မလိုအပ္ပဲလုပ္ေနေသာစီမံကိန္းမ်ား
သရ၀ဏ္(ျပည္)
ေဖေဖာ္၀ါရီလ (၂၁)ရက္ေန.ထုတ္ျမန္မာ.အလင္းသတင္းစာတြင္ တစ္ေန.တည္းဖတ္ရွဳလိုက္ရေသာ မတူကြဲျပားသည္.သတင္း သံုးပုဒ္ကိုဖတ္ရွဳျပီးဤစာကိုေရးလိုက္ပါသည္ ။ ပထမသတင္း မွာ “ ဘားအံျမိဳ.လည္ေကာင္ နာရီစင္အနီးတြင္ ေက်ာက္တင္ကားတိမ္းေမွာက္ “ ဆိုေသာသတင္းျဖစ္သည္ ။ ဒုတိယသတင္းမွာ “ ေျမာက္ဥကၠလာပျမိဳ.နယ္ သံလမ္းခံုးေက်ာ္တံတားေပါ ္မွ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္တစ္စီးရထားသံလမ္းေပါ ္ျပဳတ္က် “ ဟူေသာသတင္းနွင္.၊ တတိယသတင္းမွာ “ ရန္ကုန္မႏၱေလး အျမန္လမ္းမ ျပဳျပင္ထိမ္းသိမ္းေရးလုပ္ငန္းမ်ားေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိ “ ဟူေသာ သတင္းမ်ားျဖစ္သည္ ။ နာရီစင္အနီးေက်ာက္တင္ယဥ္တိမ္းေမွာက္ေသာသတင္းအနွစ္ခ်ဳပ္မွာ ဘိလပ္ေျမစက္ရံုသို.ေဂါဒန္တင္ပို.ေနေသာ တန္ပိုတင္ယာဥ္တစ္စီးသည္ နာရီစင္ အနီးတြင္အရွိန္မထိမ္းနိုင္ပဲတိမ္းေမွာက္သြားေျကာင္းျဖစ္သည္ ။ ဤကားတန္ပိုတင္လာျခင္း မတင္လာျခင္းကိုေတာ.က်ြန္ေတာ္လည္းမ်က္ေစ.ျဖင္.မျမင္ရသျဖင္. ဘာမွမွတ္ခ်က္မေပးလိုပါ ။ သို.ေသာ္ ျမိဳ.တိုင္းရြာတိုင္း ၏လမ္းဆံုလမ္းခြမ်ားတြင္ခပ္တည္တည္ေနရာယူထားေသာ နာရီစင္မ်ားအေျကာင္းေတာ.ေျပာခ်င္ပါသည္ ။
ျမန္မာနိုင္ငံသည္ျဗိတိသ်ွလက္ေအာက္သို.သူ.က်ြန္ဘ၀ျဖင္. ၁၈၈၅ ခုတြင္က်ေရာက္ခဲ.ရာ ျဗိတိသ်ွတို.ေရာက္မလာခင္အထိ စက္နာရီ ကိုျမန္မာတို.အသံုးျပဳခဲ.ျခင္းမရွိပါ ။ ထိုအစား အခ်ိန္နာရီေမာင္းမ်ားကို ဗဟိုရ္စည္မွ ရိုက္ေဆာ္တီးကာ အသံျဖင္. အခ်ိန္ကိုေျကျငာခဲ.ပါသည္ ။ အဂၤလိပ္တို.သည္ ျမန္မာ.ထံုးစံ နာရီစနစ္ကိုဖ်က္သိမ္းျပီး အဂၤလိပ္စက္နာရီစနစ္ကို စတင္က်င္.သံုးခဲ.ျကရာ ျပႆနာမွာ ျမန္မာနိုင္ငံသားမ်ားထံ၌ လူတိုင္း စက္နာရီ (ထိုစဥ္က) ရွိမေနျကျခင္းျဖစ္သည္ ။ ထို.ေျကာင္. ျပည္သူအမ်ားအဂၤလိပ္ နာရီကိုအလြယ္တကူျကည္.နိုင္ျကေစရန္ ျမိဳ.တိုင္း နယ္တိုင္း၌ ျမိဳ.လည္ေကာင္လူစည္ကားေသာေနရာမ်ားတြင္ နာရီစင္မ်ားေဆာက္လုပ္၍ အခ်ိန္ကိုသိေစ ခဲ.ပါသည္ ။ သို.ေသာ္ ထိုဓေလ.သည္ ၁၉ ရာစု ကုန္ကာနီးေခတ္သမယက ဓေလ.မ်ားျဖစ္ပါသည္ ။ ဒုတိယကမၻာစစ္ျကီးျပီးေသာ ၁၉၄၅ ခုနွစ္ေလာက္ကစ၍ ျမန္မာျပည္အပါအ၀င္ တစ္ကမၻာလံုးတြင္ လက္ပါတ္နာရီပါတ္ေသာဓေလ.ထြန္းကားလာပါသည္ ။ လူတိုင္းလူတိုင္းတြင္လက္ပါတ္နာရီတစ္လံုးေတာ.ပါတ္ျကစျမဲျဖစ္သည္ ။ လက္ပါတ္နာရီမပါတ္လ်င္ ယုတ္စြအဆံုး တိုင္ကပ္နာရီ (သို.မဟုတ္ ) စားပြဲတင္နာရီ ေလးတစ္လံုးေတာ.အိမ္တို္္င္းမွာ ေဆာင္ထားျကပါသည္ ။ အမွန္စင္စစ္ထိုေခတ္ကပင္နာရီစင္မလိုေတာ.ပါ ။ ရဟန္းသံဃာေတာ္မ်ားတြင္ ပင္ အိပ္ေဆာင္နာရီအ၀ိုင္းေလးေတြ ေဆာင္ထားတတ္ျကပါသည္ ။
အဂၤလန္နိုင္ငံတြင္ပင္ Big Ben နာရီစင္ျကီးမ်ိဳးမွအပ ျမိဳ.မ်ားတြင္နာရီစင္မထားေတာ.ပါ ။ ျမန္မာနိုင္ငံတြင္လည္း အဂၤလိပ္တို.ထားခဲ.ေသာ နာရီစင္မ်ားမ်ားမက်န္ေတာ.ပါ ။ ေမျမိဳ.မွ ပါဆယ္တာ၀ါေခါ ္နာရီစင္ျကီးသာ ထင္ထင္ရွားရွားရွိေတာ.ပါသည္ ။ထိုနာရီမွာလည္းရာဇ၀င္နွင္.ျဖစ္သည္ ။ ပဥၥမေျမာက္ ေဂ်ာ.ဘုရင္နန္းသက္ ၂၅ နွစ္ (ေငြရတု )အထိမ္းအမွတ္အျဖစ္ ၁၉၃၄ တြင္ တစ္ကမၻာလံုး၌ (၁၀ )လံုးသာ Gillette & Johnson ကုမၼဏီမွထုတ္ေ၀ေသာ နာရီထဲမွ တစ္လံုးျဖစ္သည္ ။ နာရီစင္ကိုမႏၱေလးမွ ေဆးဆရာ မစၥတာပါဆယ္ ( Mr. Purcell ) ကလွဴ၍ ပါဆယ္တာ၀ါဟုအမည္တြင္သည္ ။ ထိုနာရီစင္မွာယခုထက္တိုင္ အခ်ိန္မွန္စြာ ျမည္သံေပးေနဆဲျဖစ္သည္ ။ အဂၤလိပ္ကိုမျကိဳက္ေသာ္မွ ေရွးေဟာင္းအေမြအနွစ္အျဖစ္ ထိမ္းသိမ္းေစာင္.ေရွာက္ထားသင္.ေသာ နာရီျဖစ္သည္ ။
