Thursday, July 3, 2014

ညစ္ညမ္းစာေပေရးမွ အနုပညာလား သရ၀ဏ္(ျပည္)

Leave a Comment
ညစ္ညမ္းစာေပေရးမွ အနုပညာလား

သရ၀ဏ္(ျပည္)

လက္ေမာင္းသားေလးေတြ ၊ ၀မ္းဗိုက္သားနဲ.ေပါင္တန္ေလးေတြ ၊ သူ.ကိုယ္ခႏၥာအေရျပားေပါ္ အနမ္းေတြအဆက္မျပတ္ထိေတြ.လွုပ္ရွားေနရင္း က်ြန္ေတာ္တို.နွစ္ေယာက္လိင္စိတ္နိုးၾကားလာၾကတယ္ ။
“ကိုယ္ကအရမ္းနူးညံ.သိမ္ေမြ.တာပဲ ၊ကိုယ္လဲအနုပညာဆန္တယ္ “
“ အင္းပစၥည္းကိုနမ္းမယ္ေလ ၊အတြင္းခံခ်ြတ္လိုက္ေနာ္ “
“ အားအရမ္းယားေနျပီကိုရယ္ေတာ္ပါေတာ. “

စာဖတ္သူမ်ားခင္ဗ်ာ ။ အထက္ပါစာသားမ်ားမွာ ခိုးေၾကာင္ခိုး၀ွက္ထုတ္ေ၀ေသာ အျပာစာအုပ္မ်ားထဲမွ စာသားမ်ားမဟုတ္ပါ ။ ယခုတေလာနာမည္ၾကီးေနေသာကဗ်ာဆရာတစ္ေယာက္၏လံုးခ်င္း၀တၱဳစာမ်က္နွာ (၆၃)မွေကာက္နုတ္ခ်က္ စာသားမ်ားသာျဖစ္ပါသည္ ။ ယခုထက္ပို၍ ရုန္.ရင္းၾကမ္းတမ္းေသာ အဖြဲ.အနြဲ.မ်ားပါရွိေသးေသာ္လည္း သူ.ကိုေၾကာ္ျငာေပးသလိုျဖစ္မည္စိုးသည္.အျပင္ ၊စာဖတ္သူမ်ားကိုေလးစားေသာအားျဖင္. လံုးေစ.ပါတ္ေစ.စာတစ္မ်က္နွာအျပည္.အ၀မေဖာ္ျပေတာ.ပါ ။
အမွန္စင္စစ္က်ြန္ေတာ္သည္ ေရွးရိုးစြဲ၀ါဒီ (ကြန္ဆာေဗးတစ္တဦး မဟုတ္ပါ ) ။ ထို.အတူ ဆန္းလ်င္ျပီးေရာ ၊ ေျခေထာက္ပန္းပန္လဲျဖစ္သည္ဟု အေနာက္တိုင္းက လူေတြလုပ္သမ်ွေရာေယာင္ေထာက္ခံသူလည္းမဟုတ္ပါ ။ အရာရာကိုမိမိ ကိုယ္ပိုင္ဥာဏ္ျဖင္.သင္.မသင္.ခ်င္.ခ်ိန္တိုင္းထြာျပီးမွ လက္ခံသင္. မခံသင္.ဆံုးျဖတ္ပါသည္ ။

