ျပည္သူ႔ကဗ်ာဆရာ (သို႔) ကဗ်ာေမာင္ေခ်ာႏြယ္
Kၿငိမ္းခ်မ္း
၂၀၁၅ စက္တင္ဘာ ၁၃ ရက္ေန႔ ဆိုရင္ ျမန္မာျပည္သား ကဗ်ာဆရာ ေမာင္ေခ်ာႏြယ္ ကြယ္လြန္ျခင္း ၁၃ ႏွစ္ ျပည့္ပါၿပီ။ ၁၃ ႏွစ္ တိုင္ခဲ့ေပမယ့္ ျမန္မာကဗ်ာ ခ်စ္သူ၊ ေမာင္ေခ်ာႏြယ္ခ်စ္သူ ေတြရဲ႕ ရင္ဘတ္ထဲမွာေတာ့ မေန႔တေန႔ကလို လန္းဆန္း တက္ႂကြ သတိတရ ျဖစ္ေနၾကတယ္ဆိုတာ Facebook သတင္းေတြအရေရာ၊ လူခ်င္းေတြ႔တဲ႔ သတင္းေတြအရေရာ သိရပါတယ္။
ျမန္မာျပည္သူ ေတြဟာ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ စစ္အာဏာရွင္ စနစ္ေအာက္မွာ ျဖတ္သန္းခဲ့ၾကရတာ ကမၻာသိပါ။ အခုလည္း အလံုးစံု လြတ္ေျမာက္တယ္လို႔ မဆိုႏိုင္ေသးပါဘူး။ ေခတ္အဆက္ဆက္ အာဏာရွင္ကို တိုးတိုးတမ်ိဳး က်ယ္က်ယ္တဖံု တြန္းလွန္ တိုက္ပြဲဝင္ခဲ့ၾကတဲ့ အထဲမွာ ကဗ်ာဆရာဆိုတဲ့ လူတန္းစား တရပ္ဟာလည္း စင္ေပၚမတက္ရင္သာ ေနရမယ္၊ သံပံုးတီးရင္ ေရွ႕ဆံုးက ရပ္တည္ခဲ့တယ္ဆိုတာ ဘယ္လိုမွျငင္းမရခဲ့ပါဘူး။
သခင္ကိုယ္ေတာ္မႈိင္း၊ ေဇာ္ဂ်ီ၊ မင္းသုဝဏ္၊ ဒဂုန္တာရာ၊ တင္မိုး၊ ေဒါင္းႏြယ္ေဆြ၊ ဗန္းေမာ္ညိဳႏြဲ႔ အစရွိတဲ့ အမ်ိဳးသား စာဆိုႀကီးေတြက စလို႔ ေမာင္ေလးေအာင္၊ ေဖာ္ေဝး၊ ေမာင္ေခ်ာႏြယ္၊ လွသန္း၊ ေအာင္ဘညိဳ အစရွိတဲ့ ကြယ္လြန္သူ ကဗ်ာဆရာေတြ ဟာလည္း ျပည္သူ႔ဘက္မ်က္ႏွာမူ ရပ္တည္ခ်က္ မွန္မွန္ ေနထိုင္ခဲ့ၾကတာ စာေပခ်စ္ျမတ္ႏိုးသူတိုင္း အသိ ျဖစ္ပါတယ္။
အဲဒီ အထဲမွာမွ ကဗ်ာဆရာ ေမာင္ေခ်ာႏြယ္ ကေတာ့ လူငယ္မ်ိဳးဆက္ ကဗ်ာဆရာေတြ အေပၚမွာေရာ၊ ျမန္မာ ကဗ်ာဖတ္သူေတြ အၾကားမွာေရာ မွတ္မွတ္ထင္ထင္၊ ထင္ထင္ရွားရွား ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္ အဲဒီလို ျဖစ္ထြန္းခဲ့ရ သလဲဆို သူဟာ ကဗ်ာဆိုတဲ့ အႏုပညာအေပၚမွာ ေသခ်ာခဲ့လို႔ပါပဲ။ မယိမ္းမယိုင္ မားမားမတ္မတ္ ျပည္သူ႔ဘက္ မ်က္ႏွာမူခဲ့လို႔ပါပဲ။