ေခတ္ေတြေျပာင္းခဲ.ျပီ ။စနစ္ေတြလည္းေျပာင္းခဲ.ျပီျဖစ္သည္ ။ ျမန္မာျပည္မွာနာရီစင္ေတြေခတ္မစားေတာ.တာျကာေခ်ျပီ ။ဤသို.ျဖင္. ၁၉၈၈ ခုနွစ္သို.ေရာက္လာခဲ.သည္ ။ ထိုအခ်ိန္တြင္ျမန္မာျပည္သူလူထုသည္ နာရီကိုမလိုပါေခ် ။လိုေနသည္ မွာ အလုပ္အကိုင္အခြင္.အလမ္းမ်ား၊လူတန္းေစ.စားနိုင္ေသာက္နိုင္ရန္ ဆန္နွင္.ဆီ ေစ်းနွုန္းမ်ားတည္ျငိ္မ္ရန္ ၊ ျပည္သူမ်ားဘ၀ေအးခ်မ္းလံုျခံုရန္ျဖစ္သည္ ။ သို.ေသာ္ နိုင္ငံေတာ္ ျငိမ္၀ပ္ပိျပားမွုတည္ေဆာက္ေရးအဖြဲ. ( အာဏာသိမ္း အစိုးရ)သည္ ျပည္သူကမေတာင္းဆိုေသာအရာတစ္ခုကိုအေဆာတလ်င္အားသြန္ခြန္စိုက္ျဖည္.ဆီးေပးခဲ.သည္ ။ထိုအရာမွာ ျမိဳ.လည္ေခါင္မ်ားတြင္ေန.ျခင္းညျခင္းေပါ ္ေပါက္လာေသာ နာရီစင္မ်ားျဖစ္သည္ ။ က်ြန္ေတာ္တို.ျပည္ျမိဳ.ေရြွဆံေတာ္ဘုရားေျမာက္ဖက္ေစာင္းတန္းထိပ္တြင္လည္း ယခင္ကရွိခဲ.ဖူးေသာ သမိုင္း၀င္ ေက်ာက္ထီးတိုင္ျကီး နွင္.အ၀ိုင္းပါတ္စနစ္ေပ်ာက္သြားျပီး ပံုပန္းမက်ေသာ နာရီစင္ျကီးတစ္ခုလမ္းလည္ေကာင္တြင္ ေရြွဆံေတာ္ဘုရားျမင္ကြင္းကိုပိတ္ကာ ကိုးလို. ကန္.လန္.ေပါ ္လာသည္ ။ မိမိကိုယ္စြမ္းကိုယ္စထက္ ေဗဒင္ေတြ ၊ယျတာေတြ ၊အေဆာင္ေတြ ယံုျကည္လြန္းေသာစစ္ဗိုလ္ခ်ဳပ္ျကီးမ်ားသည္ ထိုစဥ္က နာရီစင္မ်ားကို ျမိဳ.ျကီးမ်ားတြင္ တစ္ျပိုင္နက္တည္းအေရးတျကီး (အျခားလုပ္စရာကိစၥမ်ားစြာ ရွိေနသည္.ျကားမွ ) ဘာေျကာင္.တည္ေဆာက္ခဲ.သလဲဆိုတာ သံသယ၀င္စရာေကာင္းသည္ ။ န.၀.တ အစိုးရတည္ေဆာက္ခဲ.ေသာ နာရီစင္မ်ားမွာ တစ္ေန.လ်င္ နွစ္ျကိမ္အခ်ိန္မွန္ျပနိုင္ရံုကလြဲ၍ နာရီလက္တံမ်ားမွာရပ္ေနသည္ကမ်ားေပသည္ ။ ေသခ်ာသည္ကေတာ.ျမန္မာျပည္၏ျမိဳ.ျကီး ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားတြင္စီမံကိန္းခ်၍ တည္ေဆာက္ခဲ.ျကေသာနာရီစင္မ်ားအတြက္ နိုင္ငံ.ဘ႑ာေငြမ်ားအေဟာသိကံ ျဖစ္ကုန္ရျခင္းျဖစ္သည္ ။ ထိုနာရီတည္ေဆာက္ေရးကန္ထရိုက္မ်ားေျကာင္. တရုတ္တိုင္ကပ္နာရီ ေရာင္းခ်ခြင္.ရသူမ်ား ၊ နာရီစင္ေဆာက္လုပ္ေရး ကန္ထရိုက္ရသူမ်ားေထာသြားျကျခင္းမွလြဲ၍လူထုအတြက္အက်ိဳးအျမတ္မယ္မယ္ရရဘာမွျပစရာမရွိေခ် ။
ေနာက္ထပ္ဆိုးကြက္တစ္ခုမွာ နာရီစင္မ်ားသည္ ျမို.လည္ေကာင္လူစည္ကားေသာလမ္းမအလည္ေကာင္တြင္ရွိတတ္ျပီး အမ်ားအားျဖင္. ကားေမာင္းသူမ်ား ၊ ဆိုင္ကယ္စီးလာသူမ်ား ၊ ဆိုက္ကားဆရာမ်ား၏ျမင္ကြင္းကိုကြယ္ ထားေလ.ရွိသည္ ။ နာရီစင္ရွိေသာေနရာသည္ အလြန္စည္ကားရွဳပ္ေထြးေသာေနရာျဖစ္တတ္ျပီး တစ္ဖက္မွ ယာဥ္သြားယာဥ္လာကိုအလြယ္တကူမျမင္နိုင္သျဖင္.ယဥ္တိုက္မွုမ်ား အမ်ားဆံုးျဖစ္ပြားေလ.ရွိေသာေနရာျဖစ္သည္ ။ နာရီစင္စီမံကိန္းေျကာင္.အက်ိဳးထက္အျပစ္ကမ်ားေပသည္ ။ ၁၉၈၈ ဟူေသာကာလတြင္ ျမန္မာျပည္သူလူထုသည္ အခ်ိန္သိရန္ နာရီစင္သို.ေျပးျကည္.ရေသာ ကာလမဟုတ္ေတာ.ေခ် ။ ထို.ထက္အလြန္ဆိုရလ်င္ ယေန.ေခတ္သည္ ၂၁ ရာစုသို.၀င္လာေသာ အိုင္တီေခတ္ျဖစ္သည္ ။ ဆိုကၠားဆရာပင္ လက္ကိုင္ဖုန္းကိုင္ေနနိုင္ေသာေခတ္တြင္ ဖုန္းအားလံုး၌ နာရီပါသည္ျဖစ္ရာ နာရီစင္မွနာရီကိုပင္မဆိုထားဘိ လက္ပါတ္နာရီမ်ားပင္မည္သူမ်ွမပါတ္ေတာ.သျဖင္.ေရာင္းအား က်ေနေပသည္ ။ တကယ္မလိုအပ္ေသာနာရီစင္ မ်ားသည္ ယာဥ္တိုက္မွုျဖစ္ေစတတ္ေသာမ်က္ကြယ္အရပ္တစ္ခုျဖစ္ေနသည္မွလြဲ၍ ၊ ေကြ.ပါတ္ေမာင္းေနရသျဖင္. ယာဥ္တိုက္မွုမ်ားျဖစ္ေပါ ္တတ္သည္မွလြဲ၍ ဘာမွအက်ိဳးမရွိေသာ စီမံကိန္းတစ္ခုသာျဖစ္၍ တစ္နိုင္ငံလံုးမွနာရီစင္မ်ားကိုခ်က္ ခ်င္း ဖ်က္သိမ္းသင္.ပါသည္ ။
ေနာက္ထပ္သတင္းတစ္ပုဒ္အေျကာင္းကိုဆက္ပါရေစ ။ေျမာက္ဥကၠလာ တံတားေပါ ္မွေမာ္ေတာ္ယာဥ္တစ္စီး ေအာက္သို.ျပဳတ္က်သြားသျဖင္. ယာဥ္ေမာင္းေသဆံုးသြားျပီး ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ေပါ ္ပါလာေသာ လူငါးဦး ေဆးရံုတင္ထားရ သည္ဆို၏ ။ေျမာက္ဥကၠလာပ ျမိဳ.နယ္ နွင္.မရမ္းကုန္းျမိဳ.နယ္ကိုဆက္သြယ္ထားေသာ န၀ေဒးရုပ္ရွင္ရံုအနီးမွ ခံုးေက်ာ္တံတားမွာ မျကာခနယာဥ္မေတာ္တဆျဖစ္ေလ.ရွိေသာတံတားတစ္စင္းျဖစ္သည္ ။ တံတားတည္ေဆာက္ပံုမွာ ေျဖာင္.ေျဖာင္.တန္းတန္းမဟုတ္ပဲ ( င ) ပံုသ႑န္ေကြးေကြးေကာက္ေကာက္ တည္ရွိေသာ ဒီဇိုင္းျဖစ္သည္ ။ အရက္မူး၍ျဖစ္ေစ ၊ အေျကာင္းမသိ၍ ျဖစ္ေစ အရွိန္ျဖင္.ေမာင္းတက္လာေသာ ကားမ်ားသည္ အရွိန္မထိမ္းနိုင္ပဲ တံတားလက္ရမ္းကို၀င္တိုက္ေလ.