ပထမဆံုးက်ြန္ေတာ္တို. စဥ္းစားရမည္မွာ ျမန္မာတစ္နိုင္ငံလံုးကေခ်ြးနွင္.ေသြးနွင္.ရင္း၍ တိုက္ယူခဲ.ေသာ လြတ္လပ္စြာေရးသားထုတ္ေ၀ခြင္. ( Freedom of Press ) ဆိုသည္မွာ ဒါမ်ိဳးမဟုတ္ပါ ။ အနုပညာသမားသည္ သူ၏အနုပညာလက္ရာတစ္ခုကိုဖန္တီးရာတြင္ ေဘာင္အကန္.အသတ္မရွိပဲလြတ္လပ္စြာဖန္တီးခြင္. ( Poetic Licence ) ရွိသည္ကို က်ြန္ေတာ္သေဘာတူလက္ခံပါသည္ ။ ထိုလြတ္လပ္ခြင္.အရ စာေရးဆရာခ်စ္ဦးညိဳသည္ ဒႆဂီရိဆိုေသာ ဒ႑ာရီထဲမွ လူဆိုးၾကီးကို သနားစဖြယ္ျဖစ္လာေအာင္ အဓိကဇာတ္ေဆာင္ေနရာမွထားကာဖြဲ.နြဲ.ခဲ.သည္ ။ ဆရာနိုင္၀င္းေဆြသည္ မဟူရာေမတၱာ ၀တၱဳထဲတြင္ ပန္ထြာမင္းသမီးနွင္.စိတ္ကူးယဥ္ဇာတ္ေကာင္ လူငယ္တစ္ဦးကို ေမတၱာမ်ွေစခဲ.သည္ ။ အရာရာသည္စာေရးဆရာတို.၏စိတ္ကူးစိတ္သန္းမွေပါက္ဖြားလာပါသည္ ။ စာေရးဆရာသည္ သူ.စိတ္ကူးထဲမွာရွိသမ်ွကို ဒီမိုကေရစီက်င္.စဥ္ေအာက္တြင္ လြပ္လပ္စြာထုတ္ေဖာ္ခြင္.ရွိပါသည္ ။ သို.ေသာ္မိမိဖန္တီးရံုမ်ွျဖင္.ျပႆနာမရွိ ၊ အမ်ားသိေအာင္ျမင္ေအာင္ ဖတ္ေအာင္တရား၀င္ ပံုနွိပ္ျဖန္.ခ်ိ ၊ထုတ္ေ၀ျပီဆိုလ်င္ ျဖစ္လာသမ်ွကြင္းဆက္မ်ားအားလံုးကိုစာေရးသူကတာ၀န္ယူရေတာ.မည္ ။ လြတ္လပ္ျပီဆိုျပီးလမ္းေဘးတြင္ေဆးရိုးလွမ္းျခင္းကား မလုပ္သင္.ေသာလုပ္ရပ္ျဖစ္သည္ ။

စာေပစီစစ္ေရးအလိုမရွိဟုက်ြန္ေတာ္တို.အေလးအနက္ေတာင္းဆိုခဲ.ျခင္းမွာ အထက္ပါအေရးအသားမ်ားတရား၀င္ေရးခြင္.ရခ်င္ေသာေၾကာင္.မဟုတ္ ။ ဒီမိုကေရစီ၌ Right and Duty ဟူ၍ ရွိရာ အခြင္.အေရးနွင္.တာ၀န္ကို အတူတကြ လက္သင္.ခံရေပမည္ ။ လြတ္လပ္မွုအခြင္.အေရးနည္းတူ တာ၀န္ယူမွုဆိုသည္လည္းရွိသင္.ေပသည္ ။ လိင္ဆက္ဆံျခင္းသည္ လူတိုင္းနွင္.မကင္းေသာေၾကာင္. လူတိုင္းသိေအာင္ေရးျခင္းသည္ အျပစ္မရွိဆိုသည္မွာ အရူးတစ္ေယာက္လက္၌ ဓါးအပ္လိုက္ျပီးလြတ္လပ္စြာခုတ္ခြင္.ျပဳလိုက္သည္နွင္.တူေပ၏ ။ လူသည္ အ၀တ္အစားမပါပဲ ကိုယ္လံုးတီးေမြးဖြားလာသူမ်ားျဖစ္ရာ ကိုယ္လံုးတီးေနျခင္းမွာသဘာ၀က်သည္ဟုယူဆကာလူစည္ကားရာလမ္းဆံုလမ္းခြမ်ားတြင္သြားေရာက္ေနပါ ေခ်က ဒီမိုကေရစီအထြန္းကားဆံုး အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စုတြင္ပင္ အမ်ားျပည္သူကို အေနွာက္အယွက္ေပးမွုျဖင္.ဖမ္းဆီးတရားစြဲဆိုျခင္းခံရေပမည္ ။ဆိုလိုသည္မွာ လူတစ္ေယာက္ျခင္းတြင္ကိုယ္ၾကိုက္တာ ေတြးခြင္. ၊ေရးခြင္.၊ေျပာခြင္.ရွိေသာ္လည္း လူသည္တစ္ေယာက္တည္းေနေသာသတၱ၀ါမဟုတ္ ၊ လူ.အသိုင္းအ၀ိုင္းနွင္.ေနေသာသတၱ၀ါျဖစ္ရာ လူ.အသိုင္းအ၀ိုင္းကိုပါထည္.တြက္ရေပမည္ ။ ကိုယ္တစ္ေယာက္ထဲအတြက္မွန္၍ အမ်ားျဖစ္ခ်င္ရာျဖစ္ဆိုသည္မွာ စစ္မွန္ေသာဒီမိုကေရစီမဟုတ္ေခ် ။

