Monday, April 18, 2016

ျမန္မာနွင္.ယမကာယဥ္ေက်းမွု သရ၀ဏ္(ျပည္)

Leave a Comment

ျမန္မာနွင္.ယမကာယဥ္ေက်းမွု
သရ၀ဏ္(ျပည္)
ျပီးခဲ.ေသာ ဧျပီလ ၂ ရက္ေန.က ေရြွေတာင္ျမိဳ.နယ္ ၊ ေညာင္စာေရးေက်းရြာအုပ္စု ၊ ဇီးက်ြန္းေက်းရြာသို.က်ြန္ေတာ္စာေပေဟာေျပာပြဲသြားေရာက္ေဟာေျပာခဲ.ရပါသည္ ။ အတူတကြေဟာေျပာရသူမ်ားမွာ ဆရာမ စမ္းစမ္းႏြဲ.(သာယာ၀တီ )နွင္.ဆရာခ်စ္နိုင္(စိတ္ပညာ)တို.ျဖစ္ၾကသည္ ။ ဆရာခ်စ္နိုင္(စိတ္ပညာ)ကို ေညာင္စာေရးအသင္း(ရန္ကုန္) ၏ဥကၠဌျဖစ္သူကဖိတ္ၾကားျခင္းျဖစ္ျပီး ၊က်ြန္ေတာ္နွင္. ဆရာမစမ္းစမ္းႏြဲ.(သာယာ၀တီ)ကို ဇီးက်ြန္းရြာခံျဖစ္သူ ကိုညီညီေအာင္ (မိုးေမတၱာ လူမွုကူညီေရးအသင္း -ျပည္ျမိဳ. ) ကဖိတ္ၾကားျခင္းျဖစ္သည္ ။ စာေပေဟာေျပာပြဲတခုမွာပင္ စီစဥ္သူနွစ္ေယာက္က မတူညီေသာစာေရးဆရာမ်ားကိုဖိတ္ၾကားျခင္းျဖစ္သည္ ။ ထိုရြာကေလးသည္ ဧရာ၀တီျမစ္ကမ္းနဖူးတြင္တည္ရွိေသာ ရြာကေလးျဖစ္ပါသည္ ။ ျပီးခဲ.ေသာ မိုးတြင္းက ေရၾကီးေသာ ေဘးဒုကၡၾကံဳစဥ္က ျမစ္ကမ္းအလည္မွေရလည္က်ြန္းရြာကေလးသို. ဆန္နွင္.အစားအစာမ်ားလာလွဴစဥ္က ဤရြာကေလးသို.က်ြန္ေတာ္ေရာက္ဖူးသည္ ။က်ြန္ေတာ္တို.ပါလာေသာ ကားကိုဤရြာမွာပင္ထားခဲ.၍ စက္ေလွမ်ားျဖင္. ျမစ္လည္မွရြာကေလးသို.သြားေရာက္ခဲ.သည္မွာ လြန္ခဲ.ေသာ ရွစ္လခန္.ကျဖစ္သည္ ။ ထိုစဥ္ကျမန္မာတျပည္လံုးေရေဘးဒုကၡၾကံဳေနခဲ.ရခ်ိန္ျဖစ္သည္ ။ ယခုေသာ္ရြာကေလးမွာေျခာက္ေျခာက္ေသြ.ေသြ. ။ စာေပေဟာရမည္.ေနရာမွာ ထူးထူးျခားျခား သဲေသာင္ျပင္ၾကီးေပါ ္မွာျဖစ္သည္ ။ ရြာအျပင္ျမစ္ကမ္းနဖူးတြင္ မိုင္၀က္ခန္. က်ယ္ျပန္.ေသာ သဲေသာင္ျပင္ၾကီးရွိသည္ ။ ထိုသဲေသာင္ျပင္ၾကီးေပါ ္တြင္ စင္ထိုး၍ စာေပေဟာေျပာပြဲ ျပဳလုပ္ၾကျခင္းျဖစ္သည္ ။ ပထမအၾကိမ္စာေပေဟာေျပာပြဲျဖစ္သည္ ။ က်ြန္ေတာ္တို.အတြက္လည္း ေသာင္ျပင္တြင္ပထမဆံုးေဟာဖူးေသာ ပြဲျဖစ္သည္ ။ စာေပေဟာေျပာပြဲျပီးလ်ွင္ ျပည္ျမိဳ.မွ ငွားရမ္းထားေသာ ရင္ခြင္ဦးေတးဂီတမွေဖ်ာ္ေျဖမည္ျဖစ္သျဖင္. ဂီတေဖ်ာ္ေျဖပြဲတန္ခိုးျဖင္. ကေလးမ်ား လူငယ္မ်ားတရံုးရံုးျဖစ္ေနၾကသည္ ။ စာေပေဟာေျပာပြဲသို.လာေရာက္နားေထာင္ၾကေသာ သက္လတ္ပိုင္း ၊သက္ၾကီးပိုင္းပရိသတ္မ်ားလည္း အေတာ္အသင္.စည္စည္ကားကားျဖစ္ေနသည္ ။ ညခ်မ္းအခ်ိန္ေသာင္ျပင္ေပါ ္တြင္ ေလတျဖဴးျဖဴးျဖင္. ေဟာရေသာ ေဟာေျပာပြဲျဖစ္သျဖင္. အေတာ္ကိုအဆင္ေျပပါေပသည္ ။ ေလေကာင္းေလသန္.ရသည္ ၊ ေအးေအးခ်မ္းခ်မ္း၇ွိသည္ ။ ကုလားထိုင္မ်ားခ်ထားသည္.အျပင္ ေသာင္ျပင္မွာျဖဴလြလြသဲေျမသန္.သန္.မ်ားေၾကာင္. ထိုင္ခ်င္ထိုင္ ထခ်င္ထ အလြန္အဆင္ေျပပါသည္ ။
