Tuesday, June 17, 2014

မသမာေသာ ပုဒ္မမ်ား သရ၀ဏ္ (ျပည္)



မသမာေသာ ပုဒ္မမ်ား

သရ၀ဏ္ (ျပည္)




ယခုအခါ တစ္နိုင္ငံလံုးအံုးအံုးက်က္က်က္ျဖင္. ဖြဲ.စည္းပံုအေျခခံဥပေဒပုဒ္မ ၄၃၆ ျပင္ဆင္ေရးကို ေဆာင္ရြက္ေနတာျကားသိရေပသည္ ။ က်ြန္ေတာ္အပါအ၀င္ ျမန္မာ.ခရီးသြားလုပ္ငန္းနယ္ပယ္အတြင္းမွလူ (၁၀၀) သည္ပင္ ၃၁.၅.၂၀၁၄ ေန.က ရန္ကုန္ျမိဳ. မဟာဗႏၵဳလပန္းျခံအနီးတြင္ဆႏၵျပခဲ.ပါေသးသည္ ။ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကေထာက္ခံၾကေသာ္လည္း အခ်ိဳ.လူနည္းစု ကပ္ဖဲ.အခ်ိဳ.ကလူမ်ားသည္ေဒါ္ေအာင္ဆန္းစုၾကည္အာဏာရေရးကိစၥတြင္ဘာမွမသိပဲေရာေယာင္လုပ္ေဆာင္ ေနသည္ ဟုေ၀ဖန္ၾကသည္ ။ ဆိုဗီယက္ျပည္ေထာင္စုတြင္ ေဂါ ္ဗာေခ်ာ.ေၾကာင္. ဆိုဗီယက္ျပည္ေထာင္စု ၾကီးျပိဳကြဲသြားသလိုျမန္မာနိုင္ငံတြင္လည္းေဒါ ္ေအာင္ဆန္းစုၾကည္အာဏာရလာလ်င္ ျပည္ေထာင္စုၾကီးျပိဳကြဲသြားလိမ္.မည္ဟု ရမယ္ရွာကာအေၾကာင္းျပၾကသည္ ။ အာဏာ ရွင္မ်ား ၊အာဏာရွင္တို.၏စကားကိုနားေယာင္ေနသူတို.အျမင္တြင္ ဆိုဗီယက္ေခါင္းေဆာင္ေဟာင္းေဂါ ္ဗာေခ်ာ.သည္ လူဆိုးၾကီးသဖြယ္ျဖစ္ေနေပသည္ ။ သူ.ေၾကာင္.ပဲ အင္မတန္စည္ပင္၀ေျပာေနေသာျပည္ေထာင္စုၾကီးျပိဳကြဲခဲ.သေယာင္ေျပာေနေရးေနၾကသည္ကို အခ်ိဳ.ကအဟုတ္မွတ္ကာ သံေယာင္လိုက္ၾကေပသည္ ။

ဒီမိုကေရစီဘက္ေတာ္သားတို.အျမင္တြင္မူကား ေဂါ ္ဗာေခ်ာ.သည္ သူရဲေကာင္းျဖစ္သည္ ။ေဂါ ္ဗာေခ်ာ.ေၾကာင္. အာဖဂန္နစၥတန္တြင္ ၁၉၈၀ ျပည္.လြန္နွစ္မ်ားက ဆိုဗီယက္တပ္သားမ်ားတစ္နွစ္လ်င္ (၃၀၀၀ )ခန္.က်ဆံုးေနရျခင္းကိုရပ္တန္.နိုင္ခဲ.သည္။ သူ.ေၾကာင္.ပင္တစ္ခ်ိန္က အာဏာရွင္လက္ေအာက္တြင္တုပ္တုပ္မွမလွုပ္၀ံ.ေသာ အေျခအေနမွ ယေန.အခါ ရုရွားအပါအ၀င္ ယခင္ဆိုဗီယက္ယူနီယံမွခြဲထြက္လာေသာ နိုင္ငံအေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားသည္ ဒီမိုကေရစီနွင္.လူ.အခြင္.အေရးကို ခံစားခြင္.ရွိလာၾကသည္ ၊ဥေရာပနွင္.တန္းတူလူေနမွုအဆင္.အတန္းမ်ား ျမင္.လာၾကသည္ ၊ လြတ္လပ္စြာ ထုတ္ေဖာ္ေရးသားခြင္. ေျပာဆိုခြင္.မ်ားရလာၾကသည္ ။ မီေခးေဂါ ္ဗာေခ်ာ.ၾကီးစတင္ခဲ.ေသာ ဂလပ္စ္ေနာ. (Glasnost) နွင္. ပယ္ရီစတြိဳက္ကာ( Perestroika )ေက်းဇူးေၾကာင္.ယခုအခါ ကြန္ျမဴနစ္အာဏာရွင္လက္ေအာက္မွ သန္းေပါင္းမ်ားစြာေသာ လူမ်ားလြတ္ေျမာက္လာရေလျပီ ။ ေဂါ ္ဗာေခ်ာ.သာမကယ္ခဲ.လ်င္ ဆိုဗီယက္သည္ ယေန.တိုင္ အာဏာရွင္ဘရက္ဇညက္ (Brezhnev) ၊ အန္ဒရိုေပါ. (Andropov)တို.လိုလူမ်ိဳးေအာက္တြင္ဆက္၍ အေမွာင္ေခတ္သက္တမ္းရွည္ေနေပလိမ္.မည္ ။ ကြန္ျမဴနစ္အာဏာရွင္ေျမာက္ကိုရီးယားလို စစ္အင္အားၾကီးသေလာက္ ျပည္သူေတြငတ္မြတ္ေနေပလိမ္.မည္ ။ ယခုပင္လ်င္ ရုရွားသမၼတပူတင္သည္ယူကရိန္းတြင္မစားရသည္.အမဲသဲနွင္.ပက္ေနသျဖင္. ခရိုင္းမီးယားေဒသတြင္ျပည္တြင္းစစ္.ျဖစ္ေနရသည္မဟုတ္ပါေလာ ။စစ္အင္အားျဖင္.မတရားစုစည္းထားေသာ ဆိုဗီယက္ အင္ပါယာၾကီး ျပိဳကြဲသြားျခင္း၌ ေဂါ ္ဗာေခ်ာ.တစ္ေယာက္တည္းကိုသာလက္ညွိုးထိုးအျပစ္ဖို.၍တရားမည္မဟုတ္ ၊ နဂိုထဲကကြန္ျမူနစ္အာဏာရွင္စနစ္လက္ေအာက္၀ယ္ အေၾကာက္တရားျဖင္.မတရားစုစည္းခဲ.ေသာ အင္ပါယာျကီးကိုလည္းကိုယ္.အျပစ္ကို ကိုယ္ ျပန္ျမင္ဖို.လိုေပလိမ္.မည္ ။ ဆိုဗီယက္တြင္ျဖစ္ခဲ.ေသာကိစၥအ၀၀အတြက္ေဂါ ္ဗာေခ်ာ. တစ္ဦးတည္းအားလက္ညွိဳးထိုးအျပစ္တင္ေနျခင္းသည္ မမွန္ကန္နိုင္သလို ျမန္မာနိုင္ငံ ဒီမိုကေရစီနွင္.လူ.အခြင္.အေရးတိုက္ပြဲတြင္ ေဒါ ္ေအာင္ဆန္းစုၾကည္အာဏာရပါက တိုင္းျပည္ျပိဳကြဲသြားလိမ္.မည္ဆိုသည္မွာလည္းအေျခအျမစ္မရွိေသာျဖီးလံုးျဖန္းလံုးမ်ားျဖစ္ေနပါသည္ ။ အကယ္၍ ျမန္မာနိုင္ငံသည္ တိုင္းနွင္.ျပည္နယ္ (၁၄ )ခု မွ နိုင္ငံ (၁၄ )နိုင္ငံအျဖစ္ ျပိဳကြဲခဲ.မည္ဆိုလ်င္လည္း ေအာင္ဆန္းစုၾကည္ေၾကာင္.ျပိဳကြဲျခင္းမဟုတ္ပဲတိုင္းရင္းသားမ်ားအေပါ ္ တရားမ်ွတမွုမရွိေသာ ၂၀၀၈ ဖြဲ.စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ၊ အာဏာခြဲေ၀ပံုစနစ္ေၾကာင္.သာ ျပည္တြင္းစစ္ျဖစ္ကာျပိဳကြဲမည္ျဖစ္ေၾကာင္း စဥ္းစားဥာဏ္အနည္းငယ္ရွိလ်င္ပင္သိနိုင္ပါသည္ ။