အစိုးရသည္ နဂိုထဲကမွ တိုင္းသူျပည္သားမ်ားကိုဒီမိုကေရစီနွင္. လူ.အခြင္.အေရးမ်ားကိုအျပည္.အ၀မေပးခ်င္ေပ ။ စည္းကမ္းျပည္.၀ေသာဒီမိုကေရစီ ၊ Guided Democracy စသည္ျဖင္. အာဏာရွင္ဒီမိုကေရစီကိုသာေပးဖို. ၾကိဳးစားေနသည္မွာကမၻာကအသိျဖစ္သည္ ။ ထိုအခ်ိန္မ်ိဳးတြင္ သည္လိုစာအုပ္မ်ိဳးကိုတရား၀င္ထုတ္ေ၀လိုက္သည္မွာ အနုပညာသမားရွုေထာင္.မွမိမိဘာသာ မွန္သည္ဟုပင္ဆိုဦးေတာ. အစိုးရဘက္မွ ဒီမိုကေရစီ၏ ေဖာက္လြဲေဖာက္ျပန္ပ်က္စီးမွုမ်ား ဟုတံဆိပ္ကပ္ကာ၀ါဒျဖန္.ခြင္.ရသြားမည္ျဖစ္သည္ ။ဒီမိုကေရစီအေၾကာင္းအျမဲတမ္းမေကာင္းေျပာခ်င္ေနၾကေသာစစ္အစိုးရဘက္ေတာ္သားမ်ား၊ရမယ္ရွာအေၾကာင္းျပစရာျဖစ္သြားေပလိမ္.မည္ ။ ဤစာအုပ္သာမဟုတ္ ျမန္မာနိုင္ငံတြင္ အခ်ိန္တိုအတြင္းဟုန္းကနဲေက်ာ္ၾကားလာေသာ ခရိုနီအခ်ိဳ.ကိုအျမဲတမ္းရန္ေထာင္ပုတ္္ခတ္ေရးသားေသာဂ်ာနယ္တစ္ေစာင္ကိုပင္ စာေပေလာကသားအစစ္မ်ားသည္ အားေပးေထာက္ခံမွုမရွိပါေခ် ။အေၾကာင္းမွာ နုနယ္လွေသးေသာစာေပလြတ္လပ္ခြင္.သည္ ဤကဲ.သို.ပါတ္ၾကမ္းတိုက္လာေသာအမုန္းတရားတိုးပြားေရး စာေစာင္ဂ်ာနယ္မ်ားေၾကာင္. ပ်က္စီးျပိဳကြဲသြားမွာကိုစိုးရိမ္၍ျဖစ္သည္ ။ အစိုးရကိုေ၀ဖန္ျခင္းကိုေထာက္ခံေပသည္။သို.ေသာ္ ပုဂၢိဳလ္ေရး ငယ္က်ိဳးငယ္နာေဖာ္၍ ကေလာ္ဆဲျခင္းသည္ ဂ်ာနယ္လစ္မ်ား၊ စာေရးဆရာအစစ္မ်ားလုပ္ရမည္.အလုပ္မဟုတ္ ၊ ငါးစိမ္းတန္းမွေစ်းသည္မ်ားရန္ျဖစ္ နပန္းလံုးေသာအခါ ၾကားရေလ.ရွိေသာစကားမ်ားသာျဖစ္၍ စာမဖတ္လဲၾကားေနၾကစာလံုးမ်ားျဖစ္ေပသည္ ။

