၏။

    “ဘယ္လို ျဖစ္ေနတာလဲ”

    လွထံုက အသံကုန္ေအာ္လိုက္သည္။ ထိုစဥ္မွာပင္ အိမ္ေရွ႕က ျဖတ္ေလွ်ာက္သြားေသာ အပ်ိဳႀကီးေဒၚပိုက လွထံုအသံကိုၾကားၿပီး အိမ္ထဲ၀င္လာသည္။

    “ဟဲ့ … ဘာျဖစ္ေနၾကတာလဲ”

    ေက်ာ္ကြန္႔က ျဖစ္ပ်က္ေနပံုကို ေျပာျပ၏။ ေဒၚပိုက …

    “ေနဦး၊ ငါၾကည့္စမ္းမယ္”

    ဆိုၿပီး ျခင္ေထာင္ကို လွန္၍ ၀င္သည္။ ေမာင္ေက်ာ္လွ၏ နဖူးကိုစမ္းသည္။     “ဟယ္ … ေတာ္ေတာ္ပူေနပါလား”

    ထို႔အတူ ေမာင္ေက်ာ္လွအဖို႔လည္း အျပင္မွ ၀င္လာသည့္ ေဒၚပို၏လက္ႀကီးက အလြန္ေအးစက္ေနသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ တြန္႔ခနဲ႔ ျဖစ္သြားၿပီး

    “အား … အား ေၾကာက္တယ္၊ ေၾကာက္တယ္” ေဒၚပို လက္ကို ျဖတ္ခနဲျပန္ရုတ္လုိက္၏။ ခဏစဥ္းစာသည္။

    “အင္း … ျဖစ္ႏိုင္တယ္။ ဒါမ်ိဳးနားလည္တဲ့လူကို ျပမွျဖစ္မယ္၊ ဟုတ္ၿပီ။ ေက်ာ္ကြန္႔ နင္ … ဦးဖိုးေျဗာ့ကို ေျပးေခၚစမ္း၊ ငါ အိမ္ျပန္ၿပီး အုပ္ေဆးသြားယူခဲ့မယ္၊ အုပ္ေဆးက ေတာ္ရံု အေမွာင့္ပေယာဂေလာက္ေတာ့ ႏုိင္တယ္ကြယ့္”

    ေက်ာ္ကြန္႔ႏွင့္ ေဒၚပိုတို႔ ေရွ႕ဆင့္ေနာက္ဆင့္ ထြက္သြားသည္။ ေဒၚပိုက အိမ္နီးသျဖင့္ အရင္ ျပန္ေရာက္လာသည္။ ေမာင္ေက်ာ္လွမွာ အပူႀကီးသျဖင့္ လူးလွိမ့္ေနတုန္း။ လွထံုမွာ ဘာမွမလုပ္တတ္ဘဲ “သားေလး၊ သားေလး အေမရွိတယ္၊ အေမရွိတယ္” ဟူ၍သာ တတြတ္တြတ္ ေရရြတ္ေန၏။

    ေဒၚပိုသည္ ေမာင္ေက်ာ္လွကိုယ္ေပၚမွ ေစာင္မ်ားကို ခြာခ်လိုက္သည္။ နဖူးကို အုပ္ေဆးအနည္းငယ္ ပြတ္ေပးလိုက္သည္။ လက္ဖ၀ါးႏွစ္ဘက္ကို နာနာပြတ္ၿပီးေနာက္ ေမာင္ေက်ာ္လွ၏ႏွာေခါင္းနားမွာ ေတ့ၿပီးရွဴေစသည္။ ထို႔ေနာက္အသားကို မထိေစဘဲ တစ္ကိုယ္လံုးကို လက္၀ါးႏွင့္ သပ္သပ္ခ်ေန၏။ ေမာင္ေက်ာ္လွသည္ လူးလိမ့္ေနရာမွ အတန္ငယ္ၿငိမ္သြားသည္။ ထိုစဥ္မွာ ေက်ာ္ကြန္႔ႏွင့္အတူ ဦးဖိုးေျဗာ့ ေရာက္လာ၏။

    “ဦးေလးေျဗာ့ရယ္ ၾကည့္ေပးစမ္းပါဦး”

    လွထံုက ငိုသံပါႏွင့္ ေျပာသည္။ ဦးဖိုးေျဗာ့သည္ “ခုေတာ့ ငါ့ကိုသတိရၾကၿပီေပါ့။ ဟုတ္လား” ဆိုေသာ မ်က္ႏွာေပးမ်ိဳးျဖင့္ ေမာင္ေက်ာ္လွနား သြားထိုင္ၿပီးၾကည့္သည္။ ေဒၚပိုက …

    “ကၽြန္မလည္း တတ္သေလာက္ မွတ္သေလာက္ လုပ္ေပးထားတာပဲ” ဟု ေျပာသည္။ ဦးဖိုးေျဗာ့က …     “အင္း … ေကာင္းပါတယ္။ အုပ္ေဆးဆိုတာ ဒီလိုပဲ ေရလဲနဲ႔ သံုးရတာမ်ိဳးပဲ။ ဒါေပမယ့္ ခဏပဲ ထိန္းထားႏုိင္မွာ”

    “ဒါဆိုရင္”