တိုင္းရင္းသား လူမ်ိဳးမ်ား၏ရင္ထဲအသည္းထဲတြင္ နွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ စြဲ၀င္ေနခဲ.ျပီျဖစ္ေသာ မမ်ွတမွု ဆူးၾကီးမ်ားသည္ ေဒါ ္ေအာင္ဆန္းစုၾကည္ေၾကာင္.ေပါ ္ေပါက္လာခဲ.ျခင္းမဟုတ္ေပ ။ ၁၉၆၂ ခုနွစ္မွစတင္ကာ တာ၀န္ယူအုပ္ခ်ဳပ္ခဲ.ေသာ စစ္အာဏာရွင္အဆက္ဆက္၏ မမ်ွတမွု ၊သေဘာထားမၾကီးနိုင္မွု ၊ လူမ်ိဳးၾကီး၀ါဒက်င္.သံုးမွု ၊ အာဏာဆာေလာင္မွုမ်ားေၾကာင္.သာျဖစ္သည္ ။ အကယ္၍ ဤကမၻာေလာကၾကီး၀ယ္ ေအာင္ဆန္းစုၾကည္ဆိုေသာ လူသားတစ္ေယာက္ေမြးဖြားမလာခဲ.ဘူး ဆိုလ်င္ေတာင္ျမန္မာျပည္မွ ဤ တိုင္းရင္းသားျပသနာမ်ားသည္ ယခုထက္ေလ်ာ.ပါးသြားမည္မဟုတ္ေခ် ။အဘယ္.ေၾကာင္.နည္း ဟူေသာ္ ေခတ္အဆက္ဆက္ က အမိန္.မ်ား ၊ ဥပေဒမ်ား ၊ ဖြဲ.စည္းပံုအေျခခံဥပေဒမ်ားတြင္ ထည္းသြင္းေရးဆြဲခဲ.ေသာ မမ်ွတမွုမ်ားေၾကာင္.ျဖစ္သည္ ။
၂၀၀၈ အေျခခံဥပေဒ၏ ပထမဆံုးမမ်ွတမွုမွာ ျပည္နယ္ မ်ား တိုင္းေဒသၾကီးမ်ားသည္ ကိုယ္.ျပည္ နယ္ ၊ ကိုယ္. တိုင္းေဒသကိုအုပ္ခ်ဳပ္မည္. ျပည္နယ္၀န္ၾကီးခ်ဳပ္ကို ကိုယ္.ဘာသာေရြးခ်ယ္ခြင္.မရွိ ။ အေပါ ္ကက်လာေသာ လူကိုၾကိုက္ၾကိဳက္မၾကိုက္ၾကိုက္လက္ခံရသည္ ။ အေပါ ္မွက်လာသူဆိုသည္ မွာ သမၼတကခန္.လိုက္ေသာလူျဖစ္သည္ ။ သမၼတကခန္.လိုက္ေသာ ျပည္နယ္နွင္.တိုင္း ၀န္ၾကီးခ်ဳပ္မ်ားမွာလည္း စစ္တပ္မွ အျငိမ္းစားယူလိုက္ေသာ ယခင္တိုင္းမွူးျဖစ္ခဲ.သည္. တပ္မေတာ္အရာရွိ ဗိုလ္ခ်ဳပ္မ်ား ၊ျဖစ္ေနတတ္သည္ ။ စစ္တိုင္းမွူးရာထူးမွ လူ၀တ္လဲကာ ျပည္နယ္၀န္ၾကီးခ်ဳပ္ျဖစ္ေနသူမ်ားပင္ရွိသည္ ။ထိုလူမ်ားသည္ ေဒသခံတိုင္းရင္းသားမ်ားကေရြးေကာက္တင္ေျမွာက္လိုက္သူမ်ားမဟုတ္သျဖင္. ေဒသခံတိုင္းရင္းသားတို.က သေဘာက်လက္ခံနိုင္မည္မဟုတ္ ၊မိုးက်ေရြွကိုယ္၀န္ၾကီးခ်ဳပ္မ်ားမွာလည္း တိုင္းရင္းသားမ်ားအေရးထက္ ၊သူ.ကိုရာထူးခန္.လိုက္ေသာ သမၼတၾကီးအၾကိုက္ကိုသာ ေဆာင္ရြက္မည္ျဖစ္သည္ ။ ထိုသို.ေသာသူမ်ိဳးအုပ္ခ်ဳပ္မင္းလုပ္သည္ကိုတိုင္းရင္းသားတို.ကနွစ္သက္လက္ခံမည္မဟုတ္ ၊တတ္နိ္ုင္သမ်ွပုန္ကန္ထၾကြၾကမည္ျဖစ္သည္ ။ ထိုသို.ပုန္ကန္ထၾကြမွုသည္ ။ေအာင္ဆန္းစုၾကည္နွင္.လားလားမ်ွဆိုင္သည္မဟုတ္ ၊ေဒါ ္ေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ရွိသည္ျဖစ္ေစ မရွိသည္ျဖစ္ေစ မတရားမွုရွိေနသေရြ. ပုန္ကန္မွုမ်ား ဆန္.က်င္မွုမ်ားရွိေနလိမ္.မည္ျဖစ္သည္ ။အဓိကတရားခံမွာ တရားမ်ွတမွုမရွိေသာ ၂၀၀၈ အေျခခံဥပေဒျဖစ္သည္ ။