ဒုတိယအခ်က္မွာ ညစ္ညမ္းစာေပမ်ားကိုတစ္တစ္ခြခြထည္.သြင္းေရးသားမွအနုပညာေျမာက္သလား ၊ ေမာ္ဒန္စာေပျဖစ္သလားဟူေသာေမးခြန္းျဖစ္သည္ ။ ဇာတ္လမ္းဇာတ္ကြက္အရ လိုအပ္ပါက လိင္ဆက္ဆံခန္းမ်ားကိုထည္.သြင္းေရးသားေသာအစဥ္အလာသည္ကမၻာ.စာေပမွာလဲရွိခဲ.ပါသည္ ။ ျမန္မာ.စာေပမွာလဲရွိခဲ.သည္ ။ သို.ေသာ္ အဓိကအခ်က္မွာစာအုပ္တစ္အုပ္လံုးအနုပညာေျမာက္ဖို.အတြက္လိုအပ္လြန္း၍္မရွိမျဖစ္အျပာဇာတ္၀င္ခန္းမ်ားကိုခပ္ေဖာ.ေဖာ.ထည္.သြင္းထားျခင္းအားအနုပညာရွုေထာင္.မွလက္သင္.ခံနိုင္ဖြယ္ရွိေသာ္လည္း အနုပညာေျမာက္ေျမာက္မေျမာက္ေျမာက္ လူစိတ္၀င္စားေအာင္ အျပာခန္းမ်ားေဖာေဖာသီသီထည္.ထားလ်င္မူကား အေပါစားစာေပအဆင္.သို.ေလ်ွာက်သြားေပမည္ ။ သံပုရာရည္ေဖ်ာ္ရာတြင္ သၾကားနွင္.ဆားအနည္းငယ္လိုအပ္ေသာ္လည္း ဆား နွင္.သၾကားကိုလိုအပ္ေသာပမာဏထက္ပိုထည္.ခဲ.လ်င္ ေအာ.နွလံုးနာစရာအျဖစ္သို.ေရာက္သြားေပမည္ ။

ကမၻာ.စာေပ၌ ထင္ရွားေက်ာ္ၾကားေသာ D.H Lawrence ဆိုေသာစာေရးဆရာၾကီးသည္ ၁၉၂၈ တြင္ ေလဒီခ်ာတာလီ၏ခ်စ္သူ ( Lady Chatterley’s Lover ) ဟူေသာ ၀တၱဳကို အီတလီ၌ေရးသားထုတ္ေ၀ခဲ.ပါသည္ ။ဇာတ္လမ္းမွာ အထက္တန္းလြွာအသိုင္းအ၀ိုင္းမွ ခ်ာတာလီဆိုေသာလင္မယားနွစ္ေယာက္ရွိၾကပါသည္ ။ ေယာက္က်ားျဖစ္သူ ကလစ္ဖို.ဒ္ခ်ာတာလီ(Clifford Chatterley )သည္စစ္အတြင္းကရေသာဒဏ္ျဖင္.ခႏၥာကိုယ္ေအာက္တစ္ပိုင္းေလျဖတ္သြားသည္ ။မယားျဖစ္သူ ေလဒီခ်ာတာလီကိုလည္းသိပ္ျပီး ၾကင္ၾကင္နာနာမဆက္ဆန္ ၊ မွန္တန္းသာဆက္ဆံသည္ ။ လူကေတာ. ခ်မ္းသာေသာလူၾကီးလူေကာင္းတစ္ေယာက္ျဖစ္သည္ ။ သူ.တြင္အလြန္က်ယ္ေသာ ဥယ်ာဥ္ၾကီးတစ္ခုရွိရာ ထိုဥယ်ာဥ္ကိုထိန္းသိမ္းေစာင္.ေရွာက္ရန္ငွားထားေသာ အလုပ္သမား အိုလီဗာမယ္လာ (Oliver Mellors ) ဆိုေသာ လူတစ္ေယာက္သည္ ေတာအုပ္ထဲတြင္ သစ္လံုးအိမ္ကေလးျဖင္.တစ္ေယာက္တည္းေန၏ ။ခ်မ္းသာေသာ္လည္း ေမတၱာငတ္ေနေသာ ေလဒီခ်ာတာလီသည္ ေတာထဲသို.သြားလည္ရင္း အလုပ္သမားျဖစ္ေသာ အိုလီဗာနွင္. ညိၾကေတာ.သည္ ။ အဆင္.အတန္းတူေသာ္လည္း ေမတၱာငတ္ေသာဘ၀၊ လိင္ကိစၥအလိုမက်ေသာဘ၀ကတစ္ဖက္ ၊ အဆင္.အတန္းမတူေသာ္လည္း ကာမဂုဏ္အာရံုကို ေၾကနပ္မွုေပးနိုင္ေသာ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာ ကတစ္ဖက္ ၊ စိတ္နွင္. ရုပ္ ။ ခႏၱာကိုယ္နွင္. စိတ္ခံစားမွု ၊ ဇာတ္ခြဲျခားမွု နွင္. လူမွုေရးပဋိပကၡ မ်ားကို စာေရးဆရာ ဒီအိပ္ခ်္ေလာရင္.(စ္) ကပြင္.ပြင္.လင္းလင္းအျပာခန္းမ်ားကိုပါထည္.ေရးခဲ.သည္ ။