ရွိျပီး ထိုတံတားလက္ရန္းက်ိဳးပဲ.ကာေအာက္သို.က်ေလ.ရွိသည္ ။ အကယ္၍သာ တံတားလက္ရမ္းကိုယခုထက္ပိုမိုခိုင္ခန္.ေသာ Guard Rail သံလက္ရမ္းမ်ား တပ္ဆင္ခဲ.မည္ဆိုလ်င္ မေတာ္တဆ မွုျဖစ္လ်င္ေသာ္မွ ယခုကဲ.သို. အသက္ဆံုးရွံုးမွုျဖစ္မည္မဟုတ္ေခ် ။ ျပင္ဦးလြင္မွ မႏၱေလးသို.ဆင္းေသာေတာင္ဆင္းကားလမ္းတစ္ေနရာမွာလည္းလြန္စြာအဆင္းမတ္ေစာက္လွေသာေျကာင္. ကားမ်ားမျကာခန ေခ်ာက္ထဲသို.က် တတ္ေပသည္ ။ ထိုေနရာမ်ိဳးတြင္ ခိုင္ခန္.ေသာ Guard Rail သံတန္းမ်ားအခိုင္အမာကာထားပါက လူေသမွုကိုေလ်ွာ.ခ်တားဆီးနိုင္ေပမည္ ။ နာရီစင္ကဲ.သို. မေယာင္ရာဆီလူးေသာ စီမံကိန္းမ်ားကို အခ်ိန္ျဖဳန္း ေငြျဖဳန္းတည္ေဆာက္မည္.အစား လူ.အသက္ကိုကယ္ နိုင္ေသာ စီမံကိန္းမ်ာကိုအားသြန္ခြန္စိုက္ေဆာင္ရြက္သင္.ေပသည္ ။
တတိယဖတ္ရေသာသတင္းမွာ ရန္ကုန္ -မႏၱေလးအျမန္လမ္းမတြင္ျပဳျပင္ထမ္းသိမ္းမွုမ်ားေဆာင္ရြက္ေသာသတင္းျဖစ္သည္ ။ထိုသတင္းထဲတြင္ ယခုတပ္ဆင္လိုက္ေသာ Guard Rail နွင္. Concrete Barrier မ်ားေျကာင္. ယာဥ္သည္မေတာ္တဆမွုျဖစ္ေသာ္လည္း ေသဆံုးမွုက်သြားျခင္း ၊ဒဏ္ရာရရွိသည္.ပမာဏက်သြားျခင္းကိုေဆးမွတ္တမ္းမ်ားအရေလ.လာေတြ.ရွိခဲ.ရေျကာင္း “ ဟူ၍ေဖာ္ျပပါရွိထားပါသည္ ။ ထို.ေျကာင္.လမ္းေဘးတြင္ခိုင္ခန္.ေသာ အကာအရံမ်ားသည္ ယာဥ္မေတာ္တဆမွုေျကာင္.ျဖစ္ရေသာလူေသဆံုးမွုမ်ားကို ကာကြယ္နိုင္ေျကာင္းသိရေပသည္ ။ ထိုသို.ေသာစီမံကိန္းမ်ားအတြက္မူနိုင္ငံ၏ဘ႑ာေငြမ်ားမွ လိုအပ္သေလာက္ထုတ္ယူသံုးစြဲသင္.ေပသည္ ။
ျမန္မာနိုင္ငံသည္ ကမၻာေပါ ္တြင္ ေကာက္ရိုးမီးကဲ.သို. အဓိပၹါယ္မရွိ ၊ပြဲျပီးမီးေသ စီမံကိန္းမ်ိဳး အမ်ားဆံုးရွိေသာ နိုင္ငံျဖစ္မည္ထင္သည္ ။ နိုင္ငံ.အျကီးအကဲတစ္ဦးစိတ္ရူးေပါက္ရာ ေဗဒင္ကိန္းခန္းျဖင္. ညြွန္ျကားရာကိုတစ္ျပည္လံုးလိုက္လုပ္ရေသာ ျကက္ဆူပင္စီမံကိန္းကိုပင္ျကည္.ပါ ။ အနွစ္မရွိေသာေတာတြင္ျကက္ဆူပင္မင္းမူသည္ ဟူေသာစကားလိုပင္ေခါင္းေဆာင္ေဟာင္းျကီး၏ ္ ျကက္ဆူပင္စီမံကိန္းသည္ ျမန္မာျပည္တြင္တြင္က်ယ္ခဲ.ပါသည္ ။ ထိုစီမံကိန္းမွ ထြက္လာေသာအက်ိဳးရလာဒ္မွာတိုင္းျပည္အတြက္ဘာမွ ေကာင္းကြက္မထြက္ေပါ ္ခဲ.ေသာ္လည္းတစ္ျပည္လံုး မွာ အရူးမ်ားကဲ.သို.အဓိပါယ္မရွိေသာ စီမံကိန္းတြင္ ပါ၀င္ခဲ.ျကရသည္ ။ျကက္ဆူဆီျဖင္.ေမာင္းေသာ ကားတစ္စီးတစ္ေလမွ မျမင္ရေသာ္လည္း တိုင္းျပည္၏ အခ်ိန္မ်ား ၊ေငြမ်ား ၊လုပ္အားမ်ား ေလမွာေမ်ာခဲ.ရသည္ ။ ထိုစဥ္ကနိုင္ငံပိုင္သတင္းစာမ်ားမွ ျကက္ဆူဆီေကာင္းေျကာင္း မစားရ၀ခမန္း ၀ါဒျဖန္.ေရးသားခ်က္မ်ား မွာလည္းယခုအခါဘယ္ဆီေရာက္သြားျပီမသိရေတာ.ေပ ။ ရွက္တတ္လ်င္ကိုယ္.မ်က္နွာကိုယ္ဓါးနွင္.လွီးသင္.ေသာေျကးစားကေလာင္ရွင္မ်ားျဖစ္သည္ ။
ေနာက္ထပ္ ထင္ရာလုပ္ေသာစီမံကိန္းမွာ ရန္ကုန္ျမိဳ.မွ တကၠစီမ်ားတြင္မီတာတပ္ျခင္းျဖစ္သည္ ။ တကၠစီကားမ်ားကို မ၀ယ္မေနရဇြတ္အဓမၼမီတာတပ္ခိုင္းခဲ.ေသာ္လည္း မီတာမ်ားကိုေရာင္းခ်ရန္ကန္ထရိုက္ယူထားေသာကုမၼဏီမ်ားသာပြသြားခဲ.ျကေပသည္ ။ ထိုမီတာမ်ားကိုတကယ္အသံုးျပဳ၍ေမာင္းေနေသာ တကၠစီ ယာဥ္ဘယ္နွစ္စီးရွိသနည္း ။ အငွားယာဥ္မ်ား၏ကားေရွ.ခန္းတြင္ေတာ.တကၠစီမီတာမ်ားမွာဖုန္အလိမ္းလိမ္းတက္လ်က္ ။ ရန္ကုန္ျမိဳ.တြင္တကၠအစီးေရ မည္မ်ွရွိသနည္း ။အစီးေရ နွစ္ေသာင္းေက်ာ္ေက်ာ္ေလာက္ေတာ.ရွိေပလိမ္.မည္ ။တကၠစီတစ္စီးတြင္ မီတာတစ္ခုမွာက်ပ္တစ္သိန္းအထက္က်သင္.ရာ ကားစီးေရနွစ္ေသာင္း အတြက္ က်ပ္သိန္းေပါင္းနွစ္ေသာင္းမွာ ဘယ္ဆီသို.ေရာက္သြားျကသနည္း။တကၠစီတစ္စီးျခင္း ေပးလိုက္ရေသာေငြမ်ားသည္ မည္သူ.ထံသို.ေရာက္သြားျကသနည္း။ အမိန္.ထုတ္ေသာပုဂၢိဳလ္နွင္. မီတာေရာင္းေသာ ပုဂၢိုလ္သည္ မည္သို.အခ်ိတ္အဆက္ရွိသနည္း ။ယာဥ္ေမာင္းမ်ား လိုက္နာရန္မျဖစ္နိုင္ေသာေစ်းနွုန္းမ်ားကို အဓိပါယ္မဲ. စီမံကိန္းမ်ားအဘယ္.ေျကာင္.ခ်ခဲ.ျကသနည္း ဆိုသည္မွာလည္းတာ၀န္ရွိသူမ်ားကဘယ္ေတာ.မွေျဖမည္မဟုတ္ေပ။ ျမစ္ဆံုေရအားလ်ပ္စစ္စီမံကိန္းကိုျပည္သူလူထုကလက္မခံ ဆန္.