ေဟာေျပာပြဲထံုးစံအတိုင္း ညေနေျခာက္နာရီပြဲစမည္ဆိုေသာ္လည္း မစနိုင္ ။ ဟိုလူ.ေစာင္. သည္လူ.ေစာင္. ၊ ဟိုလူက ဧည္.ခံစကားေျပာ ၊သည္လူကေက်းဇူးတင္စကားေျပာျဖင္. ညရွစ္နာရီခြဲမွဆရာ ခ်စ္နိုင္(စိတ္ပညာ) စင္ေပါ ္သို.တက္ရသည္ ။ထိုအခါက်ြန္ေတာ္သည္ ထိုင္ရတာေညာင္းညာလာျပီျဖစ္သျဖင္. ေသာင္ျပင္ ၾကီးတ၀ိုက္အေညာင္းေျပလမ္းေလ်ွာက္ရင္းပါတ္၀န္းက်င္ေလ.လာေရးလုပ္ရသည္ ။ စာေပေဟာေျပာပြဲ က်င္းပေသာစင္နွင္.မလွမ္းမကမ္္းတြင္ ရြာထဲမွလာထြက္ေသာ မုန္.ဆိုင္ နွစ္ဆိုင္သံုးဆိုင္ေတြ.ရသည္ ။ဒါလည္းထူးဆန္းေသာကိစၥမဟုတ္ ၊ ရြာတိုင္းတြင္ စာေပေဟာေျပာပြဲ၌ မုန္.ဟင္းခါးဆိုင္ ၊ကြမ္းယာဆိုင္ ၊အေၾကာ္ဆုိင္တို. ေတြ.ရတတ္စျမဲျဖစ္ သည္ ။ အခ်ိဳ.ရြာမ်ားဆုိလ်ွင္ပြဲေစ်းတန္းေလးလိုပင္ျဖစ္ေနတတ္ၾကသည္ ။ခ်စ္စရာေတာဓေလ.ျဖစ္သည္ ။ ဤရြာတြင္လည္း ကြမ္းယာဆိုင္တဆိုင္ ၊အေအးဆိုင္တဆိုင္ နွင္. စားစရာေရာင္းေသာေခါက္ဆြဲဆိုင္တဆိုင္ေတြ.ရသည္ ။ ေခါက္ဆြဲဆိုင္ကိုေသေသခ်ာခ်ာၾကည္.လိုက္ေတာ. က်ြန္ေတာ္အံ.ၾသသြားသည္ ။ ထိုဆိုင္သည္ ေခါက္ဆြဲ နွင္.အျခားစားစရာမ်ားကို အျဖစ္ေလာက္သာစတိေရာင္းခ်ျပီး အရက္ပုလင္းမ်ားကိုစားပြဲေပါ ္တြင္ခင္းက်င္းကာ အရက္ေသစာမ်ားေျဗာင္ေရာင္းခ်ေနျခင္းေၾကာင္.ျဖစ္သည္ ။ ယစ္မ်ိဳးဥပေဒအရ အရက္ေသစာမ်ားကို လိုင္စင္ယူ၍ေရာင္းခ်လ်ွင္ေသာ္မွ သူ.သတ္မွတ္ေနရာမ်ားတြင္သာေရာင္းခ်ရမည္ျဖစ္သည္ ။ အကယ္၍ လိုင္စင္မ၇ွိပဲ တိုးတိုးတိတ္တိတ္ ( အရက္ပုန္း ) ေရာင္းခ်မည္ဆိုပါကလည္း သိသာသိေစမျမင္ေစနဲ.ဆိုေသာ ျမန္မာစကားပံုလို လူမသိသူမသိ ( ေသာက္တတ္စားတတ္သူအခ်င္းခ်င္းသာ သိေသာ ) ေနရာတခုတြင္ လ်ိဳ.၀ွက္စြာေရာင္းခ်ၾကစျမဲပင္ျဖစ္သည္ ။ က်ြန္ေတာ္သည္ ျမန္မာျပည္တလြွားစာေပေဟာေျပာပြဲမ်ားစြာလိုက္လံေဟာၾကားခဲ.သည္ျဖစ္ရာ ဤရြာမွာကဲ.သို. စာေပေဟာေျပာပြဲတြင္ အရက္ဆိုင္လာဖြင္.ေသာ ေဟာေျပာပြဲေတာ.မၾကံဳဖူးပါ ။ နဂိုထဲကအရက္ဆိုင္ရွိေနေသာေနရာအနီးတြင္ ေနရာအခက္အခဲအရ စင္ထိုး၍ ေဟာေျပာရသည္ေတာ.ၾကံဳဖူးပါသည္ ။ သို.ေသာ္ ဤေဟာေျပာပြဲကဲ.သို. စာေပေဟာေျပာပြဲတြင္ တေပ်ာ္တပါးအရက္တည္ခင္းေရာင္းခ်ေသာ ပြဲမ်ိဳးကိုကား ယခုပထမဆံုးအၾကိမ္ၾကံဳေတြ.ဖူးျခင္းျဖစ္သည္ ။