ပြင္.လင္းေသာလူ.အဖြဲ.အစည္းျဖစ္သည္.ဒီမိုကေရစီဘိုးေအ အဂၤလန္နိုင္ငံမွာပင္ ၁၉၆၀ ၌ ပင္ဂြင္းစာအုပ္တိုက္က ျဗိတိန္တြင္ျဖန္.ခ်ိေသာအခါ ၀တၱဳကိုလက္မခံပဲ ၁၉၅၉ ညစ္ညမ္းစာေပထုတ္ေ၀မွုတားဆီးေရးဥပေဒ ျဖင္. စာေရးဆရာနွင္.စာအုပ္တိုက္ကိုရံုးတင္တရားစြဲခဲ.သည္ ။ ထိုဥပေဒမွာ ညစ္ညမ္းစာေပအျဖစ္တရားစြဲခံရေသာစာအုပ္တစ္အုပ္သည္ စာေပအနုပညာလက္ရာေျမာက္ေၾကာင္း ခိုင္လံုစြာသက္ေသျပနိုင္လ်င္ တရားစြဲျခင္းမွကင္းလြတ္ခြင္.ရနိုင္ေပသည္ ။ တရားစြဲသူမ်ားက ေလဒီခ်ာတာလီစာအုပ္တြင္ Fuck ဆိုေသာစာလံုးမၾကာခနပါေနျခင္း ၊ အမ်ိဳးသမီးတန္ဆာကိုရည္ညြွန္းေသာ Cunt ဆိုေသာစာလံုးမၾကာခနပါေနျခင္းတို.ကိုေထာက္ျပၾကသည္ ။ စာေရးဆရာ E.M Foster ၊ စာေပေ၀ဖန္ေရးပညာရွင္ ပါေမာကၡ Helen Gardner ၊ အဂၤလိပ္စာေပနွင္.လူမွုေဗဒပညာရွင္ Richard Hoggort အေတြးအေခါ ္ပညာရွင္ Raymond Williams ၊ နိုင္ငံေရးသမား ၊ဥပေဒပညာရွင္Norman St John- Stevas စသည္.ျဗိတိန္နိုင္ငံ၏ဒိ္တ္ဒိတ္ၾကဲပုဂၢိဳလ္မ်ားကို သက္ေသအျဖစ္ေခါ ္ယူေမးျမန္းခဲ.သည္ ။ ေနာက္ဆံုးတြင္ ၁၉၆၀ ၌ အမိန္.ခ်ခဲ.ရာ ဂ်ဴရီလူၾကီးမ်ားအနက္ အမ်ိဳးသမီး (၃) ဦးနွင္. အမ်ိဳးသား (၉) ဦး ၊ ေပါင္း (၁၂)ဦးက အျပစ္မရွိ ဆိုေသာ မဲကိုေပးခဲ.ၾကသျဖင္.ပင္ဂြင္းစာအုပ္တိုက္နွင္.စာေရးဆရာလည္း အေရးယူခံရမည္.ေဘးမွကင္းေ၀းသြားသည္ ။

