လမ္းေဘးလဘက္ရည္ဆိုင္တစ္ခုတြင္
ထိုင္လွ်က္ ေရေႏြးၾကမ္းေသာက္ေနစဥ္ မိတ္ေဆြတစ္ေယာက္ ေနပူထဲ မွ ဆိုင္ကယ္ျဖင့္
ေမာႀကီးပမ္းႀကီးေရာက္လာသည္။ အခ်ိန္က နံနက္(၁၁)နာရီေလာက္ျဖစ္သည္။ ဘယ္ကျပန္လာတာလဲေမးရာ-
“မေျပာခ်င္ပါဘူးဗ်ာ၊ ေမာ္ေတာ္ဆိုင္ကယ္ ဦးထုပ္ဘမ္းလို႔ ဒဏ္ေဆာင္ၿပီး ျပန္ခဲ့တာ” တဲ့။
“ေအာ္ ခင္ဗ်ားတို႔ကလည္း ခင္ဗ်ားတို႔ဘဲဗ်ာ၊ စည္းကမ္းရွိရွိေလးေတာ့ လုပ္မွေပါ့၊ ဦးထုပ္ေဆာင္းေတာ့ ခင္ဗ်ားတို႔အတြက္ အႏၱရာယ္ကင္းတာေပါ့ဗ်ာ”ဟု ကၽြန္ေတာ္က အျပစ္တင္သည့္သေဘာျဖင့္ ေျပာလိုက္ရာ-
“ဟုတ္ေတာ့ ဟုတ္ပါတယ္ဗ်ာ၊ ဒါေပမယ့္ ဆိုင္ကယ္ဦးထုပ္မေဆာင္းလို႔ ဒဏ္ရိုက္တာက တရားရံုးပါ၊ဒါေပမယ့္ ဒဏ္ေငြေဆာင္ရတာက ႏွစ္ေနရာျဖစ္ေနလို႔”
“ဘယ္လို ႏွစ္ေနရာ ဟုတ္လား၊ ရွင္းပါအံုး”
“ဒီလိုဗ်ာ့၊ ကၽြန္ေတာ္နဲ႔ ကၽြန္ေတာ့္မိန္းမ ဒီေန႔နံနက္ ေစ်းသြားေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔လင္မယားႏွစ္ေယာက္လံုး ဦးထုပ္ပါတယ္၊ လမ္းမွာ လဘက္ ရည္ေသာက္ တယ္။ ၿပီးေတာ့ဆက္အထြက္မွာ အဘမ္းခံရတာ၊ အေနာက္က ထိုင္တဲ့ ကၽြန္ေတာ့္မိန္းမက အိမ္ကထြက္တုနး္က ဦးထုပ္ေဆာင္းလာေပမယ့္ လဘက္ရည္ဆိုင္က ထြက္ခ်ိန္မွာ မေဆာင္းမိဘူး၊ေရွ႕က ဆိုင္ကယ္ေမာင္းတဲ့ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ဦးထုပ္ေဆာင္းထားတယ္။ မိန္းမလည္း ေဆာင္းလိမ့္မယ္ထင္တာေပါ့ဗ်ာ။ေမာ္ေတာ္ပီကယ္ဘမ္းေတာ့မွ ကၽြန္ေတာ့္မိန္းမ ေဆာင္းမထားမွန္းသိတယ္။ကၽြန္ေတာ္လည္း ေတာ္္ေတာ္ေဒါသ
ထြက္ၿပီး မိန္းမကိုလည္း ေျပာပစ္လိုက္တယ္”
“ေနပူပါတယ္ဗ်ာ စိတ္ထိန္းအံုးမွေပါ့”
“ စိတ္ကေတာ့ ထိန္းတာဘဲ ဆရာေရ၊ တရားရံုးနဲ႔ ဘမ္းတဲ့ေနရာကလည္း အေတာ္လွမ္းတာဆိုေတာ့ ဆိုင္ကယ္ ကယ္ရီငွားသြားရတာ။ ကုန္ျပန္ေလေရာ ၂၀၀၀ိ/-၊ တရားရံုးေရာက္ၿပီး ဒဏ္ေငြ ၁၅၀၀ိ/-ေဆာင္ၿပီး ဘီးလစ္ေျပစာဆိုတာရလာေတာ့ ဘမ္းတဲ့ ဗဟိုမီးသတ္ကို ျပန္ေရာက္ၿပီး ျပေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဆိုင္ကယ္ျပန္ရၿပီေအာင္းေမ့တာ၊
မၿပီးေသးဘူးဗ်ိဳ႕”
“ဘာျဖစ္လို႔တုန္း”
“ ယာဥ္စည္းကမ္းအတြက္ စီမံခန္႔ခြဲေရးဒဏ္ေငြတဲ့ဗ်ာ ၅၀၀၀ိ/-၊အဲဒါကိုေတာ့ CB ဘဏ္ကို သြားေဆာင္ရတယ္”
“ ဟင္၊ အဲဒီမွာ ေဆာင္ေတာ့ ခ်လန္ေတြဘာေတြ ျဖည့္ၿပီး ဘဏ္ကို သြင္းရတာလား”
“ မဟုတ္ဘူးဗ်ာ၊ ဘဏ္အေပါက္ေစာင့္ကို ေမာ္ေတာ္ပီကယ္ေပးလိုက္တဲ့စာရြက္ေလးနဲ႔ ေငြ ၅၀၀၀ိ/-ကို ေပးရတာ။ CB ဘဏ္အေပါက္ေစာင့္လား၊ လံုၿခံဳေရးလားမသိတဲ့
လူကကၽြန္ေတာ္တို႔ေပးတဲ့ ေငြ ၅၀၀၀ိ/-နဲ႔ ေမာ္ေတာ္ပီကယ္ေပးလိုက္တဲ့ စာရြက္ေပၚမွာ လက္ခံရရွိေၾကာင္း ေရးၿပီး ျပန္ေပးလိုက္ေတာ့မွ ဗဟို မီးသတ္ အေဆာက္အဦကို ျပန္သြားရၿပီးဘဏ္အေပါက္ေစာင့္ေပးလိုက္တဲ့စာရြက္ျပန္ေပးေတာ့ မွ ကၽြန္ေတာ့္ ဆိုင္ကယ္ေသာ့ျပန္ေပးၿပီး ျပန္ရခဲ့တာဗ်၊ အဲဒါနဲ႔ ဒီေန႔ေစ်းသြားဟင္းခ်က္ စရာ၀ယ္ဖို႔ေငြေလး ကုန္သြားတာနဲ႔ေစ်းကို ဆက္မသြားျဖစ္ေတာ့ပါဘူးဗ်ာ”
“မေျပာခ်င္ပါဘူးဗ်ာ၊ ေမာ္ေတာ္ဆိုင္ကယ္ ဦးထုပ္ဘမ္းလို႔ ဒဏ္ေဆာင္ၿပီး ျပန္ခဲ့တာ” တဲ့။
“ေအာ္ ခင္ဗ်ားတို႔ကလည္း ခင္ဗ်ားတို႔ဘဲဗ်ာ၊ စည္းကမ္းရွိရွိေလးေတာ့ လုပ္မွေပါ့၊ ဦးထုပ္ေဆာင္းေတာ့ ခင္ဗ်ားတို႔အတြက္ အႏၱရာယ္ကင္းတာေပါ့ဗ်ာ”ဟု ကၽြန္ေတာ္က အျပစ္တင္သည့္သေဘာျဖင့္ ေျပာလိုက္ရာ-
“ဟုတ္ေတာ့ ဟုတ္ပါတယ္ဗ်ာ၊ ဒါေပမယ့္ ဆိုင္ကယ္ဦးထုပ္မေဆာင္းလို႔ ဒဏ္ရိုက္တာက တရားရံုးပါ၊ဒါေပမယ့္ ဒဏ္ေငြေဆာင္ရတာက ႏွစ္ေနရာျဖစ္ေနလို႔”
“ဘယ္လို ႏွစ္ေနရာ ဟုတ္လား၊ ရွင္းပါအံုး”
“ဒီလိုဗ်ာ့၊ ကၽြန္ေတာ္နဲ႔ ကၽြန္ေတာ့္မိန္းမ ဒီေန႔နံနက္ ေစ်းသြားေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔လင္မယားႏွစ္ေယာက္လံုး ဦးထုပ္ပါတယ္၊ လမ္းမွာ လဘက္ ရည္ေသာက္ တယ္။ ၿပီးေတာ့ဆက္အထြက္မွာ အဘမ္းခံရတာ၊ အေနာက္က ထိုင္တဲ့ ကၽြန္ေတာ့္မိန္းမက အိမ္ကထြက္တုနး္က ဦးထုပ္ေဆာင္းလာေပမယ့္ လဘက္ရည္ဆိုင္က ထြက္ခ်ိန္မွာ မေဆာင္းမိဘူး၊ေရွ႕က ဆိုင္ကယ္ေမာင္းတဲ့ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ဦးထုပ္ေဆာင္းထားတယ္။ မိန္းမလည္း ေဆာင္းလိမ့္မယ္ထင္တာေပါ့ဗ်ာ။ေမာ္ေတာ္ပီကယ္ဘမ္းေတာ့မွ ကၽြန္ေတာ့္မိန္းမ ေဆာင္းမထားမွန္းသိတယ္။ကၽြန္ေတာ္လည္း ေတာ္္ေတာ္ေဒါသ
ထြက္ၿပီး မိန္းမကိုလည္း ေျပာပစ္လိုက္တယ္”