    ေက်ာ္ကြန္႔က စိုးရိမ္တႀကီး ၀င္ေျပာရာ …

    “မပူနဲ႔ေလ ကဲ … ကဲ ေရသန္႔သန္႔တစ္ခြက္ေပးစမ္း၊ ေၾကးဖလားရွိရင္ ေၾကးဖလားနဲ႔ ထည့္ခဲ့၊ မရွိရင္ ဖန္ခြက္နဲ႔ပဲ ယူခဲ့”

    ေက်ာ္ကြန္႔ႏွင့္ လွထံု ႏွစ္ေယာက္ၿပိဳင္တူ ေနာက္ေဖးဘက္ကို ေျပးမိ၏။ ၿပီးမွ ေက်ာ္ကြန္႔က …     “သားေလးနားမွာ ေန၊ ငါသြားခပ္မယ္”

    ဆိုၿပီး ခပ္သုတ္သုတ္ ၀င္သြားသည္။ ေၾကးဖလားမရွိသျဖင့္ ဖန္ခြက္ႏွင့္ပင္ ခပ္လာခဲ့၏။ ဦးဖိုးေျဗာ့က ဖန္ခြက္ကိုယူ၍ ဘုရားစင္ဘက္ကို ဦးတိုက္ရင္း ေျမွာက္ကိုင္ၿပီး ခပ္တိုးတိုး ရြတ္ဆိုလိုက္သည္။ ၿပီးေတာ့ ေညာင္ပင္ရွိရာဘက္ကို လွည့္၍ ဖန္ခြက္ကိုေျမွာက္ၿပီး

    “ကေလးက မသိနားမလည္လို႔ အမွားလုပ္မိတာပါ။ အမိုက္အမဲကေလးမို႔ ေဗြမယူပါနဲ႔၊ ဆိုင္ရာပိုင္ရာမ်ား ခြင့္လႊတ္ၿပီး ေစာင့္ေရွာက္ေတာ္မူပါ”

    ဟု အသံက်ယ္က်ယ္ ေအာ္ေျပာသည္။ ၿပီးေတာ့ ေမာင္ေက်ာ္လွ ကိုယ္ေပၚသို႔ ဖန္ခြက္ထဲမွေရျဖင့္ အနည္းငယ္ေတာက္လုိက္သည္။ ေရစက္မ်ားထိေသာအခါ ေမာင္ေက်ာ္လွမွာ တြန္႔ခနဲ တြန္႔ခနဲ ျဖစ္သြား၏။ လွထံုက ေဒၚပိုကို တစ္ခ်က္ၾကည့္သည္။ ေဒၚပိုက အဓိပၸာယ္ပါပါ ျပန္ၾကည့္ရင္း ေခါင္းဆတ္ျပသည္။

    “ကဲ … ကဲ ကေလးကို နည္းနည္းထူလိုက္စမ္းပါ”

    ေက်ာ္ကြန္႔က ေမာင္ေက်ာ္လွကို ထုိင္လ်က္အေနအထားျဖစ္ေအာင္ ေပြ႕ထူလုိက္၏။

    “သားေလး၊ ေမာင္ေက်ာ္လွ ဘဘႀကီးကို သိတယ္မဟုတ္လား”

    ဦးဖိုးေျဗာ့ကေမးသည္။ ေမာင္ေက်ာ္လွသည္ မ်က္လံုးကိုခပ္ေမွးေမွး ဖြင့္ၾကည္ၿပီး ‘အင္’ ဟု ေရရြတ္လိုက္၏။

    “ဟုတ္ၿပီ၊ ဘဘႀကီးကသားကို ေရမန္းတိုက္မယ္ေနာ္ ကုန္ေအာင္ေသာက္လုိက္ ၾကားလား”

    ဆိုၿပီး ေမာင္ေက်ာ္လွ၏ပါးစပ္မွာ ဖန္ခြက္ကိုေတ့ေပးလိုက္သည္။ ေမာင္ေက်ာ္လွသည္ အပူႀကီးလြန္းသျဖင့္ အာေခါင္ေတြ ေျခာက္၊ ရင္ထဲကလည္း ပူေလာင္ေနသျဖင့္ ဖန္ခြက္ထဲက ေရကို အငမ္းမရ ေသာက္ေလသည္။ လွထံုလည္း ခုမွ သက္ျပင္းခ်ႏိုင္သည္။

    ျဖစ္တတ္သည့္သေဘာမွာ ခႏၶာကိုယ္ထဲ ေရဓာတ္ခမ္းေျခာက္ေနစဥ္ ေရေသာက္လိုက္လွ်င္ ေခၽြးစို႔လာတတ္သည္။ ေစာေစာက တုိက္ထားေသာ ငန္းေဆး၏ တန္ခိုးကလည္း ခုမွ ျပလာသည္။ အုပ္ေဆးကလည္း အခိုးပြင့္ေစသည္။ ၿပီးေတာ့ ထူထပ္စြာျခံဳထားေသာေစာင္ေတြကို ခြာထားေသာၾကာင့္လည္း ခႏၶာကိုယ္တြင္းမွ အပူဓာတ္မ်ား ေလ်ာ့ပါးသြားေစသည္။

