GTU (သို.မဟုတ္ ) စနစ္တစ္ခုရဲ.ေဘးထြက္ဆိုးက်ိဳး
သရ၀ဏ္(ျပည္)
တိုင္းျပည္တြင္ဒိထက္အေရးျကီးေသာကိစၥမ်ားစြာရွိသျဖင္. ဒီအေျကာင္းကိုမေရးေတာ.ဘူးဟု က်ြန္ေတာ္ အျကိမ္ျကိမ္စဥ္းစားသည္ ။ သို.ေသာ္ ေတြ.ေန ျမင္ေန ဖတ္ေန ျကားေနရသည္. သေဘာထားမ်ားက က်ြန္ေတာ္.ကို ဤေဆာင္းပါးမေရးပဲမေနနိုင္ေအာင္ျဖစ္ေစသည္ ။ ကိစၥကေတာ. အမ်ားသူငါေျပာျကားေနျကေသာ နည္းပညာတကၠသိုလ္ (သံလ်င္ ) မွ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားစံုတြဲတစ္တြဲ၏ အတြင္းေရး ေပါက္ျကားမွု (တနည္းေျပာရလ်င္ ) ခ်ိန္းေတြ.စဥ္ ဗီဒီယို ခိုးရိုက္ထားေသာ မွတ္တမ္းေပါက္ျကားမွုျဖစ္သည္။
သရ၀ဏ္(ျပည္)
တိုင္းျပည္တြင္ဒိထက္အေရးျကီးေသာကိစၥမ်ားစြာရွိသျဖင္. ဒီအေျကာင္းကိုမေရးေတာ.ဘူးဟု က်ြန္ေတာ္ အျကိမ္ျကိမ္စဥ္းစားသည္ ။ သို.ေသာ္ ေတြ.ေန ျမင္ေန ဖတ္ေန ျကားေနရသည္. သေဘာထားမ်ားက က်ြန္ေတာ္.ကို ဤေဆာင္းပါးမေရးပဲမေနနိုင္ေအာင္ျဖစ္ေစသည္ ။ ကိစၥကေတာ. အမ်ားသူငါေျပာျကားေနျကေသာ နည္းပညာတကၠသိုလ္ (သံလ်င္ ) မွ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားစံုတြဲတစ္တြဲ၏ အတြင္းေရး ေပါက္ျကားမွု (တနည္းေျပာရလ်င္ ) ခ်ိန္းေတြ.စဥ္ ဗီဒီယို ခိုးရိုက္ထားေသာ မွတ္တမ္းေပါက္ျကားမွုျဖစ္သည္။
အရွက္အေျကာက္ျကီးေသာ
၊ ဟီရိျသတပၹတရားျကီးမားေသာျမန္မာ လူ.အသိုင္းအ၀ိုင္းသည္ ဤကိစၥတြင္
ထိတ္လန္.တုန္လွုပ္ Shock ရသြားသည္ ဟုထင္ပါသည္ ။ တစ္ဆက္ထဲပင္ လူငယ္တို.၏
အျပဳအမူ အေနအထိုင္ကိုေသာ္လည္းေကာင္း ၊ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းမ်ား၏
အေနအထားကိုလည္းေကာင္း ေ၀ဖန္သံတို.ျကြက္ျကြက္ညံေအာင္ တက္လာျကပါသည္။
အမ်ားအားျဖင္. ေက်ာင္းသားလူငယ္ စံုတြဲအားပစ္မွတ္ထားျပီး
ေ၀ဖန္ရွုတ္ခ်လာျကျခင္းျဖစ္သည္ ။ ေ၀ဖန္ျကသူထဲတြင္မဆီမဆိုင္
ရန္ကုန္တိုင္းေဒသျကီးရွိတကၠသို္လ္မ်ားနွင္. အေျခခံပညာေက်ာင္းမ်ားတြင္
မဖြယ္မရာကိစၥမ်ားျဖစ္ပြားသည္.အခါ ရန္ကုန္တိုင္းေဒသျကီးအစိုးရက
တင္းျကပ္စြာကိုင္တြယ္သြားရန္စီစဥ္ေနေျကာင္း ၊ တိုင္းေဒသျကီးတာ၀န္ရွိသ
ူတစ္ဦးကထုတ္ေဖာ္ေျပာျကား လိုက္သည္ဟု ျသဂုတ္လ (၁)ရက္ေန.ထုတ္
ရန္ကုန္တိုင္းသတင္းစာတြင္ ပါရွိရာက်ြန္ေတာ္.အျမင္ကိုေျပာရလ်င္
တကၠသိုလ္မ်ား၏ လုပ္ပိုင္ခြင္.ကို အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအဖြဲ.ကမဆီမဆိုင္၀င္၍
စြက္ဖက္ျခင္းျဖစ္သည္ ။ လက္သင္.ခံနိုင္စရာမရွိေပ ။
က်ြန္ေတာ္. ကို မိတ္ေဆြအေပါင္းအသင္းမ်ားက ဘုဂလန္.တစ္ဦး ၊ လူ.ခြစာတစ္ဦးဟုဆိုေလ.ရွိရာ ဤ ကိစၥတြင္လည္း က်ြန္ေတာ္.အျမင္မွာအမ်ားနွင္.မတူပဲ ကြဲျပားေနဦးမည္ျဖစ္ပါသည္ ။က်ြန္ေတာ္.အျမင္တြင္ အသက္ဆယ္.ရွစ္နွစ္ျပည္.ျပီးေသာ လြတ္လပ္သည္. အပ်ိဳနွင္.လူပ်ိုနွစ္ဦးသည္ နွစ္ဦးသေဘာတူ ခ်စ္တင္းနွီးေနွာျကျခင္းသည္ ဘာမွထူးဆန္းေသာကိစၥမဟုတ္ ၊ ဘာမွ ကန္.ကြက္ရွုတ္ခ်ထိုက္ေသာ အေျကာင္းလည္းမရွိ ၊ သူ.နွမ ကိုယ္.နွမ ၊ သူ.ေမာင္ ကိုယ္.ေမာင္ ဤ တစ္ကမၻာလံုး၌ ဤကိစၥမ်ိုးနွင္.လြတ္သူ တစ္ေယာက္မွမရွိ ။ လူသိတာနွင္. လူမသိတာ ၊ လူျမင္တာနွင္. လူမျမင္တာပဲကြာျခားမည္ ။ ဤ ကာမမွု၌ ေလာကီလူ.ရြာအတြင္းေနထိုင္သူတို.သည္ အရိယာျဖစ္ေနျကသူမ်ားမွလြဲ၍ မည္သူမ်ားကင္းျကသနည္ း။ ေယာက္က်ားနွင္.မိန္းမ ဆိတ္ကြယ္ရာ၌ အတူေနျကျခင္းမွာ တကၠသိုလ္ ပရ၀ုဏ္ မွာသာမဟုတ္ ၊ စာသင္ခန္းအတြင္းမွာသာမဟုတ္ ေကာက္ရိုးပံုေနာက္တြင္လည္းရွိ၏။ စက္ရံုအလုပ္ရံုေပါ ္တြင္လည္းရွိ၏ ။ စစ္တန္းလ်ား ထဲတြင္လည္းရွိ၏။ ျခင္ေထာင္ထဲတြင္လည္းရွိ၏ ။ဟိုတယ္ျကီးမ်ားေပါ ္တြင္လည္းရွိ၏ ။ ဘုန္းျကီးေက်ာင္းေပါ ္မွာလည္းရွိ၏ ။ အေမရိကန္သမၼတအိမ္ျဖဴေတာ္စာျကည္.ခန္းထဲမွာပင္ရွိ၏ ၊ သခ်ၤ ိဳင္းကုန္းတြင္လည္းရွိ၏ ။ ဤေလာကတစ္ခြင္ ၌ ဤ အမွုသည္ ေနရာမေရြး ျဖစ္ေလ.ရွိတတ္ေသာသေဘာသည္ရွိေပ၏ ။
ျမတ္စြာ ဘုရားလက္ထက္ေတာ္ အခါက အရွင္သုဒိန္ဟူေသာ ရဟန္းတစ္ပါးသည္ ဇနီးေဟာင္းနွင္. ေမထုန္မွီ၀ဲမိ၏ ။ ျဖစ္ပံုမွာ အရွင္သုဒိန္ဆိုေသာ ရဟန္းတစ္ပါးသည္ ျမတ္စြာဘုရားသာသနာ၌ အလြန္ျကည္ျငိုေသာေျကာင္. လူ.ေဘာင္ကိုစြန္.ခြာကာ ရဟန္းျပဳခဲ.၏ ။ ထိုအခါ ရွင္သုဒိန္၏ မိခင္ျကီးကေတာင္းပန္သည္မွာ “ ငါ.သား တကယ္လူမထြက္နိုင္လ်ွင္ရဟန္းဘ၀မွာပင္ ေပ်ာ္ရြွင္စြာေနပါေတာ. ၊သို.ေသာ္သားသမီးမရွိေသာေျကာင္. ပစၥည္းေတြကိုငါတို.ေသလ်ွင္လိစၧ၀ီမင္းတို. သိမ္းရစ္ပါလိမ္.မယ္ ၊သားတစ္ေယာက္ရရံု သားမ်ိုးေစ.ပဲေပးပါေတာ. “ ဟု ေနာက္ဆံုးပူဆာျခင္းမ်ိုးျဖင္.ပူဆာေလေသာ္ ဘုရားပညတ္ေတာ္မူျပီးေသာ သိကၡာပုဒ္လည္း မရွိေသးသျဖင္. အျပစ္ရွိလိမ္.မည္မထင္ေသာေျကာင္. သူတို.၏နားပူနားဆာလုပ္ျခင္းမွ ေအးေစေတာ. ဟုသေဘာထား၍ “ ဒီကိစၥေလာက္ေတာ. ကူညီနိုင္ပါရဲ.” ဟု ၀န္ခံခဲ.ျပီးလ်ွင္ မိမိေနရာ မဟာ၀ုန္ေတာသို. မယ္ေတာ္ျကီးနွင္.အတူလာေသာ ဇနီးေဟာင္းအားသားမ်ိုးေစ.ေပးမိေလသည္ ။ ထိုအေျကာင္းကိုဘုရားရွင္သိေတာ္မူေသာ္ “ အျကင္ရဟန္းသည္ ေမထုန္မွီ၀ဲအံ. ၊ထိုရဟန္းသည္ ပါရာဇိကက်၍ ရဟန္းေကာင္းတို.နွင္. ကံျကီးကံငယ္ေပါင္းသင္းခြင္.မရွိရ “ ဟု ပထမပါရာဇိက သိကၡာပုဒ္ကို ပညတ္ေတာ္မူရေလသည္ ။