“ေနပူပါတယ္ဗ်ာ စိတ္ထိန္းအံုးမွေပါ့”
“ စိတ္ကေတာ့ ထိန္းတာဘဲ ဆရာေရ၊ တရားရံုးနဲ႔ ဘမ္းတဲ့ေနရာကလည္း အေတာ္လွမ္းတာဆိုေတာ့ ဆိုင္ကယ္ ကယ္ရီငွားသြားရတာ။ ကုန္ျပန္ေလေရာ ၂၀၀၀ိ/-၊ တရားရံုးေရာက္ၿပီး ဒဏ္ေငြ ၁၅၀၀ိ/-ေဆာင္ၿပီး ဘီးလစ္ေျပစာဆိုတာရလာေတာ့ ဘမ္းတဲ့ ဗဟိုမီးသတ္ကို ျပန္ေရာက္ၿပီး ျပေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဆိုင္ကယ္ျပန္ရၿပီေအာင္းေမ့တာ၊
မၿပီးေသးဘူးဗ်ိဳ႕”
“ဘာျဖစ္လို႔တုန္း”
“ ယာဥ္စည္းကမ္းအတြက္ စီမံခန္႔ခြဲေရးဒဏ္ေငြတဲ့ဗ်ာ ၅၀၀၀ိ/-၊အဲဒါကိုေတာ့ CB ဘဏ္ကို သြားေဆာင္ရတယ္”
“ ဟင္၊ အဲဒီမွာ ေဆာင္ေတာ့ ခ်လန္ေတြဘာေတြ ျဖည့္ၿပီး ဘဏ္ကို သြင္းရတာလား”
“ မဟုတ္ဘူးဗ်ာ၊ ဘဏ္အေပါက္ေစာင့္ကို ေမာ္ေတာ္ပီကယ္ေပးလိုက္တဲ့စာရြက္ေလးနဲ႔ ေငြ ၅၀၀၀ိ/-ကို ေပးရတာ။ CB ဘဏ္အေပါက္ေစာင့္လား၊ လံုၿခံဳေရးလားမသိတဲ့
လူကကၽြန္ေတာ္တို႔ေပးတဲ့ ေငြ ၅၀၀၀ိ/-နဲ႔ ေမာ္ေတာ္ပီကယ္ေပးလိုက္တဲ့ စာရြက္ေပၚမွာ လက္ခံရရွိေၾကာင္း ေရးၿပီး ျပန္ေပးလိုက္ေတာ့မွ ဗဟို မီးသတ္ အေဆာက္အဦကို ျပန္သြားရၿပီးဘဏ္အေပါက္ေစာင့္ေပးလိုက္တဲ့စာရြက္ျပန္ေပးေတာ့ မွ ကၽြန္ေတာ့္ ဆိုင္ကယ္ေသာ့ျပန္ေပးၿပီး ျပန္ရခဲ့တာဗ်၊ အဲဒါနဲ႔ ဒီေန႔ေစ်းသြားဟင္းခ်က္ စရာ၀ယ္ဖို႔ေငြေလး ကုန္သြားတာနဲ႔ေစ်းကို ဆက္မသြားျဖစ္ေတာ့ပါဘူးဗ်ာ”
တစ္ဖန္အိမ္ျပန္ေရာက္ေသာအခါ အိမ္ေဘးမွ ကေလးမေလးက သူမၿမိဳ႕ထဲသြားရာ
ဆိုင္ကယ္အဘမ္းခံရေၾကာင္း ေျပာျပန္သည္။ ေက်ာင္းသူအရြယ္ ကေလးမေလး။
တရားရံုးဒဏ္ေငြ ၁၅၀၀ိ/-။ CB Bank ဒဏ္ေငြက ၅၀၀၀ိ/-(ငါးေထာင္က်ပ္)၊
တရားရံုးသို႔ ဒဏ္ေငြသြားေဆာင္ရန္ ဆိုင္ကယ္ကယ္ရီ ငွားစီးရသည္က
၂၀၀၀ိ/-(ႏွစ္ေထာင္က်ပ္)တဲ့။
စုစုေပါင္း(၈၅၀၀ိ/-)တဲ့။ ေစာေစာကမိတ္ေဆြ ေျပာသြားတာႏွင့္ တစ္ထပ္တည္းပင္။
သူေျပာသြားသည္မ်ားကို ကၽြန္ေတာ္စဥ္းစားမိသည္။
၁၉၆၄-ခုႏွစ္၊ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ဥပေဒႏွင့္ ၁၉၈၉-ခုႏွစ္၊ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ နည္းဥပေဒမ်ားတြင္ ဒဏ္ေငြ ၅၀၀၀ိ/-ဟူ၍ မရွိပါ။ တရားရံုးမ်ားကလည္း ဘယ္တုန္းကမွ် ဒဏ္ေငြ ၅၀၀၀ိ/- တပ္ရိုက္ေလ့မရွိၾကပါ။ သက္ဆိုင္ရာဥပေဒတြင္လည္း စီမံခန္႔ခြဲေရးဒဏ္ေငြဟူေသာ ျပ႒ာန္းခ်က္မ်ိဳး
မပါရွိပါေပ။
ေမာ္ေတာ္ဆိုင္ကယ္ေမာင္းသူႏွင့္ ေနာက္ထိုင္ခံုတြင္ စီးသူတို႔သည္ ဆိုင္ကယ္စီး ဦးထုပ္ကို မေဆာင္းပါက ၁၉၆၄-ခုႏွစ္၊ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ဥပေဒပုဒ္မ-၂၂ အရ အေရးယူေလ့ရွိေပသည္။ ဤသို႔ အေရးယူရမည္ျဖစ္ေၾကာင္းကိုလည္း ပို႔ေဆာင္ေရး၀န္ႀကီးဌာနက ၁၈-၆-၁၉၈၅ ရက္စြဲပါ အမိန္႔ေၾကာ္ျငာစာ
အမွတ္-၁၉ ျဖင့္ ထုတ္ျပန္ထားၿပီး ျမန္မာနိဳင္ငံျပန္တမ္း၊ အပိုင္း ၁၊ ၁၀-၈-၈၅၊ စာမ်က္ႏွာ-၅၇၉ တြင္ ေဖၚျပထားေပသည္။ ၄င္းအမိန္႔ေၾကာ္ျငာစာတြင္ ေအာက္ပါအတိုင္း ေဖၚျပထားေပသည္။
“ ေမာ္ေတာ္ဆိုင္ကယ္ေမာင္းသူႏွင့္ ေနာက္ထိုင္ခံုတြင္ စီးသူတို႔သည္ ဆိုင္ကယ္စီးဦးထုပ္ကို ၁-၁-၁၉၈၆ရက္ေန႔မွ စ၍ ေဆာင္းရမည္။
ေမာင္းသူႏွင့္ ေနာက္ထိုင္ခံုတြင္ စီးသူ ၂ ဦးသာ စီးခြင့္ရွိသည္။ မလိုက္နာ
ပါက ပုဒ္မ-၂၂ အရ အေရးယူအျပစ္ေပးျခင္း ခံရမည္။”
၁၉၆၄-ခုႏွစ္၊ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ဥပေဒကို ၁၉၈၉-ခုႏွစ္တြင္ န၀တဥပေဒအမွတ္-၂၇/၈၉ျဖင့္ ျပင္ဆင္ခဲ့ၿပီး ျပစ္ဒဏ္မွာ ေအာက္ပါအတိုင္း ျဖစ္သည္။
ပုဒ္မ-၂၂ ။ ။မည္သူမဆို ဤဥပေဒပါျပ႒ာန္းခ်က္ သို႔မဟုတ္ ဤဥပေဒအရ ျပဳသည့္နည္းဥပေဒမ်ားပါ ျပ႒ာန္းခ်က္တစ္ခုခုကို ဆန္႔က်င္လွ်င္ ထုိျပစ္မႈအတြက္ အျခားျပစ္ဒဏ္ ္ျပ႒ာန္း မထားေသာ္ ေငြဒဏ္အနည္းဆံုး
က်ပ္ႏွစ္ရာမွ အမ်ားဆံုးက်ပ္တစ္ေထာင့္ငါးရာအထိ စီရင္ျခင္းခံရမည္-
ဟူ၍ျဖစ္ေပသည္။
ထို႔ျပင္ ၁၉၆၄-ခုႏွစ္၊ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ဥပေဒတြင္ အျခားအေရးယူေလ့ရွိသည့္ ပုဒ္မမ်ားမွာ ပုဒ္မ-၃၊ ၁၂၊ ၁၅၊ ၁၇တို႔ျဖစ္ၾကၿပီး အဆိုပါပုဒ္မ မ်ားပါ ျပ႒ာန္းခ်က္မ်ာကို ေဖါက္ဖ်က္က်ဴး လြန္ပါက ပုဒ္မ-၂၁ အရ အေရးယူေလ့ရွိရာတြင္လည္း ပုဒ္မ-၂၁ တြင္လည္း အမ်ားဆံုးခ်မွတ္နိဳင္သည့္ ဒဏ္ေငြမွာ ၁၅၀၀ိ/-အထိသာျဖစ္ၿပီး အမ်ားျပည္သူ ဗဟုသုတ ရရွိၾကေစ ရန္ႏွင့္ အလိမ္အညာမခံရေစရန္ ေအာက္တြင္ ျပ႒ာန္းခ်က္အတိုင္းေဖၚျပအပ္ပါသည္။