    ထို႔ေၾကာင့္ ေမာင္ေက်ာ္လွမွာ ေခၽြးေတြ စိမ့္ထြက္လာၿပီး ကိုယ္ပူက်သြားသည္။ ခဏအၾကာမွာ ႏွစ္ႏွစ္ၿခိဳက္ၿခိဳက္ အိပ္ေပ်ာ္သြားေလေတာ့သည္။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ လွထံုႏွင့္ ေဒၚပိုတို႔ကေတာ့ ဒါဟာ ဦးဖိုးေျဗာ့ရဲ႕အစြမ္းေပါ့ဟု ယံုၾကည္သြားၾကသည္။ ထို႔အတူ ေညာင္ပင္ႀကီးႏွင့္ပတ္သက္၍လည္း ပို၍စြဲလမ္းယံုၾကည္လာၾကသည္။ ေက်ာ္ကြန္႔ပင္လွ်င္ ဟုတ္ႏိုး ဇေ၀ဇ၀ါျဖစ္လာ၏။



                * * *



    ေနာက္တစ္ေန႔တြင္ ေမာင္ေက်ာ္လွသည္ အဖ်ားေသြးမရွိေတာ့။ လူကလည္း ၾကည္ၾကည္လင္လင္ ျဖစ္လာၿပီး ဆန္ျပဳတ္ႏွစ္ပန္းကန္ ေသာက္ႏိုင္လာသည္။ ေက်ာ္ကြန္႔ႏွင့္ လွထံုတို႔က ဦးဖိုးေျဗာ့ကို ေငြငါးဆယ္ကန္ေတာ့သည္။ ဒါတြင္မက ဦးဖိုးေျဗာ့လမ္းညႊန္မႈျဖင့္ ေညာင္ပင္ႀကီးမွာ အေမႊးတိုင္၊ ဖေယာင္းတိုင္တို႔ ပူေဇာ္သည္။

    ထိုသတင္းမွာ လွထံုကိုယ္တိုင္ တအံ့တၾသ ေလွ်ာက္ေျပာေသာေၾကာင့္လည္းေကာင္း၊ ေဒၚပို၏ျဖန္႔ခ်ိမႈေၾကာင့္လည္းေကာင္း၊ ပဲျပဳတ္သည္ေဒၚမွိန္၏ သတင္းကြန္ယက္အတြင္း ေရာက္ရွိသြားေသာေၾကာင့္လည္းေကာင္း ႏွစ္ရက္သံုးရက္အတြင္းမွာပင္ တစ္ရပ္ကြက္လံုးက သိသြားၾကေတာ့သည္။

    ဦးဖိုးေျဗာ့သည္လည္း ဂုဏ္သိကၡာျပန္တက္လာသည္။ အႏၲရာယ္ကင္းဆြမ္းတင္ဖို႔ အခ်ိန္ဆြဲေနခဲ့ေသာ မေပြးသည္ ဒီညေနမွ ဆြမ္းမတင္လွ်င္ ဘ၀ပ်က္ေတာ့မေလာက္ ေျပာဆိုေတာင္းပန္ၿပီး အတင္းလာေခၚသည္။

    ေညာင္ပင္ႀကီးမွာလည္း အရင္လို အထီးက်န္ဆန္စြာ ေျခာက္ေျခာက္ေသြ႕ေသြ႕ မဟုတ္ေတာ့ဘဲ ဂရုတစိုက္ လာေရာက္ပူေဇာ္ပသသူေတြရွိလာ၏။ ေမာင္ေက်ာ္လွ၏နမူနာကိုယူၿပီး ကေလးေတြ ရာသီဥတုေၾကာင့္ ေက်ာပူေခါင္းပူေလာက္ျဖစ္လွ်င္ ေညာင္ပင္ႀကီးဆီေျပး၍ ေတာင္းပန္ၾကသည္။ ကိုယ့္ဘာသာ ပစၥည္းအထားမွား၊ အသိမ္းလြန္ေနတာကိုပင္ လက္အုပ္ကေလး ခ်ီသြားတာမ်ိဳး၊ ေခါင္းကေလးငံု႔သြားတာမ်ိဳး ေလာက္ေတာ့ ျဖစ္လာ၏။

    ဒီလိုအခ်ိန္မွာ ဦးဖိုးေျဗာ့က ေနာက္ဆက္တြဲသတင္းတစ္ခုကို ထုတ္ျပန္လိုက္ေလသည္။

    “ယမန္ေန႔ညက မိမိအိမ္မက္ေၾကာင္း တစ္နည္းအားျဖင့္ သက္ဆိုင္ရာပုဂၢိဳလ္က အိပ္မက္ေပးျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း၊ ေညာင္ပင္ႀကီးတြင္ စံျမန္းေနသူမွာ အမ်ားထင္ထားသလို ေဇာက္ထိုးေကာင္မဟုတ္ေၾကာင္း၊ ကြင္းပိုင္ႀကီးသာျဖစ္ေၾကာင္း၊ ကြင္းပိုင္ႀကီးသည္ ဟိုးႏွစ္ေပါင္းရာခ်ီေသာ အခ်ိန္ကစ၍ ရွိခဲ့ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း ေရွးကေတာ့ လူေတြက တရိုတေသ ပူေဇာ္ပသခဲ့ၾကေၾကာင္း၊ ကြင္းပိုင္ႀကီးကလလည္း တစ္ရြာလံုးကို ေစာင့္ေရွာက္ခဲ့ေၾကာင္း၊ ေႏွာင္းေခတ္လူတို႔ ရိုးရာအစဥ္အလာကို ေသြဖည္ေဖာက္ဖ်က္ၿပီး၊ ပူေဇာ္ထိုက္သူကို ေမ့ထားၾကေၾကာင္း၊ တခ်ိဳ႕က မထီမဲ့ျမင္ျပဳလာေၾကာင္း၊ ထို႔ေၾကာင့္ ခုလိုသတိေပးရျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း ကြင္းပိုင္ႀကီးကို ရိုရိုေသေသပသလွ်င္ မစမည္ျဖစ္ေၾကာင္း”