ေနာက္ထပ္အမွုတစ္ခုကား ဘုရားလက္ထက္ေတာ္၌ ရဟန္းတစ္ပါးသည္ အေသေကာင္မိန္းမကို ေတြ.ျမင္၍ ရာဂစိတ္ျဖစ္၏ ။ထိုမိန္းမ၏အဂၤါဇာတ္ကိုတစ္၀က္ေက်ာ္ေက်ာ္ေခြးစားထား၏ ။ ထိုရဟန္းသည္ ထိုအဂၤါဇာတ္ကိုပင္မွီ၀ဲေလသည္ ။ထို.ေနာက္ ပါရာဇိက က် , မက် ၌ ယံုမွားသံသယ ျဖစ္ေသာေျကာင္. ဘုရားရွင္ကိုေလ်ွာက္ေလရာ ဘုရားရွင္သည္ “ ထံုလႅစၥဥ္း အာပတ္သင္.၏ “ ဟု ဆံုးျဖတ္ေတာ္မူေလသည္။
ဆိုလိုသည္မွာကား အေကာင္းအဆိုးကိုမခြဲတတ္ေသာအခါ သာသနာ.၀န္ထမ္း ရဟန္းပင္လ်င္ ေနရာမေရြးေမွာက္မွားတတ္ေပေသး၏ ။ ဤေနရာ၌ ေျပာလိုရင္းသေဘာမွာ ေနရာ တကာ၌ လြတ္လပ္စြာ ကာမဂုဏ္ ေရယာဥ္ေျကာ၌ နစ္ေျမာေလျကဟု အားေပးတိုက္တြန္းလိုျခင္းမဟုတ္ ။ ေလာက၌ ေနရာမေရြးျဖစ္တတ္ျကေသာကာမဂုဏ္သေဘာကို နားလည္ျကေစလိုျခင္းျဖစ္သည္ ။
အကယ္စင္စစ္ လူငယ္တို.ဘာသာဘာ၀ ဆိတ္ကြယ္ရာတြင္ သမီးရည္းစားေတြ.ျကရာမွ အခ်စ္နယ္က်ြံျခင္းမွာ ျဖစ္တတ္ေသာ သဘာ၀တစ္ခုသာျဖစ္သည္ ။ ထိုသူနွစ္ဦးအားအလြန္အမင္း ျပစ္တင္ေ၀ဖန္မွုကိုမျပဳသင္. ။ မိမိခ်စ္သူနွင္.မိမိ လြတ္လပ္စြာေနျခင္းကို တမင္တကာ ေခ်ာင္းျကည္.၍ မွတ္တမ္းတင္ ဗီဒီယိုရိုက္ေသာသူမွာ ပို၍ အဆင္.နိမ္.ေသာသူျဖစ္သည္ ။ ထိုထက္ ရွုတ္ခ်ဖြယ္ေကာင္းသူမ်ားမွာကား အင္တာနက္ေပါ ္သို.တင္ကာ လူသိရွင္ျကားအရွက္ကြဲေစရန္ လံု.လျပုသူေပတည္း။ ထိုထက္ပို၍ ယုတ္မာသူကား မိမိစီးပြားေရး ရေပါက္ရလမ္း တစ္ခုထဲကိုျကည္.ကာ ဗီစီဒီအေခြ ကူးယူဖ်န္.ခ်ိကာ လိုက္လံေရာင္းခ်သူမ်ားေပတည္ း ။ တကယ္တမ္းအေရးယူလ်င္ ရာဇ၀တ္သင္.ေသာအမွုကိုက်ဴးလြန္သူမွာ သူတပါးအတြင္းေရးကို အင္တာနက္တင္သူမ်ားနွင္. ၊ ဆင္.ပြားဖ်န္.ခ်ိေရာင္းခ်သူမ်ားျဖစ္သည္ ။ နိုင္ငံေရးသမားမ်ားကိုဆိုင္ဆိုင္မဆိုင္ဆိုင္ အီလက္ထေရာနစ္ပုဒ္မနွင္.ေထာင္နွစ္ရွည္ခ်သကဲ.သို. ဤ လို လူမ်ိဳးမ်ားကိုလည္း ထိေရာက္ေသာျပစ္ဒဏ္ခ်သင္.ေပ၏ ။
အမွန္စင္စစ္ ျမန္မာနိုင္ငံတစ္၀ွန္းလံုး၀ယ္ ဟိုတယ္ နွင္.တည္းခိုခန္းမ်ားသို. လာေရာက္ ေပ်ာ္ပါးျကေသာ အိမ္ေထာင္ရွိ ၊ အိမ္ေထာင္ မရွိ စံုတြဲမ်ားစြာရွိရာ(တခ်ိဳ.ကလည္း၊ နွစ္ေယာက္စလံုး အိမ္ေထာင္ရွိသူမ်ားလဲပါသည္၊ ျပည္.တန္ဆာမ်ားလဲပါသည္၊ အစိုးရအရာရွိမ်ားလဲပါသည္္) ထိုသူမ်ားမွာ ကံေကာင္း၍ လူမသိျကရပဲ ၊ကံမေကာင္း၍ လူသိရွင္ျကားျဖစ္ေသာ အပ်ို လူပ်ို လူငယ္စံုတြဲ တစ္တြဲအား လူ.အသိုင္းအ၀ိုင္းသည္ လိုသည္ထက္ျပစ္တင္ ရွုတ္ခ်ေနျခင္းမွာမျဖစ္သင္.ေပ။ လူငယ္ဆိုသည္မွာအမွားမကင္းတတ္ေသာေျကာင္.မလိမၼာတစ္ျကိမ္မိုက္စျမဲျဖစ္သည္။ ဤကိစၥကိုသားသမီးခ်င္း၊ ေမာင္နွမခ်င္းကိုယ္ခ်င္းစာကာ စာနာနားလည္ခြင္.လြွတ္ေပးသင္.သည္ ။ ရုပ္ရွင္မင္းသမီး ၊အဆိုေတာ္ စေသာ သူမ်ား ဤသို.ေသာ အျပာဇာတ္လမ္းမ်ားေပါ ္ေပါက္ လာေသာအခါ ယခုေလာက္ မေ၀ဖန္မရွုတ္ခ်ျကတာလည္း အေတာ္ထူးဆန္းေလသည္ ။
ဤ ကိစၥကို အေျခအျမစ္က်က် စဥ္းစားျကည္.ေသာအခါ ေရြွသမင္ဘယ္ကထြက္ မင္းျကီးတာကထြက္ဟူေသာ သေဘာကို ျမင္မိေလသည္ ။ အရာရာ ပိႏၵဲပင္ဆြဲထည္.သည္ ဟုလည္းမထင္ေစလိုပါ ။ဤကိစၥျဖစ္ရျခင္း၏ ေနာက္ခံအေျကာင္းထဲတြင္ စစ္အစိုးရ၏ ဆိုးယုတ္ေသာအျကံအစည္မ်ားလဲပါ၀င္ခဲ.သည္ ဟုဆိုခ်င္ပါသည္ ။ ေက်ာင္းသားသမဂၢကို ဒိုင္းနမိုက္ျဖင္. ျဖိုခြဲတိုက္ခိုက္ခဲ. သည္.အခ်ိန္မွ စ၍ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားမ်ားနွင္. စစ္ အာဏာရွင္ အစိုးရ သည္ တေစာင္းေစးနွင္.မ်က္ေခ်းသဖြယ္ ရန္သူမ်ားျဖစ္လာေပ၏ ။ ၁၉၈၈ တြင္ စက္မွုတကၠသိုလ္ေက်ာင္းသား ေမာင္ဘုန္းေမာ္သည္ အစိုးရ တပ္၏ ပစ္ခတ္မွုေျကာင္.ေသဆံုးျပီး ရွစ္ေလးလံုးအေရးေတာ္ပံုျကီးျဖစ္ ပြားေသာအခါ အစိုးရသည္ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားမ်ားကိုပို၍ အျငိဳးထားလာျကပါသည္ ။ အထူးသျဖင္. ရန္ကုန္စက္မွုတကၠသိုလ္ ( RIT )နွင္. RASU ေခါ ္ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ (ပင္မ) ကို နိုင္ငံေတာ္ျငိမ္၀ပ္ပိျပားမွုတည္ေဆာက္ေရးအဖြဲ. (န.၀.တ ) အစိုးရနွင္. နိုင္ငံေတာ္ေအးခ်မ္းသာယာေရးနွင္.ဖြံ.ျဖိုးေရးေကာင္စီ ( န.အ.ဖ )အစိုးရသည္ အေတာ္ကိုမေျကမခ်မ္းျဖစ္ေနခဲ.သည္ ။ နိုင္ငံေတာ္အတြင္းျဖစ္ေပါ ္ေနေသာ အေရးအခင္းမ်ားသည္ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းမ်ားထံမွ စတင္ျဖစ္ေပါ ္လာရာ ထိုတကၠသိုလ္ေက်ာင္းမ်ားကို အမ်ား ျပည္သူနွင္.ေ၀းရာ ျမို.စြန္နယ္စြန္ ေဒသမ်ားသို.ပို.ေဆာင္ပစ္ရမည္ဟူေသာ ပညာေရးကိုစစ္ေရးအျမင္ သက္သက္ျဖင္.ျကည္.ေသာ မူ၀ါဒတစ္ရပ္သည္ စစ္ေခါင္းေဆာင္မ်ားအတြင္း ေခါင္းေထာင္လာ၏ ။