ပုဒ္မ-၂၁ ။ ။ မည္သူမဆို ပုဒ္မ ၃၊၁၂၊၁၅ သို႔မဟုတ္ ၁၇ ပါ ျပ႒ာန္းခ်က္မ်ားကို ဆန္႔က်င္လွ်င္ေသာ္လည္းေကာင္း ယာဥ္ကို အရမ္းမဲ့ သို႔မဟုတ္ ေဘးအႏၱရာယ္ျဖစ္ေအာင္ ေမာင္း ႏွင္လွ်င္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ေသရည္ေသရက္ သို႔မဟုတ္ မူးယစ္ေစတတ္ေသာ ေဆး၀ါးေသာက္စား၍ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ကို ေကာင္းစြာမထိန္းနိဳင္ေလာက္ေအာင္ မူးယစ္ေနစဥ္ေမာင္းႏွင္လွ်င္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ပထမအႀကိမ္ အဆိုပါျပစ္မႈ က်ဴးလြန္သည့္အတြက္ ေျခာက္လအထိ ေထာင္းဒဏ္ျဖစ္ေစ၊ က်ပ္ငါးရာထိ ေငြဒဏ္ျဖစ္ေစ၊ ဒဏ္ႏွစ္ရပ္လံုးျဖစ္ေစ စီရင္ျခင္း ခံရမည္။ ထုိ႔ျပင္ ယခင္ျပစ္မႈ က်ဴးလြန္ၿပီးေနာက္ တစ္ႏွစ္အတြင္း ဤ ပုဒ္မပါ ျပစ္မႈတစ္ခုခု ေနာက္ထပ္က်ဴးလြန္လွ်င္ ထိုသို႔ ေနာက္ထပ္က်ဴးလြန္သည့္ ျပစ္မႈအတြက္ တစ္ႏွစ္အထိ ေထာင္ဒဏ္ျဖစ္ေစ၊ ေငြဒဏ္အနည္းဆံုး က်ပ္ငါးရာမွ အမ်ားဆံုးက်ပ္တစ္ေထာင့္ငါးရာအထိ ျဖစ္ေစ၊ ဒဏ္ႏွစ္ရပ္လံုးျဖစ္ေစ စီရင္ျခင္းခံရမည္ဟု ျပ႒ာန္းထားေပသည္။
(ျပင္ဆင္သည့္ဥပေဒအမွတ္-၂၇/၈၉)
အထက္ပါ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ဥပေဒအရ ဒဏ္ေငြမ်ားကို ယခု ဒီမိုကေရစီစနစ္ျဖင့္သြားေနေသာ အစိုးရသစ္လက္ထက္တြင္လည္း ျပင္ဆင္သည္ဟု မၾကားမိေသးေခ်။
ထို႔ေၾကာင့္ ေမာ္ေတာ္ဆိုင္ကယ္ဦးထုပ္မေဆာင္းသူမ်ားကို ၁၉၆၄-ခုႏွစ္၊ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ဥပေဒအရ အမ်ားဆံုးခ်မွတ္နိဳင္ေသာ ဒဏ္ေငြသည္ ၁၅၀၀ိ/-အထက္ခ်မွတ္ပိုင္ခြင့္ မရွိေပ။ သို႔မွသာ ဥပေဒႏွင့္ ညီညြတ္မွန္ကန္ေပမည္။ ထိုသုိ႔ျဖစ္လွ်င္ ယခု တရားရံုးက ဒဏ္ေငြ ၁၅၀၀ိ/-ေဆာင္ရသည္ဆိုေသာ အခ်က္မွာ မွန္ေနသျဖင့္ ဘာမ်ားေျပာဆိုရန္ရွိသနည္းဟု ေမးခြန္းထုတ္စရာရွိေနပါသည္။ တရားရံုးမ်ားသည္ ဥပေဒက သတ္မွတ္ျပစ္ဒဏ္ထက္ေက်ာ္လြန္ေသာ အျပစ္ဒဏ္ကိုေသာ္လည္းေကာင္း၊ ေလ်ာ့ေသာျပစ္ဒဏ္ကို ေသာ္လည္း ေကာင္းေပးလိမ့္မည္မဟုတ္ေပ။
သို႔ေသာ္လည္း ယခုမူ စီမံခန္႔ခြဲေရးဒဏ္ေငြဆိုေသာ ဒဏ္ေငြ ၅၀၀၀ိ/-ကို ဘာမဆိုင္ညာမဆိုင္ CB Bank တြင္ေဆာင္ခဲ့ရေသးသည္ဟု ဆိုျပန္သည္။ ထိုသို႔ဆိုသူမ်ားမွာလည္း တစ္ဦး ႏွစ္ဦးမဟုတ္ေပ။
ယာဥ္စည္းကမ္းထိန္းသိမ္းေရးႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ယခင္ျပည္ေထာင္စုျမန္မာနိဳင္ငံေတာ္အစိုးရနယ္စပ္ေဒသႏွင့္တိုင္းရင္းသားလူမ်ိဳးမ်ားဖြံၿဖိဳးတိုးတက္ေရးႏွင့္စည္ပင္သာယာေရး
၀န္ႀကီးဌာန(စည္ပင္သာယာေရးဦးစီးဌာန)က ၂၃-၃-၁၉၉၉၊ရက္စြဲပါစာအမွတ္၊၁၁၂/ဂ-၁/စရခ(၀၃)ျဖင့္ ညႊန္ၾကားေရးမွဴး၊ျပည္နယ္၊ တိုင္းစည္ပင္သာယာေရးအဖြဲ႕မ်ားႏွင့္ အမႈေဆာင္အရာရွိ၊-------ၿမိဳ႕နယ္စည္ပင္သာယာေရးအဖဲြ႔အားလံုးသို႔ လိပ္မူလွ်က္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ဥပေဒအရ တပ္ရိုက္ေသာ ဒဏ္ေၾကးေငြမ်ား ခြဲေ၀ေပးေရးကိစၥ အေၾကာင္းအရာေခါင္းစဥ္ျဖင့္ ေအာက္ပါအတိုင္း ခြဲေ၀ေပးထားၿပီးလည္းျဖစ္ေၾကာင္းေလ့လာေတြ႕ရွိရေပသည္။
အပိုဒ္ ၁ တြင္ “ နယ္စပ္ေဒသႏွင့္ တိုင္းရင္းသားလူမ်ိဳးမ်ားဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးႏွင့္ စည္ပင္သာယာေရး၀န္ႀကီးဌာန၏စီမံခန္႔ခြဲေရးေကာ္မတီမွ ၁၉၆၄-ခုႏွစ္၊ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ ဥပေဒအရ စြဲဆိုေသာ အမႈမ်ားတြင္ တပ္ရိုက္သည့္ဒဏ္ေငြမ်ားအနက္ စည္ပင္သာယာေရးအဖြဲ႕မ်ားသို႔ လႊဲေျပာင္းေပးေသာ ဒဏ္ေၾကးရေငြမ်ားကို အခ်ိဳးက်ခြဲေ၀ေပးရာတြင္ တစ္ေျပးညီျဖစ္ေစ ေရးအတြက္ ယင္းလုပ္ငန္းမ်ားတြင္ ပါ၀င္ေဆာင္ရြက္ၾကသည့္ ၿမိဳ႕နယ္ဥပေဒရံုးမ်ားကိုလည္း အခ်ိဳးက်သတ္မွတ္ခြဲေ၀ေပးနိဳင္ေရး စီစဥ္ေဆာင္ရြက္ေပး နိဳင္ပါရန္ ေရွ႕ေနခ်ဳပ္ရံုးမွ ၀န္ႀကီး၊ နယ္စပ္ေဒသႏွင့္ တိုင္းရင္းသားလူမ်ိဳးမ်ားဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးႏွင့္စည္ပင္သာယာေရး၀န္ႀကီးဌာနသို႔ ေမတၱာရပ္ခံလာခဲ့ပါသည္။”
အပိုဒ္ ၂ တြင္“အဆိုပါ ေမတၱာရပ္ခံခ်က္အရ ၀န္ႀကီးမွ ရည္ညႊန္းခ်က္(၁)ပါ ခြဲေ၀ေပးထားေသာ ဒဏ္ေၾကးရေငြမ်ားကို ေအာက္ပါအတိုင္း ျပင္ဆင္သတ္မွတ္ေပးခဲ့ပါသည္- ဟု ေဖၚျပထားၿပီး ---