    ဦးဖိုးေျဗာ့သည္ တကယ္ပဲ အိပ္မက္တာလား၊ သူ႔ဘာသာထြင္ေျပာသလားဆိုတာေတာ့ ဘယ္သူမွမသိ။ အိပ္မက္ဆိုတာကလည္း မက္တဲ့သူတစ္ေယာက္တည္းသာ သိႏိုင္သည့္အရာမ်ိဳးျဖစ္၏။ တကယ္မက္တာ ဟုတ္မဟုတ္၊ သက္ေသျပၿပီးျငင္းလို႔ရတာလည္းမဟုတ္။

    သူက ပေတးတို႔ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္မွာထုိင္ရင္း ေျပာျပေနျခင္းျဖစ္၏။ ဆိုင္ကို သူေရာက္ေနတာ အေတာ္ၾကာၿပီျဖစ္ေသာ္လည္း မေျပာေသးဘဲ ေစာင့္ေနေသးသည္။ ပဲျပဳတ္သည္ေဒၚမွိန္ ဘာႏူးဆီမွာ ပဲျပဳတ္ဖိုးလာေတာင္းေတာ့မွ အခ်ိန္ကိုက္ၿပီး ခပ္က်ယ္က်ယ္ေျပာျပျခင္းျဖစ္၏။ ေဒၚမွိန္သည္ ပါးစပ္အေဟာင္းသားႏွင့္ နားေထာင္ေန၏။ ဒါကို ဦးဖိုးေျဗာ့ကလည္း တေစ့တေစာင္းျမင္သည္။ ေဒၚမွိန္ၾကားသြားၿပီဆိုေတာ့ ဒီသတင္းသည္ ေနမြန္းမတည့္မီ တစ္ရပ္ကြက္လံုးနီးပါးကို ပ်ံ႕ႏွံ႕သြားေတာ့မွာ ေသခ်ာသြားေလၿပီ။

    လက္ဖက္ရည္ေသာက္ေနၾကေသာ ေယာက္်ားသားေတြထဲမွာေတာ့ ဦးဖိုးေျဗာ့ စကားကိုယံုသူလည္းရွိ၏။ မယံုတစ္၀က္ ယံုတစ္၀က္လည္း ရွိ၏။ မယံုၾကည္သူေတြလည္း ပါသည္။ ပြႀကီးက …

    “ေနပါဦး၊ ဦးေလးေျဗာ့ရဲ႕။ ကြင္းပိုင္ႀကီးလို႔ဆိုရေအာင္ ဘယ္ကကြင္းကို ပိုင္တာလဲ ေဘာလံုးကြင္းလား”     “ရမ္းမေျပာနဲ႔ကြ။ ဟိုအရင္ကဆိုရင္ ဒီနားတစ္၀ိုက္ဟာ လယ္ကြင္းႀကီးေတြေပါ့။ အဲဒီလယ္ကြင္းႀကီးေတြကို ေစာင့္ေရွာက္ခဲ့လို႔ ကြင္းပိုင္ႀကီးလုိ႔ေခၚတာ”

    ဖိုးနီကေတာ့ စာေလးဘာေလး ဖတ္ထားသျဖင့္ ဗဟုသုတရွိ၏။ သိပၸံပညာအေၾကာင္းကိုလည္း နည္းနည္းပါးပါး တီးမိေခါက္မိသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဦးဖိုးေျဗာ့ေျပာတာကို မယံု။ အဘိုးႀကီးကို သေရာ္ခ်င္စိတ္ ေပၚလာသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ …

    “အဲဒီကြင္းပိုင္ႀကီးမွာ အေဖာ္ေတြလည္း အမ်ားႀကီးရွိမွာေပါ့”

    “ဘယ္က အေဖာ္ေတြလဲကြ”

    ကို္ရွိန္က အေကာင္းမွတ္လို႔ စကား၀င္ေထာက္သည္။ ဖိုးနီက …

    “သူက ကြင္းပိုင္ႀကီးဆိုေတာ့ သူ႔အေဖာ္ေတြက ကင္းပိုင္ႀကီးတို႔၊ ဂ်က္ပိုင္ႀကီးတို႔၊ စပိတ္တစ္ပိုင္ႀကီးတို႔၊ ဂ်ိဳကာပိုင္ႀကီးတို႔ ျဖစ္မွာေပါ့”

    ပြႀကီးက ၀င္ဟားသည္။

    “ဒါဆို ညွင္းပိုင္ႀကီးတို႔ ၊ ဟတ္ပိုင္ႀကီးတို႔၊ ဒိုင္းမြန္းပိုင္ႀကီးတို႔လည္းပါမွာေပါ့”

    ဟု တစ္ဆက္တည္း ေျပာ၏။ ဦးဖိုးေျဗာ့ ေဒါကန္သြားသည္။ သူ႔ကို ေဒါက္ျဖဳတ္တာပဲဆိုၿပီး ရွဴးရွဴးရွဲရွဲ ျဖစ္သြား၏။