ထိုအယူအဆကိုလက္ေတြ.အေကာင္အထည္ေဖာ္သည္.အေနျဖင္. ၁၉၉၈ ခုနွစ္ေလာက္မွ စတင္ကာ နယ္စြန္နယ္ဖ်ား စီမံကိန္းကိုစတင္အေကာင္အထည္ေဖာ္ပါေတာ.သည္ ။ ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူမ်ားျဖင္.အျမဲသာယာစည္ကားေနေသာ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ (ပင္မ) ၊ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ (လွိုင္နယ္ေျမ) ၊ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ (ျကည္.ျမင္.တိုင္နယ္ေျမ ) ၊ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ (ဗိုလ္တစ္ေထာင္နယ္ေျမ ) ၊ ရန္ကုန္ စက္မွုတကၠသိုလ္တို.မွာ တကၠသိုလ္ကိုမုန္းတီးေနေသာ စစ္အာဏာရွင္တစ္စု၏ ဥာဏ္နီဥာဏ္နက္အစီအမံျဖင္. အစဥ္အလာမရွိေသာ ဖုန္းဆိုးေျမ လယ္ကြင္းမ်ားဆီသို. ေျပာင္းေရြ.ေနရာခ်ထားျခင္း ခံလိုက္ရေတာ.၏ ။ ထိုစဥ္က တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္ ေရးသား ထားေသာ ကဗ်ာစာသားေလးတစ္ပုဒ္ကို ပိတ္ထားေသာအဓိပတိလမ္းထိပ္မွ ဂိတ္တံခါးျကီးတြင္ခ်ိတ္ထားတာ မွတ္မိေသးသည္ ။ မွတ္မိေနေသာစာေျကာင္းမွာ
“ ေသနတ္သမား
လူရမ္းကားတို.
တံခါးျကီးကိုပိတ္ျပန္ျပီ “
ဟူ၍ျဖစ္ပါသည္ ။ ထိုအခ်ိန္မွစကာ ျမန္မာတစ္နိုင္ငံလံုးရွိ စည္ကား သက္၀င္ ေနေသာ တကၠသိုလ္ ေကာလိပ္ အားလံုးမွာ တံခါးမ်ားပိတ္သြားျပီး ၊ ေ၀းလံေခါင္ဖ်ားေသာ လယ္ကြင္းေတြဆီသို. ေက်ာင္းသားမ်ား ခ်ီတက္ခဲ.ရပါေတာ.သည္ ။ ယခင္က အင္းလ်ားကန္ ၊ အပန္းေျဖရိပ္သာ ၊ အဓိပတိလမ္း ၊ သစ္ပုတ္ပင္ ၊ အနုပညာခန္းမ ၊ ဂ်ပ္ဆင္ဘုရားေက်ာင္း၊ တကၠသိုလ္ဓမၼာရံု ၊ တကၠသိုလ္စာျကည္.တိုက္ ၊ကံ.ေကာ္ေတာ ၊ ဦးခ်စ္လက္ဘက္ရည္ဆိုင္ ၊ တကၠသိုလ္ေလ.က်င္.ေရးတပ္ ၊ ေလွေလွာ္ရြက္တိုက္အသင္း တို.ျဖင္.သာယာျကည္နူးဖြယ္ တကၠသိုလ္ပရ၀ုဏ္ သည္လည္းေကာင္း ၊ အင္းလ်ား၊မာလာ၊ သီရိ ၊ ပင္းယ ၊ေရြွဘို၊ပဲခူး ၊ စစ္ကိုင္း ၊ျပည္ ၊ပုဂံ၊တေကာင္း စေသာ ေက်ာင္းေဆာင္မ်ားထက္ မွေက်ာင္းသားတို.၏ေတးသီခ်င္းသံမ်ားသည္ လည္းေကာင္း ကြယ္ေပ်ာက္ခဲ.၍ ေတြ.သမ်ွလူပါရဂူ ၊ျမင္ျမင္သမ်ွပါေမာကၡ ၊ မေအာင္မရွိငါ.တပည္. ပညာေရးစီမံကိန္းတို.စတင္ရာ ေမ်ွာ.၊က်ြတ္၊ျမက္ ၊ ဖုန္းဆိုးေျမ နွင္. ခ်ိုင္.ခြက္ေပါမ်ားေသာ လမ္းမ်ားရွိရာ မိုးရြာေရ၀ပ္ ၊ ေနြတြင္ျခင္ကိုက္ ဂနိုင္တကၠသိုလ္မ်ားဆီသို. စိတ္မပါလဲတက္ ပါလဲတက္ျဖစ္ခဲ.ျကရသည္ ။ နွစ္ကာလျကာျမင္.ေသာ္ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားျကီးမ်ား ေခတ္အဆက္ဆက္က ထားရွိခဲ.ျကေသာ ပညာတတ္ မ်ားထားရွိအပ္ေသာ ဂုဏ္သိကၡာနွင္. ကိုယ.္ကိုယ္ကို တန္ဖိုးထားမွုမ်ား ေပ်ာက္ကြယ္သြားျကျပီး ၊ ေက်ာင္းသားမ်ားသည္ အားလပ္ခ်ိန္တြင္ အပန္းေျဖရိပ္သာလဲမရွိ ၊ တကၠသိုလ္ဓမၼာရံုလဲမရွိ ၊ အဆင္.မီစာျကည္.တိုက္လဲနတၳိ ၊ အေဆာင္ေနခြင္.လဲေပ်ာက္ဆံုး ၊ အနုပညာအသင္း ၊ ေက်ာင္းသားသမဂၢ ၊ တကၠသိုလ္ေလ.က်င္.ေရးတပ္ ၊စေသာအသင္းအပင္းဖြဲ.စည္းခြင္.မ်ားလည္း မရွိေတာ..ျပီျဖစ္၍ အရက္ေသာက္ျခင္း ၊ ဖဲရိုက္ျခင္း ၊ သမီးရည္းစားထားျခင္း၊ အတြဲေခ်ာင္းျခင္း၊ ခိုက္ရန္ျဖစ္ျခင္း စသည္. နိမ္.က်ေသာအလုပ္မ်ားဆီသို.သာေျခဦးလွည္.လာျကေပသည္ ။ အစိုးရ အဆက္ဆက္ ကလည္း မ်က္ျဖူဆိုက္ေလ ဆရာျကိုက္ေလဆိုသကဲ.သို. ေက်ာင္းသားမ်ားနိုင္ငံေရး တြင္ စိတ္၀င္စားမွု မရွိလ်င္ ျပီးစတမ္း ျဖစ္ခ်င္ရာျဖစ္ ဥံုဖြ ဘြဲ.မ်ားကိုသာေပးေနခဲ.ေလသည္ ။