ၾသစေတးလ်နိုင္ငံတြင္မူ ဤစာအုပ္ကိုထုတ္ေ၀ခြင္.ပိတ္ပင္ခဲ.သည.္အျပင္ ေလဒီခ်ာတာလီ၏ခ်စ္သူစာအုပ္အမွုရင္ဆိုင္ရျခင္း ( The Trial of Lady Chatterley ) စာအုပ္ကိုလည္းပိတ္ပင္ခဲ.သည္ ။ ကေနဒါနိုင္ငံတြင္လည္း ေလဒီခ်ာတာလီစာအုပ္ကို ညစ္ညမ္းစာေပဟုသတ္မွတ္ကာ ထုတ္ေ၀ျပီး နွစ္ (၃၀)ခန္.ပိတ္ပင္ခဲ.သည္ ။ အေမရိကန္နိုင္ငံတြင္လည္း နိုင္ငံျခားစာအုပ္မ်ားထဲတြင္ ၊ Tropic of Cancer ၊ Funny Hill စာအုပ္မ်ားနွင္းအတူ ေလဒီခ်ာတာလီ၏ခ်စ္သူစာအုပ္မွာ ပိတ္ပင္ခံခဲ.ရသည္ ။ ဂ်ပန္တြင္ထိုစာအုပ္ကိုဘာသာျပန္ထုတ္ေ၀မိ၍ ၁၉၅၇ တြင္ ထုတ္ေ၀သူကိုယန္းနွစ္သိန္းခြဲ ၊ ဘာသာျပန္သူကို ယန္းတစ္သိန္းစီဒဏ္ေငြေပးေဆာင္ရန္အမိန္.ခ်မွတ္ခဲ.သည္ ။ အိႏၵိယတြင္လည္းအျငင္းအခုန္မ်ားစြာျဖစ္ျပီး၁၉၆၄တြင္ ထိုစာအုပ္ကို ပိတ္ပင္ခဲ.သည္ ။

ဆိုလိုရင္းမွာလြတ္လပ္ပါသည္ဟူေသာ ဒီမိုကေရစီဘိုးေအနိုင္ငံေတြမွာပင္ ညစ္ညမ္းစာေပကို လူ.အသိုင္းအ၀ိုင္းကလက္သင္.မခံပါ ။သူတို.နိုင္ငံမွာပင္ ညစ္ညမ္းစာေပနွင္.အနုပညာကို တရားတေပါင္ရင္ဆိုင္ရသည္အထိ အျငင္းပြားခဲ.ၾကရသည္ ။ ေလဒီခ်ာတာေလ၏ခ်စ္သူသည္ စာေပအနုပညာတန္း၀င္ေန၍သာယေန.အခ်ိန္အထိ ကမၻာကလက္ခံထားေသာေသာလက္ရာျဖစ္သည္ ။ အနုပညာအရည္ျခံဳ၍ အျပာစာအုပ္ျဖစ္ခဲ.ပါက တိမ္ျမဳပ္ေပ်ာက္ကြယ္သြားမည္ျဖစ္သည္ ။ ထိုလက္ရာကိုအားက်၍ေလာမသိ ျမန္မာကဗ်ာဆရာေအာင္ရင္ျငိမ္းကလည္း အျပာဆန္ဆန္စာအုပ္တစ္အုပ္ထုတ္လာသည္ ။သူကေတာ. သူ.၀တၱဳမွာအျပာစာအုပ္မဟုတ္ပါဟုဆိုလာသည္ ။ ျပန္ၾကားေရး၀န္ၾကီးဌာနကတရားစြဲမည္ဟုဆို၏္ ။

