အေနာက္ႏုိင္ငံမ်ားသည္ ကာကြယ္ေရး
အသံုးစရိတ္ အေျခအေနအရ ၂ဝ၁၃ ခုႏွစ္၌ ၎တို႔ ေလတပ္ဖြဲ႕မ်ား၏ အစီအစဥ္အခ်ဳိ႕ ကို
ေရႊ႕ဆုိင္းျခင္း၊ ျဖတ္ေတာက္ျခင္း
တုိ႔ ျပဳလုပ္ ခဲ့ရသည္။ သုိ႔ေသာ္ အာရွ-
ပစိဖိတ္ေဒသ၌မူ ေလတပ္ဖြဲ႕မ်ား ၏ အဆင့္ဆင့္ ျမႇင့္တင္ မႈ၊ ေခတ္မီေရး
ျပဳျပင္ေျပာင္း လဲမႈတုိ႔သည္ အေနာက္ႏုိင္ငံတုိ႔ ၏ ေလတပ္ဆုိင္ရာ အသံုးစရိတ္
ေလ်ာ့နည္းသြားမႈေၾကာင့္ အနည္းငယ္ ႐ိုက္ခတ္ခဲ့သည္မွ အပ ဆက္လက္ ေဆာင္ရြက္လ်က္
ရွိၾကေပသည္။ တ႐ုတ္တို႔က ၎တုိ႔၏ ကိုယ္ေပ်ာက္ေလယာဥ္အား ထုတ္ေဖာ္ျပသခဲ့ၿပီး
ေနာက္ ၎ထက္ အဆင့္ပိုျမင့္ေသာ J-31 တုိက္ခုိက္ေရး ေလယာဥ္ႏွင့္ Y-20 မဟာဗ်ဴဟာ
သယ္ယူ ပို႔ေဆာင္ေရး ေလယာဥ္အား ထုတ္လုပ္လ်က္ရွိသည္။ အိႏၵိယသည္ ၎တို႔ ေလယာဥ္
တုိးတက္ေရး အတြက္ ႐ုရွားႏွင့္ ပူးေပါင္း ေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိၿပီး လက္ရွိ
အေျခအေန၌ နည္းဗ်ဴဟာေျမာက္ အလတ္စား သယ္ယူ ပို႔ေဆာင္ေရး ေလယာဥ္ႏွင့္
တုိက္ခုိက္ေရး ေလယာဥ္မ်ား ထုတ္လုပ္ရန္ ေဆာင္ရြက္ေနသည္။ အေမရိကန္တို႔၏ F-35
ေလယာဥ္မ်ား လႊဲေျပာင္းေပးရန္ႏွင့္ ေႏွာင့္ေႏွးေနမႈေၾကာင့္ ဂ်ပန္တို႔၏ JSF
(Joint Strike Fighter ) တုိက္ခုိက္ေရး ေလယာဥ္အေပၚ ပိုမိုအာ႐ံုစုိက္
လာၾကၿပီး ေတာင္ကုိရီးယားတုိ႔ ကလည္း Fx-3 တုိက္ခုိက္ေရး ေလယာဥ္မ်ားအား ၂ဝ၁၃
ခုႏွစ္အၿပီး ရယူပုိင္ဆုိင္ႏုိင္ေရး ေဆာင္ရြက္လာခဲ့သည္။ ၾသစေၾတးလ်
ေလတပ္ကလည္း ၎တုိ႔၏ ရွိၿပီး F/A 18F ေလယာဥ္မ်ားအား ထပ္မံအင္အားျဖည့္တင္းရန္
ေဆာင္ရြက္လ်က္ ရွိသည္။ ဖိလစ္ပုိင္ႏွင့္ အင္ဒုိနီးရွား တုိ႔ကလည္း ၎တုိ႔၏
ေလတပ္မ်ားအား အဆင့္ျမႇင့္တင္ လ်က္ရွိၾကသည့္ အျပင္ ေဒသတြင္း
ႏုိင္ငံငယ္ျဖစ္ေသာ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ ႏုိင္ငံသည္ပင္ ၎တုိ႔၏ ေလေၾကာင္းစြမ္းအား
တုိးခ်ဲ႕ႏုိင္ေရး အဆက္မျပတ္ ႀကိဳးပမ္းလ်က္ရွိၿပီး ေခတ္မီ ရဟတ္ယာဥ္
အမ်ဳိးအစားျဖစ္ေသာ ယူ႐ိုေကာ္ပတာ AS365 ႏွစ္စင္းအား ၂ဝ၁၂ ခုႏွစ္ ဒီဇင္ဘာလ
အတြင္းက လႊဲေျပာင္း ရယူႏုိင္ခဲ့သည္။