    “ေဟ့ နင့္ေမကလႊား ဖဲသမားေတြ၊ ဒါ ေနာက္စရာမဟုတ္ဘူးကြ။ မင္းတို႔ေတာ့ ေဘးေတြ႕လိမ့္ဦးမေနာ္။ ပါးစပ္စည္းကမ္း မရွိတဲ့ေကာင္ေတြ”

    “ေဘးေတြ႕တာက တည့္တည့္ေတြ႕တာေလာက္ မဆိုးပါဘူဗ်”

    ဟု ေျပာၿပီး တဟားဟားရယ္ရင္း ထထြက္သြားသည္။ တိုက္တိုက္ဆိုင္ဆိုင္ ျဖစ္ခ်င္ေတာ့ သူက ဦးဖို႔ေျဗာ့ဆီအာရံုစိုက္ရင္း ေလွ်ာက္သြားသျဖင့္ ေျမေပၚမွ အုတ္ခဲတစ္လံုးကို ၀င္တုိက္မိၿပီး

    “အမေလးဗ်”

    ဖိုးနီကေအာ္ရင္း ေျခမကိုကုန္း၍ ဆုပ္ကိုင္လိုက္သည္။

    “ေတြ႔ၿပီမဟုတ္လား၊ မင္းေျပာတဲ့ တည့္တည့္ေတြ႕တာဆိုတာေလ၊ အဲဒါ ပါးစပ္သရမ္းလို႔ ခ်က္ခ်င္းလက္ငင္း ဒိ႒ျပလိုက္တာပဲ”

    ေဒၚမွိန္သည္ အျဖစ္အပ်က္ကိုျမင္ၿပီး မ်က္လံုးျပဴးသြားသည္။ ဒီေနာက္မွာေတာ့ ကြင္းပိုင္ႀကီးကို မထီမဲ့ျမင္ျပဳေနေသာ ဖိုးနီတစ္ေယာက္ အုတ္ခဲကိုတိုက္မိေၾကာင္း၊ ထိုအုတ္ခဲကို မိမိ ဆိုင္ထဲ၀င္လာစဥ္က မျမင္မိေၾကာင္း၊ ဘယ္ကဘယ္လို ေရာက္လာမွန္းမသိေၾကာင္း ရပ္ကြက္ထဲ ေလွ်ာက္ေျပာသည္။ အမွန္အားျဖင့္ ဖိုးနီမွာ ေျခမေသြးေျခဥရံုမွ်ျဖစ္ေသာလည္း ေဒၚမွိန္ကေတာ့ ဖိုးနီေျခမႀကီး ဟက္တက္ကြဲသြားၿပီး ေသြးေတြျဖာခနဲ ထြက္လာသည္ဟုဆိုသည္။

    ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ထိုကိစၥေၾကာင့္ ဦးဖိုးေျဗာ့စကားကို ယံုၾကည္သူေတြ ပိုမ်ားလာေတာ့သည္။ ဇေ၀ဇ၀ါျဖစ္ေနသူေတြကလည္း ယံုတဲ့ဘက္ကို ယိမ္းယိုင္ကုန္ၾကေလေတာ့သည္။



                * * *



    “ဒါမ်ိဳးဆိုတာက ေျပာရခက္သားကလားဗ်”

    ရပ္ကြက္ဥကၠ႒က မယုတ္မလြန္ ေတြးေတြးဆဆေျပာသည္။ သူ႔စကားက အဓိပၸာယ္ႏွစ္မ်ိဳး ထြက္ေနသည္။ ဦးဖိုးေျဗာ့ကေျပာတာ ျဖစ္ႏိုင္သည္ဟူ၍လည္း ယူဆႏုိင္သည္။ အယူသည္းမႈဟု ဆိုလိုရာလည္း ေရာက္၏။

    ျဖစ္ပံုကေတာ့ ဦးဖိုးေျဗာ့သည္ သူ၏အိပ္မက္ကို ယံုၾကည္လက္ခံသူေတြ ရွိသျဖင့္ အားတက္လာၿပီးေနာက္ တစ္မ်ိဳးထပ္မံေျပာလာျပန္၏။ ကြင္းပိုင္ႀကီးက သူ႔ကို အိပ္မက္ထပ္ေပးေၾကာင္း၊ ေညာင္ပင္ႀကီးေအာက္တြင္ သူ႔အတြက္နတ္စင္တစ္ခု ေဆာက္လုပ္ေပးဖို႔ ေတာင္းဆုိေၾကာင္း၊ ထို႔ေၾကာင့္ နတ္စင္ေဆာက္ရန္အတြက္ ၀ိုင္း၀န္းကူညီၾကဖို႔ ရပ္ကြက္အာဏာပိုင္မ်ားထံ တင္ျပလာျခင္းျဖစ္၏။

    “ဦးဖိုးေျဗာ့ အိပ္မက္မက္တယ္ဆိုတာနဲ႔ ဒီကိစၥကို ေဆာင္ရြက္ေပးရမယ္ ဆိုတာကေတာ့ နည္းနည္းစဥ္းစားဖို႔သင့္တယ္။ တကယ္လို႔ တျခားတစ္ေယာက္ေယာက္က သူလည္း အိပ္မက္မက္ပါတယ္ဆိုၿပီး ကိစၥတစ္ခုခု တင္ျပလာခဲ့ရင္ ဘယ္လိုလုပ္မလဲ။ တကယ္ေတာ့ အိပ္မက္ဆိုတာ တရားမ၀င္ဘူးေလ”