က်င္ကန္.ကြက္ေသာအခါ ထိုစဥ္ကလ်ွပ္စစ္စြမ္းအား၀န္ျကီးဦးေဇာ္မင္းက ျပည္သူေတြ ဧရာ၀တီေရာဂါထေနသည္ ၊ လ်ွပ္စစ္ဓါတ္အားမ်ားမွာ ပိုလ်ွံေနသျဖင္.တရုတ္ကိုေရာင္းခ်ရျခင္းျဖစ္သည္ဟု အထက္က ဆရာျကီးမ်ားအျကိုက္ ေျမြမေျကာက္ကင္းမေျကာက္ေျဗာင္လိမ္ရဲခဲ.သည္ ။ ထိုသို.အထက္ကိုလိမ္လည္ေလ်ွာက္တင္၍ ခြင္ရိုက္ခဲ.ျကေသာ နိုင္ငံေတာ္စီမံကိန္းမ်ား ဘယ္၍ဘယ္မ်ွရွိေနမည္လဲေတာ.မေရတြက္နို္င္ေခ် ။ လခစားပါဟုဆိုေသာ အရပ္ဘက္ ၊စစ္ဘက္အရာရွိျကီးမ်ားကေတာ. သူတို.လစာနွင္. ဆယ္ဘ၀စုေဆာင္းေသာ္မွ လက္လွမ္းမမွီနိုင္ေသာ ပိုင္ဆိုင္မွုမ်ားျဖင္.ခ်မ္းသာေနခဲ.ေလျပီ ။ စီမံကိန္းေက်းဇူးကားသူတို.အတြက္ျကီးေပစြ ။
ေနျပည္ေတာ္ျကီးေဖာက္လုပ္ရာတြင္လည္းေကာင္း၊အျမန္လမ္းမျကီးေဖာက္လုပ္ရာတြင္လည္းေကာင္း၊ စီမံကိန္းကိုအေျကာင္းျပဳ၍ နိုင္ငံေတာ္ပိုင္ ပစၥည္းမ်ားကို ခိုးျက ၀ွက္ျက အေပ်ာက္ရိုက္ျကေသာ ယူနီေဖာင္း၀တ္ ပုဂၢိဳလ္မ်ားအေျကာင္းကိုလည္းဂ်ာနယ္မ်ားတြင္ဖတ္ရေပသည္ ။ စီမံကိန္းမ်ားအတြက္ ခြင္.ျပဳေငြသြားထုတ္ေသာအခါ စာရင္းထဲတြင္အမွန္အတိုင္းလက္မွတ္ထိုးခဲ.ရျပီးလက္ေတြ.တြင္ ဌာနမွအျကီးဆံုးပုဂၢိဳလ္ကရာခိုင္နွုန္း ျဖတ္ယူထား လိုက္ေျကာင္းကိုလည္း မျကာခနျကားရေပသည္ ။
ထို.အတူပင္ မျဖစ္နိင္သည္ကိုဗန္းျပ၍ ခရိုနီမ်ား ေထာသြားေသာ ေရနက္ကြင္းစပါးစိုက္ပ်ိဳးေရးစီမံကိန္း ၊ ေနြစပါးမိုးစပါးစီမံကိန္း ၊ သစ္ဆိမ္.ပင္စီမံကိန္း ၊ အာဆီယံစံနွုန္းဆိုေသာစီမံကိန္း၊ တဲေပါ ္မွတိုက္ေပါ ္တင္ေသာစီမံကိန္း၊တန္ဖိုးနည္းအိမ္ယာစီမံကိန္း၊ ေျမလြတ္ေျမရိုင္းေဖာ္ထုတ္ေရးစီမံကိန္း၊ စက္မွုဇုန္စီမံကိန္း၊ စက္မွုဇုန္ထုတ္ကားမ်ားနိုင္ငံျခားသို.တင္ပို.နိုင္ေရးစီမံကိန္း၊ဆင္းရဲမြဲေတမွုေလ်ွာ.ခ်ေရးစီမံ ကိန္း၊သဘာ၀ဓါတ္ေငြ.တူးေဖာ္ေရးစီမံကိန္း၊ ေျကးနီစီမံကိန္း၊ ျမန္မာ.အားကစား ကမၻာသို.လြွမ္းေရး စီမံကိန္း၊ေရေလွာင္တမံစီမံကိန္းစသည္ျဖင္.မ်ားျပား လွေပသည္ ။
စီမံကိန္းမ်ားသေလာက္တိုင္းျပည္သည္ တစ္ျဖည္းျဖည္းမြဲသထက္မြဲလာေသာနိုင္ငံကိုျပပါဟုဆိုလ်င္ ျမန္မာနိုင္ငံကိုျပရေပလိမ္.မည္ ။ ယခုအခါ က်န္းမာေရးနွင္. ပညာေရးစီမံကိန္းမ်ားအသစ္ေရးဆြဲဦးမည္ဟုျကားရေပသည္ ။ ထမင္းနပ္မွန္ဖို. ၊ေက်ာခင္းစရာတစ္ေနရာရဖို. အသည္းအသန္ရုန္းကန္ေနရေသာနိုင္ငံတြင္ စီမံကိန္းဆိုလ်င္လူေတြကေျကာက္ေနေပျပီ ။ ဘာစီမံကိန္းညာစီမံကိန္းမ်ားအသံျကားသည္နွင္. ငါ.အိမ္ ငါ.ေျမ ငါ.လယ္ကေလးမ်ားလာသိမ္းေတာ.မလားဟုလူေတြကေတြးပူေနရေလျပီ ။
၁၉၉၀ ေလာက္က ကရင္ျပည္နယ္ေတာပိုင္းမွ မိတ္ေဆြတစ္ေယာက္ ရန္ကုန္ကိုလာလည္ရာ ယူနီေဖာင္း၀တ္စစ္သားတစ္ေယာက္ကိုျမင္သည္နွင္.ေျကာက္ျပီးထြက္ေျပးသျဖင္.မနဲလိုက္ဆြဲရ၏။ ဘာျဖစ္တာလဲေမးေသာအခါ သူတို.ရြာတြင္ထိုပုဂၢိဳလ္မ်ားသည္ လမ္းမွာေတြ.တာနွင္. လက္ပါတ္နာရီခ်ြတ္ခိုင္း၏။ အိမ္မွာေမြးထားေသာ၀က္ကို ေသနတ္နွင္.ပစ္ျပီးယူသြား၏ ။ လူကိုလည္းေပါ ္တာဆြဲတတ္ေသးသည္ဆို၏ ။ ထို.ေျကာင္.ရန္ကုန္ကိုလာစဥ္ ထိုလူမ်ားကိုျမင္တာနွင္.ထြက္ေျပးျခင္းျဖစ္သည္ ။ က်ြန္ေတာ္.မိတ္ေဆြ ရန္ကုန္သားတစ္ပိုင္းျဖစ္ေနေသာအျခားကရင္တစ္ေယာက္က ရန္ကုန္တြင္စစ္သားျမင္တို္င္းထြက္ေျပးစရာမလိုေျကာင္း၊ ေျကာက္စရာမလိုေျကာင္း ဆိုးသြမ္းရိုင္းစိုင္းျခင္းမရွိေျကာင္း မနည္းရွင္းျပရသည္ ။
ယခုအခါတြင္လည္း ယခင္ကစစ္တပ္ကိုျမင္တာနွင္.ေတာကလူမ်ားေျကာက္ျကသလို ၊စီမံကိန္းဆိုတာျကားသည္နွင္.ျပည္သူလူထုကေျကာက္ေနပါျပီ ။တတ္မ်ားတတ္နိုင္လ်င္ အစိုးရမင္းမ်ားသည္ ျပည္သူမ်ားအေျကာက္ေျပေရးစီမံကိန္းတို. ၊ ေျမယာမသိမ္းေရးစီမံကိန္းတို. ၊၀န္ျကီးမ်ားယဥ္ေက်းလိမၼာစီမံကိန္းတို. ၊ လာဘ္စားသူမ်ား ေထာင္ခ်ေရးစီမံကိန္းတို. လုပ္ျကေစခ်င္ပါသည္ ။ ယုတ္စြအဆံုးဘာမွမလုပ္နိုင္လ်င္ေတာင္ စီမံကိန္းေလ်ွာ.ခ်ေရးစီမံကိန္းေတာ. လုပ္သင္.ပါေျကာင္းအျကံျပဳအပ္ေပသည္ ။
သရ၀ဏ္(ျပည္)
ေစာင္.ျကည္.ဂ်ာနယ္ ၄.၃.၂၀၁၄