ကမၻာ၌ ေလေၾကာင္းစြမ္းအားသည္ စစ္ေရး၏အဆံုး
အျဖတ္ျဖစ္ေၾကာင္းႏွင့္ ေလေၾကာင္း စြမ္းအားျဖင့္ စစ္ေရး၏ အဆင့္တစ္ဆင့္ကို
ေအာင္ျမင္ ၿပီးေျမာက္ေအာင္ေဆာင္ ရြက္ႏုိင္ေၾကာင္းကို ၂ဝ၁၃ ခုႏွစ္ ''ကႏၲာရ
မုန္တုိင္းစစ္ဆင္ေရး'' က မွတ္ေက်ာက္ တင္ႏုိင္ခဲ့သျဖင့္ ကမၻာ့ႏုိင္ငံမ်ားသည္
၎တု႔ိ၏ ေလေၾကာင္းစြမ္း အားႏွင့္ ေလေၾကာင္းရန္ ကာကြယ္ေရး စြမ္းအားကို
ျမႇင့္တင္ႏုိင္ေရး အာ႐ံုစုိက္လာၾကသည္။ တုိက္ခုိက္ေရး ေလယာဥ္၊ သယ္ယူ
ပုိ႔ေဆာင္ေရး ေလယာဥ္တုိ႔ သာမက ႀကိဳတင္သတိေပးစနစ္၊ ေထာက္လွမ္းေရးေလ
ယာဥ္ႏွင့္ အျခားအေျခခံ အေဆာက္အအံုတုိ႔ကိုပါ တုိးခ်ဲ႕ လာခဲ့ၾကေပသည္။
ယခုေဆာင္းပါး၌ အာရွ- ပစိဖိတ္ေဒသရွိ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏
ပတ္ဝန္းက်င္ႏုိင္ငံမ်ားမွ ေလတပ္ အင္အားႀကီး တ႐ုတ္ႏွင့္ အိႏၵိယတုိ႔ကို
ခ်န္လွပ္၍ ပတ္ဝန္းက်င္ ႏုိင္ငံေလးႏုိင္ငံ ၏ ေလတပ္အင္အားႏွင့္ အနာဂတ္
ေမွ်ာ္မွန္းခ်က္မ်ားအား လက္လွမ္း မီသေရြ႕ တင္ျပသြားမည္ ျဖစ္သည္။
ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ ႏုိင္ငံသည္ ၎တို႔၏
ေလတပ္အင္အား ကို ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ ေလတပ္၊ ၾကည္းတပ္ဆုိင္ရာ ေလတပ္၊ ေရတပ္ဆုိင္ရာ
ေလတပ္ဟူ၍ သံုးဖြဲ႕ျဖင့္ ဖြဲ႕စည္းထားသည္။ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ ေလတပ္၏
လက္ရွိအင္အားမွာ တ႐ုတ္လုပ္ A-5C ေျမျပင္ တုိက္ခုိက္ေရး ေလယာဥ္ ရွစ္စင္း၊
F-7M ၾကားျဖတ္ တုိက္ေလယာဥ္ ၂၃ စင္း၊ F-7BG ၾကားျဖတ္ တုိက္ခုိက္ေရး ေလယာဥ္
၁၆ စင္း၊ AN-32 ပို႔ေဆာင္ေရး ေလယာဥ္သံုးစင္း၊ အေမရိကန္လုပ္ C-130 ေလယာဥ္
ေလးစင္းရွိၿပီး ေနာက္ထပ္ေလးစင္းအား ဝယ္ယူႏုိင္ေရး ေဒၚလာ ၁၆ဝ မီလီယံ
ေငြရွင္းၿပီးျဖစ္သည္။ ရဟတ္ယာဥ္ ႏွင့္ အေမာင္းသင္ ေလယာဥ္မ်ား အေနျဖင့္
႐ုရွားလုပ္ Mi- 17 အလတ္စား ပို႔ေဆာင္ေရး ေလယာဥ္ ၁၉ စင္း၊ အေမရိကန္လုပ္ UH 1
N/ Bell 212 ပို႔ေဆာင္ေရး ေလယာဥ္ ၁၆ စင္း၊ Bell 206 L ေလးစင္း၊ တ႐ုတ္လုပ္
FT-6 အေမာင္း သင္ေလယာဥ္ ေျခာက္စင္းႏွင့္ အေမရိကန္လုပ္ T-37B အေမာင္းသင္