ျပည္နယ္၀န္ၾကီးခ်ဳပ္ေရြးခ်ယ္ျခင္းသည္ သမာသမတ္မက်ေသာ ဥပေဒမ်ားထဲမွ ဥပမာေလးတစ္ခုသာရွိေသးသည္ ။ မသမာေသာ မမ်ွတေသာ ဥပေဒမ်ားကားမ်ားစြာက်န္ေသးသည္ ။ ဥပမာျပည္နယ္မ်ားမွ သယံဇာတမ်ားရရွိထုတ္လုပ္သည္ဆိုပါစို. ၊ မူလသယံဇာတပိုင္ရွင္ျဖစ္ေသာ ျပည္နယ္သည္ သယံဇာတထုတ္လုပ္မွု ၊ မထုတ္လုပ္မွု ကိုဘာအဆံုးအျဖတ္မွမေပးနိုင္ ၊ ရခိုင္က ကမ္းလြန္ေရနံနွင္.သဘာ၀ဓါတ္ေငြ.တူးျခင္း မတူးျခင္းအမိန္.ကို ေနျပည္ေတာ္မွ ဆးံုျဖတ္သည္ ၊ သဘာ၀ဓါတ္ေငြ.မွ ၀င္ေငြသည္လည္း ေနျပည္ေတာ္သို.သာေရာက္သြားသည္ ။ကခ်င္တြင္ ျမစ္ဆံုဆည္ တည္ေဆာက္မည္မတည္ေဆာက္မည္ကို ေနျပည္ေတာ္မွ လူၾကီးမ်ားပဲ တရုတ္ျပည္သို.သြား၍ လက္မွတ္မ်ားထိုးခဲ.ၾကသည္ ။ မြန္ျပည္နယ္ သံလြင္ျမစ္ေပါ္တြင္ေရကာတာမ်ားေဆာက္မည္.ကိစၥကိုလည္းမြန္တို.တြင္ဆံုးျဖတ္ခြင္.မရွိ ၊ေနျပည္ေတာ္ကသာဆံုးျဖတ္သည္ ။ ရန္ကုန္တိုင္းေဒသၾကီးအတြင္းဆူးေလဘုရားလမ္းေပါ ္ရွိ အမ်ားသံုးသန္.စင္ခန္းနွင္. ပန္းျခံကိုဖ်က္သိမ္းကာ Traders ဟိုတယ္ ( ယခု Sule Shangrila ) တိုးခ်ဲ.တည္ေဆာက္သည္ကို ရန္ကုန္သူရန္ကုန္သားမ်ားဆံုးျဖတ္ခြင္.မရွိ ၊ေနျပည္ေတာ္မွပင္ ဆံုးျဖတ္သည္ ။ မြန္၊ဗမာ၊ရခိုင္၊ရွမ္း၊ခ်င္း၊ကခ်င္ ၊ကရင္ ၊ကယား ၊ တိုင္းရင္းသားမ်ားသည္ ဟန္ျပျပည္နယ္မ်ားေပးထားသည္မွတစ္ပါး ဘာမွေျပာေရးဆိုခြင္.မရွိေခ် ။