ယခုေပါ ္လာေသာ GTU ေက်ာင္းသားေလးမ်ားကိစၥသည္ နွစ္ေပါင္းရွည္ျကာ ေလာင္က်ြမ္းေနေသာ ျပႆနာမီးခိုးေခါင္းတိုင္ျကီးမွ အူထြက္လာေသာ မီးခိုးတစ္စသာျဖစ္သည္ ။ မီးခိုး၏လားရာ မူလဇာတ္ျမစ္ကိုမျကည္.ပဲ ထြက္လာေသာမီးခိုးေနာက္သို. လိုက္လံဖမ္းဆုပ္ေနျခင္းျဖင္. မွန္ကန္ေသာအေျဖကိုမရနိုင္ ။ ပညာေရးက႑ကို နိုင္ငံတကာအဆင္.မဆိုထားဘိ ၊ ထိုင္း ၊စကၤာပူစေသာေဒသတြင္းအဆင္.သို.ေရာက္ေအာင္ တည္ေဆာက္ခ်င္သည္ဆိုလ်င္ ပထမဆံုး အေရးတျကီးေဆာင္ရြက္ရမည္မွာ စစ္အစိုးရ၏ ဆိုးေမြတစ္ခုျဖစ္ေသာ မလိုအပ္ပဲ ေတာယံျမိုင္စြန္းသို.ပို.ထားေသာ ျမန္မာျပည္အနွံ.မွ ေတာေက်ာင္းမ်ားကို လူ.ယဥ္ေက်းမွု ( Civilization ) အတြင္းသို.( ျမို.ျပအတြင္းသို.) ျပန္လည္သြတ္သြင္းရမည္ျဖစ္သည္ ။ ဒုတိယအဆင္.အေနျဖင္. ေက်ာင္းသားမ်ားသည္ ေက်ာင္းသားတို.၏တရား၀င္ေျပာေရးဆိုခြင္.ျဖစ္ေသာ ေက်ာင္းသားသမဂၢ တရား၀င္ေပါ္ထြန္းေရးကို တြန္းအားေပးေဆာင္ရြက္ျကရမည္ျဖစ္သည္ ။သူတလူငါတမင္း ဖြဲ.ထားေသာ ေက်ာင္းသားသမဂၢမ်ားစြာေနရာတြင္ တကယ္.ေက်ာင္းသားထုအားလံုးပါ၀င္ေသာ ေက်ာင္းသားသမဂၢေပါ ္ထြန္းေရးကို ဥပေဒ လမ္းေျကာင္းေပါ ္မွ တရား၀င္ (ဥပမာ လြွတ္ေတာ္တြင္ေက်ာင္းသားသမဂၢ ဥပေဒတင္သြင္းျခင္း ၊နိုင္ငံေတာ္သမၼတသို.တရား၀င္ စာပို.ျခင္း )စသည္မ်ားကို တစ္ဆင္.ျပီးတစ္ဆင္. မရမေနေဆာင္ရြက္ရေပမည္ ။ ထိုမွမရခဲ.လ်င္ အျခားနည္းလမ္းမ်ားကို စဥ္းစားရန္လိုအပ္က ျကိုတင္ျပင္ဆင္ထားရေပမည္ ။
ျမန္မာနိုင္ငံအနွံ.အျပားသို. ဧည္.လမ္းညြွန္တစ္ေယာက္အေနျဖင္.က်ြန္ေတာ္ေရာက္ဖူးရာ ေရာက္ခဲ.ေသာျမို.ျကီးတိုင္း၌ ေတြ.ခဲ.ရေသာ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းအေဆာက္အဦမ်ားမွာ အံ.ျသဖြယ္ေကာင္းေလာက္ေအာင္ တစ္ပံုစံထဲျဖစ္ေနပါသည္ ။ ဟိုျမို.မွာလည္း ဒီ ပံုစံ ၊ဒီျမို.မွာလည္းဒီပံုစံျဖစ္ေနပါသည္။ျဖစ္ရပံုမွာျမန္မာတစ္ျပည္လံုးရွိတကၠသိုလ္ေကာလိပ္မ်ားကို တည္ေဆာက္ခြင္. ကန္ထရိုက္ရထားေသာကုမၼဏီမွာ တစ္ခုတည္းျဖစ္ပံုရသည္ ။ အာဏာပိုင္တို.နွင္.အလြမ္းသင္.ေသာ ( အာဏာပိုင္နွင္.အမ်ိုးပင္ေတာ္ခ်င္ေတာ္မည္ ) ထိုေဆာက္လုပ္ေရးကုမၼဏီသည္ ေဆာက္လုပ္ေရး ကန္ထရိုက္မွန္သမ်ွ သူတို.တစ္ဖြဲ.ထဲပဲျပိုင္ဘက္မရွိ ရခဲ.ပံုရသည္ ။ထိုအဖြဲ.သည္ ဒီဇိုင္းအဆန္းအျပားမ်ားျဖင္.ေငြကုန္မခံ ေတာ.ပဲ ဘယ္ျမို.ေရာက္ေရာက္ ဒီပံုစံပဲ ေဆာက္ျခင္းျဖင္. အေတာ္ျကီးကို တြက္သားကိုက္ခဲ.ပံုရသည္ ။ထိုစဥ္က တကၠသိုလ္မ်ား တည္ေဆာက္မွုကို မည္သူကခ်ေပး၍ မည္သူကရခဲ.သည္ ဆိုျခင္းကိုလည္း စံုစမ္း စစ္ေဆးေရးအဖြဲ.ဖြဲ.ကာ ေမးျမန္းလိုက္လ်င္ေပါ ္လာပါလိမ္.မည္ ။ ဆိုလိုသည္ကား တိုင္းျပည္ဘ႑ာေငြ ေျမာက္မ်ားစြာသည္ လူတစ္စုေကာင္းစားေရးအတြက္ မလိုအပ္ပဲ တည္ေဆာက္ခဲ.ေသာ တကၠသိုလ္ အေဆာက္အဦ စီမံကိန္း မ်ားစြာေျကာင္.အေဟာသိကံ ျဖစ္ခဲ.ရ ျခင္းျဖစ္သည္ ။ တကယ္ကမၻာ.အဆင္.မီ တည္ေဆာက္ျပီးျဖစ္ေသာ ေက်ာင္းမ်ားကေတာ. ေရညွိမ်ား သံေခ်းမ်ား၊ဖံုမ်ား ၊ ပင္.ကူမ်ွင္မ်ားတက္ေနကာ ေသာ.ခေလာက္တန္းလန္းနွင္.ျဖစ္ေနခဲ.ေလျပီ ။ တခ်ိန္က တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသား ေသာင္းနွင္.ခ်ီ၍ ပညာသင္ျကားခဲ.ရာ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ျကီးတြင္ လာမည္.နွစ္မွစကာ ေက်ာင္းသား အေယာက္ (၃၀၀ )လက္ခံသင္ျကားေပးမည္ဟူေသာသတင္း မွာလည္း အျမင္မေတာ္ ဆင္ေတာ္နွင္.ခေလာက္ျဖစ္ေနေလသည္ ။
သခင္နု ၊သခင္ေအာင္ဆန္း၊ကိုဗဟိန္း ၊ကိုဗေဆြတို.ေခတ္က တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားဆိုသည္မွာ သာမန္အရပ္သားမ်ားက ေငးျကည္.ရေသာ သီးသန္.လူတန္းစားတစ္ရပ္ျဖစ္သည္ ။ ေခါင္းေပါင္း ေပါင္းရာ၌ ပင္ ဘီေအေပါင္း ဟူ၍ ရွိခဲ.ဖူးသည္ ။ ေကာလိပ္ေက်ာင္းသား တစ္ေယာက္၏ သြားပံုလာပံု ေျပာပံုဆိုပံု ေနပံုထိုင္ပံုမွာ အရပ္ကအားက်ရေသာ အေနအထားရွိခဲ.သည္အထိ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသား ဂိုက္ရွိခဲ.ျကသည္ ။ တကၠသိုလ္၏ ဂုဏ္ ရွိခဲ.ျကသည္ ။ တကၠသိုလ္၏အဟန္.ရွိခဲ.ျကသည္ ။ ထိုဂုဏ္ ၊ ထိုျဒပ္ ၊ ထိုအဟန္.မ်ားမွာ စစ္အစိုးရ၏ တစ္စစီရိုက္ခ်ိဳးခဲ.ျခင္းကိုခံခဲ.ျကရ သည္ ။ ေက်ာင္းသားအေပါင္းသည္ လဲေနရာမွ ျပန္ထျကေလာ. ။ ကိုယ္.ဂုဏ္ကိုကိုယ္ျမွင္.ျကေလာ. ။ ေလာက၌ ျဖစ္တတ္ေသာ သေဘာ ၊မွားတတ္ေသာအမွားမ်ားအတြက္ ဘယ္သူ. ဘယ္သူ မွ အျပစ္တင္မေနျကနွင္. ။ ရြံဗြက္ေတာထဲ၌ သြားရေသာခရီးတြင္ ေျခေထာက္ကို ရြံ.စင္ျခင္းကားဆန္းသည္ဟုမဆိုသာ ။ကိုယ္.စိတ္ကို သာကိုယ္ျမွင္.၍ ေရွ.ဆက္မည္.ခရီးတြင္ သန္.ရွင္းေသာ လမ္းကို ရာဇမတ္ခင္း၍ သဲျဖဴကာနိုင္ေအာင္ ျကိုးစားျကရေပလိမ္.မည္ ။မည္သူကမ်ွ သနား၍ ေက်ာင္းသားတို.၏ အခြင္.အေရးကိုေပးမည္မဟုတ္ ။ ကိုယ္.အခြင္.အေရးကိုကိုယ္.ဘာသာ တိုက္ယူရမည္ျဖစ္သည္ ။