တိုက္ခိုက္ေရး ေလယာဥ္ ၁၁ စင္းတို႔ျဖစ္ၾကသည္။
ကေမၻာဒီးယား ေလတပ္ဖြဲ႕ အေနျဖင့္
လက္ရွိအေျခအေန ၌ AN-24 RV ေလယာဥ္တစ္စင္း၊ Mi-8 ရဟတ္ယာဥ္ေလးစင္း၊ Mi-17
ရဟတ္ယာဥ္ ေလးစင္း၊ AS355 ရဟတ္ယာဥ္ တစ္စင္း၊ UH-1H ရဟတ္ယာဥ္တစ္စင္း၊ Y-12
ပို႔ေဆာင္ေရး ေလယာဥ္တစ္စင္း၊ MA 60 ပို႔ေဆာင္ေရး ေလယာဥ္ႏွစ္စင္း
တို႔ရွိၿပီး တ႐ုတ္လုပ္ Z-9 အေပါ့စား တိုက္ခိုက္ေရး ရဟတ္ယာဥ္ ၁၂ စင္းအား
မွာယူထားရာ ၂ဝ၁၃ ဧၿပီလအတြင္းက ပထမဦးဆံုးတစ္စင္း စတင္ လက္ခံရရွိခဲ့သည္။
တ႐ုတ္ႏိုင္ငံ က ကေမၻာဒီးယားအား တ႐ုတ္လုပ္ Z-9 တိုက္ခိုက္ေရး ရဟတ္ယာဥ္မ်ား
ဝယ္ယူရန္အတြက္ ေဒၚလာ ၁၉၅ မီလီယံ ေထာက္ပံ့ေခ်းငွားၿပီး ၎ရဟတ္ယာဥ္မ်ားအား
႐ုရွားလုပ္ Mi-8 ၊ Mi-17 ရဟတ္ယာဥ္မ်ား ေနရာ၌ အစားထိုးသြားရန္
စီမံထားေၾကာင္း သိရသည္။
လာအိုႏိုင္ငံ ေလတပ္အေနျဖင့္ iG-21 PFM/U
ၾကားျဖတ္တိုက္ ေလယာဥ္ ၂၅ စင္းအား အမာခံထားတည္ ေဆာက္ဖြဲ႕စည္းထားၿပီး
An-26၊An-2 ပို႔ေဆာင္ေရး ေလယာဥ္ ၁၁ စင္း၊ တိုက္ခိုက္ေရး ရဟတ္ယာဥ္ ၁ဝ
စင္းႏွင့္ ပို႔ေဆာင္ေရး ရဟတ္ယာဥ္ ၁၈ စင္း ရွိသည္။ ေလယာဥ္အမ်ားစုမွာ
သက္တမ္းၾကာျမင့္ၿပီး ျဖစ္သျဖင့္ စစ္ဆင္ေရးတာဝန္ ထမ္းေဆာင္ ႏိုင္မႈမွာ
အကန္႔အသတ္ ရွိသည္။
ထိုင္းႏိုင္ငံ အေနျဖင့္ ၎တို႔
ေလတပ္စြမ္းအားကို ဘုရင့္ ေလတပ္မေတာ္၊ ၾကည္းတပ္ဆိုင္ရာ ေလတပ္ဖြဲ႕၊ ေရတပ္
ဆိုင္ရာ ေလတပ္ဖြဲ႕တို႔ျဖင့္ ဖြဲ႕စည္းထားသည္။ ထိုင္းဘုရင့္ ေလတပ္မေတာ္သည္
အစဥ္အလာအားျဖင့္ အေမရိကန္ ေလယာဥ္အမ်ားစုျဖင့္ ဖြဲ႕စည္းထားၿပီး F-5
တိုက္ေလယာဥ္ ၅၃ စင္း၊ F-၆ တိုက္ေလယာဥ္ ၅၃ စင္းအား အမာခံထား ဖြဲ႕စည္းထားသည္။
ေနာက္ဆံုးေပၚ ဂရစ္ဖင္တိုက္ေလယာဥ္ ေျခာက္စင္းရွိၿပီး ေျခာက္စင္း
ထပ္မံမွာယူထားကာ F-5 တိုက္ေလယာဥ္မ်ားႏွင့္ အသုတ္လုိက္ လဲလွယ္သြားမည္
ျဖစ္သည္။ ပထမအသုတ္သည္ ထုိင္းေလ တပ္မေတာ္၏အမွတ္ (၇)ေလတပ္၌ ယခုႏွစ္ ဇူလိုင္လ ၈
ရက္က တာဝန္စတင္ ထမ္းေဆာင္ခဲ့သည္။ Saab အမ်ဳိးအစား ေဝဟင္ႀကိဳတင္ သတိေပး
ေလယာဥ္ ႏွစ္စင္းရွိၿပီး၊ ဘိုးရင္း ၇၄၇ ႏွစ္စင္း၊ ၇၃၇ ႏွစ္စင္းအပါအဝင္ သယ္ယူ