ဖြဲ.စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ ပုဒ္မ ၉၆ (ဇယား ၁ ) အရ ျပည္ေထာင္စုဥပေဒျပဳစာရင္း (ေနျပည္ေတာ္ကသာဆံုးျဖတ္ခြင္. ) တြင္ စြမ္းအင္ ၊ လ်ွပ္စစ္ ၊သစ္ေတာ က႑မ်ားကို ဗဟိုကသာခ်ဳပ္ကိုင္ခြင္.ျပဳထားသည္ ။၎အျပင္ ပုလဲ ၊ေက်ာက္မ်က္ထုတ္လုပ္ခြင္. ၊ ျပည္တြင္းေရေျကာင္းသယ္ယူခြင္.၊ ေလေျကာင္းသယ္ယူပို.ေဆာင္ေရး ၊မီးရထား ၊ ကုန္းလမ္းသယ္ယူပို.ေဆာင္ေရး၊ ေျမယာစီမံခန္.ခြဲမွု ၊ ေျမလြတ္ေျမရိုင္းေဖာ္ထုတ္ျခင္း၊ ပင္လယ္ငါးလုပ္ငန္း၊ စက္မွုလယ္ယာ ၊အေကာက္ခြန္ ၊၊ ျပည္တြင္းျပည္ပမွေငြေခ်းယူျခင္း ၊အရင္းအနွီးေငြေၾကးေစ်းကြက္ ၊ အာမံလုပ္ငန္း၊၀င္ေငြခြန္၊ ကုန္သြယ္လုပ္ငန္းခြန္၊ တံဆိပ္ေခါင္းခြန္ ၊အေကာက္ခြန္ ၊ ေအာင္ဘာေလထီ၊ခရီးသြားလုပ္ငန္း ၊ဟိုတယ္နွင္.တည္းခိုခန္း ၊သမ၀ါယမ၊ ကူးသန္းေရာင္း၀ယ္ေရး ၊ စသည္.လုပ္ပိုင္ခြင္.အားလံုးကိုေနျပည္ေတာ္မွယူထားသည္ ။ျပည္နယ္မ်ား၏လုပ္ပိုင္ခြင္. မွာ ေက်းရြာထင္းစိုက္ခင္း ၊ ဆားနွင္.ဆားထြက္ပစၥည္း ၊ ေက်ာက္မ်က္ရတနာျဖတ္ေတာက္ျခင္း ၊ေသြးျခင္း၊ တိရိစၧာန္ဥယ်ာဥ္ ၊ရုကၡေဗဒဥယ်ာဥ္မ်ား စေသာ တိုလီမုတ္စလုပ္ငန္းမ်ားသာပါ၀င္သည္ ။
ဤကဲ.သို.မတရား အသာစီးရယူထားေသာဖြဲ.စည္းပံုအေျခခံဥပေဒျဖင္. တိုင္းရင္းသားတို.ေၾကနပ္ေအာင္ ၊ျပည္တြင္းျငိမ္းခ်မ္းေရးကိုမည္သို. ေဖာ္ေဆာင္နိုိင္မည္နည္း ။ ထို.ေၾကာင္. ဦးေနွာက္ရွိသူတိုင္း ၂၀၀၈ ဖြဲ.စည္းပံုအေျခခံဥပေဒကို မျဖစ္မေနျပင္ဆင္ရန္အၾကံျပဳတင္ျပေနျခင္းျဖစ္သည္ ။ ဤဖြဲ.စည္းပံုအေျခခံဥပေဒျဖင္. နိုင္ငံသားတို.၏အခြင္.အေရးမ်ားသာတူညီမ်ွျဖစ္နိုင္မည္မဟုတ္ ၊ ဥပမာ က်ြန္ေတာ္တို.ကိုအုပ္ခ်ဳပ္ေနေသာ တိုင္းေဒသၾကီး၀န္ၾကီးခ်ဳပ္ကိုက်ြန္ေတာ္တို.မဲေပးေရြးခ်ယ္ခဲ.ျခင္းမဟုတ္ ။ ကိုယ္မေရြးေသာသူကကိုယ္.ကိုအုပ္ခ်ဳပ္ျခင္းအား ျပည္သူအေပါင္းခံေနရျခင္းျဖစ္သည္ ။ ျမိဳ.ေတာ္၀န္ဆိုလ်င္လည္း ဒီမိုကေရစီနိုင္ငံအသီးသီးတြင္ေရြးေကာက္ပြဲျဖင္.မဲေပးေရြးခ်ယ္ရစျမဲျဖစ္ေသာ္လည္း ျမန္မာျပည္ျမိဳ.ၾကီးမ်ား၏ျမိဳ.ေတာ္၀န္မ်ားအားလံုးမွာ မိုးက်ေရြွကိုယ္မ်ားသာျဖစ္သည္ ။

။ျပည္ေထာင္စုလြွတ္ေတာ္မွာသာမက ျပည္နယ္လြွတ္ေတာ္ ၊ တိုင္းေဒသၾကီးလြွတ္ေတာ္မ်ားတြင္ ေရြးေကာက္ခံမဟုတ္ေသာ စစ္သားမ်ားသည္ လြွတ္ေတာ္ထဲတြင္၀င္ထိုင္ေနၾကေပသည္ ။ အစိုးရအဖြဲ.ထဲတြင္ ယူနီေဖာင္းမခ်ြတ္ပဲ ပါ၀င္ေနၾကဆဲျဖစ္သည္ ။ဖြဲ.စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ ပုဒ္မ ၁၀၉ (ခ) အရ ျပည္သူ.လြွတ္ေတာ္တြင္တပ္မေတာ္သား ၁၁၀ ဦး ၊ ပုဒ္မ ၁၄၁ (ခ)အရ အမ်ိဳးသားလြွတ္ေတာ္တြင္တပ္မေတာ္သား ၅၆ ဦး ၊ ပုဒ္မ ၁၆၁(ဃ) အရ တိုင္းေဒသၾကီးလြွတ္ေတာ္ နွင္.ျပည္နယ္လြွတ္ေတာ္တြင္ လြွတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္အားလံုး၏သံုးပံု တစ္ပံုနွင္.ညီမ်ွေသာ တပ္မေတာ္သားကိုယ္စားလွယ္မ်ားသည္ ေရြးေကာက္ပြဲ၀င္စရာမလိုပဲ လြွတ္ေတာ္ထဲ၀င္ထိုင္နိုင္ခြင္.ရွိသည္ ။