သရ၀ဏ္(ျပည္)
ေဖေဖာ္၀ါရီလ (၂၁)ရက္ေန.ထုတ္ျမန္မာ.အလင္းသတင္းစာတြင္ တစ္ေန.တည္းဖတ္ရွဳလိုက္ရေသာ မတူကြဲျပားသည္.သတင္း သံုးပုဒ္ကိုဖတ္ရွဳျပီးဤစာကိုေရးလိုက္ပါသည္ ။ ပထမသတင္း မွာ “ ဘားအံျမိဳ.လည္ေကာင္ နာရီစင္အနီးတြင္ ေက်ာက္တင္ကားတိမ္းေမွာက္ “ ဆိုေသာသတင္းျဖစ္သည္ ။ ဒုတိယသတင္းမွာ “ ေျမာက္ဥကၠလာပျမိဳ.နယ္ သံလမ္းခံုးေက်ာ္တံတားေပါ ္မွ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္တစ္စီးရထားသံလမ္းေပါ ္ျပဳတ္က် “ ဟူေသာသတင္းနွင္.၊ တတိယသတင္းမွာ “ ရန္ကုန္မႏၱေလး အျမန္လမ္းမ ျပဳျပင္ထိမ္းသိမ္းေရးလုပ္ငန္းမ်ားေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိ “ ဟူေသာ သတင္းမ်ားျဖစ္သည္ ။ နာရီစင္အနီးေက်ာက္တင္ယဥ္တိမ္းေမွာက္ေသာသတင္းအနွစ္ခ်ဳပ္မွာ ဘိလပ္ေျမစက္ရံုသို.ေဂါဒန္တင္ပို.ေနေသာ တန္ပိုတင္ယာဥ္တစ္စီးသည္ နာရီစင္ အနီးတြင္အရွိန္မထိမ္းနိုင္ပဲတိမ္းေမွာက္သြားေျကာင္းျဖစ္သည္ ။ ဤကားတန္ပိုတင္လာျခင္း မတင္လာျခင္းကိုေတာ.က်ြန္ေတာ္လည္းမ်က္ေစ.ျဖင္.မျမင္ရသျဖင္. ဘာမွမွတ္ခ်က္မေပးလိုပါ ။ သို.ေသာ္ ျမိဳ.တိုင္းရြာတိုင္း ၏လမ္းဆံုလမ္းခြမ်ားတြင္ခပ္တည္တည္ေနရာယူထားေသာ နာရီစင္မ်ားအေျကာင္းေတာ.ေျပာခ်င္ပါသည္ ။
ျမန္မာနိုင္ငံသည္ျဗိတိသ်ွလက္ေအာက္သို.သူ.က်ြန္ဘ၀ျဖင္. ၁၈၈၅ ခုတြင္က်ေရာက္ခဲ.ရာ ျဗိတိသ်ွတို.ေရာက္မလာခင္အထိ စက္နာရီ ကိုျမန္မာတို.အသံုးျပဳခဲ.ျခင္းမရွိပါ ။ ထိုအစား အခ်ိန္နာရီေမာင္းမ်ားကို ဗဟိုရ္စည္မွ ရိုက္ေဆာ္တီးကာ အသံျဖင္. အခ်ိန္ကိုေျကျငာခဲ.ပါသည္ ။ အဂၤလိပ္တို.သည္ ျမန္မာ.ထံုးစံ နာရီစနစ္ကိုဖ်က္သိမ္းျပီး အဂၤလိပ္စက္နာရီစနစ္ကို စတင္က်င္.သံုးခဲ.ျကရာ ျပႆနာမွာ ျမန္မာနိုင္ငံသားမ်ားထံ၌ လူတိုင္း စက္နာရီ (ထိုစဥ္က) ရွိမေနျကျခင္းျဖစ္သည္ ။ ထို.ေျကာင္. ျပည္သူအမ်ားအဂၤလိပ္ နာရီကိုအလြယ္တကူျကည္.နိုင္ျကေစရန္ ျမိဳ.တိုင္း နယ္တိုင္း၌ ျမိဳ.လည္ေကာင္လူစည္ကားေသာေနရာမ်ားတြင္ နာရီစင္မ်ားေဆာက္လုပ္၍ အခ်ိန္ကိုသိေစ ခဲ.ပါသည္ ။ သို.ေသာ္ ထိုဓေလ.သည္ ၁၉ ရာစု ကုန္ကာနီးေခတ္သမယက ဓေလ.မ်ားျဖစ္ပါသည္ ။ ဒုတိယကမၻာစစ္ျကီးျပီးေသာ ၁၉၄၅ ခုနွစ္ေလာက္ကစ၍ ျမန္မာျပည္အပါအ၀င္ တစ္ကမၻာလံုးတြင္ လက္ပါတ္နာရီပါတ္ေသာဓေလ.ထြန္းကားလာပါသည္ ။ လူတိုင္းလူတိုင္းတြင္လက္ပါတ္နာရီတစ္လံုးေတာ.ပါတ္ျကစျမဲျဖစ္သည္ ။ လက္ပါတ္နာရီမပါတ္လ်င္ ယုတ္စြအဆံုး တိုင္ကပ္နာရီ (သို.မဟုတ္ ) စားပြဲတင္နာရီ ေလးတစ္လံုးေတာ.အိမ္တို္္င္းမွာ ေဆာင္ထားျကပါသည္ ။ အမွန္စင္စစ္ထိုေခတ္ကပင္နာရီစင္မလိုေတာ.ပါ ။ ရဟန္းသံဃာေတာ္မ်ားတြင္ ပင္ အိပ္ေဆာင္နာရီအ၀ိုင္းေလးေတြ ေဆာင္ထားတတ္ျကပါသည္ ။
အဂၤလန္နိုင္ငံတြင္ပင္ Big Ben နာရီစင္ျကီးမ်ိဳးမွအပ ျမိဳ.မ်ားတြင္နာရီစင္မထားေတာ.ပါ ။ ျမန္မာနိုင္ငံတြင္လည္း အဂၤလိပ္တို.ထားခဲ.ေသာ နာရီစင္မ်ားမ်ားမက်န္ေတာ.ပါ ။ ေမျမိဳ.မွ ပါဆယ္တာ၀ါေခါ ္နာရီစင္ျကီးသာ ထင္ထင္ရွားရွားရွိေတာ.ပါသည္ ။ထိုနာရီမွာလည္းရာဇ၀င္နွင္.ျဖစ္သည္ ။ ပဥၥမေျမာက္ ေဂ်ာ.ဘုရင္နန္းသက္ ၂၅ နွစ္ (ေငြရတု )အထိမ္းအမွတ္အျဖစ္ ၁၉၃၄ တြင္ တစ္ကမၻာလံုး၌ (၁၀ )လံုးသာ Gillette & Johnson ကုမၼဏီမွထုတ္ေ၀ေသာ နာရီထဲမွ တစ္လံုးျဖစ္သည္ ။ နာရီစင္ကိုမႏၱေလးမွ ေဆးဆရာ မစၥတာပါဆယ္ ( Mr. Purcell ) ကလွဴ၍ ပါဆယ္တာ၀ါဟုအမည္တြင္သည္ ။ ထိုနာရီစင္မွာယခုထက္တိုင္ အခ်ိန္မွန္စြာ ျမည္သံေပးေနဆဲျဖစ္သည္ ။ အဂၤလိပ္ကိုမျကိဳက္ေသာ္မွ ေရွးေဟာင္းအေမြအနွစ္အျဖစ္ ထိမ္းသိမ္းေစာင္.ေရွာက္ထားသင္.ေသာ နာရီျဖစ္သည္ ။