တကယ္ေတာ.ျမန္မာနိုင္ငံ၀ယ္ ယခုကာလသည္ နိုင္ငံေရးလမ္းဆံုလမ္းခြသို.ေရာက္ေနေသာအလြန္အေရးၾကီးသည္.ကာလျဖစ္သည္ ။ ဖြဲ.စည္းပံုအေျခခံဥပေဒျပဳျပင္ေရး၊ပုဒ္မ၄၃၆ျပဳျပင္ေရးကိုNLDနွင္.ျပည္သူမ်ားသည္တစိုက္မတ္မတ္ေတာင္းဆို ေန၏ ။ ထိုနိုင္ငံေရးေရခ်ိန္ျမင္.လာမွုကိုတန္ျပန္သည္.အေနျဖင္. သက္ဆိုင္ရာအာဏာပိုင္တို.သည္ မဟာသႏၱိသုခဆိုေသာ ဘာသာေရးဗံုးတစ္လံုးကိုေဖာက္ခြဲလိုက္၏ ။ဘုန္းေတာ္ၾကီးမ်ားကို လူ၀တ္လဲျပီးအင္းစိန္ေထာင္သို.ပို.လိုက္ျခင္းျဖင္. ၂၀၀၇ သံဃာအေရးေတာ္ပံုလိုျပန္ျဖစ္ေစရန္ဖန္တီး၏။ ဦးဆန္းဆင္.ကိုဖမ္းဆီးျခင္းဟူေသာ ေနာက္ထပ္ အာရံုလြွဲေျပာင္းမွု ဗံုးတစ္လံုးကိုခြဲလိုက္၏ ။ရခိုင္ျပည္နယ္၀န္ၾကီးခ်ဳပ္ကိုတာ၀န္မွအနားယူခြင္.ျပဳသည္ဟူေသာလွည္.ကြက္တစ္ခုေပါ ္လာ၏ ။ နယ္စပ္ေရးရာဒု၀န္ၾကီး ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေမာင္ေမာင္အုန္းကို ရခိုင္ျပည္နယ္လြွတ္ေတာ္တပ္မေတာ္သားကိုယ္စားလွယ္အျဖစ္လြွတ္လိုက္၏ ။ ၾကိဳတင္ခြင္ဆင္ထားသည္.အတိုင္းပင္ေနာက္တစ္ရက္၌ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေမာင္ေမာင္အုန္းကို ရခိုင္ျပည္နယ္၀န္ၾကီးခ်ဳပ္ ခန္.လိုက္၏ ။သာသနာေရးဒု၀န္ၾကီးဦးစိုး၀င္းကို သာသနာေရး၀န္ၾကီးခန္.လိုက္၏။ နဂိုထဲကစည္း၀ါးရိုက္ခြင္ခ်ထားေသာတစ္ခါလာလဲမည္းျပာပုဆိုးကိစၥမို.ျပည္သူလူထုကဘာမွ ေျပာင္းလဲသည္ဟုမျမင္ၾကေပ ။ ကုလားၾကီးနွင္.အရာၾကီးအတူတူပဲျဖစ္သည္ ။ ထိုအခ်ိန္တြင္ သခြပ္ပင္ကမီးတက်ည္က်ည္ဆိုသလို ျပည္သူၾကား၌ေျပာစရာစကားတစ္ခြန္းျဖစ္ေပါ ္လာသည္ ။ ညစ္ညမ္းအေရးအသားမ်ားပါေသာစာအုပ္တစ္အုပ္တရား၀င္ထြက္ရွိလာျခင္းျဖစ္သည္ ။အေရးေကာင္းမွဒိန္းေဒါင္းဖ်က္ျခင္းျဖစ္သည္ ။တိုင္းျပည္အတြက္ ျငင္းခုန္မွုလမ္းေၾကာင္းလြဲသြားရံုကလြဲ၍ဘယ္သူ.အတြက္မွအက်ိဳးမရွိေသာကိစၥ ျဖစ္ပါသည္ ။ဒီမိုကေရစီဆိုသည္မွာ ဒါလားဟု ဆန္.က်င္ဘက္ဂိုဏ္းသားမ်ားစြပ္စြဲစရာအကြက္ရသြားနိုင္ေသာ ကိစၥျဖစ္သည္ ။ ဒီလိုလက္ရာေတြေၾကာင္.စာေပစီစစ္ေရးလိုသည္ဟု ေနာက္ေၾကာင္းျပန္သမားမ်ား စာေပကင္ေပတိုင္ရံုးကို ျပန္လည္တမ္းတလာေစေသာလုပ္ရပ္ျဖစ္သည္ ။