(က) ရရွိေငြ၏ ၃၅ ရာခိုင္ႏႈန္းအား ယာဥ္စည္းကမ္းထိန္းသိမ္းေရးေကာ္မတီ၊
( ခ ) ရရွိေငြ၏ ၁၀ ရာခိုင္ႏႈန္းအား ၿမိဳ႕နယ္တရားရံုး၊
( ဂ ) ရရွိေငြ၏ ၅ ရာခိုင္ႏႈန္းအား ၿမိဳ႕နယ္ဥပေဒရံုး၊
(ဃ) ရရွိေငြ၏ ၃၀ ရာခိုင္ႏႈန္းအား သက္ဆိုင္ရာၿမိဳ႕နယ္စည္ပင္သာယာေရးအဖြဲ႕
( င ) ရရွိေငြ၏ ၂၀ ရာခိုင္ႏႈန္းအား စည္ပင္သာယာေရးဦးစီးဌာန(ရံုးခ်ဳပ္)
ျဖစ္ၿပီး အပိုဒ္ ၃ တြင္ ေဖၚျပပါ သက္ဆိုင္ရာ တရားရံုးမ်ားမွ စည္ပင္သာယာေရးအဖြဲ႕မ်ားသို႔ လႊြဲေျပာင္းေပးေသာ ဒဏ္ေၾကးရေငြမ်ားအား ခြဲေ၀ေပးမႈကို ၁၉၉၉ ခုႏွစ္၊ ဧၿပီလဆန္း(၁)ရက္ေန႔မွ စတင္ေဆာင္ရြက္ၾကရန္ျဖစ္ၿပီး စည္ပင္သာယာေရးဦးစီးဌာန(ရံုးခ်ဳပ္)သို႔ ေပးပို႔ရမည့္ ၂၀ ရာခိုင္ႏႈန္းအတြက္ “ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ဒဏ္ေၾကးေငြရန္ပံုေေငြစာရင္းအမွတ္၊ အက္စ္အက္ဖ္ - ၀၀၂၁ -၀ စည္ပင္သာယာေရးဘဏ္လီမီတက္၊ရန္ကုန္ၿမိဳ႕” ျဖင့္ ေငြစာရင္းေခါင္းစဥ္ေဖၚျပၿပီး (၃)လ တစ္ႀကိမ္ေပးပို႔သြားၾကရန္ အေၾကာင္းၾကားပါသည္။ ဟူ၍ ေဖၚ ထားေပသည္။
သို႔ျဖစ္ရာ တရားရံုးမ်ားက တရား၀င္တပ္ရိုက္ေသာ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ဒဏ္ေငြမ်ားအနက္မွ ယာဥ္စည္းကမ္းထိန္းသိမ္းေရးေကာ္မတီအေနျဖင့္ တရာ၀င္ ၃၅ ရာခိုင္ႏႈန္းလည္း ရရွိေနသည့္ျပင္ ယခုအခါ အမ်ားျပည္သူထံမွ စီမံခန္႔ခြဲေရးဒဏ္ေငြဆိုၿပီး ၅၀၀၀ိ/-ကိုလည္း CB ဘဏ္အေပါက္ေစာင့္ထံေပးသြင္းေနရေၾကာင္း ေတြ႕ရွိေနရေပသည္။
စီမံခန္႔ခြဲေရးဟူသည္မွာ စီမံခန္႔ခြဲသည့္လုပ္ေဆာင္ခ်က္မွ်သာျဖစ္ၿပီး ဥပေဒတစ္ရပ္မဟုတ္ေခ်။ ဥပေဒျဖင့္ ျပ႒ာန္းထားေသာ ျပ႒ာန္းခ်က္တစ္ရပ္အေပၚ စီမံခန္႔ခြဲေရးအရ လုပ္ေဆာင္ခ်က္က မည္သုိ႔မွ် လႊမ္းမိုးမႈ မရွိနိဳင္ေခ်။
ဥပေဒတစ္ရပ္က ျပ႒ာန္းထားသည္ကို ေဘာင္ေက်ာ္ၿပီး စီမံခန္႔ခြဲေရးအရ ဥပေဒတြင္ မရွိေသာ ဒဏ္ေငြကို ေပးေဆာင္ေစျခင္းသည္ တစ္နည္းအားျဖင့္ ဥပေဒကို ခ်ိဳးေဖါက္ျခင္းပင္ ျဖစ္ေပသည္။ အမ်ားျပည္သူက ဦးထုပ္မေဆာင္မိသျဖင့္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ဥပေဒအရ ျပ႒ာန္းခ်က္ကို ခ်ိဳးေဖါက္မိ၍ ဒဏ္ေငြေပးေဆာင္ေစလွ်င္ စီမံခန္႔ခြဲေရးဒဏ္ေငြဟူသည္ ဥပေဒအရ မဟုတ္သည္ကို သိလွ်က္က်ဴးလြန္ၾကကုန္ေသာ ဥပေဒဘက္ေတာ္သားဆိုသူတို႔အား မည္သည့္ဥပေဒျပ႒ာန္းခ်က္တို႔အရ ျပန္လည္ အေရးယူမည္နည္းဟူေသာ ေမးခြန္းမ်ားလည္း ဆက္တိုက္ထုတ္ရေပေတာ့မည္။ မရွိဆင္းရဲသားမ်ား ေစ်း၀ယ္စရာမရွိျဖစ္ရေတာ့သည္။ ထုိ႔ုျပင္ ဘမ္းဆီးသည့္ေနရာႏွင့္ တရားရံုးႏွင့္ေ၀းလြန္းသျဖင့္ ဆိုင္ကယ္ကယ္ရီငွားစီးရျပန္ရာ ကယ္ရီသမားႏွင့္ေရာ စည္း၀ါးမ်ားကိုက္ထားေလသလားဟု ေမးခြန္းထပ္ထုတ္ရေပအံုးေတာ့ေပမည္။
ယာဥ္စည္းကမ္းထိန္းသိမ္းေရးေကာ္မတီ၏ျပဳလုပ္မႈမ်ားျဖစ္ေသာ ၿမိဳ႕ေပၚလမ္းဆံုလမ္းခြမ်ားတြင္ မီးပြိဳင့္မ်ားျပဳလုပ္ေပးျခင္း၊ CCTV Camera မ်ားတပ္ဆင္ ေပးျခင္းစသည္တို႔သည္ ေကာင္းမြန္ေသာလုပ္ရပ္မ်ားျဖစ္သျဖင့္ သာဓုေခၚလိုေသာ္လည္း အမ်ားျပည္သူထံမွ မလိမ့္တစ္ပါတ္လုပ္၍ ဥပေဒျပ႒ာန္းခ်က္ ေဘာင္ေက်ာ္ေဆာင္ရြက္ခ်က္မ်ားသာျဖစ္ရာ တစ္နည္းအားျဖင့္ ျပည္သူမၾကည္ျဖဴေသာေငြေၾကးကို ျပည္သူ႔ထံမွ ဆိုင္ကယ္အား ဒဏ္ေငြ ၅၀၀၀ိ/-ေပးေဆာင္ေစၿပီးမွ ျပန္ေရြးယူေစျခင္းသည္ တစ္နည္းအားျဖင့္ ၿမိဳ႕ေပၚတြင္ ဆိုင္ကယ္ဦးထုပ္မေဆာင္းသည္ကို အေၾကာင္းျပဳ၍ ဆိုင္ကယ္ျပန္ေပးဆြဲေနသည္ႏွင့္တူေနသည္ ဟု ဆိုခ်င္ေပေတာ့သည္။ ဤသို႔ေသာ ကိစၥမ်ိဳးကိ သက္ဆိုင္ရာအုပ္ခ်ဳပ္ေရး တာ၀န္ယူရသူအႀကီးအကဲတို႔အေနျဖင့္လည္း လႊတ္မထားသင့္ဟုယူဆေပသည္။ ၿမိဳ႕ရြာမ်ားတိုးတက္ေစခ်င္ေသာ ျမန္မာနိဳင္ငံရဲတပ္ဖြဲ႕တို႔၏ ေစတနာကို နားလည္ေသာ္လည္း ဤကိစၥမ်ားမွာ သက္ဆိုင္ရာ အစိုးရတို႔မွ ဘတ္ဂ်က္ျဖင့္ ေဆာင္ရြက္ရမည့္ကိစၥမ်ားသာျဖစ္သျဖင့္ ယေန႔ေခတ္ အခါတြင္ မရွိသင့္ေတာ့ေပ။ ဤအက်င့္မွာ ယခင္တစ္ေခတ္တစ္ခါက မေကာင္း ေသာ အက်င့္ဆိုးမ်ားသာျဖစ္ေပသည္။ ေအာက္ေျခက ပုဂၢိဳလ္မ်ားကလည္း ေရာင္ေတာ္ျပန္ႏွင့္ ေရာမလြႊတ္ဟု မဆိုနိဳင္ေပ။နိဳင္ငံေတာ္သမၼတက လာဘ္ေပးလာဘ္ယူ ပေပ်ာက္ေရးေကာ္မရွင္ ဖြဲ႕ၿပီး လာဘ္ေပးလာဘ္ယူပေပ်ာက္ဖို႔ စြမ္းစြမ္းတမံေဆာင္ရြက္ေနခ်ိန္ ေအာက္ ေျခတြင္
မရွိဆင္းရဲသားမ်ား၏ ဆိုင္ကယ္မ်ားကို ဦးထုပ္မေဆာင္းသည္ကို အေၾကာင္းျပဳ၍ ေျပာင္ေျပာင္တင္းတင္း ေငြ ၅၀၀၀ိ/-ျဖင့္ ျပန္ေပးဆြဲေနသလိုမ်ိဳးျပဳလုပ္ေနျခင္းသည္လည္း မေလ်ာ္ၾသဇာ သံုးစြဲေနျခင္းပင္ျဖစ္ေပသည္။
ဤကိစၥႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ အမ်ားျပည္သူ သိရွိနိဳင္ေစရန္ အတြက္ တည္ဆဲဥပေဒတစ္ရပ္ျဖစ္ေသာ ရာဇသတ္ႀကီး ေခၚ ျပစ္မႈဆိုင္ရာဥပေဒပုဒ္မ-၁၆၆ ပါ ဥပေဒျပ႒ာန္းခ်က္ကို တင္ျပလိုေပသည္။
ျပစ္မႈဆိုင္ရာဥပေဒပုဒ္မ-၁၆၆။ ။ျပည္သူ႔၀န္ထမ္းျဖစ္သူသည္ ျပည္သူ႔၀န္ထမ္းအျဖစ္ျဖင့္ လိုက္နာေဆာင္ရြက္ရမည့္ ဥပေဒညႊန္ၾကားခ်က္ကို ဖီဆန္ျခင္းျဖင့္ တစ္ဦးတစ္ ေယာက္ေသာသူအား နစ္နာေစရန္ အႀကံႏွင့္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ နစ္နာေစတန္ရာသည္ကို သိလွ်က္ႏွင့္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ထုိဥပေဒညႊန္ၾကားခ်က္ကို သိလွ်က္ႏွင့္ဖီဆန္လွ်င္ ထိုသူကို တစ္ႏွစ္အထိ အလုပ္မဲ့ေထာင္ဒဏ္ျဖစ္ေစ၊ ေငြဒဏ္ျဖစ္ေစ၊ ဒဏ္ႏွစ္ရပ္လံုးျဖစ္ေစ ခ်မွတ္ရမည္။-ဟု ျပ႒ာန္းထားေၾကာင္းလည္း ေလ့လာေတြ႕ရွိနိဳင္ပါသည္။
ယခုကိစၥမ်ားတြင္လည္းျပည္သူ႔၀န္ထမ္းတိုင္းတို႔သည္တည္ဆဲဥပေဒမ်ားကိုသာလိုက္နာရန္
တာ၀န္ရွိလွ်က္ ဥပေဒျပ႒ာန္းခ်က္တြင္ မပါ၀င္ေသာ စီမံခန္႔ခြဲေရးဒဏ္ေငြဟူေသာကိစၥကို ေဆာင္ရြက္ၾကျခင္းမွာ လိုက္နာရန္ တာ၀န္ရွိသည္ကို မလိုက္နာဘဲ မလိုက္နာရမည့္အရာကို လိုက္နာေနျခင္းသာျဖစ္သျဖင့္ ဥပေဒညႊန္ၾကားခ်က္ကို ဖီဆန္ေနၾကျခင္း သာျဖစ္သည္ဟု ဆိုခ်င္ေတာ့သည္။
အမ်ားျပည္သူက ညီညီညြတ္ညြတ္ျဖင့္ ျပစ္မႈဆိုင္ရာဥပေဒပုဒ္မ-၁၆၆ အရ သက္ဆိုင္ရာတရားရံုး ေတာ္တြင္ ဦးတိုက္ေလွ်ာက္ထား တရားစြဲဆိုမည္ဆိုပါက တရားစြဲဆိုနိဳင္ခြင့္ရွိေနမည္ဟုယူဆ ေပသည္။
အထက္တာ၀န္ရွိသူတိုို႔အေနျဖင့္လည္း သက္ဆိုင္ရာၿမိဳ႕နယ္မ်ားတြင္ တရား၀င္ဘတ္ဂ်က္အရ မဟုတ္ေသာ ကိစၥမ်ားေဆာင္ရြက္ျခင္းမ်ိဳးရွိ/မရွိ စီစစ္သင့္ၿပီး၊ ေတြ႕ရွိပါက ထိုကိစၥတို႔သည္ တရားဥပေဒႏွင့္ညီမညီ နားစြင့္ မ်က္စိ ဖြင့္ ၾကည့္ရႈသင့္ေပသည္။ ထို႔အတူ ေဒသဆိုင္ရာ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားသည္လည္း ဤကိစၥမ်ားကို မသိရွိနိဳင္စရာအေၾကာင္းမရွိသည္
ျဖစ္ရာ ေစာေစာစီးစီးတားျမစ္သင့္လွေပသည္။ ေအာက္ေျခက လုပ္ခ်င္ရာလုပ္ေနသည္ကို မ်က္ႏွာလႊဲေနဥ္ီးမည္ဆိုပါက ၂၀၁၅-သည္ မၾကာမီ ေရာက္ရွိေတာ့မည္သာျဖစ္၍ ေအာက္ေျခ ၏ျပဳလုပ္မႈ အက်ိဳးအျပစ္တို႔သည္ အေပၚသို႔ အေငြ႔ပ်ံမည္မွာ မလြဲေပ။
သို႔ျဖစ္ရာ မိမိတို႔ အုပ္ခ်ဳပ္ေနေသာ အခ်ိန္အခါ၀ယ္-
“ဟိုတုန္းက ဒီလိုလုပ္ခဲ့ပါတယ္မင္းႀကီး”ဆိုရံုမွ်ျဖင့္ ကိုရီးယားဇာတ္ကားထဲက ရွင္ဘုရင္ေတြလို-
“ ဒါဆိုလဲ ဒီလိုဘဲ လုပ္ၾကတာေပါ့”ဆိုလွ်င္ျဖင့္-
ငါးပါးသာမက သံဃာစင္ပါေမွာက္ၾကပါလိမ့္မည္။
အမ်ားျပည္သူအေနျဖင့္လည္း ယာဥ္စည္းကမ္းလမ္းစည္းကမ္းတို႔ကို လိုက္နာျခင္းျဖင့္ အႏၱရာယ္ ကင္းရွင္းစြာေနထိုင္ၾကရန္ အႀကံျပဳလိုက္ရေပသည္။
မိုး ယု ေအာ င္ (တရားေရး)
၂၇-၄-၂၀၁၄
ဆရာမိုးယုေအာင္ ၏ Status ကို တပ္ဆင့္ကူးယူေဖၚျပအပ္ပါသည္။
စုစုေပါင္း(၈၅၀၀ိ/-)တဲ့။ ေစာေစာကမိတ္ေဆြ ေျပာသြားတာႏွင့္ တစ္ထပ္တည္းပင္။
သူေျပာသြားသည္မ်ားကို ကၽြန္ေတာ္စဥ္းစားမိသည္။
၁၉၆၄-ခုႏွစ္၊ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ဥပေဒႏွင့္ ၁၉၈၉-ခုႏွစ္၊ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ နည္းဥပေဒမ်ားတြင္ ဒဏ္ေငြ ၅၀၀၀ိ/-ဟူ၍ မရွိပါ။ တရားရံုးမ်ားကလည္း ဘယ္တုန္းကမွ် ဒဏ္ေငြ ၅၀၀၀ိ/- တပ္ရိုက္ေလ့မရွိၾကပါ။ သက္ဆိုင္ရာဥပေဒတြင္လည္း စီမံခန္႔ခြဲေရးဒဏ္ေငြဟူေသာ ျပ႒ာန္းခ်က္မ်ိဳး
မပါရွိပါေပ။
ေမာ္ေတာ္ဆိုင္ကယ္ေမာင္းသူႏွင့္ ေနာက္ထိုင္ခံုတြင္ စီးသူတို႔သည္ ဆိုင္ကယ္စီး ဦးထုပ္ကို မေဆာင္းပါက ၁၉၆၄-ခုႏွစ္၊ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ဥပေဒပုဒ္မ-၂၂ အရ အေရးယူေလ့ရွိေပသည္။ ဤသို႔ အေရးယူရမည္ျဖစ္ေၾကာင္းကိုလည္း ပို႔ေဆာင္ေရး၀န္ႀကီးဌာနက ၁၈-၆-၁၉၈၅ ရက္စြဲပါ အမိန္႔ေၾကာ္ျငာစာ
အမွတ္-၁၉ ျဖင့္ ထုတ္ျပန္ထားၿပီး ျမန္မာနိဳင္ငံျပန္တမ္း၊ အပိုင္း ၁၊ ၁၀-၈-၈၅၊ စာမ်က္ႏွာ-၅၇၉ တြင္ ေဖၚျပထားေပသည္။ ၄င္းအမိန္႔ေၾကာ္ျငာစာတြင္ ေအာက္ပါအတိုင္း ေဖၚျပထားေပသည္။
“ ေမာ္ေတာ္ဆိုင္ကယ္ေမာင္းသူႏွင့္ ေနာက္ထိုင္ခံုတြင္ စီးသူတို႔သည္ ဆိုင္ကယ္စီးဦးထုပ္ကို ၁-၁-၁၉၈၆ရက္ေန႔မွ စ၍ ေဆာင္းရမည္။