က်ြန္ေတာ္သည္ အရက္မေသာက္တတ္ပါ ။သို.ေသာ္ အရက္ဆန္.က်င္ေရးသမားတေယာက္မဟုတ္ပါ ။ မည္သူမဆိုကိုယ္ၾကိဳက္လ်ွင္ေသာက္ခြင္.ရွိပါသည္ ။ သို.ေသာ္ အရက္ေရာင္းခ်ပံုကိုေတာ.ေျပာစရာရွိပါသည္ ။ စာေပေဟာေျပာပြဲတြင္ အရက္ဆိုင္တြဲဖက္၍ပါလာျခင္းသည္ မည္သို.မ်ွမသင္.ေတာ္ပါ ။ စာေရးဆရာမ်ားထဲတြင္ အရက္ေသာက္တတ္သူစာေရးဆရာပါခ်င္ပါပါမည္ ။ မေသာက္တတ္သူလဲပါခ်င္ပါပါမည္ ။ သို.ေသာ္ စာေပေဟာေျပာပြဲနွင္. အရက္ဆိုင္တည္ခင္းေရာင္းခ်ျခင္းမွာမူမည္သို.မ်ွမျဖစ္သင္.ေသာကိစၥဟုထင္ပါသည္ ။ လူငယ္တို.၏အနာဂါတ္ ၊ စာေပနွင္.ယဥ္ေက်းမွုအေၾကာင္း ၊ ဘ၀ရည္မွန္းခ်က္ အေၾကာင္းေဟာေျပာေနေသာေနရာတြင္ အရက္ဆိုင္လာ၍ဖြင္.ျခင္းသည္ ေဟာေျပာသူဆရာမ်ားကိုေရာ ၊စာေပေဟာေျပာပြဲလာေရာက္သူမ်ားကိုေရာ ေစာ္ကားသည္.လုပ္ရပ္ဟုသာခံစားရပါသည္ ။ ထိုသို.ေရာင္းေနနိုင္ေအာင္ေက်းရြာအုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွူး ၊ ေက်းရြာရဲကင္းမွ ရဲတပ္ဖြဲ.၀င္မ်ား ကိုဘယ္လိုအေၾကာင္းျပခ်က္ျဖင္.စည္းရံုးထားသည္ကားမသိရပါ ။ ပြဲခင္းကိုတပါတ္ပါတ္ၾကည္.ျပီး ကိုယ္.ေနရာကိုယ္ျပန္ထိုင္ေသာအခါ အံတီစမ္း ( စမ္းစမ္းႏြဲ.-သာယာ၀တီ) က ပြစိပြစိျဖင္. သူ.ကိုယ္သူေျပာသလိုလိုျဖင္.မေၾကမနပ္ေျပာေနသျဖင္. အံတီစမ္းဘာျဖစ္ေနလို.လဲဟုေမးၾကည္.ရာ အံတီစမ္းမေၾကမနပ္ေျပာေနျခင္းမွာအျခားမဟုတ္ ။ အရပ္၀တ္ျဖင္. လူတေယာက္ေရာက္လာကာ စာေရးဆရာမ်ား၏ အမည္ ၊ မွတ္ပံုတင္အမွတ္ ၊ ပါ၀င္ကိုယ္စားျပဳေနသည္.အဖြဲ.အစည္း စသည္မ်ားကိုေမးျမန္းေနေၾကာင္း ၊ ေမးျမန္းသူမွာ ရဲတပ္ဖြဲ.တဦးျဖစ္သည္ဟု ရြာသားမ်ားကေျပာမွသိရေၾကာင္း ၊ ရဲတပ္ဖြဲ.ယူနီေဖာင္းလဲ၀တ္မထားေၾကာင္း ေျပာျပပါသည္ ။ က်ြန္ေတာ္.ကိုလဲလာေရာက္ေမးျမန္းရာ က်ြန္ေတာ္က က်ြန္ေတာ္တို.အားလံုး ဤေဟာေျပာပြဲျဖစ္ေျမာက္ေရးအတြက္ ျမိဳ.နယ္အေထြေထြအုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွူးရံုးနွင္. ၊ခရိုင္ေထြအုပ္ရံုးမ်ားသို. စာေရးဆရာမ်ား၏ကိုယ္ေရးမွတ္တမ္းမ်ားနွင္.အတူ ေဟာေျပာပြဲခြင္.ျပဳမိန္.ပါမစ္တင္ထားျပီးျဖစ္ေၾကာင္း ၊ က်ြန္ေတာ္တို.အေၾကာင္းသိလိုလ်ွင္ ထိုေထြအုပ္ရံုးသို.ျဖစ္ေစ ၊ပြဲစီစဥ္သူ ကိုျဖစ္ေစေမးျမန္းေစလိုေၾကာင္းေျပာျပလိုက္ပါသည္ ။ ထို.ေနာက္ ရဲဆိုသူလည္းေပါ ္မလာေတာ.ပါ ။