အားလံုး၏ေ၀ဖန္ျပစ္တင္မွုကိုံခံေနရေသာ သန္လ်င္နည္းပညာ တကၠသိုလ္ ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူ နွစ္ေယာက္မွာလည္း ပညာေရးနွင္.ဘ၀တက္လမ္းကိုလက္ေျမွာက္အရွံုးမေပးအပ္ ။ မိတ္ေဆြသူငယ္ခ်င္းမ်ားကလည္း အားေပးကူညီကာလက္တြဲေခါ ္သင္.လွ၏ ။ အကယ္၍ ဤမိန္းခေလးသည္ က်ြန္ေတာ္၏သမီးသာျဖစ္ခဲ.မည္ဆိုပါက ဖခင္တစ္ေယာက္အေနျဖင္. မည္သို.မ်ွ ျပစ္တင္ရွုတ္ခ်မည္ မဟုတ္ ။ ေမတၱာသက္၀င္ျကေသာ လူငယ္အခ်င္းခ်င္းကို မိသားဖသားပီပီတရား၀င္လက္ထပ္ေပးစားမည္ျဖစ္သည္ ။ထို.ေနာက္ မျပီးဆံုးေသးေသာ တကၠသိုလ္ပညာကိုျဖစ္သည္.နည္းနွင္. ဆက္လက္ဆည္းပူးေစမည္ ။စိတ္သစ္လူသစ္ျဖင္.ဘ၀ကိုအသစ္က ျပန္တည္ေဆာက္ရေပမည္။ တစ္သက္လံုးရွက္ရြံ.သိမ္ငယ္ေနစရာ ဘာအေျကာင္းမွမရွိ ။ တိုင္းျပည္၏ဘ႑ာေငြမ်ားကို အဆီစား၍ အသားျမိဳခဲ.သူမ်ားက ရွက္ရြံသိမ္ငယ္မွုမရွိပဲ ဖဲေမြ.ယာေရြွေကာ္ေဇာျဖင္.အပန္းေျဖေနျကစဥ္၀ယ္ မလိမၼာ တစ္ခါမိုက္ ေလာကီလူသားတစ္ေယာက္ ျကံုေတြ.တတ္ေသာ သာမန္ကိစၥတစ္ခုအတြက္နွင္. တစ္သက္လံုးသိမ္ငယ္ရွက္ရြံ.လူေတာမတိုးပဲ ေနစ၇ာအေျကာင္းမရွိ ပါေျကာင္းေရးသားလိုက္ရ ေပသည္ ။
သရ၀ဏ္(ျပည္) News Watch ဂ်ာနယ္ ၂၇.၈.၂၀၁၃
က်ြန္ေတာ္. ကို မိတ္ေဆြအေပါင္းအသင္းမ်ားက ဘုဂလန္.တစ္ဦး ၊ လူ.ခြစာတစ္ဦးဟုဆိုေလ.ရွိရာ ဤ ကိစၥတြင္လည္း က်ြန္ေတာ္.အျမင္မွာအမ်ားနွင္.မတူပဲ ကြဲျပားေနဦးမည္ျဖစ္ပါသည္ ။က်ြန္ေတာ္.အျမင္တြင္ အသက္ဆယ္.ရွစ္နွစ္ျပည္.ျပီးေသာ လြတ္လပ္သည္. အပ်ိဳနွင္.လူပ်ိုနွစ္ဦးသည္ နွစ္ဦးသေဘာတူ ခ်စ္တင္းနွီးေနွာျကျခင္းသည္ ဘာမွထူးဆန္းေသာကိစၥမဟုတ္ ၊ ဘာမွ ကန္.ကြက္ရွုတ္ခ်ထိုက္ေသာ အေျကာင္းလည္းမရွိ ၊ သူ.နွမ ကိုယ္.နွမ ၊ သူ.ေမာင္ ကိုယ္.ေမာင္ ဤ တစ္ကမၻာလံုး၌ ဤကိစၥမ်ိုးနွင္.လြတ္သူ တစ္ေယာက္မွမရွိ ။ လူသိတာနွင္. လူမသိတာ ၊ လူျမင္တာနွင္. လူမျမင္တာပဲကြာျခားမည္ ။ ဤ ကာမမွု၌ ေလာကီလူ.ရြာအတြင္းေနထိုင္သူတို.သည္ အရိယာျဖစ္ေနျကသူမ်ားမွလြဲ၍ မည္သူမ်ားကင္းျကသနည္ း။ ေယာက္က်ားနွင္.မိန္းမ ဆိတ္ကြယ္ရာ၌ အတူေနျကျခင္းမွာ တကၠသိုလ္ ပရ၀ုဏ္ မွာသာမဟုတ္ ၊ စာသင္ခန္းအတြင္းမွာသာမဟုတ္ ေကာက္ရိုးပံုေနာက္တြင္လည္းရွိ၏။ စက္ရံုအလုပ္ရံုေပါ ္တြင္လည္းရွိ၏ ။ စစ္တန္းလ်ား ထဲတြင္လည္းရွိ၏။ ျခင္ေထာင္ထဲတြင္လည္းရွိ၏ ။ဟိုတယ္ျကီးမ်ားေပါ ္တြင္လည္းရွိ၏ ။ ဘုန္းျကီးေက်ာင္းေပါ ္မွာလည္းရွိ၏ ။ အေမရိကန္သမၼတအိမ္ျဖဴေတာ္စာျကည္.ခန္းထဲမွာပင္ရွိ၏ ၊ သခ်ၤ ိဳင္းကုန္းတြင္လည္းရွိ၏ ။ ဤေလာကတစ္ခြင္ ၌ ဤ အမွုသည္ ေနရာမေရြး ျဖစ္ေလ.ရွိတတ္ေသာသေဘာသည္ရွိေပ၏ ။
ျမတ္စြာ ဘုရားလက္ထက္ေတာ္ အခါက အရွင္သုဒိန္ဟူေသာ ရဟန္းတစ္ပါးသည္ ဇနီးေဟာင္းနွင္. ေမထုန္မွီ၀ဲမိ၏ ။ ျဖစ္ပံုမွာ အရွင္သုဒိန္ဆိုေသာ ရဟန္းတစ္ပါးသည္ ျမတ္စြာဘုရားသာသနာ၌ အလြန္ျကည္ျငိုေသာေျကာင္. လူ.ေဘာင္ကိုစြန္.ခြာကာ ရဟန္းျပဳခဲ.၏ ။ ထိုအခါ ရွင္သုဒိန္၏ မိခင္ျကီးကေတာင္းပန္သည္မွာ “ ငါ.သား တကယ္လူမထြက္နိုင္လ်ွင္ရဟန္းဘ၀မွာပင္ ေပ်ာ္ရြွင္စြာေနပါေတာ. ၊သို.ေသာ္သားသမီးမရွိေသာေျကာင္. ပစၥည္းေတြကိုငါတို.ေသလ်ွင္လိစၧ၀ီမင္းတို. သိမ္းရစ္ပါလိမ္.မယ္ ၊သားတစ္ေယာက္ရရံု သားမ်ိုးေစ.ပဲေပးပါေတာ. “ ဟု ေနာက္ဆံုးပူဆာျခင္းမ်ိုးျဖင္.ပူဆာေလေသာ္ ဘုရားပညတ္ေတာ္မူျပီးေသာ သိကၡာပုဒ္လည္း မရွိေသးသျဖင္. အျပစ္ရွိလိမ္.မည္မထင္ေသာေျကာင္. သူတို.၏နားပူနားဆာလုပ္ျခင္းမွ ေအးေစေတာ. ဟုသေဘာထား၍ “ ဒီကိစၥေလာက္ေတာ. ကူညီနိုင္ပါရဲ.” ဟု ၀န္ခံခဲ.ျပီးလ်ွင္ မိမိေနရာ မဟာ၀ုန္ေတာသို. မယ္ေတာ္ျကီးနွင္.အတူလာေသာ ဇနီးေဟာင္းအားသားမ်ိုးေစ.ေပးမိေလသည္ ။ ထိုအေျကာင္းကိုဘုရားရွင္သိေတာ္မူေသာ္ “ အျကင္ရဟန္းသည္ ေမထုန္မွီ၀ဲအံ. ၊ထိုရဟန္းသည္ ပါရာဇိကက်၍ ရဟန္းေကာင္းတို.နွင္. ကံျကီးကံငယ္ေပါင္းသင္းခြင္.မရွိရ “ ဟု ပထမပါရာဇိက သိကၡာပုဒ္ကို ပညတ္ေတာ္မူရေလသည္ ။
ေနာက္ထပ္အမွုတစ္ခုကား ဘုရားလက္ထက္ေတာ္၌ ရဟန္းတစ္ပါးသည္ အေသေကာင္မိန္းမကို ေတြ.ျမင္၍ ရာဂစိတ္ျဖစ္၏ ။ထိုမိန္းမ၏အဂၤါဇာတ္ကိုတစ္၀က္ေက်ာ္ေက်ာ္ေခြးစားထား၏ ။ ထိုရဟန္းသည္ ထိုအဂၤါဇာတ္ကိုပင္မွီ၀ဲေလသည္ ။ထို.ေနာက္ ပါရာဇိက က် , မက် ၌ ယံုမွားသံသယ ျဖစ္ေသာေျကာင္. ဘုရားရွင္ကိုေလ်ွာက္ေလရာ ဘုရားရွင္သည္ “ ထံုလႅစၥဥ္း အာပတ္သင္.၏ “ ဟု ဆံုးျဖတ္ေတာ္မူေလသည္။
ဆိုလိုသည္မွာကား အေကာင္းအဆိုးကိုမခြဲတတ္ေသာအခါ သာသနာ.၀န္ထမ္း ရဟန္းပင္လ်င္ ေနရာမေရြးေမွာက္မွားတတ္ေပေသး၏ ။ ဤေနရာ၌ ေျပာလိုရင္းသေဘာမွာ ေနရာ တကာ၌ လြတ္လပ္စြာ ကာမဂုဏ္ ေရယာဥ္ေျကာ၌ နစ္ေျမာေလျကဟု အားေပးတိုက္တြန္းလိုျခင္းမဟုတ္ ။ ေလာက၌ ေနရာမေရြးျဖစ္တတ္ျကေသာကာမဂုဏ္သေဘာကို နားလည္ျကေစလိုျခင္းျဖစ္သည္ ။