ေခတ္ေတြေျပာင္းခဲ.ျပီ ။စနစ္ေတြလည္းေျပာင္းခဲ.ျပီျဖစ္သည္ ။ ျမန္မာျပည္မွာနာရီစင္ေတြေခတ္မစားေတာ.တာျကာေခ်ျပီ ။ဤသို.ျဖင္. ၁၉၈၈ ခုနွစ္သို.ေရာက္လာခဲ.သည္ ။ ထိုအခ်ိန္တြင္ျမန္မာျပည္သူလူထုသည္ နာရီကိုမလိုပါေခ် ။လိုေနသည္ မွာ အလုပ္အကိုင္အခြင္.အလမ္းမ်ား၊လူတန္းေစ.စားနိုင္ေသာက္နိုင္ရန္ ဆန္နွင္.ဆီ ေစ်းနွုန္းမ်ားတည္ျငိ္မ္ရန္ ၊ ျပည္သူမ်ားဘ၀ေအးခ်မ္းလံုျခံုရန္ျဖစ္သည္ ။ သို.ေသာ္ နိုင္ငံေတာ္ ျငိမ္၀ပ္ပိျပားမွုတည္ေဆာက္ေရးအဖြဲ. ( အာဏာသိမ္း အစိုးရ)သည္ ျပည္သူကမေတာင္းဆိုေသာအရာတစ္ခုကိုအေဆာတလ်င္အားသြန္ခြန္စိုက္ျဖည္.ဆီးေပးခဲ.သည္ ။ထိုအရာမွာ ျမိဳ.လည္ေခါင္မ်ားတြင္ေန.ျခင္းညျခင္းေပါ ္ေပါက္လာေသာ နာရီစင္မ်ားျဖစ္သည္ ။ က်ြန္ေတာ္တို.ျပည္ျမိဳ.ေရြွဆံေတာ္ဘုရားေျမာက္ဖက္ေစာင္းတန္းထိပ္တြင္လည္း ယခင္ကရွိခဲ.ဖူးေသာ သမိုင္း၀င္ ေက်ာက္ထီးတိုင္ျကီး နွင္.အ၀ိုင္းပါတ္စနစ္ေပ်ာက္သြားျပီး ပံုပန္းမက်ေသာ နာရီစင္ျကီးတစ္ခုလမ္းလည္ေကာင္တြင္ ေရြွဆံေတာ္ဘုရားျမင္ကြင္းကိုပိတ္ကာ ကိုးလို. ကန္.လန္.ေပါ ္လာသည္ ။ မိမိကိုယ္စြမ္းကိုယ္စထက္ ေဗဒင္ေတြ ၊ယျတာေတြ ၊အေဆာင္ေတြ ယံုျကည္လြန္းေသာစစ္ဗိုလ္ခ်ဳပ္ျကီးမ်ားသည္ ထိုစဥ္က နာရီစင္မ်ားကို ျမိဳ.ျကီးမ်ားတြင္ တစ္ျပိုင္နက္တည္းအေရးတျကီး (အျခားလုပ္စရာကိစၥမ်ားစြာ ရွိေနသည္.ျကားမွ ) ဘာေျကာင္.တည္ေဆာက္ခဲ.သလဲဆိုတာ သံသယ၀င္စရာေကာင္းသည္ ။ န.၀.တ အစိုးရတည္ေဆာက္ခဲ.ေသာ နာရီစင္မ်ားမွာ တစ္ေန.လ်င္ နွစ္ျကိမ္အခ်ိန္မွန္ျပနိုင္ရံုကလြဲ၍ နာရီလက္တံမ်ားမွာရပ္ေနသည္ကမ်ားေပသည္ ။ ေသခ်ာသည္ကေတာ.ျမန္မာျပည္၏ျမိဳ.ျကီး ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားတြင္စီမံကိန္းခ်၍ တည္ေဆာက္ခဲ.ျကေသာနာရီစင္မ်ားအတြက္ နိုင္ငံ.ဘ႑ာေငြမ်ားအေဟာသိကံ ျဖစ္ကုန္ရျခင္းျဖစ္သည္ ။ ထိုနာရီတည္ေဆာက္ေရးကန္ထရိုက္မ်ားေျကာင္. တရုတ္တိုင္ကပ္နာရီ ေရာင္းခ်ခြင္.ရသူမ်ား ၊ နာရီစင္ေဆာက္လုပ္ေရး ကန္ထရိုက္ရသူမ်ားေထာသြားျကျခင္းမွလြဲ၍လူထုအတြက္အက်ိဳးအျမတ္မယ္မယ္ရရဘာမွျပစရာမရွိေခ် ။
ေနာက္ထပ္ဆိုးကြက္တစ္ခုမွာ နာရီစင္မ်ားသည္ ျမို.လည္ေကာင္လူစည္ကားေသာလမ္းမအလည္ေကာင္တြင္ရွိတတ္ျပီး အမ်ားအားျဖင္. ကားေမာင္းသူမ်ား ၊ ဆိုင္ကယ္စီးလာသူမ်ား ၊ ဆိုက္ကားဆရာမ်ား၏ျမင္ကြင္းကိုကြယ္ ထားေလ.ရွိသည္ ။ နာရီစင္ရွိေသာေနရာသည္ အလြန္စည္ကားရွဳပ္ေထြးေသာေနရာျဖစ္တတ္ျပီး တစ္ဖက္မွ ယာဥ္သြားယာဥ္လာကိုအလြယ္တကူမျမင္နိုင္သျဖင္.ယဥ္တိုက္မွုမ်ား အမ်ားဆံုးျဖစ္ပြားေလ.ရွိေသာေနရာျဖစ္သည္ ။ နာရီစင္စီမံကိန္းေျကာင္.အက်ိဳးထက္အျပစ္ကမ်ားေပသည္ ။ ၁၉၈၈ ဟူေသာကာလတြင္ ျမန္မာျပည္သူလူထုသည္ အခ်ိန္သိရန္ နာရီစင္သို.ေျပးျကည္.ရေသာ ကာလမဟုတ္ေတာ.ေခ် ။ ထို.ထက္အလြန္ဆိုရလ်င္ ယေန.ေခတ္သည္ ၂၁ ရာစုသို.၀င္လာေသာ အိုင္တီေခတ္ျဖစ္သည္ ။ ဆိုကၠားဆရာပင္ လက္ကိုင္ဖုန္းကိုင္ေနနိုင္ေသာေခတ္တြင္ ဖုန္းအားလံုး၌ နာရီပါသည္ျဖစ္ရာ နာရီစင္မွနာရီကိုပင္မဆိုထားဘိ လက္ပါတ္နာရီမ်ားပင္မည္သူမ်ွမပါတ္ေတာ.သျဖင္.ေရာင္းအား က်ေနေပသည္ ။ တကယ္မလိုအပ္ေသာနာရီစင္ မ်ားသည္ ယာဥ္တိုက္မွုျဖစ္ေစတတ္ေသာမ်က္ကြယ္အရပ္တစ္ခုျဖစ္ေနသည္မွလြဲ၍ ၊ ေကြ.ပါတ္ေမာင္းေနရသျဖင္. ယာဥ္တိုက္မွုမ်ားျဖစ္ေပါ ္တတ္သည္မွလြဲ၍ ဘာမွအက်ိဳးမရွိေသာ စီမံကိန္းတစ္ခုသာျဖစ္၍ တစ္နိုင္ငံလံုးမွနာရီစင္မ်ားကိုခ်က္ ခ်င္း ဖ်က္သိမ္းသင္.ပါသည္ ။
ေနာက္ထပ္သတင္းတစ္ပုဒ္အေျကာင္းကိုဆက္ပါရေစ ။ေျမာက္ဥကၠလာ တံတားေပါ ္မွေမာ္ေတာ္ယာဥ္တစ္စီး ေအာက္သို.ျပဳတ္က်သြားသျဖင္. ယာဥ္ေမာင္းေသဆံုးသြားျပီး ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ေပါ ္ပါလာေသာ လူငါးဦး ေဆးရံုတင္ထားရ သည္ဆို၏ ။ေျမာက္ဥကၠလာပ ျမိဳ.နယ္ နွင္.မရမ္းကုန္းျမိဳ.နယ္ကိုဆက္သြယ္ထားေသာ န၀ေဒးရုပ္ရွင္ရံုအနီးမွ ခံုးေက်ာ္တံတားမွာ မျကာခနယာဥ္မေတာ္တဆျဖစ္ေလ.ရွိေသာတံတားတစ္စင္းျဖစ္သည္ ။ တံတားတည္ေဆာက္ပံုမွာ ေျဖာင္.ေျဖာင္.တန္းတန္းမဟုတ္ပဲ ( င ) ပံုသ႑န္ေကြးေကြးေကာက္ေကာက္ တည္ရွိေသာ ဒီဇိုင္းျဖစ္သည္ ။ အရက္မူး၍ျဖစ္ေစ ၊ အေျကာင္းမသိ၍ ျဖစ္ေစ အရွိန္ျဖင္.ေမာင္းတက္လာေသာ ကားမ်ားသည္ အရွိန္မထိမ္းနိုင္ပဲ တံတားလက္ရမ္းကို၀င္တိုက္ေလ.ရွိျပီး ထိုတံတားလက္ရန္းက်ိဳးပဲ.