က်ြန္ေတာ္ေဟာေျပာရမည္.အလွည္.သို.ေရာက္ေသာအခါ စာေပေဟာေျပာပြဲနွင္.အတူ အရက္ပါတြဲေရာင္းေသာေဟာေျပာပြဲကိုပထမဆံုးၾကံဳဖူးျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း ၊ ျပည္သူ.ရဲတို.သည္ စာေရးဆရာမ်ား၏နာမည္ နွင္. အဖြဲ.အစည္းမ်ားကို လာေရာက္ေမးျမန္းၾကမည္.အစား အရက္ေသစာေရာင္းခ်သူမ်ားကိုသာ စိစစ္အေရးယူသင္.ေၾကာင္းထည္.သြင္းေဟာေျပာၾကရာ ရြာသူရြာသားမ်ားကလက္ခုပ္လက္၀ါးတီး၍အားေပးၾကပါသည္ ။ ဤသို.အရက္ေရာင္းခ်ေနျခင္းမွာ ရြာသူရြာသားတို.၏သေဘာဆႏၵမဟုတ္ေၾကာင္းထင္ရွားပါသည္ ။ က်ြန္ေတာ္လည္းအရက္ေသာက္ေနသူမ်ားကိုဆန္.က်င္ျခင္းမဟုတ္ေၾကာင္း ၊သို.ေသာ္ ကေလးသူငယ္မ်ား ၊ မိန္းမပ်ိဳမ်ားပါရွိေနေသာေနရာတြင္ အရက္ေရာင္းခ်ျခင္း ၊ ၀ိုင္းဖြဲ. ေသာက္စားၾကျခင္းကိုသာေ၀ဖန္ေနျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာခဲ.ပါသည္ ။ အကယ္စင္စစ္ အရက္ေသာက္ျခင္းသည္ တကမၻာလံုးတြင္ ျပဳမူၾကေသာအေလ.အထျဖစ္ပါသည္ ။ သို.ေသာ္ ျမန္မာနိုင္ငံေလာက္အရက္ကိုစည္းမဲ.ကမ္းမဲ.ေရာင္းခ်ေသာနိုင္ငံ ကမၻာတြင္ ရွိမည္မထင္ပါ ။ နိုင္ငံအမ်ားစုတြင္ အသက္ဆယ္.ရွစ္နွစ္မျပည္.ေသးသူမ်ားအရက္၀ယ္ယူခြင္.မရွိပါ ။ဆိုင္မွေရာင္းခ်မေပးပါ ။ ဖခင္အရက္ေသာက္ရန္ လူမမယ္ ကေလးသူငယ္ကသြား၀ယ္၍မရပါ ။ ျမန္မာနိုင္ငံမွာရပါသည္ ။ စကၤာပူတြင္ ညဆယ္နာရီေက်ာ္ပါက မည္သည္.ဆိုင္မွာမွအရက္ေရာင္းခ်ေပးျခင္းမျပဳေတာ.ပါ ။ ညဆယ္နာရီေက်ာ္လ်ွင္ အမ်ားျပည္သူ နွင္.သက္ဆိုင္ေသာေနရာမ်ား(ပန္းျခံ ၊ လမ္းေဘး စသည္.ေနရာမ်ား)တြင္ အရက္ေသာက္စားျခင္းပင္ခြင္.မျပဳပါ ။ ကိုယ္.အိမ္မွာ ၊ စားေသာက္ဆိုင္၊ဘားခန္း အတြင္းမွာ ပဲေသာက္သံုးခြင္.ရွိပါသည္။အေမရိကန္နွင္.အဂၤလန္တြင္ အရက္ဆိုင္မ်ား၌ အမူးလြန္ေနသူမ်ားကို ေနာက္ထပ္အရက္ေရာင္းမေပးဖို. ၀န္ထမ္းမ်ားတြင္ဥပေဒအရျငင္းပိုင္ခြင္.ရွိပါသည္ ။ အရက္မူးျပီးကားေမာင္းသူမ်ားကိုဥပေဒအရဖမ္းဆီးအျပစ္ေပးပါသည္ ။ အေမရိကန္နိုင္ငံတြင္ သမၼတကလင္တန္၏သမီးမ်ားအသက္မျပည္.ေသးပဲ အရက္၀ယ္ယူသျဖင္. ဥပေဒနွင္.အညီအေရးယူအျပစ္ေပးခံရပါသည္ ။သူတို.နိုင္ငံတြင္ သမၼတ၏သမီးပဲျဖစ္ျဖစ္ ဥပေဒသည္ ဥပေဒသာျဖစ္၍တိတိက်က်ကိုင္တြယ္ၾကပါသည္ ။