အကယ္စင္စစ္ လူငယ္တို.ဘာသာဘာ၀ ဆိတ္ကြယ္ရာတြင္ သမီးရည္းစားေတြ.ျကရာမွ အခ်စ္နယ္က်ြံျခင္းမွာ ျဖစ္တတ္ေသာ သဘာ၀တစ္ခုသာျဖစ္သည္ ။ ထိုသူနွစ္ဦးအားအလြန္အမင္း ျပစ္တင္ေ၀ဖန္မွုကိုမျပဳသင္. ။ မိမိခ်စ္သူနွင္.မိမိ လြတ္လပ္စြာေနျခင္းကို တမင္တကာ ေခ်ာင္းျကည္.၍ မွတ္တမ္းတင္ ဗီဒီယိုရိုက္ေသာသူမွာ ပို၍ အဆင္.နိမ္.ေသာသူျဖစ္သည္ ။ ထိုထက္ ရွုတ္ခ်ဖြယ္ေကာင္းသူမ်ားမွာကား အင္တာနက္ေပါ ္သို.တင္ကာ လူသိရွင္ျကားအရွက္ကြဲေစရန္ လံု.လျပုသူေပတည္း။ ထိုထက္ပို၍ ယုတ္မာသူကား မိမိစီးပြားေရး ရေပါက္ရလမ္း တစ္ခုထဲကိုျကည္.ကာ ဗီစီဒီအေခြ ကူးယူဖ်န္.ခ်ိကာ လိုက္လံေရာင္းခ်သူမ်ားေပတည္ း ။ တကယ္တမ္းအေရးယူလ်င္ ရာဇ၀တ္သင္.ေသာအမွုကိုက်ဴးလြန္သူမွာ သူတပါးအတြင္းေရးကို အင္တာနက္တင္သူမ်ားနွင္. ၊ ဆင္.ပြားဖ်န္.ခ်ိေရာင္းခ်သူမ်ားျဖစ္သည္ ။ နိုင္ငံေရးသမားမ်ားကိုဆိုင္ဆိုင္မဆိုင္ဆိုင္ အီလက္ထေရာနစ္ပုဒ္မနွင္.ေထာင္နွစ္ရွည္ခ်သကဲ.သို. ဤ လို လူမ်ိဳးမ်ားကိုလည္း ထိေရာက္ေသာျပစ္ဒဏ္ခ်သင္.ေပ၏ ။
အမွန္စင္စစ္ ျမန္မာနိုင္ငံတစ္၀ွန္းလံုး၀ယ္ ဟိုတယ္ နွင္.တည္းခိုခန္းမ်ားသို. လာေရာက္ ေပ်ာ္ပါးျကေသာ အိမ္ေထာင္ရွိ ၊ အိမ္ေထာင္ မရွိ စံုတြဲမ်ားစြာရွိရာ(တခ်ိဳ.ကလည္း၊ နွစ္ေယာက္စလံုး အိမ္ေထာင္ရွိသူမ်ားလဲပါသည္၊ ျပည္.တန္ဆာမ်ားလဲပါသည္၊ အစိုးရအရာရွိမ်ားလဲပါသည္္) ထိုသူမ်ားမွာ ကံေကာင္း၍ လူမသိျကရပဲ ၊ကံမေကာင္း၍ လူသိရွင္ျကားျဖစ္ေသာ အပ်ို လူပ်ို လူငယ္စံုတြဲ တစ္တြဲအား လူ.အသိုင္းအ၀ိုင္းသည္ လိုသည္ထက္ျပစ္တင္ ရွုတ္ခ်ေနျခင္းမွာမျဖစ္သင္.ေပ။ လူငယ္ဆိုသည္မွာအမွားမကင္းတတ္ေသာေျကာင္.မလိမၼာတစ္ျကိမ္မိုက္စျမဲျဖစ္သည္။ ဤကိစၥကိုသားသမီးခ်င္း၊ ေမာင္နွမခ်င္းကိုယ္ခ်င္းစာကာ စာနာနားလည္ခြင္.လြွတ္ေပးသင္.သည္ ။ ရုပ္ရွင္မင္းသမီး ၊အဆိုေတာ္ စေသာ သူမ်ား ဤသို.ေသာ အျပာဇာတ္လမ္းမ်ားေပါ ္ေပါက္ လာေသာအခါ ယခုေလာက္ မေ၀ဖန္မရွုတ္ခ်ျကတာလည္း အေတာ္ထူးဆန္းေလသည္ ။
ဤ ကိစၥကို အေျခအျမစ္က်က် စဥ္းစားျကည္.ေသာအခါ ေရြွသမင္ဘယ္ကထြက္ မင္းျကီးတာကထြက္ဟူေသာ သေဘာကို ျမင္မိေလသည္ ။ အရာရာ ပိႏၵဲပင္ဆြဲထည္.သည္ ဟုလည္းမထင္ေစလိုပါ ။ဤကိစၥျဖစ္ရျခင္း၏ ေနာက္ခံအေျကာင္းထဲတြင္ စစ္အစိုးရ၏ ဆိုးယုတ္ေသာအျကံအစည္မ်ားလဲပါ၀င္ခဲ.သည္ ဟုဆိုခ်င္ပါသည္ ။ ေက်ာင္းသားသမဂၢကို ဒိုင္းနမိုက္ျဖင္. ျဖိုခြဲတိုက္ခိုက္ခဲ. သည္.အခ်ိန္မွ စ၍ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားမ်ားနွင္. စစ္ အာဏာရွင္ အစိုးရ သည္ တေစာင္းေစးနွင္.မ်က္ေခ်းသဖြယ္ ရန္သူမ်ားျဖစ္လာေပ၏ ။ ၁၉၈၈ တြင္ စက္မွုတကၠသိုလ္ေက်ာင္းသား ေမာင္ဘုန္းေမာ္သည္ အစိုးရ တပ္၏ ပစ္ခတ္မွုေျကာင္.ေသဆံုးျပီး ရွစ္ေလးလံုးအေရးေတာ္ပံုျကီးျဖစ္ ပြားေသာအခါ အစိုးရသည္ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားမ်ားကိုပို၍ အျငိဳးထားလာျကပါသည္ ။ အထူးသျဖင္. ရန္ကုန္စက္မွုတကၠသိုလ္ ( RIT )နွင္. RASU ေခါ ္ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ (ပင္မ) ကို နိုင္ငံေတာ္ျငိမ္၀ပ္ပိျပားမွုတည္ေဆာက္ေရးအဖြဲ. (န.၀.တ ) အစိုးရနွင္. နိုင္ငံေတာ္ေအးခ်မ္းသာယာေရးနွင္.ဖြံ.ျဖိုးေရးေကာင္စီ ( န.အ.ဖ )အစိုးရသည္ အေတာ္ကိုမေျကမခ်မ္းျဖစ္ေနခဲ.သည္ ။ နိုင္ငံေတာ္အတြင္းျဖစ္ေပါ ္ေနေသာ အေရးအခင္းမ်ားသည္ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းမ်ားထံမွ စတင္ျဖစ္ေပါ ္လာရာ ထိုတကၠသိုလ္ေက်ာင္းမ်ားကို အမ်ား ျပည္သူနွင္.ေ၀းရာ ျမို.စြန္နယ္စြန္ ေဒသမ်ားသို.ပို.ေဆာင္ပစ္ရမည္ဟူေသာ ပညာေရးကိုစစ္ေရးအျမင္ သက္သက္ျဖင္.ျကည္.ေသာ မူ၀ါဒတစ္ရပ္သည္ စစ္ေခါင္းေဆာင္မ်ားအတြင္း ေခါင္းေထာင္လာ၏ ။
ထိုအယူအဆကိုလက္ေတြ.အေကာင္အထည္ေဖာ္သည္.အေနျဖင္. ၁၉၉၈ ခုနွစ္ေလာက္မွ စတင္ကာ နယ္စြန္နယ္ဖ်ား စီမံကိန္းကိုစတင္အေကာင္အထည္ေဖာ္ပါေတာ.သည္ ။ ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူမ်ားျဖင္.အျမဲသာယာစည္ကားေနေသာ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ (ပင္မ) ၊ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ (လွိုင္နယ္ေျမ) ၊ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ (ျကည္.ျမင္.တိုင္နယ္ေျမ ) ၊ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ (ဗိုလ္တစ္ေထာင္နယ္ေျမ ) ၊ ရန္ကုန္ စက္မွုတကၠသိုလ္တို.မွာ တကၠသိုလ္ကိုမုန္းတီးေနေသာ စစ္အာဏာရွင္တစ္စု၏ ဥာဏ္နီဥာဏ္နက္အစီအမံျဖင္. အစဥ္အလာမရွိေသာ ဖုန္းဆိုးေျမ လယ္ကြင္းမ်ားဆီသို. ေျပာင္းေရြ.ေနရာခ်ထားျခင္း ခံလိုက္ရေတာ.၏ ။ ထိုစဥ္က တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္ ေရးသား ထားေသာ ကဗ်ာစာသားေလးတစ္ပုဒ္ကို ပိတ္ထားေသာအဓိပတိလမ္းထိပ္မွ ဂိတ္တံခါးျကီးတြင္ခ်ိတ္ထားတာ မွတ္မိေသးသည္ ။ မွတ္မိေနေသာစာေျကာင္းမွာ
“ ေသနတ္သမား
လူရမ္းကားတို.