တဖန္နိုင္ငံေတာ္သမၼတသည္ျပည္ေထာင္စုသမၼတျမန္မာနိုင္ငံေတာ္တစ္၀န္းလံုးတြင္နိုင္ငံသားအားလံုး၏္အထြတ္အထိပ္ ေနရာရရွိသည္ ဟု ဖြဲ.စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ အခန္း(၃) ပုဒ္မ (၅၈ )တြင္ပါရွိေပ၏ ။သို.ေသာ္တစ္နိုင္ငံလံုး၏အထြတ္အထိပ္ဆိုေသာ သမၼတၾကီးသည္ ၀န္ၾကီးသံုးပါးကိုခန္.အပ္ပိုင္ခြင္.မရွိေပ ၊ ျဖုတ္ခ်ပိုင္ခြင္.လည္းမရွိေပ။ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ုပ္ကအမည္စာရင္းတင္သြင္းသူကိုသာသေဘာတူခန္.အပ္ရ သည္ ( အမွန္မွာကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္ကခန္.ျခင္းျဖစ္သည္ ) ။ ဖြဲ.စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ ပုဒ္မ ၂၃၂ (ခ) ၂ တြင္ ကာကြယ္ေရး၀န္ၾကီးဌာန ၊ ျပည္ထဲေရး၀န္ၾကီးဌာနနွင္. ၊ နယ္စပ္ေရးရာ၀န္ၾကီးဌာနမ်ားအတြက္ တပ္မေတာ္ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္ထံမွ သင္.ေလ်ွာ္သည္.တပ္မေတာ္သားမ်ား၏အမည္စာရင္းကိုရယူရမည္ ဟု အခိုင္အမာေရးသားထားေပရာ လြွတ္ေတာ္ကေရြးေကာက္တင္ေျမွာက္ေသာသမၼတထက္ ေရြးေကာက္တင္ေျမွာက္ခံမဟုတ္ေသာ တပ္မေတာ္ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္၏ အာဏာကပိုျပီးၾကီးမားေနေပသည္ ။ ဤကားဒီမိုကေရစီမက်ဆံုးလြဲေခ်ာ္မွုၾကီးေပတည္း ။
ထို၀န္ၾကီး(၃)ပါးသည္ သမၼတကခန္.အပ္သူမ်ားမဟုတ္သျဖင္. သမၼတ ျကိဳက္ဖို.ထက္သူတို.၏အလုပ္ရွင္ျဖစ္ေသာကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္အၾကိဳက္ကိုသာေဆာင္ရြက္ေတာ.မည္ျဖစ္ သည္ ။ စင္စစ္ နိုင္ငံကိုအုပ္ခ်ဳပ္သူမွာျပည္ထဲေရး၀န္ၾကီးဌာနျဖစ္သည္ ။ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး ယႏၱယား ၏ပင္မအစိတ္အပိုင္းျဖစ္ေသာ အေထြေထြအုပ္ခ်ဳပ္ေရးဦးစီးဌာန (ေထြ/အုပ္ ) သည္ ျပည္ထဲေရး၀န္ၾကီးလက္ေအာက္တြင္ရွိပါသည္ ။ ၎အျပင္ ရပ္ကြက္ ၊ေက်းရြာ ၊ျမိဳ.နယ္၊ျပည္နယ္၊တိုင္းအသီးသီးကိုျငိမ္၀ပ္ပိျပားေအာင္တာ၀န္ယူအုပ္ခ်ဳပ္ရေသာ ရဲ၀န္ထမ္းမ်ားမွာလည္းျပည္ထဲေရး၀န္ၾကီးဌာနလက္ေအာက္တြင္ရွိပါသည္ ။ နိုင္ငံေတာ္ကိုအုပ္ခ်ဳပ္ေနသူမွာ ျပည္ထဲေရး၀န္ၾကီး ဌာနျဖစ္ျပီး ထိုဌာန၏အၾကီးးဆံုးပုဂၢိဳလ္၀န္ၾကီးကို သမၼတကခန္.အပ္ပိုင္ခြင္.မရွိျခင္းမွာ အၾကီးဆံုးေသာ ခ်ြတ္ယြင္းမွုၾကီးျဖစ္ပါသည္ ။ ကာကြယ္ေရး၀န္ၾကီးကို တပ္မေတာ္ကာကြယ္ေရးဦးစီး ခ်ဳပ္ကခန္.သည္ဆိုျခင္းမွာ ( မူအရလက္မခံနိုင္သည္.တိုင္ ) ယုတၱိ ယုတၱာ ရွိ၍ လူၾကားေကာင္းပါေသးသည္ ။ရဲဌာန၏အၾကီးအကဲ ျပည္ထဲေရး၀န္ၾကီးကိုပါ စစ္တပ္မွခန္.မည္ဆိုျခင္းမွာ ၾကီးမားေသာ ဒီမိုကေရစီ ေဘာင္ေက်ာ္မွုၾကီးျဖစ္ပါသည္ ။ ထို.ေၾကာင္.၂၀၀၈ ဖြဲ.စည္းပံုအေျခခံဥပေဒသည္ ဒီမိုကေရစီမက် ၊အာဏာရွင္မက် ကမၻာမွာဘယ္နိုင္ငံတြင္မွမရွိေသာ ကေမာက္ကမဥပေဒၾကီးျဖစ္၍ ျပင္ဆင္ရန္ၾကိဳးပန္းေနၾကျခင္းျဖစ္ပါသည္ ။