အေမရိကန္နိုင္ငံသူတိုးရစ္ေကာင္မေလးတေယာက္ကိုက်ြန္ေတာ္ဧည္.လမ္းညြွန္အျဖစ္လို္က္ပါေဆာင္ရြက္ဖူးပါသည္ ။ သူသည္ မိဘအုပ္ထိမ္းသူမပါပဲတေယာက္ထဲျမန္မာျပည္သို.လာေရာက္ျခင္းျဖစ္သည္ ။သူ.အသက္မွာထိုစဥ္က ၁၇ နွစ္ပဲရွိေသးသည္ ။ သူသည္ အေမရိကန္ျဖစ္၍လူေကာင္ကေတာ.ထြားပါသည္ ။ မ်က္နွာကေတာ.နုပါသည္ ။ သူသည္ျမန္မာနုိင္ငံ၌ရွိစဥ္ ညစာစားတိုင္း၀မ္းသာအားရ အရက္မ်ားေသာက္ေလ.ရွိပါသည္ ။ ဘာေၾကာင္. ေန.တိုင္းအရက္မ်ားကို၀မ္းသာအားရေသာက္ေနသနည္းဟုက်ြန္ေတာ္ကေမးရာ သူတို.နုိင္ငံတြင္ သူ.အသက္ျဖင္. ျမန္မာနိုင္ငံမွာလို အရက္၀ယ္ေသာက္၍မရေၾကာင္း ၁၈ နွစ္မျပည္.ေသးသျဖင္. အရက္ေသာက္ခြင္.မရွိေၾကာင္း ၊ဘယ္ဆိုင္ကမွမေရာင္းၾကေၾကာင္း ၊ ျမန္မာျပည္မွာေတာ.ထိုသို.ကန္.သတ္မထားသျဖင္. အေမရိကသို.မျပန္မီအားရေအာင္ေသာက္ေနျခင္းျဖစ္ပါေၾကာင္းျပန္ေျဖေပ၏ ။ အေမရိကန္မေလးအတြက္ ၀မ္းသာေသာ္လည္း ျမန္မာ ျပည္အတြက္မူ၀မ္းနည္းဖြယ္ျဖစ္ပါ၏ ။ က်ြန္ေတာ္သည္ဧည္.လမ္းညြွန္လုပ္ငန္းကိုလုပ္ကိုင္ေသာေၾကာင္.နိုင္ငံျခားသားမ်ားနွင္.အတူသြားလာစားေသက္ရရာတြင္ သူတို.အရက္ေသာက္ပံုကို အနီးကပ္ၾကည္.ရွုေလ.လာဖူးပါသည္ ။ က်ြန္ေတာ္၏ဧည္.လမ္းညြွန္လုပ္သက္ ၂၁ နွစ္အတြင္းေတြ.ျမင္ဖူးသမ်ွတြင္ နိုင္ငံျခားသားမ်ား ( အထူးသျဖင္.အေနာက္တိုင္းသားမ်ား ) သည္ အရက္ေသာက္ရာတြင္အလြန္စည္းကမ္းရွိပါသည္ ။ ၂၁ နွစ္အတြင္း အရက္မူး၍ မဟန္နိုင္ေအာင္ျဖစ္ေသာ တိုးရစ္ဟူ၍ တေယာက္သာျမင္ဖူးပါသည္ ။ ထိုသူသည္ အင္းေလးကန္အနီးေညာင္ေရြျမိဳ. တူးေျမာင္း ေဘးတြင္ရွိေသာစားေသာက္ဆိုင္တြင္ ဘီယာနွင္.၀ိုင္မ်ားတေနကုန္ထိုင္ေသာက္ေနျပီး ဟိုတယ္သို.ျပန္ရန္ စက္ေလွေပါ ္သို.တက္ေသာအခါ မဟန္နိုင္ပဲေရထဲသို.ျပဳတ္က်သြားရာ က်န္တိုးရစ္အေယာက္နွစ္ဆယ္ခန္.ကရယ္ေမာျပီး သူတို.လူကို ေရထဲမွဆြဲတင္ၾကပါသည္ ။ ထိုတခါသာ အေနာက္တိုင္းသားမ်ားမူးယစ္ေအာင္အရက္ေသာက္သည္ကိုျမင္ဖူးျပီီးမ်ားေသာအားျဖင္. သူတို.အရက္မူးေနျခင္းကိုမျမင္ဖူးပါ ။ နုိင္ငံျခားသားမ်ားသည္မ်ားေသာအားျဖင္. ညစာမစားမီအရက္ေသာက္ေလ.မရိွိပဲ ဒင္နာစားျပီးေသာအခါမွ ဘားေကာင္တာသို. ကူးကာ အရက္အနည္းငယ္ေသာက္ကာ စကားမ်ားမ်ားေျပာၾကပါသည္ ။ အရက္ကိုစကားေျပာေကာင္းရံုသာက်န္းမာေရးအသိနွင္.ယွဥ္၍ေသာက္ၾကပါသည္ ။ မူးလဲသည္အထိ မည္သူမွမေသာက္ၾကပါ ။ အစာစားျပီးမွအရက္ေသာက္ၾကျပီး အလြန္အက်ြံေသာက္ျခင္းမရွိေပ ။ ထမင္းစားေနစဥ္မွာေတာ. ဘီယာေလာက္ပဲအမ်ားဆံုးေသာက္ၾကသည္ ။ အရက္ေသာက္ရာတြင္လည္း အရက္တပက္ နွစ္ပက္ေလာက္ကို ဆိုဒါ ၊ ေရ စသည္ျဖင္. က်က်နနေရာစပ္ျပီး အရက္အာနိသင္ကိုေျဖလ်ွာ.