    တစ္ေယာက္က ေထာက္လိုက္၏။ ဦးဖိုးေျဗာ့က …

    “က်ဳပ္ စကားကို မယံုလို႔လား၊ က်ဳပ္ တစ္သက္လံုး ဘုရား၊ တရားနဲ႔ ေနလာခဲ့တာ ဘယ္တုန္းကမွ လိမ္ညာမေျပာခဲ့ဖူးဘူး။ ဒါကို အားလံုးအသိ”

    သူ႔ကို ေသြးေလေခ်ာက္ခ်ားၿပီး အိပ္မက္မက္သေယာင္ အေျပာခံရသျဖင့္ နည္းနည္းမခံခ်င္ ျဖစ္သြား၏။     “ဦးဖိုးေျဗာ့ကို မယံုလို႔ေျပာတာ မဟုတ္ပါဘူး။ ကၽြန္ေတာ္တို႔က လုပ္ခ်င္တိုင္း အရမ္းလုပ္လို႔ ရတာမဟုတ္ဘူးေလ။ စည္းမ်ဥ္းစည္းဆိုတာ ရွိေသးတယ္”

    “တျခားရပ္ကြက္ေတြမွာ နတ္စင္ေတြ ရွိၾကတာပဲ။ တခ်ိဳ႕ဆို ဟီးထေနေအာင္ ေဆာက္ထားၾကတာ၊ က်ဳပ္တို႔ရပ္ကြက္သာ မရွိေသးတာ”     ဦးဖိုးေျဗာ့က ေစာဒကတက္၏။ သူက ေျပာအားရွိသည္။ ရပ္ကြက္ထဲက လူအေတာ္မ်ားမ်ားက သူ႔ကိုေထာက္ခံၾကမွာ ေသခ်ာသည္။ ရပ္ကြက္လူႀကီးမ်ားအေနျဖင့္ အေတာ္ဦးေႏွာက္စားေန၏။ ခြင့္မျပဳျပန္လွ်င္လည္း ဦးဖိုးေျဗာ့စကားကုိ ယံုၾကည္သူေတြက မေက်မနပ္ျဖစ္ၾကမည္။ ဒီလိုရိုးရာအစြဲအလမ္းမ်ိဳးက တားျမစ္လို႔လည္း မသင့္ေလ်ာ္။ ထို႔ေၾကာင့္ …

    “ဒီလိုလုပ္ပါ၊ ေလာေလာဆယ္ ဦးဖိုးေျဗာ့ရဲ႕ တင္ျပခ်က္ကို လက္ခံမယ္။ တကယ္လို႔ ကန္႔ကြက္တဲ့လူရွိလာရင္ေတာ့ ျပန္စဥ္းစားရလိမ့္မယ္”

    ဟု ဥကၠ႒က ဆုတ္သာတက္သာ ဆံုးျဖတ္ေပးလိုက္၏။     ထိုအခါ ဦးဖုိးေျဗာ့က နတ္စင္ေဆာက္ဖို႔ကိစၥ စတင္ေဆာင္ရြက္ေလေတာ့သည္။ တကယ္တမ္းက်ေတာ့ ဘယ္သူက ကမကထျပဳၿပီး ရန္ပံုေငြမတည္မလဲဆိုတာ ျပႆနာျဖစ္လာ၏။ ခါတိုင္း အမ်ားဆံုးထည့္ေနက် ေခါက္ဆြဲစက္ႏွင့္ ဗီဒီယိုရံုပိုင္ရွင္ ဦးကုလားသည္ ဟိုတစ္ခါ ပညတ္၊ ပရမတ္ကိစၥႏွင့္ပတ္သက္၍ ကေတာက္ကဆ ျဖစ္ၿပီးကတည္းက ဦးဖိုးေျဗာ့ႏွင့္ ခပ္တန္းတန္း ျဖစ္ေန၏။ ဦးဖိုးေျဗာ့က ရပ္ကြက္လူႀကီးမ်ား၏၀ိတ္ႏွင့္ ဖိဖို႔ႀကိဳးစားေသးသည္။ ရပ္ကြက္လူႀကီးေတြက ၀တ္ေက်တန္းေက်သာ လိုက္ေပးသည္။ ဦးကုလားက …

    “အားလံုးသိၾကတဲ့အတိုင္း ကၽြန္ေတာ့္ ေခါက္ဆြဲစက္ကလည္း ဂ်ံဳေစ်းေပၚမွီၿပီး လည္တလွည့္ မလည္တလွည့္၊ ဗီဒီယိုရံုကေလးကို အားကိုးၿပီးစားေနရတာ၊ အရင္လို သိပ္အဆင္ေျပတာမဟုတ္ဘူး”

    ဟု အလိမၼာႏွင့္ျငင္းသည္။ တျခားလူေတြကလည္း ဦးကုလားလို ႏႈတ္အားျဖင့္ စိတ္ဓာတ္ေရးရာအားျဖင့္သာ ေထာက္ခံသည္။ ေငြကေတာ့မထြက္။ မ်ားေသာအားျဖင့္ ေငြေၾကးေခ်ာင္လည္ၾကသူမ်ား မဟုတ္သျဖင့္ နတ္စင္ေဆာက္တဲ့အခါ လုပ္အားဒါန ပါ၀င္ပါ့မယ္ဆိုေသာ ကတိကိုသာ ေပးၾက၏။