ေမာင္းသူႏွင့္ ေနာက္ထိုင္ခံုတြင္ စီးသူ ၂ ဦးသာ စီးခြင့္ရွိသည္။ မလိုက္နာ
ပါက ပုဒ္မ-၂၂ အရ အေရးယူအျပစ္ေပးျခင္း ခံရမည္။”
၁၉၆၄-ခုႏွစ္၊ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ဥပေဒကို ၁၉၈၉-ခုႏွစ္တြင္ န၀တဥပေဒအမွတ္-၂၇/၈၉ျဖင့္ ျပင္ဆင္ခဲ့ၿပီး ျပစ္ဒဏ္မွာ ေအာက္ပါအတိုင္း ျဖစ္သည္။
ပုဒ္မ-၂၂ ။ ။မည္သူမဆို ဤဥပေဒပါျပ႒ာန္းခ်က္ သို႔မဟုတ္ ဤဥပေဒအရ ျပဳသည့္နည္းဥပေဒမ်ားပါ ျပ႒ာန္းခ်က္တစ္ခုခုကို ဆန္႔က်င္လွ်င္ ထုိျပစ္မႈအတြက္ အျခားျပစ္ဒဏ္ ္ျပ႒ာန္း မထားေသာ္ ေငြဒဏ္အနည္းဆံုး
က်ပ္ႏွစ္ရာမွ အမ်ားဆံုးက်ပ္တစ္ေထာင့္ငါးရာအထိ စီရင္ျခင္းခံရမည္-
ဟူ၍ျဖစ္ေပသည္။
ထို႔ျပင္ ၁၉၆၄-ခုႏွစ္၊ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ဥပေဒတြင္ အျခားအေရးယူေလ့ရွိသည့္ ပုဒ္မမ်ားမွာ ပုဒ္မ-၃၊ ၁၂၊ ၁၅၊ ၁၇တို႔ျဖစ္ၾကၿပီး အဆိုပါပုဒ္မ မ်ားပါ ျပ႒ာန္းခ်က္မ်ာကို ေဖါက္ဖ်က္က်ဴး လြန္ပါက ပုဒ္မ-၂၁ အရ အေရးယူေလ့ရွိရာတြင္လည္း ပုဒ္မ-၂၁ တြင္လည္း အမ်ားဆံုးခ်မွတ္နိဳင္သည့္ ဒဏ္ေငြမွာ ၁၅၀၀ိ/-အထိသာျဖစ္ၿပီး အမ်ားျပည္သူ ဗဟုသုတ ရရွိၾကေစ ရန္ႏွင့္ အလိမ္အညာမခံရေစရန္ ေအာက္တြင္ ျပ႒ာန္းခ်က္အတိုင္းေဖၚျပအပ္ပါသည္။
ပုဒ္မ-၂၁ ။ ။ မည္သူမဆို ပုဒ္မ ၃၊၁၂၊၁၅ သို႔မဟုတ္ ၁၇ ပါ ျပ႒ာန္းခ်က္မ်ားကို ဆန္႔က်င္လွ်င္ေသာ္လည္းေကာင္း ယာဥ္ကို အရမ္းမဲ့ သို႔မဟုတ္ ေဘးအႏၱရာယ္ျဖစ္ေအာင္ ေမာင္း ႏွင္လွ်င္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ေသရည္ေသရက္ သို႔မဟုတ္ မူးယစ္ေစတတ္ေသာ ေဆး၀ါးေသာက္စား၍ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ကို ေကာင္းစြာမထိန္းနိဳင္ေလာက္ေအာင္ မူးယစ္ေနစဥ္ေမာင္းႏွင္လွ်င္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ပထမအႀကိမ္ အဆိုပါျပစ္မႈ က်ဴးလြန္သည့္အတြက္ ေျခာက္လအထိ ေထာင္းဒဏ္ျဖစ္ေစ၊ က်ပ္ငါးရာထိ ေငြဒဏ္ျဖစ္ေစ၊ ဒဏ္ႏွစ္ရပ္လံုးျဖစ္ေစ စီရင္ျခင္း ခံရမည္။ ထုိ႔ျပင္ ယခင္ျပစ္မႈ က်ဴးလြန္ၿပီးေနာက္ တစ္ႏွစ္အတြင္း ဤ ပုဒ္မပါ ျပစ္မႈတစ္ခုခု ေနာက္ထပ္က်ဴးလြန္လွ်င္ ထိုသို႔ ေနာက္ထပ္က်ဴးလြန္သည့္ ျပစ္မႈအတြက္ တစ္ႏွစ္အထိ ေထာင္ဒဏ္ျဖစ္ေစ၊ ေငြဒဏ္အနည္းဆံုး က်ပ္ငါးရာမွ အမ်ားဆံုးက်ပ္တစ္ေထာင့္ငါးရာအထိ ျဖစ္ေစ၊ ဒဏ္ႏွစ္ရပ္လံုးျဖစ္ေစ စီရင္ျခင္းခံရမည္ဟု ျပ႒ာန္းထားေပသည္။
(ျပင္ဆင္သည့္ဥပေဒအမွတ္-၂၇/၈၉)
အထက္ပါ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ဥပေဒအရ ဒဏ္ေငြမ်ားကို ယခု ဒီမိုကေရစီစနစ္ျဖင့္သြားေနေသာ အစိုးရသစ္လက္ထက္တြင္လည္း ျပင္ဆင္သည္ဟု မၾကားမိေသးေခ်။
ထို႔ေၾကာင့္ ေမာ္ေတာ္ဆိုင္ကယ္ဦးထုပ္မေဆာင္းသူမ်ားကို ၁၉၆၄-ခုႏွစ္၊ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ဥပေဒအရ အမ်ားဆံုးခ်မွတ္နိဳင္ေသာ ဒဏ္ေငြသည္ ၁၅၀၀ိ/-အထက္ခ်မွတ္ပိုင္ခြင့္ မရွိေပ။ သို႔မွသာ ဥပေဒႏွင့္ ညီညြတ္မွန္ကန္ေပမည္။ ထိုသုိ႔ျဖစ္လွ်င္ ယခု တရားရံုးက ဒဏ္ေငြ ၁၅၀၀ိ/-ေဆာင္ရသည္ဆိုေသာ အခ်က္မွာ မွန္ေနသျဖင့္ ဘာမ်ားေျပာဆိုရန္ရွိသနည္းဟု ေမးခြန္းထုတ္စရာရွိေနပါသည္။ တရားရံုးမ်ားသည္ ဥပေဒက သတ္မွတ္ျပစ္ဒဏ္ထက္ေက်ာ္လြန္ေသာ အျပစ္ဒဏ္ကိုေသာ္လည္းေကာင္း၊ ေလ်ာ့ေသာျပစ္ဒဏ္ကို ေသာ္လည္း ေကာင္းေပးလိမ့္မည္မဟုတ္ေပ။
သို႔ေသာ္လည္း ယခုမူ စီမံခန္႔ခြဲေရးဒဏ္ေငြဆိုေသာ ဒဏ္ေငြ ၅၀၀၀ိ/-ကို ဘာမဆိုင္ညာမဆိုင္ CB Bank တြင္ေဆာင္ခဲ့ရေသးသည္ဟု ဆိုျပန္သည္။ ထိုသို႔ဆိုသူမ်ားမွာလည္း တစ္ဦး ႏွစ္ဦးမဟုတ္ေပ။
ယာဥ္စည္းကမ္းထိန္းသိမ္းေရးႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ယခင္ျပည္ေထာင္စုျမန္မာနိဳင္ငံေတာ္အစိုးရနယ္စပ္ေဒသႏွင့္တိုင္းရင္းသားလူမ်ိဳးမ်ားဖြံၿဖိဳးတိုးတက္ေရးႏွင့္စည္ပင္သာယာေရး
၀န္ႀကီးဌာန(စည္ပင္သာယာေရးဦးစီးဌာန)က ၂၃-၃-၁၉၉၉၊ရက္စြဲပါစာအမွတ္၊၁၁၂/ဂ-၁/စရခ(၀၃)ျဖင့္ ညႊန္ၾကားေရးမွဴး၊ျပည္နယ္၊ တိုင္းစည္ပင္သာယာေရးအဖြဲ႕မ်ားႏွင့္ အမႈေဆာင္အရာရွိ၊-------ၿမိဳ႕နယ္စည္ပင္သာယာေရးအဖဲြ႔အားလံုးသို႔ လိပ္မူလွ်က္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ဥပေဒအရ တပ္ရိုက္ေသာ ဒဏ္ေၾကးေငြမ်ား ခြဲေ၀ေပးေရးကိစၥ အေၾကာင္းအရာေခါင္းစဥ္ျဖင့္ ေအာက္ပါအတိုင္း ခြဲေ၀ေပးထားၿပီးလည္းျဖစ္ေၾကာင္းေလ့လာေတြ႕ရွိရေပသည္။