တံခါးျကီးကိုပိတ္ျပန္ျပီ “
ဟူ၍ျဖစ္ပါသည္ ။ ထိုအခ်ိန္မွစကာ ျမန္မာတစ္နိုင္ငံလံုးရွိ စည္ကား သက္၀င္ ေနေသာ တကၠသိုလ္ ေကာလိပ္ အားလံုးမွာ တံခါးမ်ားပိတ္သြားျပီး ၊ ေ၀းလံေခါင္ဖ်ားေသာ လယ္ကြင္းေတြဆီသို. ေက်ာင္းသားမ်ား ခ်ီတက္ခဲ.ရပါေတာ.သည္ ။ ယခင္က အင္းလ်ားကန္ ၊ အပန္းေျဖရိပ္သာ ၊ အဓိပတိလမ္း ၊ သစ္ပုတ္ပင္ ၊ အနုပညာခန္းမ ၊ ဂ်ပ္ဆင္ဘုရားေက်ာင္း၊ တကၠသိုလ္ဓမၼာရံု ၊ တကၠသိုလ္စာျကည္.တိုက္ ၊ကံ.ေကာ္ေတာ ၊ ဦးခ်စ္လက္ဘက္ရည္ဆိုင္ ၊ တကၠသိုလ္ေလ.က်င္.ေရးတပ္ ၊ ေလွေလွာ္ရြက္တိုက္အသင္း တို.ျဖင္.သာယာျကည္နူးဖြယ္ တကၠသိုလ္ပရ၀ုဏ္ သည္လည္းေကာင္း ၊ အင္းလ်ား၊မာလာ၊ သီရိ ၊ ပင္းယ ၊ေရြွဘို၊ပဲခူး ၊ စစ္ကိုင္း ၊ျပည္ ၊ပုဂံ၊တေကာင္း စေသာ ေက်ာင္းေဆာင္မ်ားထက္ မွေက်ာင္းသားတို.၏ေတးသီခ်င္းသံမ်ားသည္ လည္းေကာင္း ကြယ္ေပ်ာက္ခဲ.၍ ေတြ.သမ်ွလူပါရဂူ ၊ျမင္ျမင္သမ်ွပါေမာကၡ ၊ မေအာင္မရွိငါ.တပည္. ပညာေရးစီမံကိန္းတို.စတင္ရာ ေမ်ွာ.၊က်ြတ္၊ျမက္ ၊ ဖုန္းဆိုးေျမ နွင္. ခ်ိုင္.ခြက္ေပါမ်ားေသာ လမ္းမ်ားရွိရာ မိုးရြာေရ၀ပ္ ၊ ေနြတြင္ျခင္ကိုက္ ဂနိုင္တကၠသိုလ္မ်ားဆီသို. စိတ္မပါလဲတက္ ပါလဲတက္ျဖစ္ခဲ.ျကရသည္ ။ နွစ္ကာလျကာျမင္.ေသာ္ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားျကီးမ်ား ေခတ္အဆက္ဆက္က ထားရွိခဲ.ျကေသာ ပညာတတ္ မ်ားထားရွိအပ္ေသာ ဂုဏ္သိကၡာနွင္. ကိုယ.္ကိုယ္ကို တန္ဖိုးထားမွုမ်ား ေပ်ာက္ကြယ္သြားျကျပီး ၊ ေက်ာင္းသားမ်ားသည္ အားလပ္ခ်ိန္တြင္ အပန္းေျဖရိပ္သာလဲမရွိ ၊ တကၠသိုလ္ဓမၼာရံုလဲမရွိ ၊ အဆင္.မီစာျကည္.တိုက္လဲနတၳိ ၊ အေဆာင္ေနခြင္.လဲေပ်ာက္ဆံုး ၊ အနုပညာအသင္း ၊ ေက်ာင္းသားသမဂၢ ၊ တကၠသိုလ္ေလ.က်င္.ေရးတပ္ ၊စေသာအသင္းအပင္းဖြဲ.စည္းခြင္.မ်ားလည္း မရွိေတာ..ျပီျဖစ္၍ အရက္ေသာက္ျခင္း ၊ ဖဲရိုက္ျခင္း ၊ သမီးရည္းစားထားျခင္း၊ အတြဲေခ်ာင္းျခင္း၊ ခိုက္ရန္ျဖစ္ျခင္း စသည္. နိမ္.က်ေသာအလုပ္မ်ားဆီသို.သာေျခဦးလွည္.လာျကေပသည္ ။ အစိုးရ အဆက္ဆက္ ကလည္း မ်က္ျဖူဆိုက္ေလ ဆရာျကိုက္ေလဆိုသကဲ.သို. ေက်ာင္းသားမ်ားနိုင္ငံေရး တြင္ စိတ္၀င္စားမွု မရွိလ်င္ ျပီးစတမ္း ျဖစ္ခ်င္ရာျဖစ္ ဥံုဖြ ဘြဲ.မ်ားကိုသာေပးေနခဲ.ေလသည္ ။
ယခုေပါ ္လာေသာ GTU ေက်ာင္းသားေလးမ်ားကိစၥသည္ နွစ္ေပါင္းရွည္ျကာ ေလာင္က်ြမ္းေနေသာ ျပႆနာမီးခိုးေခါင္းတိုင္ျကီးမွ အူထြက္လာေသာ မီးခိုးတစ္စသာျဖစ္သည္ ။ မီးခိုး၏လားရာ မူလဇာတ္ျမစ္ကိုမျကည္.ပဲ ထြက္လာေသာမီးခိုးေနာက္သို. လိုက္လံဖမ္းဆုပ္ေနျခင္းျဖင္. မွန္ကန္ေသာအေျဖကိုမရနိုင္ ။ ပညာေရးက႑ကို နိုင္ငံတကာအဆင္.မဆိုထားဘိ ၊ ထိုင္း ၊စကၤာပူစေသာေဒသတြင္းအဆင္.သို.ေရာက္ေအာင္ တည္ေဆာက္ခ်င္သည္ဆိုလ်င္ ပထမဆံုး အေရးတျကီးေဆာင္ရြက္ရမည္မွာ စစ္အစိုးရ၏ ဆိုးေမြတစ္ခုျဖစ္ေသာ မလိုအပ္ပဲ ေတာယံျမိုင္စြန္းသို.ပို.ထားေသာ ျမန္မာျပည္အနွံ.မွ ေတာေက်ာင္းမ်ားကို လူ.ယဥ္ေက်းမွု ( Civilization ) အတြင္းသို.( ျမို.ျပအတြင္းသို.) ျပန္လည္သြတ္သြင္းရမည္ျဖစ္သည္ ။ ဒုတိယအဆင္.အေနျဖင္. ေက်ာင္းသားမ်ားသည္ ေက်ာင္းသားတို.၏တရား၀င္ေျပာေရးဆိုခြင္.ျဖစ္ေသာ ေက်ာင္းသားသမဂၢ တရား၀င္ေပါ္ထြန္းေရးကို တြန္းအားေပးေဆာင္ရြက္ျကရမည္ျဖစ္သည္ ။သူတလူငါတမင္း ဖြဲ.ထားေသာ ေက်ာင္းသားသမဂၢမ်ားစြာေနရာတြင္ တကယ္.ေက်ာင္းသားထုအားလံုးပါ၀င္ေသာ ေက်ာင္းသားသမဂၢေပါ ္ထြန္းေရးကို ဥပေဒ လမ္းေျကာင္းေပါ ္မွ တရား၀င္ (ဥပမာ လြွတ္ေတာ္တြင္ေက်ာင္းသားသမဂၢ ဥပေဒတင္သြင္းျခင္း ၊နိုင္ငံေတာ္သမၼတသို.တရား၀င္ စာပို.ျခင္း )စသည္မ်ားကို တစ္ဆင္.ျပီးတစ္ဆင္. မရမေနေဆာင္ရြက္ရေပမည္ ။ ထိုမွမရခဲ.လ်င္ အျခားနည္းလမ္းမ်ားကို စဥ္းစားရန္လိုအပ္က ျကိုတင္ျပင္ဆင္ထားရေပမည္ ။