    ဦးဖိုးေျဗာ့မွာ သူစသည့္ဇာတ္လမ္းကို ဘယ္လိုဆက္ရမွန္းမသိဘဲ အၾကပ္ရိုက္ေန၏။ ညေနဘက္မွာ မလံုးတင္တို႔အိမ္ ဆြမ္းတင္ေပးဖို႔အတြက္ ငွက္ေပ်ာသီး၊ အုန္းသီး၊ မုန္႔ဆန္း စသည္တို႔ သြား၀ယ္ရင္း ေစ်းထိပ္မွာ အလွဴခံမ႑ပ္တစ္ခုေတြ႕သည္။ အသံခ်ဲ႕စက္ႏွင့္ေအာ္ၿပီး အလွဴခံေနသည္။ ဘုရားတန္ေဆာင္းျပင္ဖို႔ ျဖစ္၏။

    သူ အၾကံရသြားသည္။



                * * *



    အလွဴခံမ႑ပ္မွာ သိပ္ႀကီးလွသည္ေတာ့ မဟုတ္။ ရွိတာေလးႏွင့္ ျဖစ္ေအာင္လုပ္ထားရျခင္း ျဖစ္၏။ ၀ါးလံုးေလးတိုင္ေထာင္ၿပီး ပလတ္စတစ္အစကို မိုးထားသည္။ စားပြဲတစ္လံုးေပၚတြင္ အလွဴခံေငြထည့္ဖို႔ ေငြဖလားတစ္လံုး တင္ထား၏။ ေငြဖလားဆိုေသာ္လည္း ေငြအစစ္မဟုတ္။ သတၱဳကို ပန္းကႏုတ္ေဖာ္ထားျခင္းသာ ျဖစ္၏။ ဒါေတာင္ သူပိုင္မဟုတ္။ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းက ငွားထားရျခင္းျဖစ္၏။ တစ္ခုေတာ့ရွိသည္။ သူ႔မ႑ပ္ကလည္း တျခားမ႑ပ္ေတြလိုပင္ အသံခ်ဲ႕စက္ပါသည္။ ၀ါးလံုးတိုင္ထိပ္ဖ်ားမွာ ေအာ္လံႀကီးကို အပီအျပင္ဆင္ထား၏။

    အသံခ်ဲ႕စက္ ငွားခကိုေတာ့ အလွဴခံလို႔ရေသာေငြထဲမွ ထုတ္ေပးမည္။ ၿပီးေတာ့ ဦးဖိုးေျဗာ့အေနျဖင့္ တစ္ေန႔ကုန္ အလုပ္ပ်က္ခံၿပီး ထိုင္အလွဴခံရမည္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ထမင္းဖိုး၊ လက္ဖက္ရည္ဖိုး၊ ေဆးလိပ္ဖိုးအျဖစ္ အလွဴခံရေငြမွ တစ္ရာလွ်င္ သံုးဆယ္က်ပ္ရမည္။

    အလွဴခံဌာန၏ တည္ေနရာကေတာ့ ေညာင္ပင္ႀကီး၏ ေအာက္မွာပင္ျဖစ္၏။ ဒါမွလည္း လူေတြက ေညာင္ပင္ႀကီးကိုျမင္ၿပီး လွဴခ်င္စိတ္ပိုေပၚမည္ဟု တြက္သည္။ ၿပီးေတာ့ ဒီေနရာက ရပ္ကြက္အ၀င္အထြက္ လမ္းေပၚမွာက်သျဖင့္ လူသြားလူလာလည္း မ်ားသည္။

    ဦးဖိုးေျဗာ့သည္ ေအာ္လံႀကီးကို ဘယ္ဘက္လွည့္ရေကာင္းမလဲ စဥ္းစားသည္။ အိမ္ေျခမ်ားတဲ့ဘက္ လွည့္ရမည္။ ေတာင္ဘက္ႏွင့္ အေရွ႕ဘက္က မ်ားသည္။ ဘယ္ဘက္ေကာင္းမလဲ။ သူသည္ တစ္ခ်က္ခုတ္ ႏွစ္ခ်က္ျပတ္ စီစဥ္လိုက္၏။ အေရွ႕ဘက္ျခမ္းရွိ အနီးဆံုးအိမ္မွာ ဦးကုလားအိမ္ရွိ၏။ ဦးကုလားႏွင့္ သူ ၿငိထားတာေလးရွိသည္။ ဒီေတာ့ ဦးကုလားကို နည္းနည္းပညာေပးရမည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဦးကုလားအိမ္ဘက္သို႔ ေအာ္လံကို လွည့္ထားလိုက္သည္။

    မနက္ေျခာက္နာရီေလာက္မွာ အလွဴခံမ႑ပ္ဆီမွ ေရကင္းသံ၊ အဆိုေတာ္ေဌးေဌးျမင့္၏ ဘုရားပင့္သီခ်င္းသံ က်ယ္ေလာင္စြာ ဖြင့္လိုက္သည္ကို တစ္ရပ္ကြက္လံုး ၾကားၾကရေလသည္။ ထိုေန႔မွစ၍ ရက္သတၱပတ္ အတန္ၾကာေအာင္ ထိုအသံမ်ားသည္ သူတို႔ရပ္ကြက္အဖို႔ မနက္ေစာေစာထဖို႔ ႏိႈးစက္သဖြယ္ ျဖစ္လာေလေတာ့သည္။