ၾကပါသည္ ။ အဂၤလန္သို.က်ြန္ေတာ္ေရာက္ခဲ.စဥ္က အဂၤလိပ္အိမ္တိုင္းတြင္ က်က်နနျပင္ဆင္ထားေသာ အရက္ဘီဒို (အရက္စင္)ကိုအိမ္တိုင္းနီးပါးတြင္ေတြ.ရပါသည္ ။ အထူးသျဖင္. အိမ္ကိုဧည္.သည္လာေသာအခါ ဧည္.ခံရန္ျပင္ဆင္ထားျခင္းျဖစ္ပါသည္ ။ အရက္စင္တြင္ ဘရန္ဒီ ၊၀ီစကီ ၊ ၀ိုင္ စသည္ျဖင္. ယမကာအမ်ိဳးမ်ိဳးရွိပါသည္ ။အရက္ဖန္ခြက္အမ်ိဳးမ်ိဳးလည္းရွိပါသည္ ။ သို.ေသာ္ ဧည္.သည္လာ၍ေသာက္သည္ျဖစ္ေစ ၊မိမိဘာသာတဦးတည္းေသာက္သည္ျဖစ္ေစ မိမိေသာက္နိုင္သည္. ေရခ်ိန္ေလာက္သာ အနည္းငယ္ စားေကာင္းေသာက္ေကာင္းေအာင္တပက္ နွစ္ပက္္ေသာက္ျပီး ပိုေသာ အရက္မ်ားကို အဖံုးပိတ္ကာ ပုလင္းကိုျပန္သိမ္းထားပါသည္ ။ က်ြန္ေတာ္တို.ျမန္မာမ်ားအရက္ေသာက္သည္မွာ ပုလင္းကိုဖြင္.လုိက္သည္နွင္. ထိုပုလင္းထဲမွအရက္မ်ားမကုန္မခ်င္းေသာက္ရမည္ဟု သံဓိဌာန္ခ် ၊သတ္မွတ္ထားသည္.အလား ပုလင္းေျပာင္က်သြားသည္အထိ၀ိုင္း၀န္းေသာက္ၾကပါသည္ ။ တခါတရံတပုလင္းကုန္လ်ွင္ေနာက္တပုလင္းထပ္မွာၾကပါသည္ ။ အဂၤလိပ္အေမရိကန္မ်ားသည္ လူတေယာက္မေသာက္လိုေတာ.လ်ွင္ ဘယ္သူကမ်ွ ထပ္ယူပါဦးတို. ၊ ငါ.ကိုခင္ရင္ဒီတခြက္ေတာ.ခ်လိုက္ပါတုိ. ၊ ေယာက္်ားမဟုတ္ဘူးလား တို.ေျပာေလ.မရွိပါ ။ ဆိုလုိရင္းမွာ အေနာက္တိုင္းသားမ်ားသည္ အရက္ေသာက္တတ္ၾကသည္ မွန္ကန္ေသာ္လည္း စည္းနွင္.ကမ္းနွင္.ေသာက္ၾကျခင္းျဖစ္ပါသည္ ။ လူလဲခ်င္လဲ ၊မလဲလ်ွင္ပုလင္းလဲရမည္ဟူေသာ သေဘာျဖင္. မေသာက္ၾကပါ ။ အရက္ကိုအျငိဳးတၾကီးမေသာက္ပါ ။ အရက္ကို လူျမင္ကြင္းတြင္ ပစၥလက္ခတ္မေသာက္ပါ ။ အထူးသျဖင္. ကေလးမ်ား ၊ လူငယ္မ်ားေရွ.တြင္မေသာက္ၾကပါ ။ အသက္ ၁၈ နွစ္မျပည္.သူကို အရက္မေရာင္းပါ ၊စီးကရက္မေရာင္းပါ ။ မသကၤာလ်ွင္ ေက်ာင္းသားကဒ္ ၊ ယာဥ္ေမာင္းလိုင္စင္ စသည္ျဖင္.ေတာင္းၾကည္.ၾကပါသည္ ။ လူၾကီးလူေကာင္းတို.လာေရာက္ေဟာေျပာမည္. ေဟာေျပာပြဲမ်ား ၊အစည္းအေ၀းမ်ား ၊ ေတြ.ဆံုပြဲမ်ား တြင္ အရက္နွင္.ဧည္.ခံေလ.မရွိပါ ။ ဆိုလိုသည္မွာ အေနာက္တိုင္းသားမ်ားသည္ အရက္ကိုအိမ္တိုင္းနီးပါး ေဆာင္ထားတတ္ၾကေသာ္လည္း အလြန္စည္းကမ္းရွိစြာေသာက္သံုးၾကျခင္းျဖစ္ပါသည္ ။