ေအာင္ရင္ျငိမ္းသည္ ေမာ္ဒန္ကဗ်ာဆရာတစ္ဦးျဖစ္သည္ ။ သူသည္ Neo Modern ဟူေသာ ေမာ္ဒန္လက္သစ္ ဂိုဏ္းကို အျခားကဗ်ာဆရာအနည္းငယ္နွင္.ပူးတြဲတည္ေထာင္ထား၏ ။ ယခုသူေရးလိုက္ေသာစာအုပ္မွာ ေမာ္ဒန္၀ါဒဟုသူယံုၾကည္ကာေရးလိုက္သည္လား ။ နာမည္ၾကီးျပီးေရာစတန္.ထြင္ကာအနုပညာဆပ္ျပာဘူေပါင္းေဖာက္လိုက္တာလား ။ အေနာက္တိုင္းကလုပ္လ်င္ ဘာမဆိုလိုက္လုပ္မယ္ဟု အနုပညာသူငယ္နာမစင္ေသာလုပ္ရပ္လား ၊ သူကိုယ္တိုင္ပဲသိလိမ္.မည္ ။ကိုယ္ေရးေသာစာအုပ္အားကိုယ္.အေမ ကိုပင္ေပးမဖတ္၀ံ.ပါကတစ္ခုခုေတာ.မွားေနျပီဟုဆိုရေတာ.မည္ ။

ေလဒီခ်ာတာလီ၏ခ်စ္သူ၀တၱဳတြင္လဲ ညစ္ညမ္းခန္းေတြပါသည္။
မာတာဟာရီ၀တၱဳတြင္လဲညစ္ညမ္းခန္းေတြပါသည္ ။
Basic Instinct ရုပ္ရွင္တြင္လဲ လိင္ျပကြက္ေတြပါပါသည္ ။
ဒဂုန္တာရာ ၏ ေမ ၀တၱဳမွာလဲ လိင္ဆက္ဆံခန္းပါေပသည္ ။
ဦးနု၏ကာမတဏာ၀တၱဳလည္းလိင္ကိစၥေတြပါ၀င္၏ ။
သို.ေသာ္ ဒီအိပ္(ခ်္)ေလာရင္.(စ္) တို.၊ ဒဂုန္တာရာတို. ၊ ဦးနုတို.နွင္. အျပာစာအုပ္ေရးသမား မ်ားကို အဓိကပိုင္းျခားထားသည္မွာ အနုပညာဆိုေသာတံတိုင္းၾကီးျဖစ္သည္ ။ လူျပိန္းၾကိဳက္အျပာ၀တၱဳေရးဆရာေတြတြင္ ကာမအေၾကာင္းတစ္တစ္ခြခြေရးသည္မွလြဲ၍ ဘာအနုပညာမွမပါေပ ။ ညစ္ညမ္းဇာတ္၀င္ခန္းေတြထည္.ေရးမွ Neo Modern ျဖစ္မည္ဆိုပါက ေအာင္ရင္ျငိမ္းမွာ မည္သည္.အခါမွေမာ္ဒန္မျဖစ္နိုင္ေတာ.။ အဘယ္.ေၾကာင္.ဆိုေသာ္ ဤညစ္ညမ္းစာေပအေရးအသားမ်ိဳးကိုျမန္မာနိုင္ငံံတြင္လြန္ခဲ.ေသာနွစ္ နွစ္ဆယ္ ၊အစိတ္ကပင္ အျပာစာအုပ္ေရးသမား ရတနာ၀င္းထိန္တို.အဖြဲ.က ေအာင္ျမင္စြာေရးသားခဲ.ျပီးသြား၍ျဖစ္ေပသည္ ။

သရ၀ဏ္(ျပည္)
ေစာင္.ၾကည္.ဂ်ာနယ္ ၈.၇.၂၀၁၄


0 comments:

Post a Comment

Facebook Like Page