    “မဂၤလာအေပါင္းနဲ႔ ခေညာင္းတဲ့ နံနက္ခ်ိန္ခါ ျဖစ္ပါေစလို႔ ကၽြန္ေတာ္ေမာင္ဖိုးေျဗာ့က ႏႈတ္ခြန္းဆက္သလိုက္ပါတယ္။ ဒီေန႔ ဒီရက္ ဒီအခ်ိန္ကစလို႔ ကၽြန္ေတာ္မ်ား ဍ ရပ္ကြက္မွ ေညာင္ပင္သာ ကြင္းပိုင္ႀကီးနတ္ကြန္း ေဆာက္လုပ္ရန္အတြက္ စတင္အလွဴခံေနပါၿပီ ခင္ဗ်ာ”

    ဦးကုလားသည္ ညက စာရင္းေတြလုပ္ေနသျဖင့္ ညဥ့္နက္မွ အိပ္ရသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဒီမနက္ေတာ့ နည္းနည္းေနျမင့္ေအာင္ အိပ္လိုက္မည္ဟု ၾကံစည္ထား၏။ သို႔ရာတြင္ မနက္အေစာႀကီးမွာ အိမ္နားကကပ္ၿပီး ဖြင့္လိုက္ေသာ အသံခ်ဲ႕စက္သံကိုၾကားသျဖင့္ ေငါက္ခနဲ လန္႔ႏိုးလာသည္။ အစကေတာ့ ဘယ့္ႏွယ္ ဒီထီေရာင္းတဲ့တြန္းလွည္းက အေစာႀကီးလာရတာလဲဟု ထင္မိေသးသည္။ ေနာက္ ဦးဖိုးေျဗာ့၏အသံႀကီးကို ၾကားေတာ့မွ သေဘာေပါက္သြားသည္။

    “အင္း ကိုဖိုးေျဗာ့ေတာ့ ငါ့ကိုဒုကၡေပးၿပီ”

    ဟု စိတ္ထဲကညည္းလိုက္၏။

    အလွဴခံဌာနမွာ ေစ်းဦးေပါက္လာထည့္သူက လွထံုျဖစ္၏။ သူက ေမာင္ေက်ာ္လွကိစၥ ျဖစ္ထားသျဖင့္ ခုကိစၥမွာ အေတာ္စိတ္ပါလက္ပါ ရွိသည္။ သူက အရင္ဆံုး ဦးဦးဖ်ားဖ်ားလွဴခဲ့လွ်င္ ကြင္းပိုင္ႀကီးက မွတ္မိၿပီး သူ႔သားေလးကို ေစာင့္ေရွာက္လိမ့္မည္ဟု ယံုၾကည္ေနသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ အသံခ်ဲ႕စက္သံ ၾကားၾကားခ်င္း ေျပးလာခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။

    “ဦးေလးေျဗာ့ ကၽြန္မ သံုးဆယ္ထည့္မယ္။ ကၽြန္မလည္း ဒီ့ထက္မ်ားမ်ား ထည့္ခ်င္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ေမာင္ေက်ာ္လွေလး ေနမေကာင္းတုန္းက ေငြအေတာ္ကုန္သြားလို႔ သိပ္မရွိဘူး။ အဲ … အဲ ကြင္းပိုင္ႀကီးကိုလည္း ေတာင္းပန္ေပးပါေနာ္။ အခု ထည့္တာကို စရန္လို႔မွတ္ထားပါလို႔၊ ကိုေက်ာ္ကြန္႔ လခထုတ္ေတာ့ ထပ္ထည့္ပါ့မယ္လို႔”

    “ေအး ေအး၊ ရပါတယ္ကြယ္၊ လခထုတ္ေတာ့သာ ေမ့မေနနဲ႔ ၾကားလား”

    ဦးဖိုးေျဗာ့က ေငြသံုးဆယ္ကို လွမ္းယူသည္။ ဆိုင္လား မဆိုင္လားေတာ့မသိ။ ေစ်းသည္ေတြ ေစ်းဦးေပါက္မွာ လုပ္သလို ေငြစကၠဴမ်ားျဖင့္ ေငြဖလားကို တဖ်တ္ဖ်တ္ရိုက္ၿပီးမွ ထည့္လုိက္သည္။ စပီကာမွ ေၾကညာေပးရန္အတြက္ မိုက္ကရိုဖုန္းကို လွမ္းအကိုင္တြင္ လွထံုက …

    “ခဏေနဦး၊ ခုမွ သတိရတယ္၊ ဘာႏူးဆီက ကၽြန္မ ေငြငါးဆယ္ေခ်းထားတာ ရွိတယ္။ ေၾကညာလိုက္လို႔ သူၾကားသြားရင္ မေကာင္းဘူး။ သူ႔ပုိက္ဆံက်ေတာ့ ျပန္မေပးဘူး။ အလွဴေငြက်ေတာ့ ထည့္ႏိုင္သလား ထင္ေနဦးမယ္”

    ဦးဖိုးေျဗာ့မွာ ပြဲဦးထြက္ အားရပါးရ ေအာ္လိုက္မည္ျပင္ၿပီးမွ ဆန္႔တင့ံငံ့ျဖစ္သြားၿပီး

   “ဒါဆို ဘယ္လိုလုပ္မလဲ”

အပိုင္း(၂)ဇာတ္သိမ္း..ေမ်ွာ္...

မင္းလူ..ေရးသားသည္..
တင္ဆက္...ျပည္သတင္းလူငယ္(ျပည္သတင္း)
09253311019

0 comments:

Post a Comment

Facebook Like Page