ျပည္ၿမိဳ႕ ၿမိဳ႕ပိုင္မင္းႀကီး တေယာက္ရဲ႕သားက သူ႔ဖခင္ကို ျပန္လည္ ေျပာဆိုခဲ့တဲ့ စကားတခြန္းကို နားေထာင္ၾကည့္ပါ။ ဆယ္တန္းေအာင္လို႔ အရာရွိသင္တန္း ဆက္တက္ၿပီး ၿမိဳ႕အုပ္လုပ္ဖို႔ ေျပာတာကို ျပန္လည္ေခ်ပ ေျပာဆိုခဲ့တာပါ။ “ကမၻာေက်ာ္ ၿမိဳ႕ပိုင္ဆိုတာ မရွိဘူးအေဖ၊ ကမၻာေက်ာ္ ကဗ်ာဆရာ ဆိုတာပဲရွိတယ္” လို႔ ေျပာခဲ့ပါတယ္။ အဲဒါ ကြယ္လြန္သူ ျမန္မာကဗ်ာဆရာ ေမာင္ေခ်ာႏြယ္ပါပဲ။
ပန္းခ်ီ
ငါ့အူေတြက ေခြးလို သံရွည္ဆြဲအူလို႔
ငါ့အစာအိမ္က စစ္လမ္းေၾကာင္းက်တဲ့ ႐ြာေလးတစ္႐ြာလို။
ငါ့ေက်ာက္ကပ္ေတြက
တဗြမ္းဗြမ္း ေရေတြလွ်ံလို႔။
ငါ့အဆုတ္ေတြက
ဖြတ္ခ်က္ဖြတ္ခ်က္နဲ႔ မီးခိုးတအူအူ
ဘယ္လိုမွ စားသံုးလို႔မရေတာ့ဘူး။
ငါ့အ႐ုိးနဲ႔အဆစ္ေတြ ဂြိ်ဳင္းထားတဲ့ ဂိြ်ဳင္းနတ္ေတြျပဳန္းေပါ့
ငါ့ခႏၶာ တာဘိုအင္ဂ်င္ သူရဲေကာင္းႀကီးေလ…
သူရဲေကာင္းႀကီးတဲ့ …
ဘယ္လိုမွ ဆုတံဆိ္ပ္ေတြ မေမွ်ာ္မွန္း
ဘာဆုတံဆိပ္ေတြမွ မရခဲ႔တဲ႔ သူရဲေကာင္းႀကီးေပါ့။
ငါဘယ္ေတာ့မွ လက္နက္မခ်ႏိုင္ဘူးတဲ့
ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့
ငါ့မွာ ခ်စရာလက္နက္ မရွိလို႔ပါကြယ္တဲ့။ ။
ေမာင္ေခ်ာႏြယ္
ျမန္မာကဗ်ာနဲ႔ ျမန္မာကဗ်ာဆရာ ေတြဟာ ေခတ္အဆက္ဆက္ စစ္ဝါဒီေတြရဲ႕ ေစာင့္ၾကည့္၊ ဖမ္းဆီးတာေတြလည္း ခံခဲ့ၾကရ ပါတယ္။ စကားလံုးတလံုး၊ ကဗ်ာတပုိဒ္ဟာ အာဏာရွင္ေတြရဲ႕ ရင္ဘတ္ကို ထိမွန္ေစခဲ့လို႔ မဂၢဇင္း၊ စာအုပ္ မ်ားမွာ ပါလာခဲ့ရင္ ဆုတ္ၿဖဲဖ်က္ဆီး လိုက္တတ္ၾကပါတယ္။ လိုအပ္လာရင္ ဖမ္းဆီး ေထာင္ခ်ပစ္ေလ့လည္း ရွိပါတယ္။ ကဗ်ာဆရာ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ဟာလည္း ဒီရန္ကိုမေၾကာက္ဘဲ ေရးစရာရွိတာ ေရးၿမဲေရးခဲ့ၾကၿပီး ျပည္သူ႔အေရး ကိုယ့္အေရး လုပ္ခဲ့ၾကတာ သမိုင္း တခုပါပဲ။
အိမ္
ပလတ္စတစ္ အၾကည္သားေပၚ
တိမ္ေတြေရးဆြဲခ်လိုက္ၿပီး
တိမ္အိမ္ကေလး ေဆာက္ကာ ဝင္လိုက္မိ
ဘယ္လိုမွ ျပန္ထြက္မရေတာ႔ဘူး။
ေမာင္ေခ်ာႏြယ္