ပို႔ေဆာင္ေရးႏွင့္ စစ္ဆင္ေရး အေထာက္အကူျပဳ ေလယာဥ္ ၆၂ စင္းရွိသည္။
တိုက္ခိုက္ ေရးရဟတ္ယာဥ္ ၁၇ စင္း၊ သယ္ယူ ပို႔ေဆာင္ေရး ရဟတ္ယာဥ္ ၁၂
စင္းရွိၿပီး အေမာင္းသင္ ေလယာဥ္မ်ဳိးစံု အစင္း ၉ဝ ရွိသည္။
ထိုင္းၾကည္းတပ္ဆိုင္ရာ ေလတပ္၌ AH- 1F
တိုက္ခိုက္ေရး ရဟတ္ယာဥ္ ခုနစ္စင္း၊ UH-60M စင္း၊ UH-1H အေပါ့စား
တိုက္ခိုက္ေရး ရဟတ္ယာဥ္အစင္း ၈ဝ တို႔ျဖင့္ ဖြဲ႕စည္းထားၿပီး ပို႔ေဆာင္ေရး
ရဟတ္ယာဥ္ ၇၇ စင္းခန္႔ ရွိသည္။ TH-300 C ေလယာဥ္အစင္း ၂ဝ ႏွင့္
သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး ေလယာဥ္ေျခာက္စင္းရွိၿပီး အေပါ့စား အေမာင္းသင္ ရဟတ္ယာဥ္
၁၆ စင္းရွိသည္။
ထိုင္းေရတပ္ဆိုင္ရာ ေလတပ္ဖြဲ႕၌ F-27
ပင္လယ္ျပင္ ကင္းလွည့္ႏွင့္ အေထြေထြ ေလယာဥ္သံုးစင္း အပါအဝင္ ေလယာဥ္၊
ရဟတ္ယာဥ္ ၃၇ စင္းျဖင့္ ဖြဲ႕စည္းထားသည္။ ထိုင္းေလတပ္ အေနျဖင့္
ဂရစ္ဖင္အဆင့္ျမင့္ တိုက္ေလယာဥ္ ေနာက္ထပ္ေျခာက္စင္း မွာယူထားၿပီး Saab 390
ေဝဟင္ ႀကိဳတင္ သတိေပးေလ ယာဥ္ ေနာက္တစ္စင္းအားလည္း ၂ဝ၁၃ ခုႏွစ္အတြင္း
လက္ခံရရွိမည္ ျဖစ္သည္။
ျမန္မာ့တပ္မေတာ္၏ ဖခင္ႀကီး
ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းက ၁၉၄၇ ခုႏွစ္ ဇြန္ ၁၆ ရက္တြင္ က်င္းပျပဳလုပ္ေသာ
တိုင္းျပဳျပည္ျပဳ လႊတ္ေတာ္ အစည္းအေဝး၌ ျမန္မာ့တပ္မေတာ္ (ေလ)၏ အနာဂတ္ႏွင့္
ပတ္သက္၍ ''ေလတပ္ဟာ irst Line AirPlane အဖ်င္းဆံုး ၅ဝဝ ရွိရမယ္၊ စစ္တိုက္တဲ့
အခ်ိန္မ်ဳိးမွာ လူတစ္သန္း စစ္အင္အားရွိရမယ္၊ ဟုိေနရာက မထိတထိစတာ၊
ဒီေနရာက မထိတထိစတာကုိလည္း ျပန္ၿပီး လုပ္ရဲရမယ္၊ လုပ္ႏုိင္ရမယ္''ဟု အနာဂတ္
အေရးႀကိဳ တင္ ေမွ်ာ္ေတြး မိန္႔ၾကားခဲ့သည္။ ေလေၾကာင္းစြမ္းအားသည္
ယခုေခတ္ကာလ၌ ႏုိင္ငံေတာ္ ကာကြယ္ေရးအတြက္ အေရးႀကီးေသာ စြမ္းအားတစ္ရပ္ ျဖစ္လာ
သည္ႏွင့္ အညီ အင္အား ေတာင့္တင္း၍ စြမ္းရည္ထက္ျမက္ေသာ ေခတ္မီ ေလတပ္မေတာ္
တည္ေဆာက္ ႏုိင္ေရးသည္ မ်ဳိးခ်စ္စိတ္ရွိေသာ ျမန္မာႏုိင္ငံသား အားလုံး၏
တာဝန္ျဖစ္ပါေၾကာင္း တင္ျပလုိက္ ရပါသည္။
0 comments:
Post a Comment