ျပင္ဆင္လိုသူတို.သည္က်ိဳးေၾကာင္းခိုင္မာေသာ အေၾကာင္းျပခ်က္မ်ာရွိျပီး မျပင္ခ်င္ေသာသူမ်ားမွာ ဘာမွမယ္မယ္ရရ ေဆြးေနြးေျပာဆိုနိုင္ျခင္းမရွိပဲ ဒီအတိုင္းေကာင္းေနသားပဲ ဟူေသာ ျမင္းထိန္းငတာ၏မွတ္ခ်က္လိုအနွစ္မဲ.ေသာ စကားကိုသာေျပာေနၾကျခင္းျဖစ္သည္ ။ ဖြဲ.စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ ပုုဒ္မ (၄၃၆ ) ကိုမျပင္လိုသူမ်ားဘက္မွ တရား၀င္ထုတ္မေျပာေသာ္လည္း မျပင္ခ်င္ေသာအဓိကလ်ွိဳ.၀ွက္ခ်က္တစ္ခုရွိသည္ ။၎မွာ အခန္း ၁၄ ၊ ပုဒ္မ(၄၄၅)ျဖင္.ျပဌာန္းထားေသာ “နိုင္ငံေတာ္ျငိမ္၀ပ္ပိျပားမွုတည္ေဆာက္ေရးအဖြဲ.နွင္. နိုင္ငံေတာ္ေအးခ်မ္းသာယာေရးနွင္.ဖြံ.ျဖိဳးေရးေကာင္စီအဖြဲ.၀င္တစ္ဦးဦး (သို.မဟုတ္)အစိုးရအဖြဲ.၀င္တစ္ဦးဦး၏တာ၀န္အရေဆာင္ရြက္ခ်က္မ်ားအေပါ ္အေၾကာင္းျပဳလ်က္ ယင္းတို.အား တရားစြဲဆိုျခင္း၊အေရးယူျခင္းမရွိေစရ “ ဆိုသည္.အခ်က္ျဖစ္သည္ ။ အတိတ္ကမတရားမွုမ်ားကိုအေရးယူခံရမွာေၾကာက္စိတ္နွင္. ထမင္းရည္ပူလ်ွာလြဲလုပ္ကာ ပုဒ္မ (၄၃၆ )ျပင္လ်င္ တိုင္းျပည္ပဲပ်က္ေတာ.မလိုလို ၊ အစိုးရအိမ္ေတာ္တြင္အေနာက္တိုင္းသားေတြပဲတက္ေနေတာ.မလိုလို၊၊တစ္နိုင္ငံလံုး ဗလီေတြပဲ ေဆာက္ေတာ.မလိုလို ၊ ဗုဒၥဘာသာပဲေပ်ာက္ကြယ္ေတာ.မလုိလိုေျပာေနၾကျခင္းျဖစ္သည္ ။ တကယ္.စိတ္ခံစားခ်က္အစစ္အမွန္ကားထိုအရာမ်ားမဟုတ္၊ပုဒ္မ(၄၄၅)ကိုပုဂၢိဳလ္ေရးအရကာ ကြယ္လိုျခင္းျဖစ္သည္။

တပ္မေတာ္ကအသာစီးယူထားးေသာေနာက္တစ္ခ်က္မွာ မည္သည္.၀န္ၾကီးမဆို နိုင္ငံ.၀န္ထမ္းယခင္ကျဖစ္ခဲ.လ်င္ ၀န္ၾကီးျဖစ္သည္.ေန.မွစကာ ထို၀န္ထမ္းအျဖစ္မွ နွုတ္ထြက္ျပီး ၊အျငိမ္းစားယူျပီးျဖစ္ရမည္ ဟု ျပဌာန္းထားျပီး ( ပုဒ္မ ၂၃၂ (ည) - ၁ ) ၊ တပ္မေတာ္မွခန္.ေသာ၀န္ၾကီးသံုးပါးအတြက္မူ “ ကာကြယ္ေရး၀န္ၾကီးဌာန ၊ျပည္ထဲေရး၀န္ၾကီးဌာနနွင္. ၊ နယ္စပ္ေရးရာ၀န္ၾကီးဌာနမ်ားးအတြက္ ျပည္ေထာင္စု၀န္ၾကီးမ်ားအျဖစ္ ခန္.အပ္ထားျခင္းခံရေသာတပ္မေတာ္သားမ်ားသည္ တပ္မေတာ္မွအျငိမ္းစားယူရန္ (သို.မဟုတ္ ) နုတ္ထြက္ရန္မလို “ ဟု အသာစီးယူကာေရးသားထားေလသည္ ( ဖြဲ.ေျခ ၊ ပုဒ္မ ၂၃၂ (ည) ၂ ) ။ ၎အျပင္လြွတ္ေတာ္အမတ္မ်ားသည္ လြွတ္ေတာ္တြင္၀င္လိုက္ထြက္လိုက္လုပ္၍မရေသာ္လည္း တပ္မေတာ္သားလြွတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားမွာ ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္သေဘာျဖင္. မၾကိဳက္တိုင္း ၀င္လိုက္ထြက္လိုက္ျဖင္.တပ္မေတာ္သားလြွတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားအလဲအလွယ္အ၀င္အထြက္လုပ္ၾကပံုမွာ လြွတ္ေတာ္လိပ္ေခါင္းသဖြယ္ ရွိပါေပသည္ ။