ကဗ်ာဆရာဆိုတာလည္း လူထဲကလူပါပဲ။ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာ ရွိမယ္၊ မိသားစုရွိမယ္၊ သားသမီးေတြရွိမယ္။ အက်ိဳးအျမတ္၊ အခြင့္ အေရး ဘာဆိုဘာမွ မေသခ်ာတဲ့ ကဗ်ာဆရာဘဝကို ေရြးခ်ယ္မိၾကသူေတြမွာ မိသားစုတာဝန္ ေက်ပြန္ဖို႔ဆိုတာ မလြယ္ပါဘူး။ နားလည္မႈႀကီးတဲ့ မိသားစုတခု ရရွိထားမွသာလွ်င္ မိသားစုနဲ႔ အႏုပညာၾကား ေကာင္းမြန္တဲ့ ဆက္ဆံေရး ျဖစ္လာမွာပါ။
ေကာင္းမြန္တဲ့ လူ႔အဖြဲ႔အစည္း၊ မယုတ္မေလ်ာ့ လူေနမႈအဆင့္အတန္း တခုကို လူတိုင္း မက္ေမာၾကမွာ မလြဲပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ အိမ္ေရွ႕ပူ အိမ္ေနာက္မခ်မ္းသာ ဆိုသလို အာဏာရွင္ေအာက္ေရာက္ ျပည္တြင္းစစ္မီး ရွည္ၾကာေနတဲ့ တိုင္းျပည္ တခုမွာ ကိုယ္လြတ္ရုန္း ေရွာင္ခြာသူေတြထဲ ကဗ်ာဆရာ မပါတာကေတာ့ အေသခ်ာဆံုးပါပဲ။ အဲဒီအတြက္ ရလာတဲ့ အက်ိဳးအျပစ္ ေတြကို ခါးသီးစြာ ခံယူရင္း ျပည္သူေတြရဲ႕ မ်က္ေမွာက္ ခံစား႐ုန္းကန္ ေနရပံုေတြကို ပံုေဖာ္ မွတ္တမ္းတင္ခဲ့ ၾကတာပါပဲ။
ဘယ္လို မွတ္တမ္းတင္ခဲ့သလဲ ဆိုေတာ့ …
တကယ္ေတာ့လည္း အေမရယ္
ကဗ်ာဆရာဆိုတာ
ဒဏ္ခံႀကိဳးေလး တစ္ေခ်ာင္းပါဗ်ာ ။
အေမရယ္
ေဟာဒီ ကမၻာေလာကႀကီးမွာ
အေမ့သား ကဗ်ာဆရာျဖစ္လာတာ
အျပစ္ရွိပါသလား အေမ
သားရဲ႕ အခ်စ္မွာေလ
ေဟာဒီ ကမၻာႀကီးနစ္ခဲ့ရင္ေတာင္
စစ္ျဖစ္ဖို႔ မေသခ်ာေတာ့ပါဘူး အေမရယ္ ။
ေမာင္ေခ်ာႏြယ္ရဲ႕ ၾကယ္ျပာေလးနဲ႔ ထမင္းစားၿပီးတဲ့ေနာက္ ကဗ်ာမွ –
တကယ္ေတာ့ ျမန္မာကဗ်ာဆိုတာ ျပည္သူလူထုနဲ႔ မစိမ္းပါဘူး။ ေမြးကင္းစအရြယ္ သားေခ်ာ့ေတးေတြက အစ ေက်ာင္းေန အရြယ္ ေက်ာင္းသင္ခန္းစာ ထဲပါ ကဗ်ာေတြအလယ္၊ အရြယ္ေရာက္ခ်ိန္ ရည္စားသနာ ရွာၾကခ်ိန္ ကိုယ့္ခ်စ္သူကို ခ်စ္ခြန္းတံုံ႔လွယ္တဲ့ အခ်ိန္ထိ ကဗ်ာဟာ တည္ရွိခဲ့ပါတယ္။ ဘုန္းေတာ္ဘြဲ႔ေတြ ကေတာ့ ႁခြင္းခ်က္ေပါ့ေလ။