အပိုဒ္ ၁ တြင္ “ နယ္စပ္ေဒသႏွင့္ တိုင္းရင္းသားလူမ်ိဳးမ်ားဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးႏွင့္ စည္ပင္သာယာေရး၀န္ႀကီးဌာန၏စီမံခန္႔ခြဲေရးေကာ္မတီမွ ၁၉၆၄-ခုႏွစ္၊ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ ဥပေဒအရ စြဲဆိုေသာ အမႈမ်ားတြင္ တပ္ရိုက္သည့္ဒဏ္ေငြမ်ားအနက္ စည္ပင္သာယာေရးအဖြဲ႕မ်ားသို႔ လႊဲေျပာင္းေပးေသာ ဒဏ္ေၾကးရေငြမ်ားကို အခ်ိဳးက်ခြဲေ၀ေပးရာတြင္ တစ္ေျပးညီျဖစ္ေစ ေရးအတြက္ ယင္းလုပ္ငန္းမ်ားတြင္ ပါ၀င္ေဆာင္ရြက္ၾကသည့္ ၿမိဳ႕နယ္ဥပေဒရံုးမ်ားကိုလည္း အခ်ိဳးက်သတ္မွတ္ခြဲေ၀ေပးနိဳင္ေရး စီစဥ္ေဆာင္ရြက္ေပး နိဳင္ပါရန္ ေရွ႕ေနခ်ဳပ္ရံုးမွ ၀န္ႀကီး၊ နယ္စပ္ေဒသႏွင့္ တိုင္းရင္းသားလူမ်ိဳးမ်ားဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးႏွင့္စည္ပင္သာယာေရး၀န္ႀကီးဌာနသို႔ ေမတၱာရပ္ခံလာခဲ့ပါသည္။”
အပိုဒ္ ၂ တြင္“အဆိုပါ ေမတၱာရပ္ခံခ်က္အရ ၀န္ႀကီးမွ ရည္ညႊန္းခ်က္(၁)ပါ ခြဲေ၀ေပးထားေသာ ဒဏ္ေၾကးရေငြမ်ားကို ေအာက္ပါအတိုင္း ျပင္ဆင္သတ္မွတ္ေပးခဲ့ပါသည္- ဟု ေဖၚျပထားၿပီး ---
(က) ရရွိေငြ၏ ၃၅ ရာခိုင္ႏႈန္းအား ယာဥ္စည္းကမ္းထိန္းသိမ္းေရးေကာ္မတီ၊
( ခ ) ရရွိေငြ၏ ၁၀ ရာခိုင္ႏႈန္းအား ၿမိဳ႕နယ္တရားရံုး၊
( ဂ ) ရရွိေငြ၏ ၅ ရာခိုင္ႏႈန္းအား ၿမိဳ႕နယ္ဥပေဒရံုး၊
(ဃ) ရရွိေငြ၏ ၃၀ ရာခိုင္ႏႈန္းအား သက္ဆိုင္ရာၿမိဳ႕နယ္စည္ပင္သာယာေရးအဖြဲ႕
( င ) ရရွိေငြ၏ ၂၀ ရာခိုင္ႏႈန္းအား စည္ပင္သာယာေရးဦးစီးဌာန(ရံုးခ်ဳပ္)
ျဖစ္ၿပီး အပိုဒ္ ၃ တြင္ ေဖၚျပပါ သက္ဆိုင္ရာ တရားရံုးမ်ားမွ စည္ပင္သာယာေရးအဖြဲ႕မ်ားသို႔ လႊြဲေျပာင္းေပးေသာ ဒဏ္ေၾကးရေငြမ်ားအား ခြဲေ၀ေပးမႈကို ၁၉၉၉ ခုႏွစ္၊ ဧၿပီလဆန္း(၁)ရက္ေန႔မွ စတင္ေဆာင္ရြက္ၾကရန္ျဖစ္ၿပီး စည္ပင္သာယာေရးဦးစီးဌာန(ရံုးခ်ဳပ္)သို႔ ေပးပို႔ရမည့္ ၂၀ ရာခိုင္ႏႈန္းအတြက္ “ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ဒဏ္ေၾကးေငြရန္ပံုေေငြစာရင္းအမွတ္၊ အက္စ္အက္ဖ္ - ၀၀၂၁ -၀ စည္ပင္သာယာေရးဘဏ္လီမီတက္၊ရန္ကုန္ၿမိဳ႕” ျဖင့္ ေငြစာရင္းေခါင္းစဥ္ေဖၚျပၿပီး (၃)လ တစ္ႀကိမ္ေပးပို႔သြားၾကရန္ အေၾကာင္းၾကားပါသည္။ ဟူ၍ ေဖၚ ထားေပသည္။
သို႔ျဖစ္ရာ တရားရံုးမ်ားက တရား၀င္တပ္ရိုက္ေသာ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ဒဏ္ေငြမ်ားအနက္မွ ယာဥ္စည္းကမ္းထိန္းသိမ္းေရးေကာ္မတီအေနျဖင့္ တရာ၀င္ ၃၅ ရာခိုင္ႏႈန္းလည္း ရရွိေနသည့္ျပင္ ယခုအခါ အမ်ားျပည္သူထံမွ စီမံခန္႔ခြဲေရးဒဏ္ေငြဆိုၿပီး ၅၀၀၀ိ/-ကိုလည္း CB ဘဏ္အေပါက္ေစာင့္ထံေပးသြင္းေနရေၾကာင္း ေတြ႕ရွိေနရေပသည္။
စီမံခန္႔ခြဲေရးဟူသည္မွာ စီမံခန္႔ခြဲသည့္လုပ္ေဆာင္ခ်က္မွ်သာျဖစ္ၿပီး ဥပေဒတစ္ရပ္မဟုတ္ေခ်။ ဥပေဒျဖင့္ ျပ႒ာန္းထားေသာ ျပ႒ာန္းခ်က္တစ္ရပ္အေပၚ စီမံခန္႔ခြဲေရးအရ လုပ္ေဆာင္ခ်က္က မည္သုိ႔မွ် လႊမ္းမိုးမႈ မရွိနိဳင္ေခ်။
ဥပေဒတစ္ရပ္က ျပ႒ာန္းထားသည္ကို ေဘာင္ေက်ာ္ၿပီး စီမံခန္႔ခြဲေရးအရ ဥပေဒတြင္ မရွိေသာ ဒဏ္ေငြကို ေပးေဆာင္ေစျခင္းသည္ တစ္နည္းအားျဖင့္ ဥပေဒကို ခ်ိဳးေဖါက္ျခင္းပင္ ျဖစ္ေပသည္။ အမ်ားျပည္သူက ဦးထုပ္မေဆာင္မိသျဖင့္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ဥပေဒအရ ျပ႒ာန္းခ်က္ကို ခ်ိဳးေဖါက္မိ၍ ဒဏ္ေငြေပးေဆာင္ေစလွ်င္ စီမံခန္႔ခြဲေရးဒဏ္ေငြဟူသည္ ဥပေဒအရ မဟုတ္သည္ကို သိလွ်က္က်ဴးလြန္ၾကကုန္ေသာ ဥပေဒဘက္ေတာ္သားဆိုသူတို႔အား မည္သည့္ဥပေဒျပ႒ာန္းခ်က္တို႔အရ ျပန္လည္ အေရးယူမည္နည္းဟူေသာ ေမးခြန္းမ်ားလည္း ဆက္တိုက္ထုတ္ရေပေတာ့မည္။ မရွိဆင္းရဲသားမ်ား ေစ်း၀ယ္စရာမရွိျဖစ္ရေတာ့သည္။ ထုိ႔ုျပင္ ဘမ္းဆီးသည့္ေနရာႏွင့္ တရားရံုးႏွင့္ေ၀းလြန္းသျဖင့္ ဆိုင္ကယ္ကယ္ရီငွားစီးရျပန္ရာ ကယ္ရီသမားႏွင့္ေရာ စည္း၀ါးမ်ားကိုက္ထားေလသလားဟု ေမးခြန္းထပ္ထုတ္ရေပအံုးေတာ့ေပမည္။