သမၼတၾကီးဦးသိန္းစိန္က ၃၁.၅.၂၀၁၄ တြင္ေျပာၾကားခဲ.ေသာ သူ၏ နိုင္ငံေတာ္အေျချပအသံလြွင္. မိန္.ခြန္းတြင္ “ မည္သည္.နိုင္ငံသား ၊ တိုင္းရင္းသားတစ္ဦးကိုမ်ွျမန္မာနိုင္ငံကို နိုင္ငံေရးအရဦးေဆာင္နိုင္ခြင္.အား ကန္.သတ္တားျမစ္ထားျခင္းမ်ိဳး မျဖစ္ေစလိုသည္.နိုင္ငံေရးေစတနာရွိသလို တစ္ဖက္တြင္လည္း မိမိတို.အမ်ိဳးသားအက်ိဳးစီးပြား နွင္. နိုင္ငံ၏အခ်ဳပ္အျခာအာဏာ တည္တံ.ခိုင္ျမဲေရးကိုမထိပါးေစမည္. သင္.တင္.ေလ်ာက္ပတ္ေသာ အကာအကြယ္ေပးနိုင္သည္.အေျခခံမ်ားရွိရန္လိုအပ္ေၾကာင္းေျပာၾကားလိုပါတယ္ “ ဟုမိန္.ၾကားသြားေပသည္ ။ တကယ္ေတာ.သမၼတၾကီးသည္ ထမင္းေရပူလ်ွာလြဲစကားကိုေျပာျခင္းျဖစ္သည္ ။ ေဒါ ္ေအာင္ဆန္းစုၾကည္သမၼတျဖစ္ေရးကိုမကန္.ကြက္လိုေသာ္လည္း ၊ အမ်ားေတာင္းဆိုေနေသာ ပုဒ္မ ၅၉ (စ) ျပင္ဆင္ေရးကိုမေထာက္ခံနိုင္ပါ ဟု စကားအလကၤာျဖင္. ဟိုဘက္လိုလို သည္ဘက္လိုလို ဆိုလိုျခင္းျဖစ္သည္ ။ ယခင္ကလည္းဤစကားကိုေျပာခဲ.ျပီးျဖစ္သည္။သမၼတတစ္ဦးအေနျဖင္.ယခုထက္ျပတ္သားရဲရင္.ေသာမိန္.ခြန္းမ်ိဳးကိုေျပာသင္.ေပသည္(ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းမိန္.ခြန္းမ်ားကိုလြမ္းမိပါသည္ ) ။ ဤကန္.သန္.ခ်က္မ်ိဳးကိုသာျပဌာန္းထားလ်င္ အိုဘားမားပင္အေမရိကန္နိုင္ငံ၌္သမၼတျဖစ္နိုင္မည္မဟုတ္ေခ်။

ေနာက္ဆံုးအျဖစ္ျမန္မာျပည္တြင္ယခုအခါအေက်ာ္ၾကားဆံုးျဖစ္ေနသည္. ပုဒ္မ ၄၃၆ ကိုေျပာလိုပါသည္ ။ အိမ္ထဲမွာလည္း ၄၃၆ ၊လမ္းေပါ ္မွာလည္း ၄၃၆ ၊ ေစ်းထဲမွာလည္း ၄၃၆ ၊ ရံုးေပါ ္မွာလည္း ၄၃၆ ၊ ဘုရားေပါ ္လည္း ၄၃၆ ၊ တစ္နိုင္ငံလံုးတြင္ ၄၃၆ အသံဘ၀ဂ္သို.ညံေနေပသည္ ။ အနွွီ ၄၃၆ ကားအဘယ္သို.ေသာသေဘာရွိသနည္းဟု ေလ.လာစံုစမ္းေသာအခါ အမ်ားကျပစ္တင္ေ၀ဖန္ရွုတ္ခ်ေနၾကေသာ ၂၀၀၈ နာဂစ္ဖြဲ.စည္းပံုအေျခခံဥပေဒၾကီးကိုျပင္ဆင္ခြင္.ေပးထားေသာအခန္း (၁၂) မွ ပုဒ္မျဖစ္ေပသည္ ။ ေကာင္းသားပဲ ျပင္ဆင္ခြင္.ကို အခန္းတစ္ခုအေနနဲ.ခြင္.ျပဳထားတာပဲ ။ သို.ေသာ္ ေသေသခ်ာခ်ာဖတ္ၾကည္.ေသာအခါေမ်ာက္မင္း စြန္း၀ူခုန္းပါ၀င္ေသာ အေနာက္အရပ္သို.ခရီးသြားျခင္း ( Journey to the West ) ဇာတ္ကားထဲက ေတာအထပ္ထပ္ေတာင္အသြယ္သြယ္ျဖတ္ကာ ဗုဒၥက်မ္းစာသြား ယူရတာထက္ပင္ခက္ခဲေသာ ၊ ကမၻာေပါ္တြင္ျပင္ဆင္ရအခက္ဆံုးဖြဲ.စည္းပံုအေျခခံဥပေဒဟုဆိုရေလာက္ေအာင္ ခက္ခဲေသာ အပိုင္းမ်ားစြာကိုေတြ.ရ၏ ။ဖြဲ.စည္းပံုအေျခခံဥပေဒထဲမွအေရးပါေသာ ပုဒ္မမ်ားကိုျပင္ဆင္လိုလ်င္

(၁) လြွတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ၂၀ ရာခိုင္နွုန္း က ျပင္ဆင္ေရးအဆိုအျဖစ္လက္မွတ္ထိုးကာ လြွတ္ေတာ္တြင္ ဥပေဒမူၾကမ္းတင္သြင္းရမည္ ( ဤအဆင္.သည္မဆိုးလွေသး )