အဲသလို တည္ရွိေနရာကေန စားဝတ္ေနေရးေတြ၊ ႏိုင္ငံေရး မတည္ၿငိမ္မႈေတြ ျပည္တြင္းစစ္ေတြရဲ႕ ဒဏ္ေတြကို ျပည္သူေတြ ခံစားလာၾကရင္း ျပည္သူလူထုဟာ ကဗ်ာဘက္ မလွည့္ႏိုင္ေအာင္ ျဖစ္ခဲ့ၾကရပါတယ္။ ဥပမာ-စစ္အစိုးရတိုင္းဟာ စာေပ ေဟာေျပာပြဲေတြကို ပိတ္ပင္ခ့ဲတာေတြ၊ လြတ္လပ္တဲ့ စာေပအႏုပညာ ေတြကို စိစစ္ေရးဆိုၿပီး ျဖဳတ္ထုတ္ လုပ္ခဲ့တာေတြ။
တိုင္းျပည္တခု တိုးတက္ဖို႔ ရုပ္ဝတၱဳ တမ်ိဳးတည္း တိုးတက္ေနရံုနဲ႔ မၿပီးပါဘူး။ စာေပ၊ ယဥ္ေက်းမႈ၊ အႏုပညာ ဘက္ေပါင္းစံု တိုးတက္ ဖြံ႔ၿဖိဳးေနဖုိ႔ပါ လိုပါတယ္။ အဲဒီလို ဖန္တီးေနတဲ့ အႏုပညာရွင္ေတြ ကိုလည္း အားေပး ေထာက္ခံႀကိဳဆိုမွ ျဖစ္မွာပါ။
အဲဒီလိုေတြ မရွိခဲ့ဘူးဆိုရင္ေရာ – က်ေနာ္တို႔ရဲ႕ ေခတ္ေပၚ ကဗ်ာဆရာ ေမာင္ေခ်ာႏြယ္က အခုလို ေၾကညာခဲ့ပါေသးတယ္။
အႏုပညာ ေႏြဦးေပါက္ ရာသီကို မညာခ်င္ဘူး။
လိႈင္းပုတ္ခတ္ခံ ေက်ာက္ေဆာင္ကို မညာခ်င္ဘူး။
အဆုတ္ရဲ႕ အလုပ္ကိုမညာခ်င္ဘူး။
သစ္သီးတစ္လံုးသီးတိုင္း သင္တို႔အတြက္ျဖစ္တယ္။
ပန္းတစ္ပြင့္ ပြင့္တိုင္း သင္တို႔အတြက္ျဖစ္တယ္။
အခ်စ္ေရ
ညစ္ညမ္းတဲ့ လမ္းမမ်ားနဲ႔
ငါ့ရဲ႕ က်န္းမာေရးအတြက္
လက္ဖက္ရည္တစ္ခြက္သာ
သစၥာရွိခဲ့ပါေစေတာ့
ဆာဟာရကို
အာဟာရလို႔ထင္တယ္။
pppp ကဗ်ာမွ –
၁၃ ႏွစ္ဆိုတာ အာဏာရွင္တေယာက္၊ ဘယ္သူေသေသ ငေတမာၿပီးေရာ ဒုစရုိက္ စီးပြားေရးသမား တေယာက္ကို တိုင္းျပည္ထဲက ကိုင္ဆြဲေျမႇာက္ၿပီး ေျမျမႇဳပ္လို႔ရေပမယ့္ ျပည္သူ႔ဘက္ေတာ္သား လူထုကဗ်ာဆရာ တေယာက္ကိုေတာ့ မေန႔တေန႔ ကလို လြမ္းဆြတ္ တမ္းတေနၾကမယ္ ဆိုတာ အေသအခ်ာပါပဲ။
ဒါကို ကြယ္လြန္သူ ကဗ်ာဆရာ ေမာင္ေခ်ာႏြယ္က ႀကိဳသိေနပံုေထာက္ရဲ႕။ ၾကယ္ျပာေလးနဲ႔ ထမင္းစားၿပီးတဲ့ေနာက္ ကဗ်ာမွာ ဒီလို ထည့္ေရးထားခဲ့ပါတယ္။
က်ေနာ္ ရိုးသားခဲ့ပါတယ္ အေမ
ဤသို႔ပင္ ပဲ့တင္ပါလိမ့္မယ္။ ။
ကဗ်ာဆရာေမာင္ေခ်ာႏြယ္ကြယ္လြန္ျခင္း ၁၃ ႏွစ္ျပည့္အမွတ္တရ။
ဧရာဝတီ သတင္းဌာနမွ ကူးယူေဖာ္ျပသည္။
0 comments:
Post a Comment