ကာေအာက္သို.က်ေလ.ရွိသည္ ။ အကယ္၍သာ တံတားလက္ရမ္းကိုယခုထက္ပိုမိုခိုင္ခန္.ေသာ Guard Rail သံလက္ရမ္းမ်ား တပ္ဆင္ခဲ.မည္ဆိုလ်င္ မေတာ္တဆ မွုျဖစ္လ်င္ေသာ္မွ ယခုကဲ.သို. အသက္ဆံုးရွံုးမွုျဖစ္မည္မဟုတ္ေခ် ။ ျပင္ဦးလြင္မွ မႏၱေလးသို.ဆင္းေသာေတာင္ဆင္းကားလမ္းတစ္ေနရာမွာလည္းလြန္စြာအဆင္းမတ္ေစာက္လွေသာေျကာင္. ကားမ်ားမျကာခန ေခ်ာက္ထဲသို.က် တတ္ေပသည္ ။ ထိုေနရာမ်ိဳးတြင္ ခိုင္ခန္.ေသာ Guard Rail သံတန္းမ်ားအခိုင္အမာကာထားပါက လူေသမွုကိုေလ်ွာ.ခ်တားဆီးနိုင္ေပမည္ ။ နာရီစင္ကဲ.သို. မေယာင္ရာဆီလူးေသာ စီမံကိန္းမ်ားကို အခ်ိန္ျဖဳန္း ေငြျဖဳန္းတည္ေဆာက္မည္.အစား လူ.အသက္ကိုကယ္ နိုင္ေသာ စီမံကိန္းမ်ာကိုအားသြန္ခြန္စိုက္ေဆာင္ရြက္သင္.ေပသည္ ။
တတိယဖတ္ရေသာသတင္းမွာ ရန္ကုန္ -မႏၱေလးအျမန္လမ္းမတြင္ျပဳျပင္ထမ္းသိမ္းမွုမ်ားေဆာင္ရြက္ေသာသတင္းျဖစ္သည္ ။ထိုသတင္းထဲတြင္ ယခုတပ္ဆင္လိုက္ေသာ Guard Rail နွင္. Concrete Barrier မ်ားေျကာင္. ယာဥ္သည္မေတာ္တဆမွုျဖစ္ေသာ္လည္း ေသဆံုးမွုက်သြားျခင္း ၊ဒဏ္ရာရရွိသည္.ပမာဏက်သြားျခင္းကိုေဆးမွတ္တမ္းမ်ားအရေလ.လာေတြ.ရွိခဲ.ရေျကာင္း “ ဟူ၍ေဖာ္ျပပါရွိထားပါသည္ ။ ထို.ေျကာင္.လမ္းေဘးတြင္ခိုင္ခန္.ေသာ အကာအရံမ်ားသည္ ယာဥ္မေတာ္တဆမွုေျကာင္.ျဖစ္ရေသာလူေသဆံုးမွုမ်ားကို ကာကြယ္နိုင္ေျကာင္းသိရေပသည္ ။ ထိုသို.ေသာစီမံကိန္းမ်ားအတြက္မူနိုင္ငံ၏ဘ႑ာေငြမ်ားမွ လိုအပ္သေလာက္ထုတ္ယူသံုးစြဲသင္.ေပသည္ ။
ျမန္မာနိုင္ငံသည္ ကမၻာေပါ ္တြင္ ေကာက္ရိုးမီးကဲ.သို. အဓိပၹါယ္မရွိ ၊ပြဲျပီးမီးေသ စီမံကိန္းမ်ိဳး အမ်ားဆံုးရွိေသာ နိုင္ငံျဖစ္မည္ထင္သည္ ။ နိုင္ငံ.အျကီးအကဲတစ္ဦးစိတ္ရူးေပါက္ရာ ေဗဒင္ကိန္းခန္းျဖင္. ညြွန္ျကားရာကိုတစ္ျပည္လံုးလိုက္လုပ္ရေသာ ျကက္ဆူပင္စီမံကိန္းကိုပင္ျကည္.ပါ ။ အနွစ္မရွိေသာေတာတြင္ျကက္ဆူပင္မင္းမူသည္ ဟူေသာစကားလိုပင္ေခါင္းေဆာင္ေဟာင္းျကီး၏ ္ ျကက္ဆူပင္စီမံကိန္းသည္ ျမန္မာျပည္တြင္တြင္က်ယ္ခဲ.ပါသည္ ။ ထိုစီမံကိန္းမွ ထြက္လာေသာအက်ိဳးရလာဒ္မွာတိုင္းျပည္အတြက္ဘာမွ ေကာင္းကြက္မထြက္ေပါ ္ခဲ.ေသာ္လည္းတစ္ျပည္လံုး မွာ အရူးမ်ားကဲ.သို.အဓိပါယ္မရွိေသာ စီမံကိန္းတြင္ ပါ၀င္ခဲ.ျကရသည္ ။ျကက္ဆူဆီျဖင္.ေမာင္းေသာ ကားတစ္စီးတစ္ေလမွ မျမင္ရေသာ္လည္း တိုင္းျပည္၏ အခ်ိန္မ်ား ၊ေငြမ်ား ၊လုပ္အားမ်ား ေလမွာေမ်ာခဲ.ရသည္ ။ ထိုစဥ္ကနိုင္ငံပိုင္သတင္းစာမ်ားမွ ျကက္ဆူဆီေကာင္းေျကာင္း မစားရ၀ခမန္း ၀ါဒျဖန္.ေရးသားခ်က္မ်ား မွာလည္းယခုအခါဘယ္ဆီေရာက္သြားျပီမသိရေတာ.ေပ ။ ရွက္တတ္လ်င္ကိုယ္.မ်က္နွာကိုယ္ဓါးနွင္.လွီးသင္.ေသာေျကးစားကေလာင္ရွင္မ်ားျဖစ္သည္ ။
ေနာက္ထပ္ ထင္ရာလုပ္ေသာစီမံကိန္းမွာ ရန္ကုန္ျမိဳ.မွ တကၠစီမ်ားတြင္မီတာတပ္ျခင္းျဖစ္သည္ ။ တကၠစီကားမ်ားကို မ၀ယ္မေနရဇြတ္အဓမၼမီတာတပ္ခိုင္းခဲ.ေသာ္လည္း မီတာမ်ားကိုေရာင္းခ်ရန္ကန္ထရိုက္ယူထားေသာကုမၼဏီမ်ားသာပြသြားခဲ.ျကေပသည္ ။ ထိုမီတာမ်ားကိုတကယ္အသံုးျပဳ၍ေမာင္းေနေသာ တကၠစီ ယာဥ္ဘယ္နွစ္စီးရွိသနည္း ။ အငွားယာဥ္မ်ား၏ကားေရွ.ခန္းတြင္ေတာ.တကၠစီမီတာမ်ားမွာဖုန္အလိမ္းလိမ္းတက္လ်က္ ။ ရန္ကုန္ျမိဳ.တြင္တကၠအစီးေရ မည္မ်ွရွိသနည္း ။အစီးေရ နွစ္ေသာင္းေက်ာ္ေက်ာ္ေလာက္ေတာ.ရွိေပလိမ္.မည္ ။တကၠစီတစ္စီးတြင္ မီတာတစ္ခုမွာက်ပ္တစ္သိန္းအထက္က်သင္.ရာ ကားစီးေရနွစ္ေသာင္း အတြက္ က်ပ္သိန္းေပါင္းနွစ္ေသာင္းမွာ ဘယ္ဆီသို.ေရာက္သြားျကသနည္း။တကၠစီတစ္စီးျခင္း ေပးလိုက္ရေသာေငြမ်ားသည္ မည္သူ.ထံသို.ေရာက္သြားျကသနည္း။ အမိန္.ထုတ္ေသာပုဂၢိဳလ္နွင္. မီတာေရာင္းေသာ ပုဂၢိုလ္သည္ မည္သို.အခ်ိတ္အဆက္ရွိသနည္း ။ယာဥ္ေမာင္းမ်ား လိုက္နာရန္မျဖစ္နိုင္ေသာေစ်းနွုန္းမ်ားကို အဓိပါယ္မဲ. စီမံကိန္းမ်ားအဘယ္.ေျကာင္.ခ်ခဲ.ျကသနည္း ဆိုသည္မွာလည္းတာ၀န္ရွိသူမ်ားကဘယ္ေတာ.မွေျဖမည္မဟုတ္ေပ။ ျမစ္ဆံုေရအားလ်ပ္စစ္စီမံကိန္းကိုျပည္သူလူထုကလက္မခံ ဆန္.က်င္ကန္.