(၂) ျပည္ေထာင္စုလြွတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္အားလံုး၏ ၇၅ ရာခိုင္နွုန္းေက်ာ္ကျပင္ဆင္ရန္သေဘာတူ လက္ခံရမည္ ( ဤအခ်က္ကားသက္သက္ညစ္ထားသလိုျဖစ္ေနသည္ ၊ တပ္မေတာ္အေနျဖင္. ၂၅ ရာခိုင္နွုန္းယူမထားခဲ.လ်င္ ဤကန္.သတ္ခ်က္မွာေစတနာသန္.သန္.ျဖင္.ျပဌာန္းခဲ.သည္ဟုယူဆနိုင္ေသာ္လည္း ျပည္ေထာင္စုလြွတ္ေတာ္တြင္ တပ္မေတာ္က ၂၅ ရာခိုင္နွုန္း ( ျပည္ေထာင္စုလြွတ္ေတာ္တြင္ လြွတ္ေတာ္အမတ္ေပါင္း ၆၆၄ ဦးတြင္ တပ္မေတာ္သား ၁၆၆ ဦးရွိသည္ ) ယူထားသျဖင္. သေဘာရိုးျဖင္.ျပဌာန္းထားသည္ဟုမယူဆနိုင္ေတာ.ေပ ။ ငါမပါလ်င္ကစားပြဲပ်က္ဟူေသာ ကေလးမ်ားစိတ္ေကာက္ရန္ျဖစ္သလိုမိမိ၏အေရးပါအရာေရာက္လိုမွုကိုလြန္လြန္ကဲကဲထည္.ဆြဲထားျခင္းျဖစ္ေပသည္ ။ လြတ္ေတာ္တြင္ မဲခြဲရာ၌ ေရြးေကာက္ခံအမတ္အားလံုးကေထာက္ခံမဲေပးသည္.တိုင္ တပ္မေတာ္သား ၁၆၆ ေယာက္ထဲ မွ အနည္းဆံုးတစ္ေယာက္ကမ်ွသေဘာမတူခဲ.လ်င္ မျပင္နိုင္ရန္လုပ္ထားျခင္းျဖစ္သည္ ။ ဒီမိုကေရစီနည္းအရျပည္သူကေရြးခ်ယ္လိုက္ေသာ လြွတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္အားလံုးသေဘာတူသည္.တိုင္ ေရြးေကာက္ခံမဟုတ္ေသာတပ္မေတာ္ကသေဘာမတူလ်င္ ထိုအဆိုကိုလက္မခံပါယ္ခ်မည္ဆိုသည္မွာ လြွတ္ေတာ္ထက္ တပ္မေတာ္ကျမင္.ေနသည္.သေဘာျဖစ္သည္ ။ လြွတ္ေတာ္အထက္တြင္ တပ္မေတာ္ရွိေနျခင္းလည္းျဖစ္ပါသည္ ။ တပ္မေတာ္သားအမတ္မ်ားမွာ လြတ္လပ္စြာမဲေပးနိုင္သူမ်ားမဟုတ္ပဲ ကာကြယ္ေ၇းဦးစီးခ်ဳပ္က အမိန္.ေပးသည္.အတိုင္း လိုက္နာရသည္ျဖစ္ရာ လြွတ္ေတာ္အားနိုင္ဖဲကို (၀ါ) ဗီတိုအာဏာကို တပ္မေတာ္ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္က ကိုင္ထားျခင္းျဖစ္သည္ ။လြွတ္ေတာ္ထဲတြင္လည္း အရပ္သား၇၅ ရာခိုင္နွုန္းအျပည္. အျမဲရွိသည္မဟုတ္ေပ ။ေသဆံုး ၊ ေျပာင္းေရြွ. ၊၀န္ၾကီးျဖစ္ သြားသူမ်ားလဲအျမဲရွိေနသည္ ။ ထို.ေၾကာင္. ၇၅ ရာခိုင္နွုန္းေက်ာ္ဆိုသည္မွာတမင္ညစ္ထားသလိုျဖစ္ေနေပသည္။

(၃) အဆင္. (၂) ကိုေက်ာ္ခဲ.လ်င္ပင္ ၊ပို၌ခက္ခဲေသာ အဆင္. (၃) က်န္ရွိေပေသး၏ ။အဆင္. (၃)မွာ လြွတ္ေတာ္က ၇၅ ရာခိုင္နွုန္းေက်ာ္ျဖင္.ျပင္ဆင္ရန္သေဘာတူျပီးပါက ျပည္သူဆႏၵခံယူပြဲက်င္းပရမည္ ။ ဆႏၵမဲေပးပိုင္ခြင္.ရွိသူ အားလံုး၏ထက္၀က္ေက်ာ္ျဖင္.သာျပင္ရမည္ဟုေဖာ္ျပပါရွိေပ၏။ ထိုအခါ မဲေပးပိုင္ခြင္.ရွိသူတို.အေၾကာင္းေၾကာင္းေၾကာင္.မဲရံုသို.ေရာက္မလာခဲ.လ်င္ ၊ ေထာက္ခံမဲ ၅၀ မေက်ာ္ဟုဆိုကာညစ္နိုင္ေသာအခြင္.ရွိေပသည္ ။

သို.ေသာ္မည္မ်ွညစ္ထားပေစ ျပည္သူကိုယံုသည္ ။ျပည္သူလူထုသည္ ညစ္ကြက္ကိုေက်ာ္နိုင္မည္ ဟုယူဆေပသည္ ။ ယေန.ျမန္မာနိုင္ငံတြင္ ေတာင္းပြဲတိုက္ပြဲေတြ ဘာေၾကာင္.ျဖစ္ေနသလဲ ၊ ျပည္တြင္းျငိမ္းခ်မ္းေရးဘာေၾကာင္.မရေသးလဲဆိုတာအေျဖရွာၾကည္.လ်င္ နိုင္ငံေရးပါတီၾကီးတစ္ခုနွင္.လည္းမဆိုင္ ၊ ေဒါ ္ေအာင္ဆန္းစုၾကည္နွင္.လည္းမဆိုင္ ၊ ၈၈ မ်ိဳးဆက္ေက်ာင္းသားမ်ားနွင္.လည္းမဆိုင္ ၊ စာေရးဆရာမ်ားနွင္.လည္းမဆိုင္ ၊ဂ်ာနယ္လစ္မ်ားနွင္.လည္းမဆိုင္ ၊ နိုင္ငံေရးသမားမ်ားနွင္.လည္းမဆိုင္ ၊ျပည္ပနွင္.လည္းမဆိုင္ ၊ တိုင္းရင္းသားမ်ားနွင္.လည္းမဆိုင္ ၊ တစ္ခုတည္းေသာ ျပသနာမွာ..
ဖြဲ.စည္းပံုအေျခခံဥပေဒတြင္ထည္.သြင္းေရးသားထားသည္. မသမာ ေသာ
ပုဒ္မမ်ားေၾကာင္.သာျဖစ္ပါေၾကာင္း ။

သရ၀ဏ္(ျပည္)

ေစာင္.ၾကည္.ဂ်ာနယ္ ( ၁၇.၆.၂၀၁၄ )

No comments:

Post a Comment