ျမန္မာနိုင္ငံရွိေတာရြာ အရပ္ေဒသမ်ား တြင္ ညေနဘက္ေန၀င္ျပီးေမွာင္စပ်ိဳးသည္နွင္. လူငယ္မ်ားမွာလုပ္စရာအလုပ္နွစ္မ်ိဳးပဲရွိပါသည္ ။ မိန္းကေလးမ်ားသည္ တီဗီဖြင္.၍ ကိုရီးယားရုပ္သံဇာတ္လမ္းမ်ားကို ညနက္သည္အထိၾကည္.ရွုၾကျခင္းနွင္. ေယာက္က်ားေလးမ်ားသည္ အရက္ဆိုင္မ်ားသို.ခ်ီတက္သြားၾကျပီးေသာက္စားၾကျခင္းျဖစ္ပါသည္ ။ အခ်ိဳ.မွာ ဆယ္.ေလးငါးနွစ္အရြယ္ လူမမယ္မ်ားပင္ပါ၀င္ပါသည္ ။ လူငယ္မ်ားအတြက္ သူတို.ရြာတြင္ စိတ္၀င္စားစရာ အပန္းေျဖစရာဟူ၍ အရက္ဆိုင္သို.သြားျခင္းတခုပဲလုပ္စရာရွိသည္ဟုဆိုၾကပါသည္ ။ သူတို.ရြာမွာ စာၾကည္.တိုက္မရွိပါ ။ ရွိလ်ွင္လည္း စိတ္၀င္စားစရာမရွိေသာစာအုပ္ေဟာင္းမ်ားစုပံုထားသည္.ဂိုေဒါင္တခုလိုေနရာသာရွိပါသည္ ။ သူတို.ရြာမွာ ရုပ္ရွင္ရံုမရွိပါ ။ သူတို.ရြာမွာ အားကစားရံု ( Gymnasium ) မရွိပါ ။ သူတို.ရြာမွာေဘာလံုးကြင္းေကာင္းေကာင္းမရွိပါ ။ သူတို.ရြာမွာဘာေဖ်ာ္ေျဖေရးမွမရွိပါ ။အရက္ေသာက္ျခင္းနွင္.ရုပ္ျမင္သံၾကားၾကည္.ျခင္းပဲရွိသည္ဟုလူငယ္မ်ားကေျပာၾကပါသည္ ။ ျမန္မာနိုင္ငံ၏လူဦးေရ ထက္၀က္ေက်ာ္သည္ ေတာသူေတာင္သားမ်ားျဖစ္ၾကသည္ ။ သူတို.အမ်ားစုမွာလူငယ္မ်ားျဖစ္သည္ ။ သူတို.အမ်ားစုသည္ အရက္ေသစာေသာက္စားၾကပါသည္ ။ အရက္ေသာက္ျခင္းသည္ ေက်းရြာတိုင္း၏ စရိုက္သဘာ၀ျဖစ္လာေနပါသည္ ။ ထို.ေၾကာင္. ျမန္မာလူမ်ိဳး ေယာက္က်ားေလးအေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားသည္ အရက္စြဲကပ္ေနသူမ်ားျဖစ္လာၾကျပီး ေသာက္ၾကေသာအရက္ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားမွာလည္း စံခ်ိန္စံနွုန္းနွင္.မညီေသာ မူးရင္ျပီးေရာခ်က္လုပ္ထားသည္. အေပါစားအရက္မ်ားျဖစ္သည္ ။ အခ်ိဳ.အရပ္ေဒသမ်ားတြင္ ေရသန္.တဗူးထက္ အရက္တပုလင္းကပို၍ေစ်းေပါပါသည္ ။ ထိုအေပါစားအရက္မ်ားကိုေသာက္မိသျဖင္. ေဖာေရွာေခါ ္ငယ္ငယ္ရြယ္ရြယ္နွင္.ေသရရွာေသာသူမ်ားမွာလည္းမနည္းေပ ။ ဆိုင္ကယ္နွင္.ကားမေတာ္တဆ မွုျဖစ္၍ေသသူျပီးလ်ွင္ ျမန္မာနို္င္ငံတြင္ အရက္ေၾကာင္.ေသေသာ သူမွာ အမ်ားဆံုးျဖစ္သည္ ။ ေသသူအမ်ားစုမွာလည္းလူငယ္ေတြျဖစ္သည္ ။ ျမန္မာလူငယ္မ်ားတဖြဲဖြဲေသေနသည္မွာအရက္ေၾကာင္.ျဖစ္သည္။သၾကၤန္ပြဲေတာ္တြင္ ၀ယ္ယူရအလြယ္ကူဆံုး ၊ လူငယ္မ်ား အားအေပးဆံုးမွာ အရက္ျဖစ္ပါသည္ ။ လမ္းေဘးဆိုင္တိုင္းတြင္အခ်ိန္မေရြးအလြယ္တကူ ၀ယ္ယူရရွိပါသည္ ။အရက္နည္းတူ စီးကရက္ကိုလည္း လက္ဘက္ရည္ဆိုင္တိုင္းတြင္ တလိပ္ခ်င္းလြယ္ကူစြာ၀ယ္ယူရရွိပါသည္ ။ လူအမ်ား စုေ၀းေနၾကေသာ ေနရာမ်ားတြင္ ေဘးလူကိုဂရုမစိုက္ပဲ မီးခိုးေခါင္းတိုင္ျဖစ္ေအာင္ဖြာေနေသာက္ေနေသာ ေဆးလိပ္ၾကိဳက္သူမ်ားကို ေနရာအနွံ.ေတြ.ျမင္နိုင္ပါသည္ ။ေဆးလိပ္မေသာက္သူမ်ားမွာ ထိုလူေတြ၏ဒဏ္ကိုလွိမ္.ခံရပါသည္ ။