ကြက္ေသာအခါ ထိုစဥ္ကလ်ွပ္စစ္စြမ္းအား၀န္ျကီးဦးေဇာ္မင္းက ျပည္သူေတြ ဧရာ၀တီေရာဂါထေနသည္ ၊ လ်ွပ္စစ္ဓါတ္အားမ်ားမွာ ပိုလ်ွံေနသျဖင္.တရုတ္ကိုေရာင္းခ်ရျခင္းျဖစ္သည္ဟု အထက္က ဆရာျကီးမ်ားအျကိုက္ ေျမြမေျကာက္ကင္းမေျကာက္ေျဗာင္လိမ္ရဲခဲ.သည္ ။ ထိုသို.အထက္ကိုလိမ္လည္ေလ်ွာက္တင္၍ ခြင္ရိုက္ခဲ.ျကေသာ နိုင္ငံေတာ္စီမံကိန္းမ်ား ဘယ္၍ဘယ္မ်ွရွိေနမည္လဲေတာ.မေရတြက္နို္င္ေခ် ။ လခစားပါဟုဆိုေသာ အရပ္ဘက္ ၊စစ္ဘက္အရာရွိျကီးမ်ားကေတာ. သူတို.လစာနွင္. ဆယ္ဘ၀စုေဆာင္းေသာ္မွ လက္လွမ္းမမွီနိုင္ေသာ ပိုင္ဆိုင္မွုမ်ားျဖင္.ခ်မ္းသာေနခဲ.ေလျပီ ။ စီမံကိန္းေက်းဇူးကားသူတို.အတြက္ျကီးေပစြ ။
ေနျပည္ေတာ္ျကီးေဖာက္လုပ္ရာတြင္လည္းေကာင္း၊အျမန္လမ္းမျကီးေဖာက္လုပ္ရာတြင္လည္းေကာင္း၊ စီမံကိန္းကိုအေျကာင္းျပဳ၍ နိုင္ငံေတာ္ပိုင္ ပစၥည္းမ်ားကို ခိုးျက ၀ွက္ျက အေပ်ာက္ရိုက္ျကေသာ ယူနီေဖာင္း၀တ္ ပုဂၢိဳလ္မ်ားအေျကာင္းကိုလည္းဂ်ာနယ္မ်ားတြင္ဖတ္ရေပသည္ ။ စီမံကိန္းမ်ားအတြက္ ခြင္.ျပဳေငြသြားထုတ္ေသာအခါ စာရင္းထဲတြင္အမွန္အတိုင္းလက္မွတ္ထိုးခဲ.ရျပီးလက္ေတြ.တြင္ ဌာနမွအျကီးဆံုးပုဂၢိဳလ္ကရာခိုင္နွုန္း ျဖတ္ယူထား လိုက္ေျကာင္းကိုလည္း မျကာခနျကားရေပသည္ ။
ထို.အတူပင္ မျဖစ္နိင္သည္ကိုဗန္းျပ၍ ခရိုနီမ်ား ေထာသြားေသာ ေရနက္ကြင္းစပါးစိုက္ပ်ိဳးေရးစီမံကိန္း ၊ ေနြစပါးမိုးစပါးစီမံကိန္း ၊ သစ္ဆိမ္.ပင္စီမံကိန္း ၊ အာဆီယံစံနွုန္းဆိုေသာစီမံကိန္း၊ တဲေပါ ္မွတိုက္ေပါ ္တင္ေသာစီမံကိန္း၊တန္ဖိုးနည္းအိမ္ယာစီမံကိန္း၊ ေျမလြတ္ေျမရိုင္းေဖာ္ထုတ္ေရးစီမံကိန္း၊ စက္မွုဇုန္စီမံကိန္း၊ စက္မွုဇုန္ထုတ္ကားမ်ားနိုင္ငံျခားသို.တင္ပို.နိုင္ေရးစီမံကိန္း၊ဆင္းရဲမြဲေတမွုေလ်ွာ.ခ်ေရးစီမံ ကိန္း၊သဘာ၀ဓါတ္ေငြ.တူးေဖာ္ေရးစီမံကိန္း၊ ေျကးနီစီမံကိန္း၊ ျမန္မာ.အားကစား ကမၻာသို.လြွမ္းေရး စီမံကိန္း၊ေရေလွာင္တမံစီမံကိန္းစသည္ျဖင္.မ်ားျပား လွေပသည္ ။
စီမံကိန္းမ်ားသေလာက္တိုင္းျပည္သည္ တစ္ျဖည္းျဖည္းမြဲသထက္မြဲလာေသာနိုင္ငံကိုျပပါဟုဆိုလ်င္ ျမန္မာနိုင္ငံကိုျပရေပလိမ္.မည္ ။ ယခုအခါ က်န္းမာေရးနွင္. ပညာေရးစီမံကိန္းမ်ားအသစ္ေရးဆြဲဦးမည္ဟုျကားရေပသည္ ။ ထမင္းနပ္မွန္ဖို. ၊ေက်ာခင္းစရာတစ္ေနရာရဖို. အသည္းအသန္ရုန္းကန္ေနရေသာနိုင္ငံတြင္ စီမံကိန္းဆိုလ်င္လူေတြကေျကာက္ေနေပျပီ ။ ဘာစီမံကိန္းညာစီမံကိန္းမ်ားအသံျကားသည္နွင္. ငါ.အိမ္ ငါ.ေျမ ငါ.လယ္ကေလးမ်ားလာသိမ္းေတာ.မလားဟုလူေတြကေတြးပူေနရေလျပီ ။
၁၉၉၀ ေလာက္က ကရင္ျပည္နယ္ေတာပိုင္းမွ မိတ္ေဆြတစ္ေယာက္ ရန္ကုန္ကိုလာလည္ရာ ယူနီေဖာင္း၀တ္စစ္သားတစ္ေယာက္ကိုျမင္သည္နွင္.ေျကာက္ျပီးထြက္ေျပးသျဖင္.မနဲလိုက္ဆြဲရ၏။ ဘာျဖစ္တာလဲေမးေသာအခါ သူတို.ရြာတြင္ထိုပုဂၢိဳလ္မ်ားသည္ လမ္းမွာေတြ.တာနွင္. လက္ပါတ္နာရီခ်ြတ္ခိုင္း၏။ အိမ္မွာေမြးထားေသာ၀က္ကို ေသနတ္နွင္.ပစ္ျပီးယူသြား၏ ။ လူကိုလည္းေပါ ္တာဆြဲတတ္ေသးသည္ဆို၏ ။ ထို.ေျကာင္.ရန္ကုန္ကိုလာစဥ္ ထိုလူမ်ားကိုျမင္တာနွင္.ထြက္ေျပးျခင္းျဖစ္သည္ ။ က်ြန္ေတာ္.မိတ္ေဆြ ရန္ကုန္သားတစ္ပိုင္းျဖစ္ေနေသာအျခားကရင္တစ္ေယာက္က ရန္ကုန္တြင္စစ္သားျမင္တို္င္းထြက္ေျပးစရာမလိုေျကာင္း၊ ေျကာက္စရာမလိုေျကာင္း ဆိုးသြမ္းရိုင္းစိုင္းျခင္းမရွိေျကာင္း မနည္းရွင္းျပရသည္ ။
ယခုအခါတြင္လည္း ယခင္ကစစ္တပ္ကိုျမင္တာနွင္.ေတာကလူမ်ားေျကာက္ျကသလို ၊စီမံကိန္းဆိုတာျကားသည္နွင္.ျပည္သူလူထုကေျကာက္ေနပါျပီ ။တတ္မ်ားတတ္နိုင္လ်င္ အစိုးရမင္းမ်ားသည္ ျပည္သူမ်ားအေျကာက္ေျပေရးစီမံကိန္းတို. ၊ ေျမယာမသိမ္းေရးစီမံကိန္းတို. ၊၀န္ျကီးမ်ားယဥ္ေက်းလိမၼာစီမံကိန္းတို. ၊ လာဘ္စားသူမ်ား ေထာင္ခ်ေရးစီမံကိန္းတို. လုပ္ျကေစခ်င္ပါသည္ ။ ယုတ္စြအဆံုးဘာမွမလုပ္နိုင္လ်င္ေတာင္ စီမံကိန္းေလ်ွာ.ခ်ေရးစီမံကိန္းေတာ. လုပ္သင္.ပါေျကာင္းအျကံျပဳအပ္ေပသည္ ။
သရ၀ဏ္(ျပည္)
ေစာင္.ျကည္.ဂ်ာနယ္ ၄.၃.၂၀၁၄
0 comments:
Post a Comment