ျမန္မာနိုင္ငံအနွံ.အျပားသို. ဧည္.လမ္းညြွန္တစ္ေယာက္အေနျဖင္.က်ြန္ေတာ္ေရာက္ဖူးရာ ေရာက္ခဲ.ေသာျမို.ျကီးတိုင္း၌ ေတြ.ခဲ.ရေသာ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းအေဆာက္အဦမ်ားမွာ အံ.ျသဖြယ္ေကာင္းေလာက္ေအာင္ တစ္ပံုစံထဲျဖစ္ေနပါသည္ ။ ဟိုျမို.မွာလည္း ဒီ ပံုစံ ၊ဒီျမို.မွာလည္းဒီပံုစံျဖစ္ေနပါသည္။ျဖစ္ရပံုမွာျမန္မာတစ္ျပည္လံုးရွိတကၠသိုလ္ေကာလိပ္မ်ားကို တည္ေဆာက္ခြင္. ကန္ထရိုက္ရထားေသာကုမၼဏီမွာ တစ္ခုတည္းျဖစ္ပံုရသည္ ။ အာဏာပိုင္တို.နွင္.အလြမ္းသင္.ေသာ ( အာဏာပိုင္နွင္.အမ်ိုးပင္ေတာ္ခ်င္ေတာ္မည္ ) ထိုေဆာက္လုပ္ေရးကုမၼဏီသည္ ေဆာက္လုပ္ေရး ကန္ထရိုက္မွန္သမ်ွ သူတို.တစ္ဖြဲ.ထဲပဲျပိုင္ဘက္မရွိ ရခဲ.ပံုရသည္ ။ထိုအဖြဲ.သည္ ဒီဇိုင္းအဆန္းအျပားမ်ားျဖင္.ေငြကုန္မခံ ေတာ.ပဲ ဘယ္ျမို.ေရာက္ေရာက္ ဒီပံုစံပဲ ေဆာက္ျခင္းျဖင္. အေတာ္ျကီးကို တြက္သားကိုက္ခဲ.ပံုရသည္ ။ထိုစဥ္က တကၠသိုလ္မ်ား တည္ေဆာက္မွုကို မည္သူကခ်ေပး၍ မည္သူကရခဲ.သည္ ဆိုျခင္းကိုလည္း စံုစမ္း စစ္ေဆးေရးအဖြဲ.ဖြဲ.ကာ ေမးျမန္းလိုက္လ်င္ေပါ ္လာပါလိမ္.မည္ ။ ဆိုလိုသည္ကား တိုင္းျပည္ဘ႑ာေငြ ေျမာက္မ်ားစြာသည္ လူတစ္စုေကာင္းစားေရးအတြက္ မလိုအပ္ပဲ တည္ေဆာက္ခဲ.ေသာ တကၠသိုလ္ အေဆာက္အဦ စီမံကိန္း မ်ားစြာေျကာင္.အေဟာသိကံ ျဖစ္ခဲ.ရ ျခင္းျဖစ္သည္ ။ တကယ္ကမၻာ.အဆင္.မီ တည္ေဆာက္ျပီးျဖစ္ေသာ ေက်ာင္းမ်ားကေတာ. ေရညွိမ်ား သံေခ်းမ်ား၊ဖံုမ်ား ၊ ပင္.ကူမ်ွင္မ်ားတက္ေနကာ ေသာ.ခေလာက္တန္းလန္းနွင္.ျဖစ္ေနခဲ.ေလျပီ ။ တခ်ိန္က တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသား ေသာင္းနွင္.ခ်ီ၍ ပညာသင္ျကားခဲ.ရာ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ျကီးတြင္ လာမည္.နွစ္မွစကာ ေက်ာင္းသား အေယာက္ (၃၀၀ )လက္ခံသင္ျကားေပးမည္ဟူေသာသတင္း မွာလည္း အျမင္မေတာ္ ဆင္ေတာ္နွင္.ခေလာက္ျဖစ္ေနေလသည္ ။
သခင္နု ၊သခင္ေအာင္ဆန္း၊ကိုဗဟိန္း ၊ကိုဗေဆြတို.ေခတ္က တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားဆိုသည္မွာ သာမန္အရပ္သားမ်ားက ေငးျကည္.ရေသာ သီးသန္.လူတန္းစားတစ္ရပ္ျဖစ္သည္ ။ ေခါင္းေပါင္း ေပါင္းရာ၌ ပင္ ဘီေအေပါင္း ဟူ၍ ရွိခဲ.ဖူးသည္ ။ ေကာလိပ္ေက်ာင္းသား တစ္ေယာက္၏ သြားပံုလာပံု ေျပာပံုဆိုပံု ေနပံုထိုင္ပံုမွာ အရပ္ကအားက်ရေသာ အေနအထားရွိခဲ.သည္အထိ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသား ဂိုက္ရွိခဲ.ျကသည္ ။ တကၠသိုလ္၏ ဂုဏ္ ရွိခဲ.ျကသည္ ။ တကၠသိုလ္၏အဟန္.ရွိခဲ.ျကသည္ ။ ထိုဂုဏ္ ၊ ထိုျဒပ္ ၊ ထိုအဟန္.မ်ားမွာ စစ္အစိုးရ၏ တစ္စစီရိုက္ခ်ိဳးခဲ.ျခင္းကိုခံခဲ.ျကရ သည္ ။ ေက်ာင္းသားအေပါင္းသည္ လဲေနရာမွ ျပန္ထျကေလာ. ။ ကိုယ္.ဂုဏ္ကိုကိုယ္ျမွင္.ျကေလာ. ။ ေလာက၌ ျဖစ္တတ္ေသာ သေဘာ ၊မွားတတ္ေသာအမွားမ်ားအတြက္ ဘယ္သူ. ဘယ္သူ မွ အျပစ္တင္မေနျကနွင္. ။ ရြံဗြက္ေတာထဲ၌ သြားရေသာခရီးတြင္ ေျခေထာက္ကို ရြံ.စင္ျခင္းကားဆန္းသည္ဟုမဆိုသာ ။ကိုယ္.စိတ္ကို သာကိုယ္ျမွင္.၍ ေရွ.ဆက္မည္.ခရီးတြင္ သန္.ရွင္းေသာ လမ္းကို ရာဇမတ္ခင္း၍ သဲျဖဴကာနိုင္ေအာင္ ျကိုးစားျကရေပလိမ္.မည္ ။မည္သူကမ်ွ သနား၍ ေက်ာင္းသားတို.၏ အခြင္.အေရးကိုေပးမည္မဟုတ္ ။ ကိုယ္.အခြင္.အေရးကိုကိုယ္.ဘာသာ တိုက္ယူရမည္ျဖစ္သည္ ။
အားလံုး၏ေ၀ဖန္ျပစ္တင္မွုကိုံခံေနရေသာ သန္လ်င္နည္းပညာ တကၠသိုလ္ ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူ နွစ္ေယာက္မွာလည္း ပညာေရးနွင္.ဘ၀တက္လမ္းကိုလက္ေျမွာက္အရွံုးမေပးအပ္ ။ မိတ္ေဆြသူငယ္ခ်င္းမ်ားကလည္း အားေပးကူညီကာလက္တြဲေခါ ္သင္.လွ၏ ။ အကယ္၍ ဤမိန္းခေလးသည္ က်ြန္ေတာ္၏သမီးသာျဖစ္ခဲ.မည္ဆိုပါက ဖခင္တစ္ေယာက္အေနျဖင္. မည္သို.မ်ွ ျပစ္တင္ရွုတ္ခ်မည္ မဟုတ္ ။ ေမတၱာသက္၀င္ျကေသာ လူငယ္အခ်င္းခ်င္းကို မိသားဖသားပီပီတရား၀င္လက္ထပ္ေပးစားမည္ျဖစ္သည္ ။ထို.ေနာက္ မျပီးဆံုးေသးေသာ တကၠသိုလ္ပညာကိုျဖစ္သည္.နည္းနွင္. ဆက္လက္ဆည္းပူးေစမည္ ။စိတ္သစ္လူသစ္ျဖင္.ဘ၀ကိုအသစ္က ျပန္တည္ေဆာက္ရေပမည္။ တစ္သက္လံုးရွက္ရြံ.သိမ္ငယ္ေနစရာ ဘာအေျကာင္းမွမရွိ ။ တိုင္းျပည္၏ဘ႑ာေငြမ်ားကို အဆီစား၍ အသားျမိဳခဲ.သူမ်ားက ရွက္ရြံသိမ္ငယ္မွုမရွိပဲ ဖဲေမြ.ယာေရြွေကာ္ေဇာျဖင္.အပန္းေျဖေနျကစဥ္၀ယ္ မလိမၼာ တစ္ခါမိုက္ ေလာကီလူသားတစ္ေယာက္ ျကံုေတြ.တတ္ေသာ သာမန္ကိစၥတစ္ခုအတြက္နွင္. တစ္သက္လံုးသိမ္ငယ္ရွက္ရြံ.လူေတာမတိုးပဲ ေနစ၇ာအေျကာင္းမရွိ ပါေျကာင္းေရးသားလိုက္ရ ေပသည္ ။
သရ၀ဏ္(ျပည္) News Watch ဂ်ာနယ္ ၂၇.၈.၂၀၁၃
0 comments:
Post a Comment