ဤေဆာင္းပါးသည္ ေဆးလိပ္ဆန္.က်င္ေရး ၊အရက္ဆန္.က်င္ေရးေဆာင္းပါးမဟုတ္ပါ ။ သို.ေသာ္ အရက္ကိုစနစ္တက် ဥပေဒျပဌာန္း၍ စည္းကမ္းတက်ေရာင္းခ် ေသာက္သံုးၾကဖို. ရည္ရြယ္လိုရင္းျဖစ္ပါသည္ ။ က်ြန္ေတာ္တို.နိုင္ငံသည္ ဒီမိုကေရစီနိုင္ငံျဖစ္လာျပီဟု၀မ္းသာအားရဆိုၾကပါသည္ ။ အစိုးရသစ္ေထာက္ခံသည္.ေပ်ာ္ပြဲရြွင္ပြဲမ်ား ၊ စာေပေဟာေျပာပြဲမ်ား ကိုပင္ေနရာအနွံ.က်င္းပၾကပါသည္ ။သို.ေသာ္စာေပေဟာေျပာပြဲမွာပင္အရက္ေရာင္းခ်သည္.အဆင္.သို.ေရာက္လာပါသည္ ။ ဒီမိုကေရစီဆိုရာ၌ Right and Duty ဟူသည္. ရပိုင္ခြင္.နွင္.တာ၀န္ဟူ၍နွစ္မ်ိဳးရွိပါသည္ ။ တာ၀န္ဆိုရာ၍လည္း အစိုးရဘက္ကေဆာင္ရြက္ရမည္.တာ၀န္ ၊ နိုင္ငံသားတေယာက္ခ်င္းကေစာင္.ထိမ္းလိုက္နာရမည္.တာ၀န္ဟူ၍ရွိပါသည္ ။ အရက္နွင္.ပါတ္သက္ေသာတင္းၾကပ္သည္.ဥပေဒျပဌာန္းျခင္း ၊ ထိုဥပေဒကို ဥပေဒဘက္ေတာ္သား ( ရဲ ၊ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွူး ၊ တရားသူၾကီး ) စသည္မ်ားကလိုက္နာေစေရး၊ အရက္ဆိုင္မ်ားေနရာတြင္စာၾကည္.တိုက္မ်ား ၊အားကစားရံုမ်ား အစားထိုးနိုင္ေရး၊ ျမန္မာဗီဒီယိုမ်ားတြင္ အရက္ေသာက္သည္.အခန္းမ်ား ပိုးစိုးပက္စက္ရိုက္ျပေနျခင္းကိုတားျမစ္ေရး စသည္တို.သည္ နိုင္ငံေတာ္အစိုးရတာ၀န္ျဖစ္သကဲ.သို. ၊ အရက္မေရာင္းသင္.ေသာအရြယ္မ်ားကို မေရာင္းေရး ၊ မသင္.ေတာ္ေသာေနရာမ်ားတြင္အရက္မေရာင္းခ်ေရး ၊ကိုယ္.ပိုက္ဆံနွင္.ကိုယ္ေသာက္သည္ဆိုေသာ္လည္း နိုင္ငံၾကီးသားပီသစြာ စနစ္တက် အရက္ေသာက္ျခင္း ၊တားျမစ္ထားေသာ ဥပေဒကိုလိုက္နာျခင္းမ်ားမွာမူ ျပည္သူလူထုကလိုက္နာရမည္.တာ၀န္ျဖစ္ေပသည္ ။ ျမန္မာနိုင္ငံသည္ အာဏာရွင္စနစ္လက္ေအာက္တြင္ လူေနမွုစနစ္ပါပ်က္ဆီးခဲ.ျပီးျပီျဖစ္သည္ ။ ဒီမိုကေရစီတကယ္လိုခ်င္သည္ဆိုလ်ွင္ ဒီမိုကေရစီနိုင္ငံၾကီးမ်ား၏ အရက္နွင္.ပါတ္သက္ေသာေကာင္းမြန္သည္.ထိမ္းခ်ဳပ္မွုစည္းကမ္းမ်ား ကိုအားလံုးကလိုက္နာရမည္ျဖစ္သည္။လြတ္လပ္စြာ အရက္ေရာင္းျခင္း ၊လြတ္လပ္စြာအရက္ေသာက္ျခင္းသည္ ဒီမိုကေရစီမဟုတ္ပါေၾကာင္း တင္ျပလိုက္ရပါသည္ ။

သရ၀ဏ္(ျပည္)
ေစာင္.ၾကည္.ဂ်ာနယ္
၁၇.၄.၂၀၁၆

0 comments:

Post a Comment

Facebook Like Page