ယာဥ္စည္းကမ္းထိန္းသိမ္းေရးေကာ္မတီ၏ျပဳလုပ္မႈမ်ားျဖစ္ေသာ ၿမိဳ႕ေပၚလမ္းဆံုလမ္းခြမ်ားတြင္ မီးပြိဳင့္မ်ားျပဳလုပ္ေပးျခင္း၊ CCTV Camera မ်ားတပ္ဆင္ ေပးျခင္းစသည္တို႔သည္ ေကာင္းမြန္ေသာလုပ္ရပ္မ်ားျဖစ္သျဖင့္ သာဓုေခၚလိုေသာ္လည္း အမ်ားျပည္သူထံမွ မလိမ့္တစ္ပါတ္လုပ္၍ ဥပေဒျပ႒ာန္းခ်က္ ေဘာင္ေက်ာ္ေဆာင္ရြက္ခ်က္မ်ားသာျဖစ္ရာ တစ္နည္းအားျဖင့္ ျပည္သူမၾကည္ျဖဴေသာေငြေၾကးကို ျပည္သူ႔ထံမွ ဆိုင္ကယ္အား ဒဏ္ေငြ ၅၀၀၀ိ/-ေပးေဆာင္ေစၿပီးမွ ျပန္ေရြးယူေစျခင္းသည္ တစ္နည္းအားျဖင့္ ၿမိဳ႕ေပၚတြင္ ဆိုင္ကယ္ဦးထုပ္မေဆာင္းသည္ကို အေၾကာင္းျပဳ၍ ဆိုင္ကယ္ျပန္ေပးဆြဲေနသည္ႏွင့္တူေနသည္ ဟု ဆိုခ်င္ေပေတာ့သည္။ ဤသို႔ေသာ ကိစၥမ်ိဳးကိ သက္ဆိုင္ရာအုပ္ခ်ဳပ္ေရး တာ၀န္ယူရသူအႀကီးအကဲတို႔အေနျဖင့္လည္း လႊတ္မထားသင့္ဟုယူဆေပသည္။ ၿမိဳ႕ရြာမ်ားတိုးတက္ေစခ်င္ေသာ ျမန္မာနိဳင္ငံရဲတပ္ဖြဲ႕တို႔၏ ေစတနာကို နားလည္ေသာ္လည္း ဤကိစၥမ်ားမွာ သက္ဆိုင္ရာ အစိုးရတို႔မွ ဘတ္ဂ်က္ျဖင့္ ေဆာင္ရြက္ရမည့္ကိစၥမ်ားသာျဖစ္သျဖင့္ ယေန႔ေခတ္ အခါတြင္ မရွိသင့္ေတာ့ေပ။ ဤအက်င့္မွာ ယခင္တစ္ေခတ္တစ္ခါက မေကာင္း ေသာ အက်င့္ဆိုးမ်ားသာျဖစ္ေပသည္။ ေအာက္ေျခက ပုဂၢိဳလ္မ်ားကလည္း ေရာင္ေတာ္ျပန္ႏွင့္ ေရာမလြႊတ္ဟု မဆိုနိဳင္ေပ။နိဳင္ငံေတာ္သမၼတက လာဘ္ေပးလာဘ္ယူ ပေပ်ာက္ေရးေကာ္မရွင္ ဖြဲ႕ၿပီး လာဘ္ေပးလာဘ္ယူပေပ်ာက္ဖို႔ စြမ္းစြမ္းတမံေဆာင္ရြက္ေနခ်ိန္ ေအာက္ ေျခတြင္
မရွိဆင္းရဲသားမ်ား၏ ဆိုင္ကယ္မ်ားကို ဦးထုပ္မေဆာင္းသည္ကို အေၾကာင္းျပဳ၍ ေျပာင္ေျပာင္တင္းတင္း ေငြ ၅၀၀၀ိ/-ျဖင့္ ျပန္ေပးဆြဲေနသလိုမ်ိဳးျပဳလုပ္ေနျခင္းသည္လည္း မေလ်ာ္ၾသဇာ သံုးစြဲေနျခင္းပင္ျဖစ္ေပသည္။
ဤကိစၥႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ အမ်ားျပည္သူ သိရွိနိဳင္ေစရန္ အတြက္ တည္ဆဲဥပေဒတစ္ရပ္ျဖစ္ေသာ ရာဇသတ္ႀကီး ေခၚ ျပစ္မႈဆိုင္ရာဥပေဒပုဒ္မ-၁၆၆ ပါ ဥပေဒျပ႒ာန္းခ်က္ကို တင္ျပလိုေပသည္။
ျပစ္မႈဆိုင္ရာဥပေဒပုဒ္မ-၁၆၆။ ။ျပည္သူ႔၀န္ထမ္းျဖစ္သူသည္ ျပည္သူ႔၀န္ထမ္းအျဖစ္ျဖင့္ လိုက္နာေဆာင္ရြက္ရမည့္ ဥပေဒညႊန္ၾကားခ်က္ကို ဖီဆန္ျခင္းျဖင့္ တစ္ဦးတစ္ ေယာက္ေသာသူအား နစ္နာေစရန္ အႀကံႏွင့္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ နစ္နာေစတန္ရာသည္ကို သိလွ်က္ႏွင့္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ထုိဥပေဒညႊန္ၾကားခ်က္ကို သိလွ်က္ႏွင့္ဖီဆန္လွ်င္ ထိုသူကို တစ္ႏွစ္အထိ အလုပ္မဲ့ေထာင္ဒဏ္ျဖစ္ေစ၊ ေငြဒဏ္ျဖစ္ေစ၊ ဒဏ္ႏွစ္ရပ္လံုးျဖစ္ေစ ခ်မွတ္ရမည္။-ဟု ျပ႒ာန္းထားေၾကာင္းလည္း ေလ့လာေတြ႕ရွိနိဳင္ပါသည္။
ယခုကိစၥမ်ားတြင္လည္းျပည္သူ႔၀န္ထမ္းတိုင္းတို႔သည္တည္ဆဲဥပေဒမ်ားကိုသာလိုက္နာရန္
တာ၀န္ရွိလွ်က္ ဥပေဒျပ႒ာန္းခ်က္တြင္ မပါ၀င္ေသာ စီမံခန္႔ခြဲေရးဒဏ္ေငြဟူေသာကိစၥကို ေဆာင္ရြက္ၾကျခင္းမွာ လိုက္နာရန္ တာ၀န္ရွိသည္ကို မလိုက္နာဘဲ မလိုက္နာရမည့္အရာကို လိုက္နာေနျခင္းသာျဖစ္သျဖင့္ ဥပေဒညႊန္ၾကားခ်က္ကို ဖီဆန္ေနၾကျခင္း သာျဖစ္သည္ဟု ဆိုခ်င္ေတာ့သည္။
အမ်ားျပည္သူက ညီညီညြတ္ညြတ္ျဖင့္ ျပစ္မႈဆိုင္ရာဥပေဒပုဒ္မ-၁၆၆ အရ သက္ဆိုင္ရာတရားရံုး ေတာ္တြင္ ဦးတိုက္ေလွ်ာက္ထား တရားစြဲဆိုမည္ဆိုပါက တရားစြဲဆိုနိဳင္ခြင့္ရွိေနမည္ဟုယူဆ ေပသည္။
အထက္တာ၀န္ရွိသူတိုို႔အေနျဖင့္လည္း သက္ဆိုင္ရာၿမိဳ႕နယ္မ်ားတြင္ တရား၀င္ဘတ္ဂ်က္အရ မဟုတ္ေသာ ကိစၥမ်ားေဆာင္ရြက္ျခင္းမ်ိဳးရွိ/မရွိ စီစစ္သင့္ၿပီး၊ ေတြ႕ရွိပါက ထိုကိစၥတို႔သည္ တရားဥပေဒႏွင့္ညီမညီ နားစြင့္ မ်က္စိ ဖြင့္ ၾကည့္ရႈသင့္ေပသည္။ ထို႔အတူ ေဒသဆိုင္ရာ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားသည္လည္း ဤကိစၥမ်ားကို မသိရွိနိဳင္စရာအေၾကာင္းမရွိသည္
ျဖစ္ရာ ေစာေစာစီးစီးတားျမစ္သင့္လွေပသည္။ ေအာက္ေျခက လုပ္ခ်င္ရာလုပ္ေနသည္ကို မ်က္ႏွာလႊဲေနဥ္ီးမည္ဆိုပါက ၂၀၁၅-သည္ မၾကာမီ ေရာက္ရွိေတာ့မည္သာျဖစ္၍ ေအာက္ေျခ ၏ျပဳလုပ္မႈ အက်ိဳးအျပစ္တို႔သည္ အေပၚသို႔ အေငြ႔ပ်ံမည္မွာ မလြဲေပ။
သို႔ျဖစ္ရာ မိမိတို႔ အုပ္ခ်ဳပ္ေနေသာ အခ်ိန္အခါ၀ယ္-
“ဟိုတုန္းက ဒီလိုလုပ္ခဲ့ပါတယ္မင္းႀကီး”ဆိုရံုမွ်ျဖင့္ ကိုရီးယားဇာတ္ကားထဲက ရွင္ဘုရင္ေတြလို-
“ ဒါဆိုလဲ ဒီလိုဘဲ လုပ္ၾကတာေပါ့”ဆိုလွ်င္ျဖင့္-
ငါးပါးသာမက သံဃာစင္ပါေမွာက္ၾကပါလိမ့္မည္။
အမ်ားျပည္သူအေနျဖင့္လည္း ယာဥ္စည္းကမ္းလမ္းစည္းကမ္းတို႔ကို လိုက္နာျခင္းျဖင့္ အႏၱရာယ္ ကင္းရွင္းစြာေနထိုင္ၾကရန္ အႀကံျပဳလိုက္ရေပသည္။
မိုး ယု ေအာ င္ (တရားေရး)
၂၇-၄-၂၀၁၄
ဆရာမိုးယုေအာင္ ၏ Status ကို တပ္ဆင့္ကူးယူေဖၚျပအပ္ပါသည္။
No comments:
Post a Comment